Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ηθοποιοί: «Εκδικητική» απαξίωση των καλλιτεχνών με πλήγμα στο εργασιακό και «κερκόπορτα» σε ιδιωτικά κολλέγια

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

«Οι γέροι χωριστά, οι νέοι άλλο πράμα. Όποιος τους θέλει αντάμα πληρώνει ακριβά.» λέει στην Παράβαση ο Διονύσης Σαββόπουλος. Για το τίμημα αυτό ήταν έτοιμοι όσοι συμμετείχαν στην ανοιχτή συζήτηση στο ΒΟΞ το Σάββατο το βράδυ με κεντρικό θέμα την υποβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι παρεμβάσεις των νέων παιδιών, σπουδαστών των καλλιτεχνικών σχολών, οι μεστές σε ουσία ομιλίες των κεντρικών ομιλητών και οι ερωτήσεις – τοποθετήσεις από το διαφόρων ηλικιών, επαγγελμάτων, ιδεολογικών τοποθετήσεων κοινό, συνέβαλαν σε μια ουσιαστική συζήτηση που φώτισε προβλήματα, οπτικές, προβληματισμούς και φόβους που συνήθως μένουν στο σκοτάδι λόγω της επιφανειακής προσέγγισης των θεμάτων.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι καλλιτέχνες που μίλησαν δεν εξήγησαν μόνο τα πρακτικά θέματα και το πλήγμα που επιφέρει το επίμαχο Προεδρικό Διάταγμα στα εργασιακά δικαιώματα πολλών καλλιτεχνών. Εξέφρασαν κυρίως την απογοήτευσή τους και την αγωνία τους, μιλώντας για άλλη μία απόδειξη ότι η τέχνη και οι άνθρωποι που την υπηρετούν απαξιώνονται και υποτιμώνται από το επίσημο κράτος, κρούοντας κώδωνα κινδύνου για τις επιπτώσεις της αντίληψης αυτής στην κοινωνία και τον πολιτισμό.

Πεταμένοι στην άκρη και παραγκωνισμένοι αισθάνθηκαν και κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας που χρειάστηκαν αγώνες για να πάρουν από τους τελευταίους μια στήριξη, όταν ήταν αδύνατο να εργαστούν λόγω lockdown. Τις έντονες κινητοποιήσεις τότε αλλά και την μεγάλη στήριξη του κινήματος metoο, με πολλούς ηθοποιούς να «καταγγέλλουν» το υπουργείο Πολιτισμού για την υπόθεση Λιγνάδη, πολλοί τις συσχετίζουν με την τωρινή εξέλιξη και τον αιφνιδιασμό με το ΠΔ.

«Πληρώνουμε τα πανό που σηκώσαμε στα θέατρα ‘’βιαστής είναι’’», ειπώθηκε με πολλούς να κουνούν καταφατικά το κεφάλι από τη Δώρα Χρυσικού, ηθοποιό, στη συγκινησιακά φορτισμένη ομιλία της για τη ζωή του ηθοποιού από τη στιγμή που αποφασίζει τι θέλει να κάνει στη ζωή του μέχρι που σβήνουν τα φώτα της σκηνής.

«Ποιος είναι ο επείγοντας χαρακτήρας στο ζήτημα του προσοντολογίου που να δικαιολογεί το ΠΔ;» ήταν ένα ακόμη επιχείρημα προς επίρρωση του εκδικητικού χαρακτήρα της κυβερνητικής απόφασης.

Σημαντική παρατήρηση πάντως που πρέπει να σταθμίσει κανείς είναι και η συγκυρία ότι έρχονται εκλογές σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στις 500 ειδικότητες που καθορίζει το εν λόγω ΠΔ υπάρχουν και αρκετές που ευνοούνται από τις προβλέψεις του, με το γεγονός ότι στρώνεται το έδαφος για ιδιωτικά κολέγια που θα παρέχουν αναβαθμισμένα πτυχία καθώς και με τις πιέσεις πανεπιστημίων που προσπαθούν να περιχαρακώσουν το χώρο τους. Με άλλα λόγια με το ΠΔ εκπέμπονται σήματα και μηνύματα προς διάφορες κατευθύνσεις που δεν θα ήταν σώφρον να περάσουν απαρατήρητα.

