Connect with us

OIKONOMIA

Ηλεκτρικό ρεύμα: Σβήσιμο διακόπτη και επιδοτήσεις 5 δισ. ευρώ για επάρκεια και χαμηλές τιμές

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Διπλό… βραχυκύκλωμα απειλεί το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς την ελληνική οικονομία, τους πολίτες και την κυβέρνηση.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι υψηλές τιμές του ρεύματος και του φυσικού αερίου απαιτούν επιδοτήσεις τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ για να καλυφθούν ισόποσες αυξήσεις σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενώ την ίδια στιγμή το ενδεχόμενο διακοπής της παροχής του ρωσικού αερίου οδηγεί στην πιθανότητα ελεγχόμενων διακοπών ρεύματος για να διασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια.

Διαβάστε επίσης: Λογαριασμοί ρεύματος: Οι πέντε παγίδες και τα ψιλά γράμματα

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την ασφάλεια εφοδιασμού, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σε συνεννόηση με την κυβέρνηση προχωρούν στην ολοκλήρωση των Plan B για την αποτροπή ολικού μπλακάουτ στο ενεργειακό σύστημα της χώρας, στην περίπτωση που ο Πούτιν κλείσει τις στρόφιγγες αερίου.

Πιο συγκεκριμένα, η ΡΑΕ τελειώνει την οριστική έκδοση των κειμένων για το «Προληπτικό Σχέδιο Δράσης για την Ασφάλεια Εφοδιασμού της Ελλάδας με Φυσικό Αέριο» και για το «Σχέδο Ετοιμότητας Αντιμετώπισης Κινδύνων στο Ηλεκτρικό Σύστημα».

Διακόπτες

Πάντως, η κυβέρνηση αναμένεται από το φθινόπωρο να ενεργοποιήσει προληπτικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση για τον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας στον δημόσιο τομέα.

Μέτρα από τη ρύθμιση του θερμοστάτη στα κλιματιστικά και στα καλοριφέρ μέχρι και το σβήσιμο νωρίτερα μέρους του δημόσιου φωτισμού έχουν ζητηθεί από δήμους και υπουργεία.

Εξάλλου, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι Διαχειριστές Δικτύων Διανομής Αερίου θα πρέπει να κοινοποιήσουν στη ΡΑΕ τα σχέδιά τους για τη διενέργεια εκστρατείας ενημέρωσης των καταναλωτών που θα αφορά τον περιορισμό κατανάλωσης φυσικού αερίου στην περίοδο της κρίσης ενεργειακής ασφάλειας.

Πρόκειται για οδηγούς συνετής χρήσης και περιορισμού κατανάλωσης φυσικού αερίου που θα απευθύνονται στους καταναλωτές, νοικοκυριά, γραφεία, επιχειρήσεις, δημόσια κτίρια.

Σχέδια δράσης

Σύμφωνα με το «Σχέδιο Δράσης για το Φυσικό Αέριο» η Ελλάδα είναι πολύ πιθανό στο ενδεχόμενο τρίμηνης διακοπής του ρωσικού καυσίμου από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2023 να παρουσιάσει έλλειμμα αερίου ισχύος από 1,9 Τεραβατώρες έως και 4,2 Τεραβατώρες.

Τα μεγέθη αυτά ισοδυναμούν στο 9,5% και το 20%, αντίστοιχα του ρεύματος που παράγεται με φυσικό αέριο. Με δεδομένο ότι για το 40% της ετήσιας ηλεκτροπαραγωγής (52 Τεραβατώρες) χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο ορυκτό καύσιμο, η ανάγκη της λήψης μέτρων για την περικοπή της κατανάλωσης φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας είναι αναπόφευκτη, όπως συμπεραίνεται από τα σχέδια που έχει ετοιμάσει η ΡΑΕ.

Με βάση το κείμενο του Ρυθμιστή, στο ενδεχόμενο διακοπής του ρωσικού αερίου από μερικές ώρες έως και τρεις μήνες η τροφοδοσία των καταναλωτών θα αντιμετωπίσει τις πιο δυσμενείς συνέπειες.

