Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ήρθε το τέλος της ταξιδιωτικής φρενίτιδας; Τι λέει ο ξενοδοχειακός κολοσσός της Marriott

Published

on

taxidia tourismos1 620x350.jpg

Αφού η πανδημία έβαλε φρένο στην ταξιδιωτική βιομηχανία, οι δαπάνες αναψυχής ανέκαμψαν έντονα τα τελευταία δύο χρόνια. Όλη αυτή η συσσωρευμένη ζήτηση από την πανδημία κινδυνεύει να εξαντληθεί. Εάν το «ταξίδι εκδίκησης» ήταν η λέξη κλειδί το 2023, τότε η «κανονικοποιημένη ζήτηση» είναι έτοιμη να είναι το φετινό εταιρικό σύνθημα. Οι επενδυτές θα πρέπει να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσδοκίες τους, σύμφωνα με τον Economist.

Η ξενοδοχειακή εταιρεία Marriott International είναι μεταξύ των εταιρειών αναψυχής που δήλωσαν ότι η ζήτηση για ταξίδια εξομαλύνεται, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) ή τα έσοδα δωματίων για ταξιδιώτες αναψυχής από την περιοχή ήταν σταθερά σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Εν τω μεταξύ, ο αμερικανικός διαδικτυακός ταξιδιωτικός ιστότοπος Expedia ανέφερε χαμηλότερη από την αναμενόμενη αύξηση των ακαθάριστων κρατήσεων για τη μείωση του guidance για ολόκληρο το έτος.

Στη Southwest Airlines, τα έσοδα ανά διαθέσιμο μίλι θέσεων (RASM) του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των προβλέψεων της ίδιας της αεροπορικής εταιρείας εν μέσω μείωσης της ζήτησης από επιβάτες αναψυχής. Ακόμη και η Airbnb βλέπει επιβράδυνση. Είπε ότι οι πελάτες έκλεισαν 132,6 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις και εμπειρίες το πρώτο τρίμηνο. Αυτό ήταν 9,5% υψηλότερο από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, αλλά ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης από την πανδημία.

Πτώση για τα έσοδα των ξενοδοχείων

Συνολικά, το RevPAR για τον ξενοδοχειακό κλάδο στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 2,2% τον Μάρτιο, η πρώτη ετήσια πτώση από την πανδημία, σύμφωνα με την CoStar, μια ομάδα δεδομένων ακινήτων. Η μείωση της τιμολογιακής δύναμης δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Η πληρότητα των ξενοδοχείων στις ΗΠΑ μειώθηκε σε ετήσια βάση για 12 συνεχόμενους μήνες, σημειώνοντας μείωση 2,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο.

Ανθεκτική η ζήτηση σε Ευρώπη και Ασία

Υπάρχουν φωτεινά σημεία. Ενώ η ανάπτυξη των ΗΠΑ έχει παραμείνει στάσιμη, η ζήτηση στην Ευρώπη και την Ασία είναι πιο ανθεκτική. Αυτό καθιστά τις ταξιδιωτικές εταιρείες με μεγαλύτερη διεθνή έκθεση ασφαλέστερο στοίχημα. Η Expedia, για παράδειγμα, πραγματοποιεί σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της από τις ΗΠΑ. Στην ανταγωνίστρια Booking, το ποσοστό είναι πιο κοντά στο 10%. Ο τελευταίος πιστώνει την ισχυρή όρεξη για ταξίδια στην Ευρώπη και την Ασία για την ισχυρή αύξηση των κρατήσεων και των εσόδων στο πιο πρόσφατο τρίμηνο.

Advertisement

Τα εταιρικά ταξίδια, τα οποία ήταν πιο αργά από το τμήμα αναψυχής για να ανακάμψουν από την πανδημία, προσφέρουν επίσης κάποια άνεση. Ο αριθμός των εγχώριων ταξιδιών που πραγματοποιούνται από επαγγελματίες ταξιδιώτες αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% φέτος, σε σύγκριση με αύξηση 1,9% για τους ταξιδιώτες αναψυχής, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ταξιδιών.

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες τείνουν να πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια και τιμές ξενοδοχείων. Αυτά είναι καλά νέα για εταιρείες που εξυπηρετούν αυτόν τον όμιλο, όπως η Delta Air Lines και η Hilton Worldwide. Τους τελευταίους 12 μήνες, η Delta, η Hilton και η Booking έχουν ξεπεράσει τις επιδόσεις των ομολόγων τους. Αναμένεται ότι το χάσμα θα παραμείνει.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement
Dei
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή