Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρονικές απάτες: Εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Συνεχίζεται η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες που ξεκίνησε το 2021 με τη συνεργασία των δυνάμεων του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) και έχει συμβάλει καθοριστικά στο περιορισμό των περιστατικών σε ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό στο σύνολο των συναλλαγών.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε αναρτήσεις τους στις ιστοσελίδες, τόσο η ΕΕΤ όσο και ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής, επανέρχονται δίνοντας απαντήσεις σε επίκαιρα ερωτήματα στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας. Να σημειωθεί ότι κάθε μέρα χάνονται 33.500 ευρώ από τις ηλεκτρονικές απάτες.

Συχνές Ερωτήσεις και Απαντήσεις

Ερώτηση: Τις τελευταίες ημέρες έχω λάβει αρκετά e-mails και SMS. Στα μηνύματα αυτά η «τράπεζα» μου αναφέρει ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα μου ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί» ο λογαριασμός ή η κάρτα μου. Τα μηνύματα περιέχουν κάποιον σύνδεσμο (link) και με προτρέπουν να ακολουθήσω αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά και για να ξεμπλοκάρω την πρόσβασή μου.

Απάντηση: Τα μηνύματα αυτά ΔΕΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ από την τράπεζά σας (μάλιστα κάποιες φορές φαίνεται να τα στέλνει τράπεζα με την οποία δεν διατηρείτε καν συνεργασία). Είναι μηνύματα απατηλά (phishing) και αποσκοπούν στο να σας ξεγελάσουν ώστε να καταχωρήσετε σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας σας τους κωδικούς σας πρόσβασης στο ebanking ή τα στοιχεία της κάρτας σας αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Η απάντηση σε όλες αυτές τις κακόβουλες προσπάθειες είναι μια και απλή. Ποτέ δεν δίνουμε προσωπικά μας στοιχεία σε κανέναν που μας τα ζητάει. Η Τράπεζά σας ποτέ δεν θα σας ζητήσει κάτι τέτοιο.

Ερώτηση: Πρόσφατα ανάρτησα μία αγγελία στο διαδίκτυο για να πουλήσω κάποιο προσωπικό μου αντικείμενο. Δέχτηκα τηλεφώνημα από κάποιον άγνωστο ο οποίος μου είπε ότι ενδιαφέρεται να το αγοράσει, μάλιστα χωρίς καν να το δει ή να το ελέγξει. Μου ζήτησε όμως να του δώσω τα στοιχεία της κάρτας μου ή τους κωδικούς του e-Banking μου ώστε να μπορέσει να μου καταθέσει τα χρήματα. Να τα δώσω τα στοιχεία μου; να τον εμπιστευτώ;

Απάντηση: Όχι, δεν πρέπει. Για κατάθεση χρημάτων, αρκεί μόνο να δώσετε τον IBAN του λογαριασμού σας. Μην αποκαλύψετε ποτέ τους κωδικούς σας στο ebanking ή τα στοιχεία της κάρτας σας ή τυχόν κωδικούς μίας χρήσης (OTP) που θα λάβετε εκείνη τη στιγμή.

Επίσης, σε περίπτωση που ο αγοραστής ισχυρίζεται ότι έχει καταθέσει τα χρήματα σε λογαριασμό σας, ελέγξτε εσείς ο ίδιος το ακριβές ποσό μόνο μέσα από το eBanking σας. Μην βασιστείτε σε τυχόν αποδείξεις κατάθεσης που μπορεί να σας προσκομίσει ή σας αποστείλει. Μπορεί να είναι πλαστές.

Απάτες από το… εξωτερικό

Ερώτηση: Πρόσφατα δέχτηκα τηλεφωνική κλήση από το εξωτερικό, και αυτός που με κάλεσε μου είπε (στα Αγγλικά) ότι είναι τεχνικός από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής και ότι ο υπολογιστής μου έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό και μπορούσε να επιδιορθώσει το πρόβλημα. Δεν τον πίστεψα όμως και έκλεισα το τηλέφωνο. Καλά έκανα?