Ακόμη και με την ενεργοποίηση όλων των μέτρων, όπως η λειτουργία όλων των λιγνιτικών μονάδων ρεύματος, η αύξηση των φορτίων LNG στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, η εναλλαγή καυσίμου μονάδων φυσικού αερίου σε ντίζελ κ.λπ. αλλά και οι διακοπές ρεύματος θα είναι αναπόφευκτες.

Και στις συνέπειες, όπως τις περιγράφει η ΡΑΕ, περιλαμβάνονται το ολικό μπλακάουτ, η απώλεια ανθρώπινης ζωής αλλά και οι οικονομικές ζημιές στη χώρα. Συνέπειες που θα προκληθούν και θα κλιμακωθούν ανάλογα με τη χρονική διάρκεια της διακοπής αερίου.

Ελεγχόμενες διακοπές

Ετσι, με βάση τα σχέδια της ΡΑΕ, οι ελεγχόμενες διακοπές κατανάλωσης αερίου και ρεύματος θα ενεργοποιηθούν αμέσως με το κλείσιμο της στρόφιγγας των αγωγών από την Gazprom. Με βάση το σενάριο αυτό, δεν αποκλείεται να συμβεί τον Ιανουάριο του 2023.

Τότε οι αρμόδιοι Διαχειριστές θα προχωρήσουν σε ελεγχόμενες διακοπές ρεύματος και φυσικού αερίου πρωτίστως σε ενεργοβόρες και άλλες βαριές βιομηχανίες. Θα εξαιρεθούν εκείνες που σχετίζονται με την ασφάλεια της χώρας και την υγεία των πολιτών, όπως τα διυλιστήρια, οι κλάδοι υγείας, τροφίμων, άμυνας, ασφάλειας και περιβάλλοντος.

Αξίζει να τονιστεί ότι δεν αποκλείεται, εφόσον παραστεί αναγκαίο, οι ελεγχόμενες περικοπές φορτίων αερίου και ρεύματος να επεκταθούν, ανάλογα με το μέγεθος του προβλήματος εφοδιασμού και σε γραφεία και επιχειρήσεις.

Οι αρμόδιες Αρχές για τη διαχείριση της κρίσης έχουν ήδη λάβει μέτρα όπως η εγκατάσταση δεξαμενόπλοιου στον τερματικό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG στη Ρεβυθούσα. Με την πλωτή δεξαμενή αυξάνεται η διαθέσιμη αποθηκευτική δυναμικότητα της Ρεβυθούσας σε πάνω από 370.000 κυβικά μέτρα.

Η ΡΑΕ εξετάζει και την αποθήκευση μικρών ποσοτήτων αερίου σε υπόγεια αποθήκη της Ιταλίας, αν και υπάρχουν αντιδράσεις από τους ηλεκτροπαραγωγούς για τη χρησιμότητα του μέτρου.

Οι εταιρείες ΔΕΗ, Elpedison και ΗΡΩΝ είναι έτοιμες να λειτουργήσουν μονάδες ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 1,7 Γιγαβάτ με ντίζελ αντί φυσικού αερίου.

Εξάλλου, σε εξέλιξη είναι ο διπλασιασμός της ηλεκτροπαραγωγής με λιγνίτη από τις 5 στις 10 Τεραβατώρες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Νέα κρίση στην ΕΕ – Η Γερμανία παίζει το παιχνίδι της και υπονομεύει την αλληλεγγύη και την ενότητα

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Κατηγορούμενη ότι κάνει το δικό της παιγνίδι με το πακέτο στήριξης των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για την προστασία των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, η Γερμανία δέχεται τις πιέσεις πολλών εταίρων της στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να αποδεχθεί ένα σχήμα οικονομικής αλληλεγγύης.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι ευρωπαίοι επίτροποι Οικονομίας και Εσωτερικής Αγοράς Πάολο Τζεντιλόνι και Τιερί Μπρετόν πρότειναν την προσφυγή σε αμοιβαιοποιημένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο εργαλεία για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανίας.

Το κοινό τους άρθρο που δημοσιεύθηκε στον ευρωπαϊκό Τύπο έδωσε το έναυσμα για μία συζήτηση μεταξύ των υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης που συνέρχονται στο Λουξεμβούργο, την ώρα που ορισμένες χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Σουηδία δεν θέλουν ούτε να ακούσουν για νέα έκδοση κοινού χρέους.