Προβολή στο μέλλον

Αναντίρρητη πραγματικότητα είναι όμως και ότι με ένα Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ), μια fast track διαδικασία που παρακάμπτει τη νομοθετική, φέρνουν προ τετελεσμένου έναν ολόκληρο κλάδο, υποβαθμίζοντας τους σε ΔΕ, απόφοιτους λυκείου.

Αυτή είναι η αντιμετώπιση των εργατών της τέχνης, και αποτελεί προβολή στο μέλλον και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους, τόνισε η Μαργαρίτα Συγγενιώτου, λυρική τραγουδίστρια και μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ).

Υπερβολή; Όχι, γιατί, όπως εξήγησε, την εργασιακή ανασφάλεια με καταπάτηση δικαιωμάτων και απώλεια κατακτήσεων, μαύρη και απλήρωτη εργασία, που διογκώθηκε τα πέτρινα μνημονιακά χρόνια για όλους τους εργαζόμενους και αποτελεί πλέον τη νέα τάξη πραγμάτων, ηθοποιοί και καλλιτέχνες την ζουν εδώ και χρόνια.

Σαφώς η φύση του επαγγέλματος είναι τέτοια που δεν προσφέρει ασφάλεια και σίγουρη δουλειά, και όποιος το επιλέγει πρέπει να το γνωρίζει εκ των προτέρων, αλλά κάποια βασικά δικαιώματα πρέπει να είναι εξασφαλισμένα. Δεν είναι χόμπυ και ‘’ψώνιο’’, όπως προσπαθούν να το παρουσιάσουν πολλοί, είναι σκληρή δουλειά τονίστηκε σωστά πολλές φορές και από πολλούς.

«Δεν βελτιώνονται τα πράγματα για εμάς, απλώς παθαίνουν και οι άλλοι με μια χρονοκαθυστέρηση ό,τι εμείς», είπε χαρακτηριστικά δίνοντας την αφορμή για πολύ ουσιαστικές τοποθετήσεις από τους συμμετέχοντες περί επιβολής ενός ιδιότυπου «μεταφασιστικού μοντέλου εργασίας» σε πολλούς εργασιακούς κλάδους με τον τόνο της λέξης δουλειά να ανεβαίνει ταχύτατα στη παραλήγουσα και περί διαχωρισμού επαγγελματικών και κοινωνικών ομάδων ώστε να μην εντοπίζονται τα κοινά σημεία και κατ’ επέκταση οι διεκδικήσεις να μην είναι μαζικές.

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη τρομοκρατία από την εργοδοτική» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Τζωρτζάκης, ηθοποιός μέλος του ΣΕΗ και εκ των βασικών ομιλητών, περιγράφοντας γλαφυρά περιστατικά εκφοβισμού από παραγωγούς, διευθυντές θεάτρων και θεατράρχες. Ως ηθοποιός βέβαια, που μένουν άνεργοι τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο και αναγκάζονται να κάνουν και άλλες δουλειές είχε και άλλα παραδείγματα εργοδοτικής αυθαιρεσίας και εκβιασμού, πχ ως εργαζόμενος σε μεγάλο εμπορικό κέντρο.

«Όταν δεν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα ασκείται βία» συνόψισε ο Χάρης Τζωρτζάκης, η ομιλία του οποίου έδωσε επίσης έναυσμα για να ανοίξει η συζήτηση γενικά για την ελληνική αγορά εργασίας και τον τρόπο αντιμετώπισης των εργαζομένων.