Απάντηση: Ναι. Πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης. Αν συνέχιζες θα σου ζητούσε να εγκαταστήσεις λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης και έτσι θα αποκτούσε πλήρη έλεγχο στον υπολογιστή σου. Μετά, ο απατεώνας, με πρόφαση την επιδιόρθωση του προβλήματος θα σου ζητούσε τους κωδικούς σου σύνδεσης στο e-Banking σου και θα προσπαθούσε ο ίδιος να κάνει μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς σου. Μην εμπιστεύεστε τον υπολογιστή σας σε αγνώστους. Εάν κάποιος σας καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς εσείς να έχετε δηλώσει βλάβη σε συσκευή σας, διακόψτε την κλήση. Μην προχωράτε σε εγκατάσταση λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης που σας προτείνει κάποιος άγνωστος.

Διαβάστε επίσης: Συναγερμός – Με email και SMS αδειάζουν τις τραπεζικές καταθέσεις

Ερώτηση: Μου ζητήθηκε να μεσολαβήσω στη μεταφορά χρημάτων προσφέροντας μου αμοιβή για να γίνει κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμό μου. Υπάρχει κάποιο πρόβλημα; Είναι παράνομο;

Απάντηση: Nαι είναι παράνομο. Εάν σας προσεγγίσουν μέσω e-mail ή μέσω κοινωνικών δικτύων ή μέσω αγγελιών και σας ζητήσουν να μεταφέρετε χρήματα (τα οποία θα έχουν μπει προηγουμένως στον λογαριασμό σας) σε λογαριασμούς τρίτων συνήθως σε άλλες χώρες ή να τους τα δώσετε κάνοντας ανάληψη από κάποιο ΑΤΜ ή κατάστημα, κρατώντας ένα ποσοστό ως προμήθεια, πρέπει να γνωρίζετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν για να διαμεσολαβήσετε στη μεταφορά παράνομου χρήματος (money muling) και ότι η πράξη αυτή διώκεται ποινικά.

Συνεπώς:

  • μη δεχτείς να μεσολαβήσεις ως ενδιάμεσος σε διακίνηση χρημάτων από άλλα άτομα, συνήθως άγνωστα σε σένα. Μπορεί να υποστείς σημαντικές επιπτώσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο εμπλέκεσαι σε παράνομες ενέργειες, είτε το γνωρίζεις είτε όχι
  • εάν λάβεις ύποπτο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), μην απαντήσεις και μην ακολουθήσεις τυχόν υποδεικνυόμενο σύνδεσμο (link),
  • διασταύρωσε τα στοιχεία της εταιρείας που προσφέρει τη θέση εργασίας και τα στοιχεία επικοινωνίας της (ειδικά αν εδρεύει στο εξωτερικό),
  • μην παραχωρείς ποτέ στοιχεία του τραπεζικού σου λογαριασμού σε κανέναν, εκτός εάν έχεις μαζί του μονιμότερη συνεργασία, ή είναι άτομο του στενού οικογενειακού σου περιβάλλοντος.
  • εάν πιστεύεις ότι έχεις εμπλακεί σε μεταφορά παράνομου χρήματος, μην προβείς σε οποιαδήποτε άλλη μεταφορά χρημάτων που τυχόν σου ζητηθεί. Ειδοποίησε αμέσως την τράπεζα σου, την υπηρεσία στην οποία πραγματοποίησες την συναλλαγή και την αστυνομία.

Για να μην την… πατήσετε

Ερώτηση: Σε γενικές γραμμές, τι θα πρέπει να κάνω για να μην πέσω θύμα ηλεκτρονικής απάτης;

Απάντηση: Η τράπεζα ή οι τράπεζες συνεργασίας σας έχουν αναρτήσει στις ιστοσελίδες τους χρήσιμες συμβουλές, προκειμένου να μην πέσετε θύμα απάτης.

