Connect with us

OIKONOMIA

Κρασί: Η εξέλιξη των εξαγωγών ανά χώρα και προορισμό

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξέλιξη των εξαγωγών κρασιού διαχρονικά αλλά και σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ανά χώρα και ανά προορισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή τις τρίτες χώρες.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαφορετική είναι η εικόνα σε κάθε αγορά ξεχωριστά, μη υπακούοντας σε γενικευμένες αιτιάσεις αν και αίτια θα μπορούσε να είναι το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού, γεγονός που το 2020 επίδρασε αρνητικά, προκαλώντας μια συνολική μείωση των εξαγωγών, η οποία όμως «θεραπεύεται» το 2021, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεια, που έχει επεξεργαστεί η ΚΕΟΣΟΕ, το 2021 παρατηρείται επιστροφή στα κανονικά μεγέθη στις κύριες εξαγωγικές αγορές, μεγέθη τα οποία είναι προτιμότερο να συγκριθούν με τα αντίστοιχα του 2019 και όχι με αυτά του 2020, έτος που λόγω πανδημίας δεν μπορεί να αποτελέσει, έτος βάσης για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.

Ικανοποιητικό γεγονός αποτελεί ότι στις κύριες εξαγωγικές αγορές παρατηρείται αύξηση εξαγωγών, ακόμη και αν τα μεγέθη συγκρίνονται με τα αντίστοιχα του 2019.

Η εικόνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η πρώτη εξάδα των χωρών εξαγωγής ελληνικών οίνων στην Ε.Ε. αντιπροσωπεύει το 91,54% των συνολικών εξαγωγών σε αξία, για το 2021 και αφορά κατά σειρά ως προς την αξία σε Γερμανία, Κύπρο, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Βέλγιο και Γαλλία.

Γερμανία

Βελτίωση παρατηρείται στις επιδόσεις της πρώτης εξαγωγικής αγοράς για το ελληνικό κρασί (39,47% των εξαγωγών στην Ε.Ε. σε αξία), αφού καταγράφεται αύξηση το 2021 έναντι του 2020 σε αξία κατά 6,19% (28.262.377 €/2021 – 26.615.096 €/2020), ενώ ελαφρά αύξηση επίσης κατά 0,15% παρουσιάζεται και σε ποσότητα (12.187.820 kg/2021 – 12.169.105 kg/2020). Αύξηση επίσης κατά 6,03% καταγράφεται στην εξαγόμενη μέση τιμή πώλησης (2,32 €/kg/2021 – 2,19 €/kg/2020) το 2021.

Η σύγκριση με το μέσο όρο 5ετίας καταδεικνύει φέτος διαχρονική μείωση των εξαγόμενων ελληνικών οίνων σε αξία κατά 4,30% και αντίστοιχη μείωση σε ποσότητα κατά 9,47%. Η μέση τιμή πώλησης παραδόσεων οίνων, καταγράφει αύξηση κατά 6,19% γεγονός που απεικονίζει τη συνεχόμενη αύξηση μέσης τιμής την προηγούμενη 5ετία. Τα αρνητικά μεγέθη σε Μ.Ο. 5ετίας εξηγούνται από την απότομη πτώση του 2020, λόγω covid 19.

Όπως προαναφέραμε, ασφαλέστερη οδός της πορείας των εξαγωγών στην συγκεκριμένη αγορά, είναι η σύγκριση μεταξύ των ετών 2019/2021, σύγκριση σύμφωνα με την οποία εμφανίζεται μείωση σε αξία κατά 6,63% και αντίστοιχα μείωση σε ποσότητα κατά 11,53%. Συνεπώς η γερμανική αγορά για τους ελληνικούς οίνους, δεν έχει ανακάμψει πλήρως, το 2021.

Κύπρος

Δεύτερη πλέον η αγορά της Κύπρου συνεχίζει να αποτελεί έτσι όπως εξελίσσεται σημαντικότατο εξαγωγικό προορισμό για το ελληνικό κρασί, αφού και φέτος κατατάσσεται ψηλά σε επίπεδο ΕΕ.

Ενδεικτική είναι η εξέλιξη των μεγεθών σε αξία των εξαγομένων οίνων στη χώρα αυτή, αφού η ποσοστιαία μεταβολή του 2021 έναντι του 2020 καταγράφεται στο +41,07% (6.500.950 €/2021 – 4.628.200 €/2020), ενώ η αντίστοιχη μεταβολή (σε αξία) του μέσου όρου 5ετίας ανέρχεται σε +23,48%. Αυξημένη είναι όμως η μέση τιμή πώλησης αποστολών οίνου (+7,51%) σε σχέση με το 2020 (3,88 €/kg/2021 – 3,61 €/kg/2020) η οποία είναι αυξημένη και σε σχέση με το μέσο όρο 5ετίας (+17,76%).