Διαβάστε επίσης – Ενεργειακή κρίση: Η ευρωπαϊκή δυσκαμψία θα φέρει ακόμα πιο δύσκολους χειμώνες από το ακριβό φυσικό αέριο

«Είναι η μεμονωμένη άποψη δύο επιτρόπων. Εχω την εντύπωση ότι δεν είναι αυτή η γενική άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», δήλωσε ο αυστριακός υπουργός Οικονομικών Μάγκνους Μπρύνερ.

Η πρόταση αυτή «απαιτεί συζητήσεις διότι υπάρχουν διαφορές απόψεων γύρω από το τραπέζι», παραδέχθηκε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις.

Η ανακοίνωση από την Γερμανία την περασμένη εβδομάδα εθνικού πακέτου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προστασία της γερμανικής οικονομίας από την αύξηση των τιμών της ενέργειας σόκαρε τους εταίρους της.

Η υποκρισία της Γερμανίας

Το Βερολίνο κατηγορείται για υποκρισία: υποστηρίζει την λιτότητα στις Βρυξέλλες, ενώ κατασπαταλά για δικό της λογαριασμό.

Το ύψος της ενίσχυσης και ο ασυντόνιστος χαρακτήρας της γερμανικής πρωτοβουλίας δημιουργεί φόβους ότι η Γερμανία θα δώσει στις επιχειρήσεις της πλεονέκτημα σε σχέση με τις ανταγωνίστριές της των χωρών που δεν έχουν τα μέσα να χρηματοδοτήσουν μία τόσο ισχυρή «ασπίδα» κατά της εκτόξευσης των τιμών της ενέργειας.

Κανιβαλισμός στην Ευρωπαϊκή Ενωση

«Η Γερμανία μπορεί να βοηθήσει τις δικές της εταιρείες με εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ (…) όμως οι πιο φτωχές χώρες δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο (…) Είναι η αρχή του κανιβαλισμού στην ΕΕ. Οι Βρυξέλλες πρέπει να ενεργήσουν, διότι αυτό θα καταστρέψει την ευρωπαϊκή ενότητα», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας.

Στην Ρώμη, όπως και στο Παρίσι, επιμένουν για την ανάγκη αλληλεγγύης, όπως έγινε κατά την διάρκεια της κρίσης της Covid.

«Δεν μπορούμε πλέον τις επόμενες εβδομάδες και μήνες να προχωρήσουμε χωρίς κοινή στρατηγική», δήλωσε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ.

Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι αντέδρασε με σφοδρότητα την περασμένη εβδομάδα, καταγγέλλοντας πιθανές «επικίνδυνες και αδικαιολόγητες στρεβλώσεις της εσωτερικής αγοράς».

Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ εμφανίσθηκε αμυντικός στο Λουξεμβούργο, διαβεβαιώνοντας ότι το γερμανικό σχέδιο είναι «αντίστοιχο του μεγέθους της χώρας» και κατά συνέπεια συγκρίσιμο στα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί στην Γαλλία. «Πολλοί δεν έχουν αντιληφθεί ότι τα μέτρα εκτείνονται σε μία διετία», είπε.

Η πρόταση για έκδοση κοινού χρέους

Ο Πάολο Τζεντιλόνι και ο Τιερί Μπρετόν πρότειναν το μοντέλο του μηχανισμού SURE, του ευρωπαϊκού μηχανισμού των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ που επιστρατεύθηκε κατά την διάρκεια της ύφεσης που προκλήθηκε από την πανδημία. Επρόκειτο για τον κοινό δανεισμό υπό προνομιακούς όρους εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία είναι σε θέση να δανείζεται φθηνά στις αγορές.

«Απέναντι στις κολοσσιαίες προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας, μία είναι η δυνατή απάντηση: η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Για να ξεπεράσουμε τα ρήγματα που έχουν προκαλέσει τα διαφορετικά περιθώρια κινήσεων των εθνικών προϋπολογισμών, πρέπει να σκεφτούμε την αμοιβαιοποίηση των εργαλείων σε ευρωπαϊκό επίπεδο», γράφουν.

«Η άντληση έμπνευσης από τον μηχανισμό SURE για την υποστήριξη των ευρωπαϊκών και βιομηχανικών οικοσυστημάτων στην παρούσα κρίση μπορεί να είναι μία βραχυπρόθεσμη λύση…Θα μπορούσε επίσης να ανοίξει τον δρόμο για ένα πρώτο βήμα προς την παροχή «ευρωπαϊκών δημοσίων αγαθών» στους τομείς της ενέργειας και της ασφάλειας, που είναι ο μόνος τρόπος για την διαμόρφωση μίας συστημικής απάντησης στην κρίση», γράφουν οι δύο ευρωπαίοι επίτροποι.

Tο κοινό χρέος δεν θα μας βοηθήσει

«Προτάσεις βασιζόμενες στο πρόγραμμα SURE δεν μπορούν να δικαιολογηθούν από τις αποφάσεις που έλαβε η Γερμανία», δήλωσε ο Κρίστιαν Λίντνερ διαβεβαιώνοντας ότι το Βερολίνο «είναι ανοικτό για την συζήτηση άλλων εργαλείων».

«Ένα πράγμα είναι σαφές: το κοινό χρέος δεν θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε μακροπρόθεσμα την ανταγωνιστικότητά μας (…), η χρηματοδότηση μέσω κοινού δανείου δεν θα αποτελεί λύση», επέμεινε ο γερμανός υπουργός Οικονομικών, υποστηρίζοντας μάλλον τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά της ενέργειας.

Οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ συζήτησαν σήμερα τη χρήση μη χρησιμοποιημένων δανείων ύψους 200 δισεκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδίου ανάκαμψης (συνολικού ύψους 750 δισ) μετά την κρίση της Covid και συμφώνησαν στην κατανομή επιδοτήσεων ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ που διατέθηκαν την άνοιξη από την Κομισιόν στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την απεξάρτηση από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες.

Ομως ο Πάολο Τζεντιλόνι επέμεινε: «Αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κρίση, θεωρώ ότι έχουμε ανάγκη από ένα υψηλότερο επίπεδο αλληλεγγύης και ότι πρέπει να ενεργοποιήσουμε επιπλέον κοινά εργαλεία».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Tesla: Aναταράξεις από την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Αντιμέτωπη με φουρτούνες, οι πρώτες αναταράξεις των οποίων γίνονται ήδη αισθητές, φαίνεται πως θα βρεθεί το επόμενο διάστημα η Tesla. Και αυτό γιατί μπορεί τον Ιούλιο ο Έλον Μασκ να δήλωνε ότι η εταιρεία του δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ως προς τη ζήτηση αλλά ως προς την ικανότητα των γραμμών παραγωγής να ανταποκριθούν σε αυτήν, όμως η κατάσταση είναι πολύ πιθανό να μεταβάλλεται δραματικά.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως μεταδίδει το Reuters, οι αναλυτές βλέπουν τα πρώτα σημάδια επιφυλακτικότητας για την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο λόγω, μεταξύ άλλων, του ολοένα και υψηλότερου κόστους των οχημάτων της, σε μια εποχή που η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται και οι προσδοκίες για τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίζονται.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το ανθρωποειδές ρομπότ «Optimus» του Έλον Μασκ

Προκλήσεις

Η Tesla έχει αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας καλύτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές της και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα σημειώσει ισχυρή ανάπτυξη μέχρι το επόμενο έτος, καθώς θα επεκτείνει την παραγωγή, αλλά υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι θα αναγκαστεί να ανταποκριθεί σε μια πιο σκληρή αγορά.

Η πιο άμεση ανησυχία: Η Tesla κατασκεύασε πάνω από 22.000 περισσότερα EV από όσα παρέδωσε στους πελάτες της το τρίτο τρίμηνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία χρειάστηκε να χρηματοδοτήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα σε απόθεμα.

Το μεγαλύτερο διάστημα κατά τα τελευταία τρία χρόνια, η Tesla πωλούσε περισσότερα EV σε ένα τρίμηνο από όσα μπορούσε να παραγάγει. Η μόνη αξιοσημείωτη εξαίρεση ήταν στις αρχές του 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού διέκοψε τις παραδόσεις.

