ΚΟΣΜΟΣ
Καναδάς: Τρόμος από τον ξεσηκωμό των φορτηγατζήδων κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Φορτηγά από όλον τον Καναδά συγκεντρώθηκαν στην πρωτεύουσα Οτάβα για να διαδηλώσουν κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού. Πολλοί κάνουν λόγο για καθοδήγηση από ακροδεξιούς ενώ η αστυνομία φοβάται ακρότητες και βιαιοπραγίες. Απρόσμενη στήριξη των φορτηγατζήδων από τον Ελον Μασκ.
Μέσα σε κλίμα πολιτικής αντιπαράθεσης, και με τον φόβο επεισοδίων, πολλές εκατοντάδες καναδοί φορτηγατζήδες, υπό τη στήριξη του Ελον Μασκ ταξίδεψαν για χιλιόμετρα από πολλά μέρη του Καναδά και συγκεντρώθηκαν στην Οτάβα (φωτογραφία, επάνω, του Reuters/Patrick Doyle), την καναδική πρωτεύουσα, χθες Παρασκευή για να συμμετάσχουν σε διαδήλωση ενάντια στον υποχρεωτικό εμβολιασμό κατά της Covid-19, ο οποίος αποτελεί προϋπόθεση για τη διέλευση των συνόρων Καναδά-ΗΠΑ.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
«Οχηματοπομπή Ελευθερίας»
Με αφετηρίες μεταξύ άλλων, την επαρχία Βρετανική Κολομβία στις ακτές του Ειρηνικού, με προορισμό την Οτάβα, στα ανατολικά, η «Οχηματοπομπή Ελευθερίας» («Freedom Convoy»), όπως ονοματίστηκε από τους φορτηγατζήδες, συνέχισε να μεγαλώνει σε μέγεθος τις τελευταίες μέρες.
Το σημείο συνάντησης είναι τώρα ο Λόφος του Κοινοβουλίου, στην καρδιά της ομοσπονδιακής πρωτεύουσας.
Some ‘freedom convoy’ donors are using aliases of well-known Canadians https://t.co/iMA6nPmmKc pic.twitter.com/o0QcZCcXWp
— CTV News (@CTVNews) January 28, 2022
«Δεν θέλουμε να μας αναγκάσουν να εμβολιαζόμαστε, θα πρέπει αυτό να είναι προσωπική επιλογή»,είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο διαδηλώτρια, η Λουίζ, η οποία ήρθε για να υποστηρίξει τους φορτηγατζήδες κατά τη διάρκεια στάσης στην περιοχή Βοντράιγ, στον δρόμο προς την Οτάβα.
Υπό τις επευφημίες του πλήθους και με κορναρίσματα, η ασπρομάλλα συνταξιούχος είπε ότι φοβάται πως με το μέτρο αυτό θα χάσει τελείως την ελευθερία της. Συμμετέχει στην κινητοποίηση για να «ευχαριστήσει τους φορτηγατζήδες» και «να στείλει μήνυμα στην κυβέρνηση Τριντό».
#Quebec loves #freedom!!! The east coast trucker convoy was greeted warmly this morning in Quebec! 🚚🇨🇦#FreedomConvoy2022 #CanadaTruckers #TeamFreedom #CanadaConvoy #TruckersForFreedom pic.twitter.com/Dxa24uSQyM
— Julie Scott (@julie_ppc) January 28, 2022
«Είτε οι άνθρωποι είναι εμβολιασμένοι είτε όχι, δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η υποχρεωτικότητα», τόνισε η Ταμπίθα, 26 ετών, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο, κρατώντας καναδική σημαία. Σύμφωνα με την ίδια, ο Καναδάς πρέπει να βρει τα «κοινά σημεία και τα θεμελιώδη ιδανικά».
Υβριστικά συνθήματα
Αλλοι κρατούσαν σημαίες που έγραφαν υβριστικά συνθήματα κατά του καναδού πρωθυπουργού.
Some creative folks out there in support of the Convoy pic.twitter.com/0qQ2WRIoFs
— FlyMaster (@PincherFisher) January 28, 2022
«Θα μείνουμε εδώ όσο χρειαστεί», είπε η Τζένιφερ από την επαρχία Νήσος του Πρίγκιπα Εδουάρδο. Οδήγησε επί 18 ώρες για να φτάσει στην Οτάβα με την πομπή από τις ακτές του Ατλαντικού.