Το ΠΔ ήρθε να υπογραμμίσει χρονίζοντα προβλήματα, ήταν η τοποθέτηση νεαρής κοπέλας, σπουδάστριας στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου που τελεί υπό κατάληψη ενάντια στην κυβερνητική απόφαση. «Όλη αυτή η υποβάθμιση του επαγγέλματός μας είναι στο πλαίσιο της γενικότερης εξαθλίωσης που υπάρχει στην κοινωνία, στο πλαίσιο της εργατικής εκμετάλλευσης, της υποβάθμισης των ζώων μας. Σε αυτό το σύστημα η μόνη τέχνη που έχει αξία είναι αυτή που μπορεί να φέρει χρήματα» τόνισε και το άκουσμα των λόγων αυτών από ένα νέο παιδί που τώρα ξεκινάει έχει ξεχωριστή σημασία, αντανακλώντας μια εικόνα όχι τιμητική για την κοινωνία.

Τα νέα παιδιά όμως -και αυτό είναι παρήγορο- την απογοήτευσή τους την αντιμετωπίζουν με μαχητικότητα. «Ακόμη και αν αποσύρουν το ΠΔ ο αγώνας μας για τη διεκδίκηση της αναγνώρισης των εργατών της τέχνης και ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για αυτούς πρέπει να συνεχιστεί», είπε η νεαρή κοπέλα.

Στήριξη στον αγώνα τους ζήτησαν οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών, όπου βέβαια ο διαχωρισμός μεταξύ κρατικών και ιδιωτικών, σοβαρών και «της πλάκας» δεν επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ τους, την αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων, τη διεκδίκηση πάγιων αιτημάτων όπως το να αντιμετωπίζονται ως φοιτητές με τα προνόμια και τις διευκολύνσεις που έχουν οι φοιτητές άλλων σχολών. Το μόνο που δικαιούνται οι φοιτητές των δραματικών σχολών είναι μια ατέλεια για θέατρα, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται τις ελάχιστες ώρες που τους μένουν από τα μαθήματα, τις εξαντλητικές πρόβες, το διάβασμα να δουλεύουν ως επί το πλείστον σε μπαρ και μεζεδοπωλεία προκειμένου να βγάλουν τα προς το ζην.

Μπείτε μπροστά

Οι τοποθετήσεις των νέων παιδιών, σπουδαστών δραματικών σχολών στην πλειοψηφία τους, αλλά και αυτό το «άνοιγμα» των καλλιτεχνών στην κοινωνία χωρίς καμία διάθεση διαχωρισμού και ελιτισμού απέναντι σε άλλες επαγγελματικές ομάδες εκτιμήθηκε πολύ από τους συμμετέχοντες στη συζήτηση.

«Πριν πάει κάποιος στην διαδήλωση ακούει το αγαπημένο επαναστατικό συνήθως τραγούδι του και όταν γυρίζει διαβάζει το ποίημα ή βλέπει την ταινία που του αρέσει», σημείωσε ο Γιώργος Καλαϊτζίδης, ζητώντας από τους καλλιτέχνες να μπουν μπροστά στους αγώνες για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής καθώς. όπως χαρακτηριστικά είπε, δεχόμαστε «πόλεμο» σε πολλά επίπεδα.

Η τέχνη ήταν πάντα στρατευμένη και η επιρροή των καλλιτεχνών τεράστια στην κοινωνία πρόσθεσε, προτρέποντας τους έλληνες καλλιτέχνες να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί.

Παίρνοντας το λόγο, ο ηθοποιός Μάριος Αθανασίου, εκ των βασικών ομιλητών, και ζητώντας συγγνώμη από το κοινό γιατί θα έκανε «διάλογο με τον Γιώργο», εισπράττοντας χαμόγελο ανοχής από τους παρευρισκόμενους και ένα «θα βρεις τον δάσκαλό σου, αγαπημένε μου» από τον Καλαϊτζίδη, υπερασπίστηκε τον κλάδο του, τονίζοντας ότι ήδη οι καλλιτέχνες έχουν βγει μπροστά σε πολλά κρίσιμα ζητήματα, όπως το metoo.

«Αυτό που έγινε δεν ήταν καθόλου δεδομένο και δεν θα συνέβαινε τη δεκαετία του ’90» πρόσθεσε, μιλώντας για βαθιά συντηρητική κοινωνία που σταδιακά όμως αλλάζει. Με αργούς μη ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά αλλάζει.

Ο Μάριος Αθανασίου και στην αρχική τοποθέτησή του σημείωσε την αξία της παιδείας και της αναγνώρισης ότι η τέχνη είναι αναγκαία για τη ζωή μας. Κανείς από όσους αποφασίζουν δεν ξέρουν τι είναι και την σημασία της τέχνη για τη ζωή, είπε χαρακτηριστικά, εξού και αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους που την υπηρετούν με απαξίωση.

Θέτοντας μάλιστα τα πολύ ουσιαστικά προβλήματα του κλάδου μεταξύ των οποίων η έλλειψη συλλογικής σύμβασης εργασίας και η ανυπαρξία άδειας ασκήσεως επαγγέλματος είπε ότι το ΠΔ ήρθε ως κερασάκι στην τούρτα να επιδεινώσει την κατάσταση.

Το ΠΔ δεν «υπερασπίζεται» τη μόρφωση

Το ζήτημα της ποιότητας σπουδών που προσφέρουν οι δραματικές σχολές δεν παρακάμφθηκε ούτε είναι κάτι που οι συμμετέχοντες στη συζήτηση το θεωρούν μικρής σημασίας. Αντιθέτως. Όμως σίγουρα αυτό δεν είναι ευθύνη των παιδιών που πηγαίνουν να σπουδάσουν και να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, με πολλά από αυτά μάλιστα να πληρώνουν καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά στις ιδιωτικές δραματικές σχολές. Όλες οι δραματικές σχολές τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού. Και όποιος έχει την εποπτεία πρέπει να ελέγχει και την ποιότητα.

Εν προκειμένω το υπουργείο Πολιτισμού, που παρεμπιπτόντως σε αυτό το ΠΔ δεν έχει καμία συμμετοχή αφού υπογράφεται από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών. Ο μόνος άχαρος ρόλος που πήρε, όπως σχολιάστηκε στη συζήτηση, είναι να το υπερασπιστεί ενώ επί της ουσίας «τους ακύρωσαν, τους άδειασαν» όπως χαρακτηριστικά είπαν οι επίσημοι ομιλητές με καθόλου θετικά σχόλια για την στάση του υφυπουργού Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη. «Και σε εμάς αερολογίες είπε. Δεν τον αφήσαμε να μπει στην κατάληψη του δώσαμε μόνο τα αιτήματά μας και κείνος μας είπε τι τα θέλετε τα πτυχία αφού από οντισιόν περνάτε» ήταν το σχόλιο της σπουδάστριας στη δραματική σχολή του Εθνικού που τελεί υπό κατάληψη εδώ και 15 ημέρες.

Ο καλλιτεχνικός χώρος και δη οι ηθοποιοί πληρώνουν ακριβά, και όχι μόνο σε επίπεδο κύρους τους επαγγέλματος, την εισχώρηση ανθρώπων που «ούτε ξέρουν τι είναι Τσέχωφ».

Η ανυπαρξία πανεπιστημίου για παραστατικές τέχνες αλλά και η ανυπαρξία άδειας ασκήσεως επαγγέλματος είναι χρονίζοντα και σημαντικά προβλήματα, που πρέπει να αντιμετωπιστούν, επισημάνθηκε με έμφαση από τους ομιλητές και τον πρόεδρο της ΠΟΘΑ Κώστα Κεχαγιόγλου που παρακολουθούσε τη συζήτηση.

Το εν λόγω ΠΔ όμως δεν λύνει κανένα από τα προβλήματα. Αντιθέτως είναι προσβλητικό σε ουσιαστικό και συμβολικό επίπεδο, τόνισε ο ίδιος.

Η κυβέρνηση δεν το κάνει για ακαδημαϊκούς λόγους, αλλά για επαγγελματικούς πλήττοντας όλους τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών κυρίως όσους έχουν σχέση με το Δημόσιο, εξήγησε η κυρία Συγγενιώτου, τη στιγμή που η ανεργία στον κλάδο φθάνει το 90%.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο ότι το υπουργείο υποβιβάζει το ζήτημα με έωλες υποσχέσεις, για νομοθετική ρύθμιση που θα εξαιρεί από το ΠΔ τις ειδικότητες καλλιτεχνών, αλλά και επιχειρηματολογία του επιπέδου ο ηθοποιός κρίνεται στη σκηνή όχι στο πτυχίο. «Και ο χειρουργός στο τραπέζι του χειρουργείου, αλλά…» είπε χαρακτηριστικά η κυρία Συγγενιώτου.



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΕΛΛΑΔΑ

ΣΕΒ: Κατάληψη στα γραφεία από λιμενεργάτες για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Συμβολική κατάληψη τώρα στα γραφεία του ΣΕΒ πραγματοποιεί το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Εδώ και τώρα ένσημα Βαρέα για τους λιμενεργάτες του Πειραιά» αναγράφουν τα τρικάκια που έχουν ρίξει έξω από τα γραφεία του ΣΕΒ. «Εδώ και τώρα ένσημα ΒΑΕ» είναι το σύνθημα με το οποίο έχουν «στολίσει» τον τοίχο του κτιρίου και το πεζοδρόμιο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαμαρτύρονται γιατί εδώ και χρόνια ο ΣΕΒ στέκεται εμπόδιο, έχοντας προσφύγει και δικαστικά, στο να εφαρμοστεί το καθεστώς ΒΑΕ στους λιμενεργάτες.

Στο πλευρό τους βρίσκεται και ο Χρήστος Κατσώτης, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ.

Φωτογραφία από 902.gr

Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ: Δεν θα ανεχτούμε άλλο θέατρο για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά

«Δεν θα ανεχτούμε άλλο θέατρο για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά», τονίζει σε ανακοίνωσή του Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ.

Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:

«Συμβολική κατάληψη πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με ένα και κύριο αίτημα: την ΕΦΑΡΜΟΓΗ των Βαρέων και Ανθυγιεινών ενσήμων τώρα σε όλους τους λιμενεργάτες.

Την ώρα που στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων προστίθενται ονόματα των συναδέλφων μας, COSCO- DPORT- ΣΕΒ και κυβέρνηση με κάθε είδους τεχνάσματα και τερτίπια υποχρεώνουν συναδέλφους μας που έχουν ήδη συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια με ΒΑΕ να εργαστούν 5 ολόκληρα επιπλέον χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν χωρίς ΒΑΕ.

Συνάδελφοι μας, δηλαδή, στα 62 τους χρόνια θα αναγκάζονται για ακόμα πέντε χρόνια να σκαρφαλώνουν στα 20 και 30 μέτρα για να λύνουν και να δένουν τα «χρυσά κουτιά τους» χωρίς καν βαρέα, και μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνουν εργατικά ατυχήματα και γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι μας υποφέρουν από σοβαρές μυοσκελετικές ασθένειες χωρίς καν φυσικά να θεωρούνται επαγγελματικές ασθένειες.

Η εργασία στο λιμάνι εκθέτει σε κίνδυνο δεκάδες εκατοντάδες συναδέλφους μας και δεν θα ανεχτούμε ούτε άλλη μία μέρα χωρίς την εφαρμογή των όσων μας αναλογούν

Η σημερινή κατάληψη στο ΣΕΒ στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε κάθε αποδέκτη που βάζει εμπόδιο στην εφαρμογή του νόμου. Η COSCO αξιοποιώντας τη συλλογική τους εργοδοτική ένωση – τον ΣΕΒ – έχει μπλοκάρει την εφαρμογή του νόμου που εντάσσει από το 2018 τους λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.

