ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΗΠΑ: Οι Αμερικανοί κόβουν δαπάνες από παντού γιατί «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»
Οι καταναλωτές κόβουν δαπάνες από παντού, από μπιφτέκια μέχρι πλυντήρια πιάτων, και αυτά είναι κακά νέα για έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών, σύμφωνα με το Business Insider.
Τα τελευταία χρόνια, εταιρείες τόσο διαφορετικές όσο η McDonald’s, η PepsiCo και η UPS έχουν αυξήσει τις τιμές, συμβάλλοντας στην απότομη αύξηση του πληθωρισμού. Ενώ ο πληθωρισμός έχει έκτοτε υποχωρήσει, οι Αμερικανοί εξακολουθούν να έχουν… συνηθίσει με υψηλότερες τιμές για πολλά από τα πράγματα που αγοράζουν.
Αλλά τώρα κάνουν περικοπές – και εναπόκειται στις εταιρείες να μειώσουν τις τιμές και να κάνουν άλλες αλλαγές για να προσπαθήσουν να τις ξανακερδίσουν.
Μαχαίρι στις δαπάνες
Οι αγοραστές βάζουν μαχαίρι στις δαπάνες τροφίμων – ακόμη και στα παντοπωλεία.
Η επιβράδυνση των δαπανών έχει πλήξει τις αλυσίδες εστιατορίων, οι οποίες έχουν ξεκινήσει νέες συμφωνίες για να προσελκύσουν πελάτες
Η McDonald’s δήλωσε ότι το γεύμα αξίας 5 δολαρίων είχε κάνει ορισμένους πελάτες να επισκεφθούν τα εστιατόριά της μετά από χρόνια αύξησης των τιμών.
Ωστόσο, οι αντίπαλοι, συμπεριλαμβανομένων των Burger King και Taco Bell, έχουν ξεκινήσει εκπτώσεις μεγαλύτερης διάρκειας. Ορισμένοι αναλυτές έχουν πει ότι η συμφωνία γεύματος 5 δολαρίων της McDonald’s, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει ένα μήνα, αλλά έχει παραταθεί, δεν ήταν αρκετή για να ενισχύσει τις πωλήσεις μακροπρόθεσμα.
Περισσότερες εκπτώσεις θα μπορούσαν να είναι ελκυστικές σε αυτό το περιβάλλον, έγραψαν αναλυτές της καταναλωτικής βιομηχανίας της Jefferies.
Οι κολοσσοί προβληματίζονται από την μειωμένη ζήτηση
«Οι καταναλωτές επιλέγουν να μείνουν στο σπίτι ή να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις από τα ακριβότερα εστιατόρια», έγραψαν οι αναλυτές.
Τα Starbucks ανέφεραν επίσης μείωση της κίνησης, την οποία ο διευθύνων σύμβουλος Laxman Narasimhan απέδωσε σε «ένα δύσκολο καταναλωτικό περιβάλλον», ειδικά μεταξύ των περιστασιακών πελατών.
Δεν είναι μόνο τα διαλείμματα για καφέ που βλέπουν λιγότερη ζήτηση. Βασικά προϊόντα όπως συσκευασμένα τρόφιμα, σαπούνι και απορρυπαντικό πιάτων βλέπουν επίσης πτώση, ανέφεραν οι εταιρείες στις τελευταίες εκθέσεις κερδών τους.
Ο κατασκευαστής σνακ Mondelez είδε τους αγοραστές να μετατοπίζουν τις αγορές μπισκότων Oreo και κράκερ Ritz από σούπερ μάρκετ σε εκπτωτικά καταστήματα όπως το Walmart, τα οποία έχουν φήμη μεταξύ των καταναλωτών ότι προσφέρουν καλύτερη αξία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dirk Van de Put.
Οι τιμές των τροφίμων δεν αυξάνονται τόσο πολύ όσο τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά οι καταναλωτές εξακολουθούν να αισθάνονται… άβολα, είπε.
«Βλέπουν τις τιμές των τροφίμων που έχουν αυξηθεί και έχουν την αίσθηση της μικρότερης αγοραστικής δύναμης», δήλωσε ο Van de Put, προσθέτοντας ότι η Mondelez σχεδιάζει να προσφέρει μικρότερες μικρότερες συσκευασίες των προϊόντων της για να προσελκύσει αγοραστές χαμηλότερου εισοδήματος.
Οι τιμές των τροφίμων στα παντοπωλεία αυξήθηκαν κατά 24% από τον Μάρτιο του 2020, αν και έχουν κάπως σταθεροποιηθεί το περασμένο έτος, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας. Και οι τιμές στα εστιατόρια αυξήθηκαν κατά 27% την ίδια περίοδο.
Η Unilever, η οποία παράγει μαγιονέζα Hellman’s και σπρέι σώματος Axe, και η Nestlé, η οποία παράγει ανθρακούχο νερό San Pellegrino και μπάρες KitKat, επεσήμαναν επίσης ότι οι αγοραστές χαμηλού εισοδήματος ξοδεύουν λιγότερα για τις μάρκες τους στη Βόρεια Αμερική, απηχώντας σχόλια νωρίτερα αυτό το μήνα από την PepsiCo.
Δεν είναι μόνο τα τρόφιμα που υποφέρουν. Οι μεγαλύτερες αγορές πονούν επίσης.
Στα τάρταρα οι μισθοί
Η Whirlpool μείωσε τον στόχο κερδών ανά μετοχή για το έτος, καθώς ανακοίνωσε κέρδη δεύτερου τριμήνου την περασμένη εβδομάδα, επικαλούμενη χαμηλότερη ζήτηση για πλυντήρια πιάτων και άλλες οικιακές συσκευές λόγω της ψύξης της αγοράς κατοικιών.
Η Southwest Airlines δήλωσε ότι τα έσοδά της θα μειωθούν περισσότερο από ό, τι αναμενόταν προηγουμένως το επόμενο τρίμηνο. Ενώ ο αριθμός των επαγγελματικών ταξιδιών στην αεροπορική εταιρεία έχει αυξηθεί ταχύτερα από τη χωρητικότητά της φέτος, υπήρξε «αστάθεια στις δαπάνες όταν πρόκειται για ταξιδιώτες διακοπών», δήλωσε ο COO Andrew M.
Και η UPS δήλωσε ότι θα μειώσει τις τιμές νωρίτερα αυτό το μήνα, καθώς προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους πελάτες.
Ένας πιθανός λόγος που συμβαίνει αυτό τώρα είναι ότι τα αμερικανικά νοικοκυριά έχουν εξαντλήσει σε μεγάλο βαθμό όλες τις αποταμιεύσεις τους την εποχή της πανδημίας, τα ποσοστά αποταμίευσης βρίσκονται τώρα σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και οι εργαζόμενοι λαμβάνουν λιγότερες (και μικρότερες) αυξήσεις μισθών φέτος.
Μια έρευνα της Wells Fargo νωρίτερα φέτος ανέφερε ότι σχεδόν το 70% των Αμερικανών είχε μειώσει τις δαπάνες – και περισσότερο από το 60% δήλωσε ότι είχε λίγα για «έξτρα» μετά την πληρωμή των μηνιαίων λογαριασμών τους.
Πηγή: ΟΤ
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ16 ώρες ago
Έξτρα δόση στο επίδομα παιδιού Α21 – Παραδείγματα με τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ18 ώρες ago
Μικροτσίπ: Επεκτείνεται ο «πόλεμος» ΗΠΑ-Κίνας – Κόντρες και απειλές και στην ΕΕ
-
LIFESTYLE10 ώρες ago
«Θα σου πω μια ιστορία»: Η συγκινητική ανάρτηση της Πωλίνας Μητσιμπόνα για τα 27 χρόνια από τον θάνατο του πατέρα της
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Επίσημη πρεμιέρα τη Δευτέρα για το Ψηφιακό Φροντιστήριο – Πού γίνεται η εγγραφή
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ7 ώρες ago
ΔΕΕΠ Λάρισας: Όλες οι γενιές όλες οι φυλές/50 χρόνια μαζί
-
MEDIA3 ώρες ago
H φωτογραφία του 1941 που έγινε viral – Οι χρήστες ισχυρίζονται ότι το αγόρι κρατάει ένα «iPad»
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ16 ώρες ago
Φορολογία δύο ταχυτήτων στα ακίνητα – Εμπόδια στο άνοιγμα των κλειστών διαμερισμάτων
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Τρόμος: Ληστές ντυμένοι… αστυνομικοί μπούκαραν σε σπίτι με βαριοπούλα, βασάνισαν τα θύματα -«Φέρτε τα λεφτά»