ΚΟΣΜΟΣ
«Κόφτη» στα μεγάλα SUV έβαλε το Παρίσι
Μόλις 78.121 ψηφοφόροι, ένα 5,68% του συνόλου, συμμετείχαν στο δημοψήφισμα που διοργάνωσε η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, προτείνοντας τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης στους δημόσιους χώρους, από τα 4-6 ευρώ την ώρα σήμερα στα 12-18 ευρώ την ώρα για τα «βαριά, ογκώδη και ρυπογόνα ΙΧ οχήματα», πιο συγκεκριμένα, για τα οχήματα εσωτερικής καύσης που ζυγίζουν περισσότερους από 1,6 τόνους και τα ηλεκτροκίνητα που ζυγίζουν πάνω από 2 τόνους.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει πάντως, όπως αναγνώρισε και η ίδια η Αν Ινταλγκό, και ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ψήφισε το δυτικό από το ανατολικό κομμάτι του Παρισιού.
Και μόλις 42.615 ψηφοφόροι απάντησαν ουσιαστικά «λιγότερα» στο ερώτημά της «περισσότερα ή λιγότερα SUV;».
Ηταν όμως το 54,55% του συνόλου των ψηφισάντων που σημαίνει ότι, εκτός απροόπτου, το Παρίσι θα προστεθεί τον Σεπτέμβριο στον κατάλογο των πόλεων που επιβάλλουν υψηλότερα τέλη στα (μεγάλα) SUV, όπως κάνουν ήδη η Ουάσιγκτον ή το Τίμπιγκεν, στη Γερμανία, και όπως ετοιμάζονται επίσης να κάνουν, χωρίς δημοψήφισμα, η Λυών, το Μπορντό και η Γκρενόμπλ.
Η αντιπαράθεση
Οι δημοτικές αρχές «χρεώνουν» στα μεγάλα SUV ότι προκαλούν αυξημένη ρύπανση, καταλαμβάνουν υπερβολικά μεγάλο κομμάτι του δημόσιου χώρου και αυξάνουν τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων.
Στον αντίποδα, ένωση αυτοκινητιστών προειδοποιούσε το κοινό ότι «αυτή η μάχη είναι μόνο η πίσω πόρτα για την εξάλειψη του αυτοκινήτου στο σύνολό του» – αν και το μέτρο αφορά μόνο τους τουρίστες και τους επισκέπτες, όχι τους κατοίκους, τους εμπόρους και τους επαγγελματίες της υγείας, και όχι, φυσικά, τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης.
Υπολογίζεται ότι τα αυξημένα τέλη θα ισχύσουν για ένα 15% των αυτοκινήτων που κινούνται στο Παρίσι, περίπου 130.000 οχήματα, αριθμός πάντως ικανός να αποδώσει στον Δήμο επιπλέον έσοδα 35 εκατομμυρίων ευρώ, εφόσον δεν ευοδωθεί η δικαστική προσπάθεια που ξεκίνησαν η οργάνωση εργοδοτών Mobilians και ο Σύνδεσμος Υπεράσπισης των Αυτοκινητιστών θέλοντας να ακυρώσουν το δημοψήφισμα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει πάντως, όπως αναγνώρισε και η ίδια η Αν Ινταλγκό, και ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ψήφισε το δυτικό από το ανατολικό κομμάτι του Παρισιού.
Επιβεβαιώνοντας μία εκλογική γεωγραφία ξεκάθαρη σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις (στον πρώτο προεδρικό γύρο του 2016, για παράδειγμα, το δυτικό κομμάτι του Παρισιού είχε αναδείξει πρώτο τον Εμανουέλ Μακρόν, ενώ το ανατολικό τον ριζοσπάστη αριστερό Ζαν-Λικ Μελανσόν), τα πιο εύπορα δυτικά διαμερίσματα ψήφισαν μαζικά κατά της αύξησης των τελών στάθμευσης για τα βαρέα, ρυπογόνα οχήματα (σε ποσοστό άνω του 80% στο 16ο διαμέρισμα), ενώ τα ανατολικά διαμερίσματα ψήφισαν υπέρ (άνω του 75% στο 10ο διαμέρισμα).
Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ16 ώρες ago
Η Βραζιλία «βαπτίστηκε» Καρδίτσα – Στους 136 οι νεκροί από τις έντονες πλημμύρες (video)
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ19 ώρες ago
Η Ταβερνα ο Πλατανος στην Σκιάθο με την μοναδική θεα σας περιμένει
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ19 ώρες ago
Σκόπελος: Νέο Διοικητικό Συμβούλιο για τον Σύλλογο Υποστήριξης Καρκινοπαθών και Βαριά Ασθενών «Φάρος Σκοπέλου»
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ4 ώρες ago
Eurovision 2024: Νικήτρια η Ελβετία, 11η η Ελλάδα, 15η η Κύπρος – Αναλυτικά τα αποτελέσματα
-
MEDIA21 ώρες ago
Την Τετάρτη 15 Μαΐου 2014 ο Σάκης Τζήμας στην εκπομπή του αποκαλύπτει, πως νίκησε τα funds κόντρα σε αποφάσεις του Αρείου Πάγου και γιατί φιλοξενεί συγκεκριμένους, υποψήφιους Ευρωβουλευτές.
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ώρες ago
ΣΚΙΑΘΟΣ: Κατασκευή ξύλινων ντέκ για την ασφαλή πρόσδεση πλοίων αναψυχής
-
ΑΘΛΗΤΙΚΑ19 ώρες ago
Conference League : Στον αέρα ο μεγάλος τελικός αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας
-
AUTO-MOTO24 ώρες ago
Σοκαριστικό τροχαίο: 77χρονος καρφώθηκε κάτω από νταλίκα (Βίντεο)