ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα: Ο τιμοκατάλογος στην εποχή της… «ανταποδοτικότητας» και του υπερτουρισμού
Τα νέα μέτρα για την κρουαζιέρα παρουσίασε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, τονίζοντας πως έχουν ως γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους από την τουριστική δραστηριότητα και την άμβλυνση της πίεσης που ασκείται από τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές, σε ορισμένους προορισμούς και ιδίως κατά τους μήνες αιχμής.
Η υπουργός «πάτησε» στα λεγόμενα του πρωθυπουργού επιχειρηματολογώντας πως «στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα, όχι συνολικό, ως προς αυτό το ζήτημα» και γνωστοποίησε το ειδικό τέλος που θα επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι.
Σε Μύκονο και Σαντορίνη το υψηλότερο τέλος. Ο τιμοκατάλογος ανά χρονική περίοδο
Ειδικότερα, η κ. Κεφαλογιάννη είπε πως επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι 40% μειωμένο (δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα). Ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά 80% (δηλαδή 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα).
Πώς θα κατανεμηθούν τα έσοδα
Το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Η υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι η αύξηση του τέλους εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής για την ανάπτυξη και διαχείριση της κρουαζιέρας, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά από συνεννόηση και με τα συναρμόδια υπουργεία.
Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι:
– Η ανάπτυξη του homeporting
– Η ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του birth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.
– Κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
– Μία ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.
Οι επιφυλάξεις της CLIA
Θυμίζουμε πως αιχμές για την επιβολή έκτακτου τέλους επιβατών κρουαζιέρας αφήνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ζητώντας παράλληλα τα έσοδα από αυτό να κατευθυνθούν σε λιμενικές επενδύσεις.
Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες, με τα έσοδα να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της CLIA.
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Παράνομη η 24ωρη απεργία στα τρένα μετά την προσφυγή της Hellenic Train
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ23 ώρες ago
Παρουσιάζεται το βιβλίο «Κομοτηνή στο πιάτο» στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Σύνταγμα: Άγριος καβγάς οδηγού τρόλεϊ και ταξιτζή – «Θα σου σπάσω το τζάμι»
-
ΕΛΛΑΔΑ7 ώρες ago
Πέθανε ο ηθοποιός Λευτέρης Παπαμιχαήλ
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Νεκρός άνδρας από φωτιά στο κέντρο της Αθήνας
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό άτομο που παρασύρθηκε από λεωφορείο
-
ΚΟΣΜΟΣ22 ώρες ago
Εχθρική χώρα θεωρεί τη Γερμανία το 62% των Ρώσων
-
MEDIA2 ώρες ago
ΗΠΑ: Πώς μια γάτα κόντεψε να κάψει ένα σπίτι