AUTO-MOTO
Και τέταρτο χρώμα θα αποκτήσουν τα φανάρια – Πότε, ποιο και τι θα σημαίνει;
Αν είστε άνετοι με τα σημερινά πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα φανάρια, ετοιμαστείτε να νιώσετε άβολα. Νέες έρευνες δείχνουν ότι η προσθήκη ενός λευκού φωτός θα επιταχύνει την κυκλοφορία και θα βελτιώσει την ασφάλεια τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους πεζούς.
Κόκκινο για να σταματήσετε, πράσινο για να φύγετε και πορτοκαλί για να ετοιμαστείτε να σταματήσετε.
Η εμφάνιση των αυτόνομων οχημάτων (AV), βλέπε Tesla, έχει εισαγάγει μια νέα πτυχή. Αντί τα αυτοκίνητα να θεωρούνται κάτι περισσότερο από ξύλινα τουβλάκια που σπρώχνονται πάνω σε έναν χάρτη, τα AV όχι μόνο έχουν την ικανότητα να οδηγούν μόνα τους, αλλά μπορούν επίσης να επικοινωνούν μεταξύ τους καθώς και με ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστών.
Θα ενεργούν ως «βοσκοί» για τα υπόλοιπα οχήματα
Αυτό σημαίνει ότι τα AV γίνονται μέρος του ίδιου του συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας και μπορούν να συνεργαστούν για να βελτιώσουν τη ροή της κυκλοφορίας σε σημαντικό βαθμό.
Όταν υπάρχουν αρκετά AV, το φανάρι γίνεται λευκό, λέγοντας στους ανθρώπους-οδηγούς να ακολουθήσουν το AV ή το άλλο αυτοκίνητο μπροστά τους.
Μια ομάδα ερευνητών από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας πρότεινε ότι, μόλις κυκλοφορήσει ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο, μπορεί να προστεθεί ένα τέταρτο, λευκό φανάρι στην παραδοσιακή τριάδα.
Όπως και στην προηγούμενη μελέτη, τα AV ενεργούν ως «βοσκοί» για τα ελεγχόμενα από τον άνθρωπο οχήματα στις λωρίδες τους. Όταν υπάρχουν αρκετά AV, το φανάρι γίνεται λευκό, λέγοντας στους ανθρώπους-οδηγούς να ακολουθήσουν το AV ή το άλλο αυτοκίνητο μπροστά τους. Όσο περισσότερα AV, τόσο ταχύτερη η ροή. Η διαφορά αυτή τη φορά είναι ότι οι πεζοί ενσωματώνονται πλέον στο μοντέλο.
Βελτιωμένη ροή κυκλοφορίας και για πεζούς
Αυτό που διαπίστωσε η ομάδα ήταν ότι ακόμη και με την παρουσία πεζών, η γενική ροή εξακολουθεί να βελτιώνεται τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς κατά πάνω από 25 τοις εκατό.
Φυσικά, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι ένα τέτοιο σύστημα να γίνει πρακτικό. Εκτός από το να κυκλοφορήσουν αρκετά οχήματα AV στους δρόμους, υπάρχει επίσης το πρόβλημα της εγκατάστασης αρκετών σηματοδοτών τεσσάρων φαναριών. Ακόμα και τότε, οι οδηγοί πρέπει να πειστούν να εμπιστευτούν το λευκό χρώμα.
Οι ερευνητές διαβεβαιώνουν ότι η προσθήκη της λευκής λυχνίας δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς των παραδοσιακών οχημάτων. Το κόκκινο, το πράσινο και το πορτοκαλί θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πάντα. Η λευκή λυχνία θα ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στη διασταύρωση, και στην περίπτωση που τα παραδοσιακά οχήματα είναι περισσότερα, τα φανάρια θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο.
-
ΚΟΣΜΟΣ19 ώρες ago
«Κανένα ταμπού στην προστασία των Γάλλων» – Το Παρίσι στο «κλαμπ των σκληρών» της ΕΕ για το μεταναστευτικό
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ18 ώρες ago
Αυθαίρετα: Ξεκινά ο πρώτος κύκλος κατεδαφίσεων – Η έκδοση εντάλματος και οι αιφνιδιαστικές παρεμβάσεις
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ15 ώρες ago
Γιαννούλης για Κασσελάκη: Επέλεξε τη σύγκρουση και τον διχασμό, επιλέγει να θυματοποιηθεί
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ15 ώρες ago
Εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Κιθάρας
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ17 ώρες ago
CEOs: Γιατί θεωρούν την παρουσία τους στα social media ευεργετική;
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Λέσβος: Το «Χαμόγελο του Παιδιού» είχε παρέμβει για την 14χρονη που κατήγγειλε τον βιασμό της από 2 άνδρες
-
ΚΟΣΜΟΣ19 ώρες ago
Πώς αναπτήρας οδήγησε στην εξιχνίαση δολοφονίας 60χρονης
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Κίνηση στους δρόμους: Ουρά 13χλμ στην άνοδο του Κηφισού – Καθυστερήσεις στην Αττική οδό