Σε κάθε περίπτωση, παρατίθενται παρακάτω ορισμένες βασικές οδηγίες, για να διενεργείτε με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια τις ηλεκτρονικές σας συναλλαγές:

  • Πληκτρολογείτε οι ίδιοι την ηλεκτρονική διεύθυνση της Τράπεζάς σας για την πρόσβασή σας στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Μην ακολουθείτε αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης.
  • Βεβαιωθείτε ότι πλοηγείστε στο ασφαλές περιβάλλον της Τράπεζας. Ελέγξτε αν ο σύνδεσμος στον οποίο εισέρχεστε (https://www………gr) αντιστοιχεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Τράπεζας σας. Κάνετε κλικ στο εικονίδιο του λουκέτου, για να ελέγξτε ότι η σύνδεση αναφέρεται ως ασφαλής.
  • Ελέγξετε προσεκτικά την συναλλαγή που περιγράφεται στο μήνυμα της Τράπεζας (π.χ. μέσω sms, viber ή εφαρμογής του mobile app) με τον κωδικό μιας χρήσης OTP, πριν την επιβεβαίωσή της.
  • Αποφύγετε τη χρήση δημόσιων ή κοινόχρηστων δικτύων.
  • Μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σας σε οποιαδήποτε συσκευή σας.
  • Αλλάζετε τουλάχιστον ανά εξάμηνο τους κωδικούς ασφαλείας σας (passwords).
  • Ενισχύστε την ασφάλεια των συσκευών σας διατηρώντας ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό και ενημερώνετε τακτικά το λειτουργικό τους.

  • Ελέγχετε ότι τα στοιχεία των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των e-mails που λαμβάνετε αντιστοιχούν στο όνομα του προσώπου που εμφανίζεται ως αποστολέας τους, ιδίως όταν α) το πρόσωπο αυτό ανήκει στη λίστα των επαφών σας, β) φέρεται ότι είναι η Τράπεζα σας ή γ) άλλη γνωστή εταιρεία παροχής προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Αγνοείστε και διαγράψτε μηνύματα αμφίβολης προέλευσης που λαμβάνετε στις ηλεκτρονικές σας συσκευές και τις εφαρμογές σας και μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που περιλαμβάνουν και παραπέμπουν σε ιστοσελίδες.
  • Μην αποκαλύπτετε σε τρίτους (π.χ. ενδιαφερόμενους αγοραστές, υποψήφιους πελάτες), μέσω τηλεφώνου, κινητού τηλεφώνου, email, φόρμας στο Internet, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων μέσων, εμπιστευτικά στοιχεία σας όπως το όνομα χρήστη (username), τον κωδικό πρόσβασης (password), τα στοιχεία της κάρτας σας (αριθμό, κωδικό επαλήθευσης CVV και PIN), OTP (One Time Password – κωδικούς μίας χρήσης) και άλλους αριθμητικούς κωδικούς.
  • Χρησιμοποιείτε πάντα τις πιο ενημερωμένες εκδόσεις Internet browsers (π.χ. Chrome, Microsoft Edge, κ.λπ), οι οποίες εξασφαλίζουν προηγμένο σχεδιασμό ασφαλείας.
  • Επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζά σας, σε κάθε περίπτωση υπόνοιας διαρροής των κωδικών ασφαλείας σας.

Ερώτηση: Το τελευταίο διάστημα λαμβάνω συχνά τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστους αριθμούς, στη διάρκεια των οποίων υποτιθέμενος εκπρόσωπος επενδυτικής εταιρείας μου προτείνει επενδυτικές ευκαιρίες «στα μέτρα μου», με γρήγορη και εγγυημένη απόδοση. Αναρωτιέμαι αν πρέπει να του εμπιστευτώ τα χρήματά μου.

Απάντηση: Προσοχή υπάρχει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησής σας.