Αν και το νούμερο των οχημάτων που βρίσκονται σε απόθεμα δεν θεωρείται υψηλό, ιστορικά τα αδιάθετα οχήματα έχουν αποτελέσει δείκτη ύφεσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οδηγώντας σε πτώση των τιμών, κάτι με το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα αντιμέτωπη η Tesla. Η εταιρεία του Ίλον Μασκ απέδωσε τη δημιουργία αποθέματος στις δυσκολίες μεταφοράς των οχημάτων.

Προσφορά, ζήτηση και τιμές

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η Tesla εξακολουθεί να έχει μεγαλύτερη ζήτηση από αυτήν που μπορεί να ικανοποιήσει. Πρόκειται άλλωστε για τη βασική υπόθεση πίσω από το επιθετικό σχέδιο επέκτασής της κατά το επόμενο έτος, καθώς αυξάνει την παραγωγή στα εργοστάσια στη Σαγκάη, το Βερολίνο και το Όστιν του Τέξας.

Ο αναλυτής της Morgan Stanley Adam Jonas δήλωσε ότι πιστεύει πως η Tesla δεν αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα ζήτησης, αλλά πρόσθεσε μια προειδοποίηση σχετικά με την τιμολόγηση και την ικανότητα της Tesla να αντισταθεί στον οικονομικό κύκλο.

«Θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι υπάρχει: (α) ένα όριο στο πόσο η Tesla μπορεί να συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές χωρίς να προκαλείται πρόβλημα στη ζήτηση και (β) ότι η εταιρεία δεν είναι εκτεθειμένη στην επιβράδυνση της μακροοικονομικής ανάπτυξης», ανέφερε.

Άλμα στις τιμές

Η μέση τιμή ενός οχήματος της Tesla κατέγραψε άλμα 31% αγγίζοντας τα 69.831 δολάρια τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τα 53.132 δολάρια στις αρχές του 2021, σύμφωνα με την Kelly Blue Book. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Ο χρόνος αναμονής που αντιμετωπίζουν οι πελάτες της Tesla μεταξύ παραγγελίας και παράδοσης έχει επίσης μειωθεί τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Κίνα, τις μεγαλύτερες αγορές της Tesla. Στην Κίνα, αυτή η καθυστέρηση – δείκτης της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης – έχει μειωθεί τέσσερις φορές από τον Αύγουστο.

Και η Tesla, η οποία έχει αντισταθεί στο μάρκετινγκ και τα κίνητρα αγοράς, προσέφερε στους Κινέζους αγοραστές μια έκπτωση 8.000 γουάν (1.100 δολαρίων) αν αγόραζαν όχημα πριν από το τέλος Σεπτεμβρίου.

Ο ίδιος ο Μασκ τον Ιούλιο δήλωσε ότι οι τιμές της Tesla έφτασαν σε «ενοχλητικά επίπεδα» και ότι «η ζήτηση πέφτει απότομα» όταν οι τιμές ανεβαίνουν σε «κάποιο αυθαίρετα υψηλό επίπεδο».

Ανταγωνισμός και νέες μονάδες

Καθώς η Tesla προωθεί τη δική της επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας, προσκρούει σε ένα κύμα νέου ανταγωνισμού EV, ειδικά στην Κίνα από εταιρείες όπως η BYD, η Nio και η Xpeng.

Ένα σχέδιο παραγωγής της Tesla που αναφέρθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Reuters, πριν από την ανακοίνωση των παραδόσεων του τρίτου τριμήνου, έδειξε το λεπτομερές σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη λειτουργία και τις πηγές των εργοστασίων της ώστε να πετύχει αύξηση της παραγωγής κατά 50% φέτος και το επόμενο έτος, ένας στόχος λίγο πέρα από τις πιο αισιόδοξες εξωτερικές προβλέψεις.

Πάντως, το ερώτημα για το αν και πώς η Tesla βλέπει να μετατοπίζεται η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης θα είναι κεντρικό για τους επενδυτές όταν η εταιρεία ανακοινώσει τα τριμηνιαία αποτελέσματά της στις 19 Οκτωβρίου.

Αστάθεια

Ο ίδιος ο Μασκ έχει κατά καιρούς αντιμετωπίσει με διαφορετικό τρόπο τους οικονομικούς κινδύνους. Τον Ιούνιο, δήλωσε στο προσωπικό της Tesla ότι είχε ένα «εξαιρετικά κακό προαίσθημα» για την οικονομία, κάτι που επικαλέστηκε για να διακόψει τις προσλήψεις εκείνη την εποχή. Τον Αύγουστο, δήλωσε στους επενδυτές ότι αναμένει μια «ήπια ύφεση» που θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 18 μήνες.

Ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid, δήλωσε ότι η Tesla χρειάζεται να αυξήσει την παραγωγή από τα νεότερα εργοστάσιά της στο Όστιν και το Βερολίνο. Ο Μασκ είχε συγκρίνει νωρίτερα την έναρξη της παραγωγής σε αυτά τα εργοστάσια με «γιγαντιαίους φούρνους χρήματος».

«Η Tesla θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κάποιες οικονομικές προκλήσεις το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο (του 2023) αν αυτά τα εργοστάσια συνεχίσουν να μην αξιοποιούνται επαρκώς», δήλωσε ο Abuelsamid.

Η Fitch Solutions δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν κατά 5,4% το 2022, πριν ανακάμψουν μόνο εν μέρει το 2023.

Πηγή: OT.gr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 λεπτά ago

Η «παγίδα» της απλής αναλογικής ανησυχεί τη ΝΔ – Ο φόβος της «χαλαρής» ψήφου

ΜΠΑΣΚΕΤ12 λεπτά ago

Καντζούρης: «Εάν θες να κερδίσεις πρέπει να παίξεις καλή άμυνα»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ14 λεπτά ago

Ο προπονητής του… “πρωτάρη” Ιωνικού Διαβατών στην ΕΡΤ (video)

ΚΟΣΜΟΣ17 λεπτά ago

Λορέτα Λιν: Όλα όσα δεν ξέραμε για την τραγουδίστρια της κάντρι που έφυγε από τη ζωή

ΘΕΣΣΑΛΙΑ18 λεπτά ago

Η διεθνής κοινότητα να καταδικάσει τον τουρκικό αναθεωρητισμό –

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ32 λεπτά ago

Υπογράφει στη Χαλ ο Μαρτίνς

ΚΟΣΜΟΣ35 λεπτά ago

Λευκός Οίκος: Δεν έχουμε ενδείξεις ότι η Ρωσία ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα

ΘΕΣΣΑΛΙΑ36 λεπτά ago

Ο δήμαρχος Τεμπών Γ. Μανώλης στις εκδηλώσεις που διοργάνωσε η ΠΕΔ Θεσσαλίας στον Αλμυρό Μαγνησίας

LIFESTYLE39 λεπτά ago

Όλοι γνωρίζουν ότι το «Black Lives Matter» ήταν μια απάτη

ΕΛΛΑΔΑ41 λεπτά ago

ΑΘΗΝΑ: ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ -ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΝΤΖΟΣ

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago

Χαμός στον «αέρα» εκπομπής: Έφυγαν οι παρουσιαστές και εκείνοι ακόμη τσακωνόντουσαν

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Έρχεται νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλιακών θερμοσίφωνων από 800 έως 1000 ευρώ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Φωτιά σε πλοίο στον Παγασητικό άμεση επέμβαση λιμεναρχείου και σκαφών

ΘΕΣΣΑΛΙΑ5 ημέρες ago

Καρδίτσα: Τραγωδία – 16χρονος που «έσβησε» στην άσφαλτο!

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Ανάκληση της μήνυσης κατά του Βολιώτη επιχειρηματία έκανε η ηθοποιός Άβα Γαλανοπούλου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

Μνήμες της Μικρασιατικής Καταστροφής «ζωντανεύουν» τα ΚΑΠΗ του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη

Νοσοκομείου Βόλου
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Ξαφνικός θάνατος 45 Χρονης στο Βόλο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago

«Η χώρα των πουλιών» στο θέατρο Κνωσός – Μια εκπαιδευτική παράσταση για όλη την οικογένεια

MEDIA4 ημέρες ago

Φουλ ερωτευμένη η Χριστίνα Βραχάλη | Ο πρωταγωνιστής του ΑΝΤ1 που της έκλεψε την καρδιά (Pics)

ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago

Αλιβέρι: Απίστευτη «τελετή διαζυγίου» οικογενειών Ρομά με… αποζημίωση 50.000 ευρώ

Δημοφιλή