Οι μεταβολές σε ποσότητα εξαγόμενου οίνου σε kg ακολούθησαν αυξητική επίσης πορεία το 2021 έναντι του 2020 κατά 31,22% (1.677.160 kg/2021 – 1.278.138 kg/2020), ενώ η σύγκριση του 2021 με το μέσο όρο 5ετίας, οι εξαγόμενες ποσότητες οίνου στην Κύπρο εμφανίζονται μειωμένες κατά 3,55%, αν και η εξέλιξη των μεγεθών εξηγείται από την μειωμένη αρνητική επίδραση της πανδημίας. Η σύγκριση του 2021 με το 2019, δείχνει περαιτέρω τη μεταβολή των μεγεθών. Έτσι σε αξία οι εξαγωγές παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 8,1%, σε ποσότητα όμως παρουσίασαν μείωση της τάξης του 25,3%.

Ιταλία

Ευχάριστη έκπληξη η Ιταλία το 2021, που πλασάρεται στην τρίτη θέση, ως προς τις εξαγωγές ελληνικών οίνων στην ΕΕ.

Τα μεγέθη δεν υπακούουν σε κανονικότητα, αφού καταγράφεται αύξηση των εξαγωγών προς Ιταλία το 2021 κατά 502,93% (2021: 2.335.501 € – 2020: 387.358 €), ενώ αυτονόητη αύξηση παρουσιάζει και η σύγκριση του Μ.Ο. της τελευταίας 5ετίας με το 2021, όπου καταγράφεται αύξηση της τάξης του 175,67%.

Πιο εκρηκτική μεταβολή παρουσιάζουν τα μεγέθη των ποσοτήτων, οι οποίες αυξάνονται το 2021 κατά 1236,64% (2021: 2.560.381 kg – 2020: 191.553 kg) (πάντα εμφιλοχωρεί πιθανότητα λάθους, λόγω της προσωρινότητας των στοιχείων).

Φυσικά και σε σύγκριση με το Μ.Ο. 5ετίας το 2021 εμφανίζεται αυξημένο κατά 140,92%.

Η μέση τιμή καταγράφει σημαντική μείωση κατά 54,89% (2021: 0,91 €/kg – 2020: 2020: 2,02 €/kg), γεγονός που (με επιφύλαξη) μπορεί να υπονοεί ενεργητική τελειοποίηση οίνων και επανεξαγωγή.

Γαλλία

Όσο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των μεγεθών στην αγορά της Γαλλίας, το 2020, τόσο αρνητική είναι το 2021.

Η αρνητική μεταβολή μπορεί να εξηγηθεί μόνο από την χρονική αποστολή οίνων του 2021 το 2020, λόγω αλλαγής μεθόδου τιμολόγησης.

Οι αποστολές ελληνικών οίνων σε αξία υπέστησαν σημαντική μείωση κατά 81,36% το 2021 έναντι του 2020 (1.169.123 €/2021 – 6.272.504 €/2020), κατά 90,90% σε ποσότητα (346.530 kg/2021 – 3.807.676 kg/2020), ενώ όμως αύξηση παρατηρείται στη μέση τιμή πώλησης οίνων κατά 104,8% (3,37 €/kg 2021 – 1,65 €/kg 2020).

Αντίστοιχη ήταν και η μείωση των μεγεθών σε σύγκριση με την προηγούμενη 5ετία, αφού το 2021 σε σύγκριση με την 5ετία 2016 – 2020 παρουσίασαν μείωση της τάξης του 78,22% σε αξία και μείωση επίσης κατά 86,30% σε ποσότητα. Η μέση τιμή μονάδος ανά kg αυξήθηκε σημαντικά κατά 63,72%.

Η.Π.Α.

Η αγορά με την πιο δυναμική ανάπτυξη παγκόσμια, αλλά και τον πιο έντονο ανταγωνισμό, παρουσιάζει αξιοσημείωτη αύξηση του ρυθμού εξαγωγών το 2021, για το ελληνικό κρασί και παραμένει πρώτη επιλογή ως χώρα στόχος του ελληνικού τομέα οίνου, όσον αφορά τις Τρίτες Χώρες.

Να υπενθυμίσουμε, ότι λόγω πανδημίας στη συγκεκριμένη αγορά το 2020 τα μεγέθη κινήθηκαν αρνητικά σε αξία εξαγωγών (-36,53%) και σε ποσότητα (-31,54%).

Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα σημαντική αύξηση κατά 67,83% παρουσιάζουν οι ελληνικές εξαγωγές οίνων σε αξία στις Η.Π.Α. το 2021 έναντι του 2020 (14.216.726 €/2021 – 8.470.727 €/2020).

Ανάλογη αλλά λίγο μικρότερη αύξηση παρουσιάζεται και στις εξαγόμενες ποσότητες οίνων το 2021 έναντι του 2020 κατά 55,76% (2.554.699 kg/2021 – 1.640.105 kg/2020), ενώ αύξηση παρατηρείται στη μέση τιμή πώλησης εξαγόμενων οίνων το 2021 έναντι του 2020 κατά 7,15% (5,56 €/kg/2021 – 5,16 €/kg/2020).

Τα ίδια μεγέθη το 2021 συγκρινόμενα με το μέσο όρο 5ετίας 2016–2020 παρουσιάζουν και αυτά αυξητική τάση.

Σε αξία καταγράφεται διαχρονική μέση αύξηση 5ετίας κατά 23,79%, σε ποσότητα καταγράφεται επίσης αύξηση κατά 13,55%, ενώ αύξηση της μέσης τιμής πώλησης καταγράφεται σε σύγκριση με το μέσο όρο 5ετίας που ανέρχεται σε 3,35% και απεικονίζει τη δυναμική ανόδου των τιμών της προηγούμενης 5ετίας.

Αναμφίβολα πρόκειται για την πιο δυναμική (μαζί με τον Καναδά) αγορά εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το ελληνικό κρασί, αφού παρουσιάζει χαρακτηριστικά ώριμης αγοράς. Τα μεγέθη του 2021 συγκρινόμενα με το 2019, παρουσιάζουν και πάλι αυξητική εξέλιξη σε αξία κατά +6,52% σε ποσότητα κατά +6,63%, ενώ η μέση τιμή υποχώρησε ελαφρά κατά 0,18%.

Καναδάς

Ο Καναδάς αντίθετα με τις Η.Π.Α. παρουσίασε αύξηση των μεγεθών 2020/2019 (+28,98% σε αξία, +20,78% σε ποσότητα και +0,16% σε μέση τιμή.

Το 2021 παρουσιάζεται ελαφρά αύξηση στην αξία εξαγωγών οίνου έναντι του 2020 κατά 0,52% (7.295.255 €/2021 – 7.257.235 €/2020), ενώ μείωση καταγράφεται στις εξαγόμενες ποσότητες κατά 7,46% (1.404.635 kg/2021 – 1.517.852 kg/2020). Εξαιτίας των ανωτέρω μεταβολών, αύξηση παρουσιάζει και η μέση τιμή πώλησης κατά 8,63% (5,19 €/kg/2021 – 4,78 €/kg/2020).

Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και η διαχρονική τάση των μεγεθών που προκύπτει μέσω της σύγκρισής τους με το μέσο όρο της προηγούμενης 5ετίας.

Δηλαδή σε αξία η αύξηση σε σχέση με το μέσο όρο της προηγούμενης 5ετίας καταγράφεται στο +27,45%, σε ποσότητα η αύξηση ανέρχεται στο 7,43%, ενώ η μέση τιμή πώλησης έχει αυξηθεί κατά 8,43%.

Ηνωμένο Βασίλειο

Το Η.Β. για πρώτη χρονιά μετά από δυο δεκαετίες, πλασάρεται στην πρώτη τριάδα χωρών υποδοχής ελληνικών κρασιών.

Τρίτη χώρα πλέον ως προορισμός συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Ελλήνων οινοποιών, αφού «τρέχουν» και προγράμματα Προβολής Προώθησης στη χώρα αυτή.

Σε επίπεδο μεταβολής εξαγωγικών αριθμών, οι εξαγωγικές επιδόσεις στο ΗΒ είναι εντυπωσιακές.

Σε αξία το 2021 έναντι του 2020, η αύξηση καταγράφεται στο +107,01% (2021: 6.197.261 € – 2020: 2.993.638 €), σε ποσότητα στο +72,4% (2021: 1.616.371 kg – 2020: 939.520 kg), ενώ αξιοσημείωτη αύξηση παρατηρείται και στη μεταβολή της μέσης τιμής εξαγωγής, στο +20,33% (2021: 3,83 €/kg – 2020: 3,19 €/kg).

