Connect with us

OIKONOMIA

Ινστιτούτο Ifo: Έξι φορές η ζημιά του Brexit για τη Γερμανία οι συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου ΕΕ – Κίνας

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Οι μεγαλύτεροι χαμένοι ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα θα ήταν η βιομηχανία αυτοκινήτου, ο κλάδος των μεταφορών και ο μηχανολογικός κλάδος

Καταστροφικό θα ήταν για τη γερμανική οικονομία το ενδεχόμενο ενός εμπορικού πολέμου της Ε.Ε. με την Κίνα, επεσήμανε σε σημερινή έκθεση του το έγκριτο ινστιτούτο Ifo. Μάλιστα οι μεγαλύτερες ζημιές θα αφορούσαν τον κλάδο αυτοκινήτου.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Η ζημιά για τη γερμανική οικονομία

Η έκθεση του Ifo, με αφορμή και την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν, υπολόγισε πως η ζημιά για τη γερμανική αγορά σε περίπτωση που η Γερμανία και η Ε.Ε. ευρύτερα υποχρεώνονταν σε διακοπή των εμπορικών τους σχέσεων με το Πεκίνο, θα ήταν σχεδόν έξι φορές πάνω από τη ζημιά που προκάλεσε το Brexit.

Διαβάστε επίσης ΔΝΤ: Τα παγκόσμια ισοζύγια τρεχουσών συναλλαγών διευρύνονται εν μέσω πολέμου και πανδημίας

Οι μεγαλύτεροι χαμένοι ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα θα ήταν η βιομηχανία αυτοκινήτου με απώλειες ύψους 8,47% στην συνολική της αξία, ο κλάδος των μεταφορών με απώλειες ύψους 5,14% και ο μηχανολογικός κλάδος με ζημιά ύψους 4,34%.

Έκκληση για μείωση της εξάρτησης

Για το λόγο αυτό οι συγγραφείς της έκθεσης κάνουν έκκληση προς τις γερμανικές εταιρείες να μειώσουν την εξάρτηση τους από συγκεκριμένες αγορές και δη, από χώρες με «αυταρχικά καθεστώτα».

Ο στόχος της γερμανικής αλλά και ευρύτερα της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής είναι να δημιουργήσουν στρατηγικές συμμαχίες και συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου με χώρες της ίδιας (δημοκρατικής) σκέψης και νοοτροπίας, όπως οι ΗΠΑ, αναφέρει η έκθεση.

Βεβαίως, αν και μια εμπορική συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ θα μπορούσε να μετριάσει τις αρνητικές συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα, δεν θα μπορούσε να τις εξαλείψει στο σύνολο τους, αναφέρει η έκθεση.

Πηγή ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ναυτιλία: Αρχίζουν ξανά οι… ουρές στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

του Γιώργου Φωκιανού

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Βραχύβια φαίνεται πως ήταν η «ανακούφιση» στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, σε μεγαλύτερο βαθμό, βρίσκονται αντιμέτωπα με έναν νέο γύρο συμφόρησης, εξαιτίας μιας σειράς αναδυόμενων προκλήσεων.

Ο πρώτος βραχνάς ακούει στο όνομα απεργίες, με πάνω από 1.900 υπαλλήλους στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου, το Felixstowe, να πραγματοποιούν νέες κινητοποιήσεις από την περασμένη Τρίτη και για οκτώ ημέρες, καθώς η σφοδρή διαμάχη για τις αμοιβές με τη Hutchison Ports δεν δείχνει σημάδια προόδου.

Διαβάστε επίσης: Τα πλοία που γεμίζουν τις δεξαμενές της Ευρώπης

Υπενθυμίζεται ότι μια προηγούμενη οκταήμερη απεργία τον περασμένο μήνα οδήγησε το λιμάνι, το οποίο χειρίζεται περισσότερο από το 40% των βρετανικών εμπορευματοκιβωτίων, σε αδιέξοδο, με τον μέσο χρόνο αναμονής για containerships να αυξάνεται στις 31 ώρες, σε σύγκριση με λιγότερο από 12 στις αρχές του μήνα.

Οι κινητοποιήσεις αυτές συμπίπτουν με μια συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι του Λίβερπουλ, όπου περισσότεροι από 560 λιμενεργάτες και μηχανικοί συντήρησης απέχουν από την εργασία τους εδώ και δύο εβδομάδες, με ορίζοντα λήξης στις 3 Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου πολλά τμήματα της βρετανικής οικονομίας πλήττονται και οι πολίτες διαμαρτύρονται για το αυξανόμενο κόστος ζωής τους τελευταίους μήνες.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την εταιρεία logistics Container xChange, «αυτές οι διαταραχές θα προσθέσουν μόνο δυσκολίες στη μετακίνηση φορτίου από την Ασία προς την Ευρώπη, σε μια εποχή που η εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται στο ζενίθ, προκειμένου να εκτελεστούν οι παραγγελίες εν όψει των εορτών».

Παράλληλα, ένας άλλος αντίκτυπος είναι και η καθυστέρηση παραλαβής και απομάκρυνσης των άδειων εμπορευματοκιβωτίων που στοιβάζονται συνεχώς στους τερματικούς σταθμούς, βυθίζοντας στο χάος πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά.

Η Κίνα

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το εμπόριο παγκόσμιων αγαθών αξίας 22 τρισ. δολαρίων βρίσκεται προ των πυλών μιας ακόμα σοβαρής αναστάτωσης, made in China. Το τελευταίο διάστημα οι αυστηροί κανόνες της Κίνας για τον περιορισμό της COVID-19 είχαν πυροδοτήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, ένα «ντόμινο» αρνητικών εξελίξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πλέον, ως δαμόκλειος σπάθη του διεθνούς εμπορίου επικρέμεται και η «Χρυσή Εβδομάδα», η οποία γιορτάζεται την 1η Οκτωβρίου κάθε έτους και τιμά την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κατά την αντίστοιχη ημερομηνία του 1949. Σε αυτό το διάστημα όλες οι ιδιωτικές εταιρείες, οι δημόσιες υπηρεσίες – μεταξύ αυτών και τα λιμάνια – κλείνουν για διακοπές, οδηγώντας σε σημαντικές καθυστερήσεις κατά την περίοδο αιχμής.

Αναλυτές τονίζουν ότι τα πλοία αναμένεται να εκτραπούν σε άλλα λιμάνια της Ευρώπης, προσθέτοντας πίεση στο Αμβούργο, στο Ρότερνταμ και σε άλλους κόμβους, όπου βέβαια η συμφόρηση έχει αρχίσει ήδη να αυξάνεται.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Maersk έχουν προγραμματιστεί εκτροπές δρομολογίων για την Αμβέρσα και τη Χάβρη, με το τελευταίο λιμάνι να βρίσκεται στην πρώτη θέση της Ευρώπης αναφορικά με την αναμονή των πλοίων, όπως καταγράφουν δεδομένα της Container xChange.

Τέλος, σε αυτό το νέο «ηλεκτροσόκ» των εφοδιαστικών αλυσίδων με τη συμφόρηση, τις ελλείψεις σε αγαθά και πρώτες ύλες κ.λπ. έρχεται να προστεθεί και η αύξηση των τελών διέλευσης από τον Βόσπορο και το Σουέζ, κάτι που – εκτός συγκλονιστικού απροόπτου – θα περάσει και στις τιμές που φτάνουν στον καταναλωτή.

Όπως τονίζει ο Peter Williams, αναλυτής της VesselsValue, «έτσι τροφοδοτείται ο πληθωρισμός και απροσδόκητα δεσμεύονται τεράστια ποσά του κεφαλαίου των ναυλωτών».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Καλάσνικοφ: Ηδη φέτος έχει καταγράψει τις μεγαλύτερες πωλήσεις της τελευταίας 20ετίας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η βιομηχανία παραγωγής όπλων Καλάσνικοφ έχει καταγράψει ήδη φέτος τις μεγαλύτερες πωλήσεις της τελευταίας εικοσαετίας, καθώς τα τουφέκια εφόδου της αγοράζονται με ρυθμό «ρεκόρ», έπειτα από επτά μήνες πολέμου στην Ουκρανία (στη φωτογραφία του AP/Jens Meyer, επάνω, ο ρώσος σχεδιαστής Μιχαήλ Καλάσνικοφ, με το θρυλικό τουφέκι εφόδου).

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αυξήθηκαν κατά 40%

Οι πωλήσεις των αυτόματων τουφεκιών εφόδου της αυξήθηκαν κατά 40% φέτος, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της βιομηχανίας Αλαν Λουσνίκοφ χθες Πέμπτη από την πόλη Ιζέφσκ. Δεν έδωσε απόλυτο αριθμό των πωλήσεων του πιο διαδομένου τουφεκιού εφόδου στην υφήλιο.

Δείτε ακόμα – Πόλεμος στην Ουκρανία: Που βρέθηκαν τα Καλάσνικοφ που στέλνει η Ελλάδα στο μέτωπο;

Προτεραιότητα είναι οι προμήθειες στο ρωσικό υπουργείο Αμυνας, επισήμανε ο κ. Λουσνίκοφ.

«Το να εγγυόμαστε την αμυντική ικανότητα της χώρας, ειδικά στις τρέχουσες συνθήκες, είναι το καθήκον στην εκτέλεση του οποίου επικεντρώνονται όλα τα τμήματα της εταιρείας ανεξαίρετα», είπε.

Πέρα από τις πωλήσεις εντός Ρωσίας, καταγράφεται επίσης αύξηση των εξαγωγών, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ρωσικής κατασκευάστριας όπλων. Ηδη, τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις στο εξωτερικό ξεπέρασαν αυτές που καταγράφηκαν ολόκληρη την προηγούμενη χρονιά, διαβεβαίωσε.

«Πολύ εντατικά»

«Οι παραγωγικές δυνατότητές μας αξιοποιούνται πολύ εντατικά φέτος», σύμφωνα με τον κ. Λουσνίκοφ. Για παράδειγμα, είναι γνωστό πως οι ένοπλες δυνάμεις της Ινδίας παραλαμβάνουν φέτος 70.000 τουφέκια AK-103.

Κατά τη δημόσια εταιρεία εξαγωγών όπλων Rosoboronexport, πλέον εξάγονται πάνω από 100.000 τουφέκια Καλάσνικοφ διαφόρων τύπων σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο.

Εξάλλου το «Αβτομάτ Καλάσνικοφ», το πιο διαδεδομένο τουφέκι εφόδου στον πλανήτη, συχνά αντιγράφεται χωρίς άδεια.

Πηγή: ΑΠΕ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Η τραγική ιστορία ενός 60χρονου γιατρού γράφεται κάθε μέρα στους δρόμους του Βόλου..

MEDIA6 ημέρες ago

Δεν κράτησε ούτε 2 εβδομάδες: Σε μετωπική Λιάγκας και Νομικού, τέλος από το Πρωινό

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Έρχεται νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλιακών θερμοσίφωνων από 800 έως 1000 ευρώ

ΣΤΟΙΧΗΜΑ6 ημέρες ago

Στοίχημα: Άνετη η Ελλάδα, “καίγεται” η Κύπρος

ΣΤΟΙΧΗΜΑ6 ημέρες ago

Στοίχημα Σαββάτου: Κύπρος – Ελλάδα προγνωστικά και ανάλυση αγώνα

MEDIA4 ημέρες ago

Τζούλια Αλεξανδράτου: Αυτός είναι ο πατέρας του παιδιού της (Pics)

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Έκανε ποδήλατο στον Άναυρο και κατέληξε.. στο νοσοκομείο Βόλου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

Ο Ντέιβιντ Μπόουι τιμήθηκε με πλακέτα στη Λεωφόρο της Δόξας της Μουσικής στο Κάμντεν του Λονδίνου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Πέθανε ο γνωστός ξενοδόχος του Βόλου Βασίλης Ταλαδιανός

MEDIA5 ημέρες ago

Στα 38 της πιο χυμώδης από ποτέ: H Γωγώ του «Καφέ της Χαράς» είναι πλέον μια εντυπωσιακή γυναίκα (Pics)

Δημοφιλή