Η υποκρισία της εργοδοσίας ξεπερνά κάθε όριο, αφού την ίδια ώρα που ο ΣΕΒ προσπαθεί για το συμφέρον της εργοδοσίας να εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου για τα ΒΑΕ, την ίδια ώρα η DPORT (μέλος του ΣΕΒ) υποκρίνεται ότι τάχα επιθυμεί την ένταξη στα ΒΑΕ.

Εφαρμογή εδώ και τώρα των ΒΑΕ σε όλους τους εργάτες

Εφαρμογή της ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, χωρίς

διαχωρισμό σε νέους και παλιούς, να σταματήσει η ομηρία στους εργαζόμενους μέσω εργολάβων και ΟΦΕ

Μέτρα για την Υγιεινή και Ασφάλεια

Το χρονικό:

  • Ο νόμος ορίζει (άρθρο 17- Ν.3863/2010) ότι «ο πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καταρτίζεται για όλους τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από γνώμη της Διαρκούς Επιτροπής Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων και γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (Σ.Κ.Α.)». Με βάση τον νόμο, εκδόθηκε το 2011 η σχετική απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ10221/26816/929/30.2011) με τίτλο »Βαριές και Ανθυγιεινές εργασίες» κατά την οποία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος του Παραρτήματος που προσαρτάται σε αυτήν, η Χερσαία Λιμενική Ζώνη του λιμένα Πειραιά περιλαμβάνει, εκτός από τον προβλήτα Ι και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
  • Σύμφωνα με την υπ’αριθμόν 27/2012 Εγκύκλιο τ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το απασχολούμενο προσωπικό στον συγκεκριμένο χώρο υπαγόταν εξαρχής στις διατάξεις του Κ.Β.Α.Ε. ανάλογα με τον χώρο εργασίας και την ειδικότητά τους ή ανάλογα με την ειδικότητά τους ανεξάρτητα από τις επιχειρήσεις ή τον χώρο που εργάζονται.

Αυτό είναι το ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο, με το οποίο η εργοδοσία δεν συμμορφώνεται!

Το 2018 το Σωματείο μας ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε μαζικές απεργιακές μάχες στις προβλήτες της COSCO, σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και την εργοδοσία!

  • Αποτέλεσμα της 3ήμερης απεργίας μας ήταν η δέσμευση να επιλυθεί το δίκαιο αίτημα για ένταξη στα ΒΑΕ. Εκδόθηκε γνωμοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και διευκρινήσεις του Υπουργείου Εργασίας, οι οποίες κοινοποιήθηκαν στον ΕΦΚΑ, με συνέπεια να εκδοθεί από τον τότε Διοικητή του ΕΦΚΑ η υπ’αριθμόν 46/15.10,2018 Εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία: καθώς οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, οι διατάξεις της περίπτωσης 41 εδάφιο Α του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, έχουν εφαρμογή για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά, καθώς βρίσκεται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
  • Σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που έχει ήδη κατοχυρωθεί νομοθετικά από το 2010 και επιπλέον έχουν δοθεί επιπρόσθετες διευκρινήσεις από το 2018 με την Εγκύκλιο του ΕΦΚΑ, η εργοδοσία COSCO-DPORT όχι μόνο δημιουργεί συνεχώς γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά μέσω του «λαγού» ΣΕΒ προσέφυγε στο ΣτΕ για να μπλοκάρουν την κατοχυρωμένη από τους νόμους ασφάλιση με ΒΑΕ των λιμενεργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , και με απίστευτο θράσος και υποκρισία δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την επίλυση του θέματος. Ας ξεκινήσουν να κολλάνε τα ένσημα μας από την αρχή και ας αφήσουν τα «ψόφια»
  • Επισυνάπτεται και το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας του 2018 που ενημέρωνε για την από το 2010 νόμιμη ένταξη μας στα ΒΑΕ. Πέντε χρόνια μετά και δεν μας έχουν κολλήσει μισό ένσημο!»