Τέλος την αυξητική τάση επιβεβαιώνει και η σύγκριση του 2021 με το Μ.Ο. 5ετίας αφού θετικά πρόσημα καταγράφονται σε αξία (+118,21%), σε ποσότητα (+50,81%) και σε μέση τιμή μονάδος (+17,65%).

Η επαναπροσέγγιση της αγοράς του ΗΒ ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη δυναμική και διαφαίνεται, συνέχιση αυτής της ανοδικής πορείας για το ελληνικό κρασί.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ακρίβεια: Στρέφει τους καταναλωτές σε προϊόντα χαμηλής διατροφικής αξίας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Με ένα νέο πιο επιθετικό κύμα ακρίβειας βρίσκονται αντιμέτωποι οι Έλληνες καταναλωτές με απροσδιόριστες όμως συνέπειες τόσο για τη σωματική όσο και την ψυχική τους υγεία στο μέλλον.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, η συρρίκνωση των εισοδημάτων και οι πληθωριστικές πιέσεις, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας και μεταφοράς, προκαλούν περαιτέρω ασφυξία και ωθούν τους καταναλωτές στην υιοθέτηση νέων αγοραστικών συνηθειών.

Στο πλαίσιο αυτό, περιορίζουν τις δαπάνες τους, επιλέγουν λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα, ενώ «παγώνουν» τις αγορές βασικών διατροφικών στοιχείων της μεσογειακής διατροφής.

Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε το διάστημα 20 μέχρι και τις 26 Μαΐου 2022 η Ierax Analytics σε 1.017 άτομα εξετάζει σε ποιο βαθμό η αύξηση των τιμών σε βασικά προϊόντα διατροφής που έχει παρατηρηθεί το τελευταίο εξάμηνο έχει επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες, αυξάνοντας την κατανάλωση πρόχειρου και φθηνού φαγητού.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης, «αρχικά, παρατηρούμε ότι η αύξηση των τιμών έχει επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες των περισσότερων ερωτώμενων σε μεγάλο βαθμό (75%). Μάλιστα, φαίνεται ότι έχουν επηρεαστεί εντονότερα άτομα άνω των 50 ετών».

Μεγαλώνει η κατανάλωση λιγότερο υγιεινών τροφών

Σύμφωνα με τον κ. Λαλάτση, η οικονομική κατάσταση που εκφράζει το νοικοκυριό των καταναλωτών παίζει σημαντικό ρόλο στις διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, το 41% όσων είναι άνετα οικονομικά δεν έχει επηρεαστεί καθόλου από την αύξηση τιμών τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για όσους δεν τα βγάζουν πέρα είναι 2%. Για την τελευταία κατηγορία, οι μισοί δήλωσαν πως έχουν επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι 41% δηλώνουν πως καταναλώνουν λιγότερες υγιεινές τροφές σε σχέση με έξι μήνες πριν. Αυτό δείχνει μια μεγάλη απόκλιση από το υγιεινό και φρέσκο φαγητό (λαχανικά, φρούτα), σύμφωνα με τον κ. Λαλάτση. Αντίστοιχα, ποσοστό 16% αγοράζει περισσότερο πρόχειρο φαγητό (junk food) και άρα τρέφεται με περισσότερες κενές θερμίδες σε σχέση με παλαιότερα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ποσοστό 66% των ερωτώμενων, το τελευταίο εξάμηνο αγοράζει λιγότερα τρόφιμα, λόγω της ακρίβειας και αυτή η αλλαγή φαίνεται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 50 ετών όπου το ποσοστό είναι 75% τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό των νέων 18-30 ετών είναι 57%.

Παράλληλα, η οικονομική κατάσταση φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην ποσότητα των τροφίμων που αγοράζει ένας καταναλωτής αφού το 93% όσων δεν τα βγάζουν πέρα οικονομικά πλέον ψωνίζει λιγότερα τρόφιμα. Οι ίδιοι, παρατηρείται ότι πλέον αγοράζουν λιγότερα φρέσκα τρόφιμα σε σχέση με όσους βρίσκονται σε μια πιο άνετη οικονομική κατάσταση.