Από τα μέσα Ιανουαρίου, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ έχουν καταστήσει υποχρεωτικό τον πλήρη εμβολιασμό κατά της Covid-19 για τους οδηγούς φορτηγών που διασχίζουν τα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών, που είναι τα μεγαλύτερα σε μήκος στον κόσμο και εκτείνονται σε σχεδόν 9.000 χιλιόμετρα.
«Οι καναδοί φορτηγατζήδες κυβερνούν»
Το μέτρο αυτό κατήγγειλαν ορισμένοι φορτηγατζήδες, οι οποίοι από την Πέμπτη βρήκαν νέο «σύμμαχο». Ο αμερικανός δισεκατομμυριούχος Ελον Μασκ, έγραψε την Πέμπτη στο Twitter: «Οι καναδοί φορτηγατζήδες κυβερνούν».
Canadian truckers rule
— Elon Musk (@elonmusk) January 27, 2022
«Αυτή είναι μια πανεθνική διαδήλωση. Θα είναι σημαντική σε μέγεθος και πολωτικής φύσης», δήλωσε ο αρχηγός της αστυνομίας της Οτάβα Πίτερ Σλόλι σε συνέντευξη Τύπου χθες Παρασκευή, αναφερόμενος σε «σύνθετη και ταχέως μεταβαλλόμενη» κατάσταση.
Ο τελευταίος ανέφερε ότι δεν είναι σε θέση να αναφέρει τον αριθμό των φορτηγών ή των συμμετεχόντων, αλλά αναμένει «μεγάλα προβλήματα» σε δρόμους γύρω από την πρωτεύουσα και ζήτησε από τους κατοίκους να αποφύγουν τα ταξίδια.
Πάνω από όλα, η αστυνομία φοβάται ακρότητες και βιαιοπραγίες, ακόμα κι αν οι διοργανωτές του κινήματος έχουν διασαφηνίσει ότι σκοπεύουν να διαδηλώσουν «ειρηνικά».
The organizer of the Freedom Convoy GoFundMe fundraiser, Tamara Lich, says GoFundMe is releasing money for the campaign. It has now raised more than $6.3-million through more than 80K donations. Lich says funds will cover truckers fuel, food and lodgings. #FreedomConvoy2022
— Hal Roberts 🇨🇦 (@Hal__Roberts) January 27, 2022
Η αστυνομία της Οτάβα έχει προειδοποιήσει ότι ορισμένοι ενδέχεται να ενταχθούν στην κινητοποίηση για να «υποκινήσουν το μίσος και τη βία».
Ορισμένοι έμποροι έκλεισαν τα καταστήματά τους για το Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Πολιτικοί στην Ομοσπονδιακή Περιφέρεια Πρωτεύουσας ενδέχεται επίσης να αποτελέσουν στόχο, είπε ο αρχηγός της αστυνομίας.
Ο πρωθυπουργός Τριντό, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε καραντίνα μετά από επαφή του με κρούσμα του νέου κοροναϊού, υπερασπίστηκε την Τετάρτη την υποχρεωτικότητα εμβολιασμού για τους φορτηγατζήδες, υπενθυμίζοντας ότι το 90% από αυτούς είναι ήδη εμβολιασμένοι.
«Είναι απαράδεκτα»
«Σχόλια που διατυπώθηκαν από ορισμένους ανθρώπους που συνδέονται με αυτήν την οχηματοπομπή είναι απαράδεκτα», τόνισε ο πρωθυπουργός, ενώ ο αρχηγός της συντηρητικής αξιωματικής αντιπολίτευσης, Εριν Ο’ Τουλ, δήλωσε την Πέμπτη ότι θα συναντήσει ορισμένους από τους φορτηγατζήδες.
Current scene in Winnipeg: Traffic comes to a halt after the nationwide convoy of truckers protesting government’s vaccine mandates arrive.#FreedomConvoy2022
Check out https://t.co/Apz9xO8v9h for our coverage. @RebelNewsOnline @Selenecxliv pic.twitter.com/vdwaoCFOZD
— Mocha Bezirgan (@BezirganMocha) January 25, 2022
Ορισμένοι πολιτικοί αναλυτές τονίζουν ότι Εριν Ο’ Τουλ εκμεταλλεύεται τη διαδήλωση για πολιτικούς σκοπούς. Ο Ο’ Τουλ αντιτάχθηκε στην υποχρεωτικότητα εμβολιασμών από τότε που ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό ανακοίνωσε το μέτρο τον Οκτώβριο, την παραμονή των εκλογών.