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΕΛΛΑΔΑ

Κοροναϊός: Παράταση της Notam για τους ταξιδιώτες από την Κίνα

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προέβη σε παράταση της Notam που αφορά τους ταξιδιώτες από την Κίνα.

Την παράταση της NOTAM που εφαρμόζεται από τις 15 Ιανουαρίου, γνωστοποίησε στο επιβατικό κοινό η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η αεροπορική οδηγία θα ισχύει έως τις 14/2/2023 με τις προϋποθέσεις εισόδου στην Ελλάδα των ταξιδιωτών από την Κίνα, προς περιορισμό της διασποράς του κοροναϊού.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αναλυτικότερα, η NOTAM που εφαρμόζεται ήδη από τις 15 Ιανουαρίου 2023 παρατείνεται και θα ισχύει έως την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023 και προβλέπει τα ακόλουθα: Mε αρνητικό τεστ η είσοδος στην Ελλάδα ανεξαρτήτως υπηκοότητας για όλους τους ταξιδιώτες με απευθείας πτήσεις από την Κίνα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ποια είναι τα μέτρα που ισχύουν

Ειδικότερα, η είσοδος των ταξιδιωτών ανεξαρτήτως υπηκοότητας που προέρχονται από την Κίνα με απευθείας πτήσεις επιτρέπεται εφόσον έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε τεστ με τη μέθοδο PCR εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών ή εναλλακτικά να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε rapid test εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν από την επιβίβασή τους για Ελλάδα.

Όλοι οι ταξιδιώτες από Κίνα υποχρεούνται στη χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2 ή N95 ή KN95) τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης όσο και κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο αεροδρόμιο. Τα μέτρα για είσοδο στην Ελλάδα που αφορούν τους ταξιδιώτες από την Κίνα ισχύουν για ανηλίκους (παιδιά) από πέντε (5) ετών και άνω.

Οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεούνται στον έλεγχο του ταξιδιώτη πριν από την επιβίβασή του, ώστε να επιβεβαιωθεί ότι έχει τα απαραίτητα έγγραφα και σε περίπτωση παραβίασης έχουν την υποχρέωση επαναπατρισμού του επιβάτη με ευθύνη και έξοδά τους.

Τα ανωτέρω αναγκαία έγγραφα εισόδου (αρνητικά αποτελέσματα τεστ) επιδεικνύονται από τους ταξιδιώτες κατά την άφιξή τους στην Ελλάδα και στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, εφόσον τους ζητηθούν, για έλεγχο εγκυρότητας και πληρότητας.



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Έφυγε από τη ζωή η Χρυσούλα Καρμπά- Κάϊρα από Βόλο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

«Tο Αγρίμι» με τη Δήμητρα Παπαδήμα στο Θέατρο Αμαλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago

Εργαλείο εξωστρέφειας ο πολιτισμός – Ο Έλληνας πρόξενος στη Ν. Υόρκη μιλά για την παράσταση «Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

Η παράσταση «Ντίνος Χριστιανόπουλος-Το ταγκαλάκι» στο θέατρο Αμαλία

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago

Η Βελανιδιά του Tim Crouch στο Bios: Μία τολμηρή θεατρική πρόκληση με εκλεκτούς καλεσμένους

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

«Φιλιά εις τα παιδιά»: Δείτε στο ERTFLIX και στην ERT World το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ του Βασίλη Λουλέ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

“Τριγωνοψαρούλης The Musical” στο θέατρο Κολοσσαίον

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

«Πάγωσε» ο Βόλος το πρωί του Σαββάτου- Πέθανε ο 62χρονος Σωτήρης Καπατσέλος

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

«Πεταμένα βιβλία, ξεχασμένοι άνθρωποι»: Οι +άνθρωποι στο παλαιοβιβλιοπωλείο των αστέγων

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ3 ημέρες ago

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα της ιστορικής διοργάνωσης

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή