OIKONOMIA
ΙΕΛΚΑ: Πόσα χρήματα κερδίζουν τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές των σούπερ μάρκετ


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα, λέει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών
Σε 370 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, ποσό μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές, δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.
Μεγαλύτερη εξοικονόμηση από πέρσι
Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι το ποσό των 370 ευρώ είναι μεγαλύτερο ως απόλυτο νούμερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (359 ευρώ το 2020), αλλά σταθερό ως ποσοστό στη συνολική αξία των αγορών που κάνουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ. Αντιστοιχεί συγκεκριμένα στο 13,2% της συνολικής αξίας.
Σημειώνεται ότι το ετήσιο όφελος των 370 ευρώ είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 (305 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.
- Διαβάστε επίσης: Γεωργιάδης για ακρίβεια: Εάν η κρίση συνεχιστεί θα υπάρξει πανευρωπαϊκή λύση
Συνολικά ένας στους δυο καταναλωτές εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών του, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα. Ακόμη, 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών. Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό.
Μειώθηκε το ποσοστό όσων αναζητούν προσφορές
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%. Για το 2022 αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών.
Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.
Πηγές πληροφόρησης
Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ). Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%. Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες).
- Διαβάστε επίσης: Δημοσκόπηση: Ο πόλεμος αλλάζει προτεραιότητες και πολιτικές ισορροπίες – Τρόμος για την ακρίβεια
Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%. Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Επιδότηση ηλεκτρικών συσκευών: Αρχές Ιουνίου ανοίγει η πλατφόρμα


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Στις αρχές του επόμενου μήνα αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» στην οποία θα ενταχθούν περίπου 350.000 νοικοκυριά για την επιδότηση ηλεκτρικών συσκευών.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» αφορά την αντικατάσταση παλαιών ενεργοβόρων συσκευών και συγκεκριμένα κλιματιστικών, ψυγείων και καταψυκτών με νέες συσκευές.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι παλαιές συσκευές θα πρέπει να λειτουργούν, ενώ η επιδότηση θα κυμανθεί από 35% έως 50%, ανάλογα με το εισόδημα του επιδοτούμενου και χωρίς να υπάρχει κάποιο άνω όριο.
Οι συσκευές
Οι συσκευές, που μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, είναι:
– Ψυγεία
– Καταψύκτες
– Κλιματιστικά.
Υπενθυμίζεται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στην επιδότηση:
– πλυντήρια ρούχων
– πλυντήρια πιάτων
– ηλεκτρικές κουζίνες
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, μάλιστα, τα 350.000 νοικοκυριά που θα μπουν στο πρόγραμμα, θα καταφέρουν να μειώσουν μεσοσταθμικά 30% την κατανάλωση και στον λογαριασμό του ρεύματος.
Σε περίπτωση που υποβληθούν πάνω από 350.000 αιτήσεις, τότε θα γίνει ιεράρχηση των αιτήσεων με σειρά κριτηρίων κατάταξης, όπως το εισόδημα ή ακόμη και κοινωνικά.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Λιθουανία: Θα σταματήσει να αγοράζει ηλεκτρική ενέργεια από τη Ρωσία


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η Λιθουανία επιχειρεί την πλήρη ενεργειακή απεξάρτησή της από τη Ρωσία.
Άλλη μία χώρα επιχειρεί να απεξαρτηθεί από τη Ρωσία σε ενεργειακό επίπεδο, η Λιθουανία. Σύμφωνα με αναφορές σε διεθνή και ουκρανικά ΜΜΕ, η Λιθουανία μέχρι τις 22 Μαΐου, δηλαδή την Κυριακή, θα σταματήσει να αγοράζει ρωσική ηλεκτρική ενέργεια.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αυτό σημαίνει ότι μέχρι αύριο, δεν θα υπάρχει ρωσικό αέριο, ρωσικό πετρέλαιο και ρωσικό ηλεκτρικό ρεύμα στη Λιθουανία.
Τι διευκρίνισε ο υπουργός Ενέργειας
«Πρόκειται για ένα κρίσιμο ορόσημο, όχι μόνο στην πορεία της Λιθουανίας προς την ενεργειακή ανεξαρτησία. Είναι μια έκφραση της αλληλεγγύης μας προς την Ουκρανία που βρίσκεται σε πόλεμο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τα χρήματά μας να χρηματοδοτούν τη ρωσική στρατιωτική μηχανή», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας, Ντένιος Κρέιβις.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Πέθανε σε ηλικία 106 ετών ο Δημήτρης Κάλμπαρης από Βόλο- Ο τελευταίος επιζών ήρωας του έπους του ‘40
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Πάτρα: Σοβαρό τροχαίο για τον δικηγόρο της οικογένειας της σπιτονοικοκυράς της Ρούλας
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Βόλο
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Γλυκά Νερά: Η αντίδραση της οικογένειας της Καρολάιν στο άκουσμα της απόφασης του δικαστηρίου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ21 ώρες ago
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αγορά του Βόλου και στο «Βολωνάκι» για καφέ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ώρες ago
Σε θρίλερ εξελίχθηκε το ταξίδι για Βολιώτες επιβάτες με το «Βέλος» μέχρι την Αθήνα