Επιπλέον, το 67% των ερωτώμενων, σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο, πλέον κοιτάζει περισσότερο την τιμή των τροφίμων ανεξαρτήτως ηλικίας. Βέβαια, όσο αυξάνεται η ηλικία φαίνεται ότι οι ερωτώμενοι το νιώθουν αυτό σε μεγαλύτερο βαθμό. Ακόμη και όσοι είναι άνετα οικονομικά φαίνεται ότι πλέον κοιτούν περισσότερο τις τιμές σε σύγκριση με παλιότερα (75%). Βέβαια πιο έντονα φαίνεται ότι επηρέασε όσους δεν είναι οικονομικά άνετοι.

Στροφή σε πιο «επικίνδυνα» για την υγεία φαγητά

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι ποσοστό 32% των ερωτώμενων δήλωσε ότι πλέον ενδιαφέρεται λιγότερο για την ποιότητα των τροφίμων σε σχέση με έξι μήνες. Αυτό συνεπάγεται ότι το 1/3 απομακρύνεται από το κριτήριο της ποιότητας των τροφίμων και άρα στρέφεται σε πιο «επικίνδυνα» για την υγεία φαγητά.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λαλάτσης επισημαίνει ότι «τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, σχεδόν σε όλο τον κόσμο είχαμε το φαινόμενο του premiumization. Αυτό σήμαινε πως καθώς περισσότεροι καταναλωτές αποκτούσαν χρήματα, προτιμούσαν την ποιότητα έναντι της τιμής. ‘Αρα τα φθηνά προϊόντα έμπαιναν κάπως στο περιθώριο και τα ακριβά/ξεχωριστά/διαφορετικά ανέβαιναν στις επιλογές τους».

Ωστόσο, οι συνεχείς αυξήσεις σε ενέργεια, πληθωρισμό και υλικά μαζί με την πανδημία, μείωσαν έντονα και απότομα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Οι περισσότεροι άλλαξαν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και στράφηκαν προς το φθηνό φαγητό. Αυτό, όπως εξηγεί ο κ. Λαλάτσης, κρύβει μια μεγάλη παγίδα. Συγκεκριμένα, στην Αμερική έχουν γίνει πολλές μελέτες οι οποίες υποστηρίζουν ότι η μεγάλη διαφορά στην τιμή μεταξύ των φρέσκων και υγιεινών τροφών (πχ ολικής άλεσης, βιολογικά, χωρίς συντηρητικά) και του πρόχειρου φαγητού (junk food με θερμίδες, ζάχαρη και λίπη) έχει προκαλέσει μια μεγάλη ανισορροπία στην κοινωνία, καθώς οι φτωχότεροι άνθρωποι αναγκαστικά στρέφονται σε τρόφιμα που δεν είναι υγιεινά και άρα αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας στο μέλλον.

«Όταν δύο μπέργκερς κοστίζουν το μισό από ότι μια σαλάτα με φρέσκα λαχανικά, τότε καταλαβαίνουμε ότι η επιλογή για όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα είναι αναγκαστική» σημειώνει χαρακτηριστικά και συμπληρώνει: «Πολλοί υποστηρίζουν πως οι παχύσαρκοι στην Αμερική δεν είναι οι πλούσιοι αλλά συνήθως αυτοί στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα».

Η έρευνα της ierax analytix δείχνει τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια μιας τέτοιας στροφής, από το φρέσκο τρόφιμο στο πρόχειρο. «Αν και στην Ελλάδα τα λαχανικά και τα φρούτα είναι πιο προσβάσιμα, σχεδόν οι μισοί δηλώνουν πως αγοράζουν λιγότερες υγιεινές τροφές σε σχέση με έξι μήνες πριν. Πώς θα είναι η εικόνα άραγε σε ένα χρόνο αν συνεχίσουν ανοδικά οι τιμές;» αναφέρει.

Αντίστοιχα, τα 2/3 κοιτάνε περισσότερο την τιμή των τροφίμων και στρέφουν την προσοχή τους από την ετικέτα και τα συστατικά, κυρίως στο κόστος. Όμως έτσι αγνοούν τη χαμηλή διατροφική αξία των τροφών που επιλέγουν και καταλήγουν να καταναλώνουν κενές θερμίδες.

«Κρατάμε για τελευταία σημείωση πως 66% έχει μειώσει τα τρόφιμα που αγοράζει. Ίσως ένα ποσοστό να αγόραζε περισσότερα τρόφιμα, καθώς στην Ελλάδα είχαμε έντονο το φαινόμενο του food waste (πεταμένο φαγητό), όμως κάποιοι έχουν περιορίσει τα τρόφιμα τους και άρα δεν παίρνουν τις θερμίδες και τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζονται. Οι επιπτώσεις στο σύστημα υγείας θα φανούν τα επόμενα χρόνια δυστυχώς» τονίζει ο κ. Λαλάτσης

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Σκρέκας για επιδότηση συσκευών: Μέχρι 2 κλιματιστικά ανά νοικοκυριό – Πώς θα την πάρετε

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στην απόσυρση και επιδότηση ηλεκτρικών συσκευών αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως είπε, ο προϋπολογισμός του μέτρου της απόσυρσης ηλεκτρικών συσκευών είναι 150 εκατ. ευρώ και μαζί με τη συμμετοχή των δικαιούχων θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ.

Η επιδότηση

Η επιδότηση θα κυμαίνεται από 35%-50% και θα μπορέσουν να αντικατασταθούν 380.000 συσκευές.

«Ένα σπίτι μπορεί να αντικαταστήσει από μία έως τρις συσκευές, αλλά δεν μπορεί να πάρει δύο ψυγεία ή δύο καταψύκτες, αλλά μπορεί να πάρει δύο κλιματιστικά.

Ο στόχος είναι να μειωθεί ο λογαριασμός ρεύματος κατά 30%», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση έχει θέσει κοινωνικά κριτήρια για τους δικαιούχους τονίζοντας ότι προηγούνται οικογένειες με μέλος με αναπηρία, πολύτεκνες οικογένειες και οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.

Η διαδικασία

Σε ό,τι αφορά στη διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή.

Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, ο καταναλωτής θα μπορεί να υποβάλει την αίτηση του είτε στο gov.gr είτε στο κατάστημα που πουλάει τις συσκευές δίνοντας το ονοματεπώνυμο του, τον ΑΦΜ του, τον αριθμό παροχής και δηλώνοντας ποια ή ποιες συσκευές θέλει να αντικαταστήσει.

Μιλώντας στον Σκαι, σημείωσε ότι μόλις κλείσει η πλατφόρμα, η οποία θα είναι σε λειτουργία για κάποιες μέρες θα γίνει ιεράρχηση, θα προκύψει ποιοι είναι οι δικαιούχοι και οι επιλαχόντες και στη συνέχεια ο ωφελούμενος θα πάει στο κατάστημα για να οριστικοποιήσει ποια συσκευή θα αγοράσει, θα πληρώσει και επί τόπου θα αφαιρείται η επιδότηση.

«Δε θα περιμένει να την πάρει μετά την επιδότηση», επισήμανε.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
VIDEO43 δευτερόλεπτα ago

Λάρισα: Αγρότες σε απόγνωση

ΠΟΛΙΤΙΚΗ2 λεπτά ago

Δένδιας: Ο τουρκικός αναθεωρητισμός δεν εξαντλείται μόνο εναντίον της Ελλάδας – Το μήνυμα σε ΝΑΤΟ και ΕΕ

ΕΛΛΑΔΑ3 λεπτά ago

Αρπαγή 6χρονου: «Πήρα το παιδί γιατί η μητέρα δεν το πήγαινε στο γιατρό» λέει ο πατέρας του μικρού Ράινερ

ΚΟΣΜΟΣ11 λεπτά ago

ΗΠΑ: Ένοπλη περαστική σκότωσε άνδρα που άνοιξε πυρ σε πάρτι

VIDEO20 λεπτά ago

Λάρισα: Εντυπωσιακή παράσταση από το σύνδεσμο Γραμμάτων και Τεχνών

ΕΛΛΑΔΑ22 λεπτά ago

Κοροναϊός: Στα 3.190 τα νέα κρούσματα, 9 νεκροί και 134 διασωληνωμένοι

ΚΟΣΜΟΣ30 λεπτά ago

Ουγγαρία: Φθηνή βενζίνη μόνο για… ημεδαπούς

ΠΟΛΙΤΙΚΗ40 λεπτά ago

ΣΥΡΙΖΑ: Απαράδεκτη και καταδικαστέα ενέργεια η κατάληψη των ελληνόκτητων πλοίων στο Ιράν

ΕΛΛΑΔΑ41 λεπτά ago

Πειραιάς: «Ήταν συνταρακτικό αυτό που ζήσαμε» λέει ο επικελευστής που βούτηξε στο λιμάνι και έσωσε την 5χρονη

OIKONOMIA48 λεπτά ago

Ακρίβεια: Στρέφει τους καταναλωτές σε προϊόντα χαμηλής διατροφικής αξίας

Δημοφιλή