ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΗΠΑ: Πυρά Μπάιντεν κατά πολυεθνικών για το shrinkflation
Να σταματήσουν το «shrinkflation», τη σμίκρυνση δηλαδή των συσκευασιών με διατήρηση της τιμής των προϊόντων στα ίδια επίπεδα, κάλεσε τις εταιρείες σνακ ο Τζο Μπάιντεν. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ χαρακτήρισε μάλιστα την πράκτική αυτή ως «αρπαγή».
«Κάποιες εταιρείες προσπαθούν να αντλήσουν γρήγορο [κέρδος], συρρικνώνοντας τα προϊόντα σιγά-σιγά και ελπίζοντας ότι δεν θα το προσέξετε», δήλωσε ο Μπάιντεν σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο X, πρώην Twitter, πριν από το Super Bowl LVIII.
While you were Super Bowl shopping, did you notice smaller-than-usual products where the price stays the same?
Folks are calling it Shrinkflation and it means companies are giving you less for every dollar you spend.
I’m calling on the big consumer brands to put a stop to it. pic.twitter.com/wL1NsEh78F
— President Biden (@POTUS) February 11, 2024
«Το αμερικανικό κοινό έχει κουραστεί να το κοροϊδεύουν. Καλώ τις εταιρείες να βάλουν ένα τέλος σε αυτό. Ας βεβαιωθούμε ότι οι επιχειρήσεις κάνουν το σωστό τώρα», πρόσθεσε.
Ο Μπάιντεν, ο οποίος δεν πρότεινε λύσεις ή πολιτικές για την αντιμετώπιση της πρακτικής αυτής, δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά στο βίντεο εμφανίζονται αρκετές μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Gatorade, Doritos, Breyers και Tostitos.
Η έκθεση
Ο γερουσιαστής Μπομπ Κέισι, ο οποίος προεδρεύει της υποεπιτροπής Υγείας, Παιδείας, Εργασίας και Συντάξεων (HELP) της Γερουσίας για τα Παιδιά και τις Οικογένειες, δημοσίευσε τον Δεκέμβριο μια έκθεση που αποτύπωνε τη σμίκρυνση συσκευασιών προϊόντων που αφορούσαν από το χαρτί τουαλέτας μέχρι τα μπισκότα Oreo.
Στην έκθεση τονιζόταν ότι τα οικιακά προϊόντα χαρτιού ήταν κατά 34,9% ακριβότερα ανά μονάδα από ό,τι ήταν τον Ιανουάριο του 2019, με περίπου 10,3% της αύξησης να οφείλεται στους παραγωγούς που συρρίκνωσαν τα μεγέθη των ρολών χαρτιού και των συσκευασιών.
Σημειωνόταν ακόμα ότι η τιμή σνακ όπως τα Oreos και τα Doritos, είχε αυξηθεί κατά 26,4% την ίδια περίοδο, με τη συρρίκνωση των μερίδων να αντιπροσωπεύει το 9,8% της αύξησης.
Ανησυχία για την οικονομία
Παρόλο που ο πληθωρισμός φαίνεται να επιβραδύνεται, η οικονομία παραμένει συνολικά η κύρια ανησυχία των Αμερικανών. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από δημοσκόπηση, στην οποίαν το 22% των ερωτηθέντων ανέδειξε την ακρίβεια ως βασικό πρόβλημα.
Όπως σημειώνει το Reuters, από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Μπάιντεν έχει προσπαθήσει να μειώσει τις τιμές στα σούπερ μάρκετ, πίεσε τους κατασκευαστές φαρμάκων να μειώσουν το κόστος της ινσουλίνης, τις ξενοδοχειακές αλυσίδες να μειώσουν τις χρεώσεις και προσπάθησε να διαφοροποιήσει τη βιομηχανία συσκευασίας κρέατος αφού οι τιμές του βοδινού εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά την πανδημία.
Πηγή ΟΤ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ12 ώρες ago
Σοκ έφυγε απο την ζωή ο Γιάννης Κατουνης στην Σκιαθο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ20 ώρες ago
Σοβαρό τροχαίο με οδηγό μηχανής στην Σκιαθο με αεροδιακομιδή
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Πρωταθλητής Ελλάδας ο ΠΑΟΚ – Σείστηκε η Τούμπα και μαζί της ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ24 ώρες ago
Βόλος: Ασφαλής ο Παγασητικός – Όλοι οι επιστημονικοί φορείς επιβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει ανησυχία
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ4 ώρες ago
Ινδία: Πρέπει να δημιουργήσει 115 εκατομμύρια θέσεις εργασίας έως το 2030
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Σύρος: Καταρρέει φάρος με ιστορία 190 ετών
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ23 ώρες ago
Σε ρυθμούς coffee show η Λάρισα – Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ20 ώρες ago
Η πολιτική τοποθέτηση των Ελλήνων: Κερδίζει έδαφος η σοσιαλδημοκρατία, υποχωρούν οικολογία και εθνικισμός