«Η ίδια η οχηματοπομπή γίνεται σύμβολο της κούρασης και του διχασμού που βλέπουμε σε αυτήν τη χώρα», είπε ο Ο’ Τουλ στους δημοσιογράφους την Πέμπτη.
Just now in Toronto! Keele overpass! #FreedomConvoy2022 🇨🇦💪🏼 pic.twitter.com/xh8VgXDo3k
— Kelly Brown (@rubiconcapital_) January 27, 2022
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένα μέλη ακροδεξιών κύκλων έκαναν πράγματι απειλητικά σχόλια και κάλεσαν να μιμηθούν την επίθεση στο Καπιτώλιο, την αντίστοιχη της επίθεσης στο αμερικανικό Κογκρέσο τον Ιανουάριο του 2021.
Η καναδική αστυνομία φοβάται ότι η κινητοποίηση των φορτηγατζήδων θα συνεχιστεί και μετά το Σαββατοκύριακο.
Πιστεύοντας ότι η «συντριπτική πλειονότητα» των οδηγών φορτηγών είναι εμβολιασμένοι στον Καναδά, η Canadian Trucking Alliance, μεγάλο συνδικάτο του κλάδου, το οποίο εκπροσωπεί περίπου 4.500 μέλη, «αποδοκίμασε έντονα» την κινητοποίηση αυτή, λέγοντας ότι δεν πρέπει να εκφράζεται με αυτόν τον τρόπο η διαφωνία με τις κυβερνητικές πολιτικές.
Φόβοι ότι ηγείται από ακροδεξιούς
Πολλοί προειδοποιούν ότι η κινητοποίηση ηγείται από ακροδεξιούς με ιστορικό υποκίνησης βίας.
Το Canada’s Anti-Hate Network, ανεξάρτητο παρατηρητήριο, τόνισε ότι βασικοί από τους υποστηρικτές αυτής της οχηματοπομπής έχουν χαρακτηρίσει τη διαδήλωση ως ισοδύναμη με τη βίαιη εισβολή στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον πριν ένα χρόνο. Το παρατηρητήριο τόνισε ότι αυτοί δεν είναι φορτηγατζήδες αλλά μέλη της ακροδεξιάς.
Η Action4Canada, από τους διοργανωτές της κινητοποίησης, έχει προειδοποιήσει ότι θα παραμείνει στην Οτάβα μέχρι να αρθεί το μέτρο υποχρεωτικότητας.
Πηγή: ΑΠΕ
Γράψτε το σχόλιό σας

https://platform.twitter.com/widgets.js
Περισσότερα Εδω

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΟΣΜΟΣ
Το φάσμα της πείνας πλανάται πάνω από τη Γη


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η πείνα επιστρέφει στον πλανήτη. Αυτό δείχνει τουλάχιστον η Παγκόσμια Έκθεση για τις Επισιτιστικές Κρίσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Σίτισης, που είναι τμήμα του δικτύου οργανισμών που συνδέονται με τον ΟΗΕ.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η έκθεση υποστηρίζει ότι το 2021 περίπου 193 εκατομμύρια άνθρωποι αντιμετώπιζαν μια συνθήκη οξείας διατροφικής ανασφάλειας παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει μια αύξηση περίπου 80% σε σχέση με το 2016.
Εάν δούμε τα στοιχεία πιο αναλυτικά θα δούμε ότι περίπου 40 εκατομμύρια αντιμετωπίζουν μια συνθήκη που μπορεί να περιγραφεί τουλάχιστον επείγουσα σε 36 χώρες και ανάμεσά τους περίπου 470.000 άνθρωποι στην Αιθιοπία, το Νότιο Σουδάν, τη Νότια Μαδαγασκάρη και την Υεμένη αντιμετωπίζουν το φάσμα του θανάτου από την πείνα.
Επιπλέον, άλλα 236 εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε αρκετά πιεστική συνθήκη και έχουν ανάγκη βοήθειας και υποστήριξης για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της οξείας διατροφικής ανασφάλειας.
Το 70% των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν οξεία διατροφική κρίση βρίσκονται σε δέκα περιοχές: τη Λαοκρατική Δημοκρατία του Κονγκό, το Αφγανιστάν, την Αιθιοπία, την Υεμένη, τη Βόρεια Νιγηρία, τη Συρία, το Σουδάν, το Νότιο Σουδάν, το Πακιστάν και την Αϊτή. Σε επτά από τις δέκα η βασική αιτία ήταν η ύπαρξη ανοιχτών συγκρούσεων σε αυτές τις περιοχές.
Τι τροφοδοτεί τις επισιτιστικές κρίσεις;
Τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό η ύπαρξη ανοιχτών συγκρούσεων και η συνακόλουθη ανασφάλεια τροφοδοτούν την διατροφική κρίση. Αυτό αφορά περίπου 139 εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη.
Η δεύτερη παράμετρος, που αφορά περίπου 30 εκατομμύρια ανθρώπους, είναι τα οικονομικά σοκ και κυρίως η εκτίναξη των τιμών των τροφίμων παγκοσμίως, μέσα στην άνιση ανάκαμψη των οικονομιών ύστερα από την πανδημία.
Σε πολλές χώρες ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων σε συνδυασμό με την αδυναμία των πιο φτωχών στρωμάτων να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος διαβίωσης, επίσης έχει επιτείνει το πρόβλημα.
Προβλήματα δημιουργούν και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, που σύμφωνα με την έκθεση ευθύνονται για τα φαινόμενα επισιτιστικών κρίσεων σε οκτώ αφρικανικές χώρες αφορούν 23,5 εκατομμύρια ανθρώπους.
Η επισιτιστική ανασφάλεια και ο υποσιτισμός πλήττουν ιδιαίτερα τους πληθυσμούς που έχουν υποχρεωθεί να μετακινηθούν από τους τόπους κατοικίας τους. Έξι από τις χώρες με τους μεγαλύτερους αριθμούς εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων – η Συρία, το Αφγανιστάν, η Λαοκρατική Δημοκρατία του Κονγκό, η Υεμένη , η Αιθιοπία και το Σουδάν ήταν ανάμεσα στις 10 χώρες με τις μεγαλύτερες επισιτιστικές κρίσεις.
Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη αρνητική επίπτωση και στα παιδιά. Περίπου 26 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών, αντιμετωπίζουν μορφές υποσιτισμού.
Η εκτίμηση της έκθεσης είναι ότι τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα το 2022. Στις περισσότερες περιοχές όπου υπήρχε ανοιχτή επισιτιστική κρίση, αυτή συνεχίζεται, είτε γιατί συνεχίζονται οι συγκρούσεις, είτε γιατί καταγράφεται παρατεταμένος μικρός όγκος βροχής. Σε αυτούς με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα προστεθούν και 2,5-4,99 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ουκρανία που θα χρειαστούν ανθρωπιστική βοήθεια.
Το πλήγμα στην παγκόσμια παραγωγή τροφίμων
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει διαμορφώσει μια μεγάλη αναστάτωση στην παγκόσμια παραγωγή σιτηρών. Αρκεί να σκεφτούμε ότι η Ουκρανία και η Ρωσία έχουν τεράστια συμμετοχή στην παραγωγή δημητριακών και ελαιόσπορων. Το 2021 η Ρωσία ήταν ο πρώτος εξαγωγέας παγκοσμίως σιτηρών, εξάγοντας 39 εκατομμύρια τόνους και η Ουκρανία ο πέμπτος εξάγοντας 17 εκατομμύρια. Καλλιεργούν επίσης δημητριακά για ζωοτροφές και επίσης η Ουκρανία είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως στην παραγωγή ηλιόσπορων και η Ρωσία η δεύτερη, παράγοντας αθροιστικά το 11,5% της παγκόσμιας αγοράς φυτικών ελαίων. Οι δύο χώρες παράγουν το 28% του παγκοσμίως εμπορευόμενου σιταριού, 29% της βρώμης, 15% του καλαμποκιού και 75% του ηλιέλαιου. Παράγουν τα μισά άλευρα που εισάγουν ο Λίβανος και η Τυνησία και τα δύο τρίτα για τη Λιβύη και την Αίγυπτο. Οι εξαγωγές τροφίμων της Ουκρανίας προσέφεραν μέχρι τώρα θερμίδες για να τραφούν 400 εκατομμύρια άνθρωποι. Περίπου το 12% των διατροφικών θερμίδων που παράγονται παγκοσμίως έρχονται από αυτές τις χώρες.
Ο πόλεμος προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη δυνατότητα της Ουκρανίας να εξάγει (αρκεί να σκεφτούμε ότι από το αποκλεισμένο λιμάνι της Οδησσού περνά το 98% των εξαγωγών δημητριακών της Ουκρανίας), ενώ και ως προς τη ρωσική παραγωγή υπάρχει πάντα το ερώτημα επέκτασης των κυρώσεων.
Σε αυτά τα προβλήματα έρχεται να προστεθεί και το πολύ σοβαρό πρόβλημα με τις ακραίες καιρικές συνθήκες (ζέστης και υγρασίας) στην Ινδία. Πέρα από την τεράστια επιβάρυνση για την υγεία των κατοίκων αυτή η απότομη και πρόωρη ζέστη μπορεί να σημαίνει μειωμένες σοδειές ακόμη και κατά το ένα τέταρτο, κάτι που εξηγεί γιατί η Ινδική κυβέρνηση έσπευσε να απαγορεύσει τις εξαγωγές σιτηρών και αναζητήσει συμφωνίες για εισαγωγές.
Κάποιες χώρες που έκαναν μεγάλες εισαγωγές σιτηρών από την Μαύρη Θάλασσα, όπως αυτές της Νοτιοανατολικής Ασίας μπορούν να υποκαταστήσουν ένα μέρος τους με την παραγωγή ρυζιού. Όμως, σε περιοχές όπως ο Περσικός Κόλπος και η Βόρεια Αφρική οι διατροφικές πρακτικές είναι διαφορετικές και η κατά κεφαλήν κατανάλωση ψωμιού διπλάσια σε σχέση π.χ. με τις ΗΠΑ. Σε μια χώρα όπως η Αίγυπτος το ψωμί παρέχει περίπου το 30% των συνολικών θερμίδων.
Οι κυβερνήσεις αναζητούν μέτρα, όμως δεν είναι εύκολο. Δεν είναι τυχαίο ότι συζητιέται ο περιορισμός της χρήσης δημητριακών και ελαιόσπορων για βιοκαύσιμα, ή για ζωοτροφές ώστε να καλυφθούν πιο επείγουσες διατροφικές ανάγκες.
Αυτό επίσης εξηγεί και όλη τη μεγάλη πίεση προς τη Ρωσία να σταματήσει τον αποκλεισμό των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένης και της σχετικής έκκλησης που έχει διατυπωθεί από τη μεριά του ΟΗΕ προς τη ρωσική πλευρά.
Ωστόσο, η ρωσική πλευρά επιμένει ότι θα χαλαρώσει τον αποκλεισμό των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας μόνο εάν υπάρξει και μια αντίστοιχη χαλάρωση των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας.
Ο δύσκολος ορίζοντας
Σε ένα πλανήτη που εισέρχεται σε μια φάση εντεινόμενων συγκρούσεων και γεωπολιτικών διαιρέσεων είναι σαφές ότι θα βλέπουμε συχνά προβλήματα στις ροές προϊόντων και εμπορευμάτων που θα επιτείνουν τους κινδύνους διατροφικών κρίσεων.
Αντίστοιχα, η κλιματική αλλαγή ήδη αυξάνει τα ακραία καιρικά φαινόμενα και αυτά με τη σειρά τους οδηγούν σε κακές σοδειές επιτείνοντας τα φαινόμενα επισιτιστικής ανασφάλειες για ολόκληρες περιοχές του πλανήτη. Πλημμύρες στη Κίνα αναμένεται να επηρεάσου αρνητικά τη σοδειά της χειμερινής σποράς, οι ΗΠΑ έχουν να αντιμετωπίσουν ξηρασία και μειωμένη γεωργική παραγωγή, ενώ και στην Ευρώπη υπάρχει φόβος για μειωμένες βροχοπτώσεις. Σε συνδυασμό και με την κατάσταση στην Ινδία όλα αυτά διαμορφώνουν μια αρκετά πιεστική συνθήκη. Το ενδεχόμενο να διαταραχθεί ακόμη περισσότερο και η παραγωγή και συγκομιδή στην Ουκρανία απλώς θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Και εάν σε παγκόσμια κλίμακα αυτό θα καταγραφεί ως μία μείωση του παγκόσμιου εισοδήματος κατά 600 δισεκατομμύρια δολάρια ή 0,74% του παγκόσμιου πραγματικού εισοδήματος, αυτή η επίπτωση δεν θα κατανεμηθεί ισότιμα. Σε ορισμένες περιοχές θα μεταφραστεί απλώς σε ακόμη περισσότερη πείνα.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η παγκόσμια επισιτιστική κρίση δεν αποτυπώνει μόνο το πόσο εύθραυστο είναι το σύστημα του παγκόσμιου εμπορίου και ευάλωτο απέναντι σε έκτακτες περιστάσεις, αλλά πόσο χαμηλό παραμένει το επίπεδο της παγκόσμιας αλληλεγγύης.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
ΚΟΣΜΟΣ
Βρετανία: Προ των πυλών η μεγαλύτερη σιδηροδρομική απεργία στην σύγχρονη ιστορία της χώρας


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Έκτακτα μέτρα για την προστασία των επιβατών και την διασφάλιση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις προϊόντων και κυρίως τροφίμων, έχει στα σκαριά η βρετανική κυβέρνηση, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της μεγαλύτερης απεργίας που έχει καταγραφεί ποτέ στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της χώρας.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Το εθνικό συνδικάτο του κλάδου έχει ξεκινήσει από τον περασμένο μήνα ειδική εκλογική διαδικασία, βάσει της οποίας οι τουλάχιστον 40.000 εργαζόμενοι θα αποφασίσουν επί της πρότασης για μεγάλη εθνική απεργία σε απάντηση της απόφασης της Network Rail να προχωρήσει σε μεγάλες απολύσεις, τουλάχιστον 2.500 εργαζομένων, στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης που θέλει να εφαρμόσει για την εξοικονόμηση των δαπανών της κατά 2 δισ. στερλίνες.