  • Μην εμπιστεύεστε όσους σας υπόσχονται ασφαλείς επενδύσεις με υψηλά, γρήγορα και εγγυημένα κέρδη.
  • Εάν επιθυμείτε να κάνετε μια επένδυση, βεβαιωθείτε πρώτα ότι η εταιρία έχει άδεια λειτουργίας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή από άλλη ευρωπαϊκή Αρχή. Βεβαιωθείτε ότι, είτε καλύπτεται από το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ), είτε συμμετέχει στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο ή άλλο ξένο Φορέα που διασφαλίζει την επένδυση σας. Επισκεφτείτε τα ακόλουθα sites: www.cmc.gov.gr www.ethe.org.gr www.smexa.gr https://www.syneggiitiko.gr/

Ποιον πρέπει να ενημερώσετε αν πέσετε θύμα

Ερώτηση: Σε περίπτωση που πέσω θύμα ηλεκτρονικής απάτης και το δηλώσω στην Τράπεζα συνεργασίας μου, υπάρχει κάποιος άλλος φορέας στον οποίο μπορώ να απευθυνθώ άμεσα; Επίσης αν πέσω θύμα απάτης σχετικά με επενδύσεις υπάρχει φορέας στον οποίο μπορώ να απευθυνθώ;

Απάντηση: Ναι, και στις δυο περιπτώσεις θα πρέπει να καταγγείλετε το περιστατικό απάτης:

  1. στο πλησιέστερο σε εσάς αστυνομικό τμήμα ή
  2. στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΙΔΗΕ) της Ελληνικής Αστυνομίας
  3. Τηλέφωνο : 11188
  4. Fax: 213-1527471
  5. Email: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  6. μέσω του portal στη διεύθυνση: https://goo.gl/vOHdVb
  7. Ταχυδρομική διεύθυνση: Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522, Αθήνα

Ερώτηση: Το τελευταίο διάστημα είδα στην τηλεόραση και άκουσα στο ραδιόφωνο για μια εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες με το σύνθημα «Μια Παύση Αρκεί για να Αποφύγουμε την Ηλεκτρονική Απάτη». Που μπορώ να ανατρέξω για να βρω περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη εκστρατεία;

Απάντηση: Μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) (https://www.hba.gr/info/PhishingCamp) για να αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη εκστρατεία, προϊόν συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Ξεκίνησε στο τέλος του 2021 και συνεχίζεται το 2022.

Ερώτηση: Που μπορώ να ανατρέξω για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διάφορες τυπολογίες ηλεκτρονικής απάτης και απάτης σχετικά με επενδύσεις που υφίστανται;

Απάντηση: Στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) υπάρχει αναρτημένο όλο το υλικό των διαφόρων εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες, όπως:

  • εκείνης που αφορά τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (CyberScams), https://old.hba.gr/News/Details/1509 και
  • εκείνης που αφορά τους μεταφορείς παράνομου χρήματος (European Money Mule Action – EMMA). https://old.hba.gr/News/Details/36

Περαιτέρω, στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ υπάρχουν χρήσιμες ανακοινώσεις επί διαφόρων τυπολογιών απάτης (π.χ. απάτη μέσω αλλαγής κάρτας SIM, απάτη «υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης», τηλεφωνικές απάτες, κ.ά.) στο πλαίσιο της διαχρονικής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του συναλλακτικού κοινού.

Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών είναι διαθέσιμες σε ειδικό banner στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας ( www.hellenicpolice.gr ). Επιπλέον, πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr .

https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Μετέφεραν μετανάστες σε πορτμπαγκάζ και με ταξί – Σκηνές καταδίωξης

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Σκηνές απείρου κάλλους στη Θεσσαλονίκη. Ένας 52χρονος οδηγός μετέφερε με ταξί τέσσερις μετανάστες.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τον χώρο αποσκευών «προτίμησαν» για παράνομη μεταφορά αλλοδαπών και δύο 23χρονοι.

Ειδικότερα, στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Σερρών, κοντά στον κόμβο Ασσήρου, ένας 23χρονος συνελήφθη, το πρωί της Τετάρτης (10.08.2022), έχοντας δύο αλλοδαπούς στον χώρο των αποσκευών και άλλους δύο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου του.

Σκηνές καταδίωξης

Αρχικά, ο 23χρονος οδηγός δεν συμμορφώθηκε στο σήμα των αστυνομικών και ακινητοποιήθηκε στη συνέχεια.

Και στην Παλαιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας στο ύψος Καβαλλαρίου, ένας 52χρονος οδηγός μετέφερε με ταξί 4 αλλοδαπούς που στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων.

Οι συλληφθέντες, με τις δικογραφίες που σχηματίσθηκαν σε βάρος τους από τα Τμήματα Διαχείρισης Μετανάστευσης Θεσσαλονίκης, Μυγδονίας, Θέρμης και Αγίου Αθανασίου αντίστοιχα, θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

«SOS 15900»: Πάνω από 2.000 κλήσεις για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ξεπέρασαν τις 2.000 οι κλήσεις που δέχτηκε η τηλεφωνική γραμμή «SOS 15900» της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων τους πρώτους επτά μήνες του 2022 για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας που σημειώθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τα στοιχεία, πως στους δύο μήνες του καλοκαιριού (Ιούνιο και Ιούλιο) καταγράφηκε ρεκόρ τηλεφωνημάτων, με συνολικά 708 κλήσεις.

Αύξηση φαινομένου

«Πράγματι υπάρχει μια μεγάλη ένταση το τελευταίο διάστημα σε φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας. Χρειάζεται και είναι σημαντικό να συζητούμε γι’ αυτά τα θέματα γιατί πρέπει ο κόσμος να μαθαίνει, να ακούει, να ενημερώνετε και να ευαισθητοποιείτε. Με θλίψη παρατηρώ, κάποιες φορές, ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγνοούν βασικές πληροφορίες και πώς μπορούν να στηρίξουν θύματα ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας», δήλωσε η γενική γραμματέας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων Καλυψώ Γούλα, σε συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».

Η γενική γραμματέας υπενθύμισε πως σε όλη την Ελλάδα λειτουργεί ένα δίκτυο υποστηρικτικών δομών που περιλαμβάνει: 44 συμβουλευτικά κέντρα στελεχωμένα με κοινωνιολόγους, ψυχολόγους και νομική υποστήριξη -τα οποία αποτελούν τα σημεία στα οποία μπορεί να προστρέξει όποιος είναι θύμα βίας ή από το περιβάλλον τους για να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός προστασίας- αλλά και 19 ξενώνες που είναι οι δομές υποδοχής και προστασίας των κακοποιημένων γυναικών και των παιδιών τους.

Όσον αφορά την τηλεφωνική γραμμή «SOS 15900» λειτουργεί σε καθημερινή βάση, 365 ημέρες τον χρόνο και όλο το 24ωρο, προκειμένου να δέχεται τις κλήσεις ατόμων που έχουν υποστεί κάθε μορφής βία ή αναζητούν πληροφορίες για το πού μπορούν να προστρέξουν για βοήθεια.

Τα στοιχεία

Πιο αναλυτικά, από τα στοιχεία που διαθέτει η Γενική Γραμματεία, συνολικά, από τον Ιανουάριο του 2022 έως και τα τέλη Ιουλίου στη γραμμή 15900 καταγράφηκαν 6.221 τηλεφωνήματα για περιστατικά βίας εκ των οποίων τα 2.090 αφορούν ενδοοικογενειακή βία.

«Τα περιστατικά μετά την πανδημία έχουν μία αυξητική τάση. Αυτό δεν είναι απότοκο μόνο της πανδημίας ότι κλειστήκαμε στα σπίτια μας και δοκιμάστηκαν οι ανθρώπινες σχέσεις σε όλα τα επίπεδα. Δεν κρύβονται πλέον τα πράγματα κάτω από το χαλί, ενώ υπάρχει το μότο «σπάσε τη σιωπή». Βγαίνουν γυναίκες και άντρες για να δηλώσουν γεγονότα και καταγγέλλουν περιστατικά», πρόσθεσε η κ. Γούλα.

Η γενική γραμματέας υπενθυμίζει ακόμη πως τα τελευταία χρόνια «το αδίκημα της ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας είναι αυτεπάγγελτο. Δεν χρειάζεται ούτε κάποιος να πληρώσει παράβολο, ούτε να ζητήσει έγκλιση. Γίνεται η καταγγελία, αναζητείται ο θύτης στο πλαίσιο του αυτοφώρου και ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται δικονομικά. Κι αυτό για να μην χάνεται χρόνος ώστε κάποιος να αναζητεί δικηγόρο ή χρήματα για την υπόθεση».

Συμπληρώνει δε ότι η πληροφόρηση για τα συγκεκριμένα ζητήματα της βίας θα πρέπει να «ανοίξει» ακόμη περισσότερο και να διευρυνθούν στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι κύκλοι συζήτησης για το ειδικό μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ενημέρωσης.

«Καλό είναι να ξεκινάμε από μία ενημέρωση, εκπαίδευση και παιδεία από τα νήπια. Η έννοια του σεβασμού της προσωπικότητας του ή της συντρόφου συνδέεται με την έννοια της ισότητας. Και όλα αυτά συνδέονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα», κατέληξε η κ. Γούλα.

https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ5 λεπτά ago

Αμπντούλ Χαμίντ Χαν: Γιατί ο Ερντογάν έδειξε αυτοσυγκράτηση και οι «υποσχέσεις» για το μέλλον

ΕΛΛΑΔΑ6 λεπτά ago

Θεσσαλονίκη: Μετέφεραν μετανάστες σε πορτμπαγκάζ και με ταξί – Σκηνές καταδίωξης

ΜΠΑΣΚΕΤ11 λεπτά ago

Στις 22/08 θα ξεκινήσει η προετοιμασία του Ολυμπιακού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ13 λεπτά ago

Άρης: «Πάμε όλοι μαζί για την ανατροπή»

OIKONOMIA14 λεπτά ago

ΕΛΓΑ: Πληρωμές ύψους 9,7 εκατ. ευρώ για το προανθικό στάδιο

ΚΟΣΜΟΣ15 λεπτά ago

Αυστρία: Δεν θα φωταγωγηθεί φέτος τα Χριστούγεννα η ξακουστή κυκλική λεωφόρος περιμετρικά της Βιέννης

ΕΛΛΑΔΑ27 λεπτά ago

«SOS 15900»: Πάνω από 2.000 κλήσεις για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας

ΜΠΑΣΚΕΤ32 λεπτά ago

Σταμούλου: Υπέστη ρήξη πρόσθιου χιαστού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ33 λεπτά ago

Φλικ: «Είμαι πολύ χαρούμενος για την Μπουντεσλίγκα που επιστρέφει ο Τίμο Βέρνερ»

ΚΟΣΜΟΣ36 λεπτά ago

Ρέιμοντ Μπριγκς: Πέθανε ο σπουδαίος συγγραφέας

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Επεισόδιο στα κεντρικά καταστήματα της ΔΕΗ στον Βόλο μεταξύ δύο πολιτών

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο

LIFESTYLE4 ημέρες ago

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ BARACOA ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Την Πέμπτη 4/8 στις 11 η απολογία του Υποδ.Πυροσβεστικής Δικηγόρος των ανηλίκων ο Σάκης Κοκκίνης

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Στη θλίψη βυθίστηκε ο Αλμυρός Μαγνησίας από τον θάνατο του Παναγιώτη Αναστασίου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ22 ώρες ago

Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Τραγωδία στα νερά του Παγασητικού- Στην παραλία Σάρες κοντά στις Νηές Μαγνησίας, εντοπίστηκε νεκρός 35χρονος ψαροντουφεκάς

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Πέθανε ο 50χρονος Αριστείδης Βογιατζής από το Βόλο- Εργαζόταν στο εργοστάσιο της ΕΥΡΗΚΑ

Δημοφιλή