Οι εργαζόμενοι θέτουν, επίσης, στο τραπέζι και άλλες απαιτήσεις που έχουν να κάνουν με το πάγωμα των μισθών σε ένα διάστημα υψηλού πληθωρισμού, καθώς και θέματα ασφαλείας.
Η εκλογική διαδικασία στο σωματείο των εργαζομένων της Network Rail και άλλων 15 εταιρειών που συμμετέχουν στην λειτουργία του δικτύου της χώρας έχει ξεκινήσει από τα τέλη Απριλίου και ολοκληρώνεται την ερχόμενη Τρίτη, 24 Μαίου. Για το σκοπό αυτό η κυβέρνηση ετοιμάζεται για την ετυμηγορία των εργαζομένων που πιθανότατα θα είναι θετική για την έναρξη κινητοποιήσεων, από τον Ιούνιο.
Φόβοι για ελλείψεις
Αν οι κινητοποιήσεις προχωρήσουν, ειδικοί και κυβέρνηση μιλούν για την μεγαλύτερη απεργία στους βρετανούς σιδηροδρόμους στην σύγχρονη ιστορία της χώρας. Αναλυτές φοβούνται μάλιστα την αναβίωση, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, του λεγόμενου «χειμώνα της δυσαρέσκειας», το 1978, όταν οι απεργιακές κινητοποιήσεις «γονάτισαν» την βρετανική οικονομία. Άλλωστε, σημειώνεται πως και οι εργαζόμενοι στο μετρό του Λονδίνου έχουν ανακοινώσει απεργία για τις 7 Ιουνίου.
Προβληματισμένη για το χάος που μπορεί να προκληθεί η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει να επεξεργάζεται σχέδια αντίδρασης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ανάμεσα στα μέτρα, είναι το να δοθεί προτεραιότητα στα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα αντί τα επιβατικά, ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, αλλά η έλλειψη προσωπικού θα είναι ούτως ή άλλως βασικό πρόβλημα.
Ο υπουργός Μεταφορών θα συμμετέχει σε έκτακτη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Μπορίς Τζόνσον και άλλα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, την ερχόμενη εβδομάδα ώστε να διαμορφωθεί το σχέδιο αντίδρασης. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να περιμένουν την ετυμηγορία των εργαζομένων.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Πέθανε σε ηλικία 106 ετών ο Δημήτρης Κάλμπαρης από Βόλο- Ο τελευταίος επιζών ήρωας του έπους του ‘40
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ21 ώρες ago
Σε θρίλερ εξελίχθηκε το ταξίδι για Βολιώτες επιβάτες με το «Βέλος» μέχρι την Αθήνα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αγορά του Βόλου και στο «Βολωνάκι» για καφέ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ22 ώρες ago
Θλίψη έχει σκορπίσει στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας και της Λάρισας ο θάνατος του τραγουδιστή δημοτικών τραγουδιών Γιάννη Γκόβαρη
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ19 ώρες ago
Ο ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΧΑΡΤΝΕΤ ΤΟΥ ΜΑΣΤΕΡ ΣΕΦ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑΘΟ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΒΕΛΕΝΤΖΑΚΟΥ .