ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κυρίαρχες οι ψηφιακές πληρωμές στην Ελλάδα με το 97% των χρηστών να αγοράζει online

Οι online συναλλαγές αποτελούν πλέον καθημερινότητα για τους Έλληνες, με το 97% των χρηστών του διαδικτύου να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Nexi Ελλάδος. Παράλληλα, οι πληρωμές με χρεωστικές κάρτες κυριαρχούν με 57% ακολουθούμενες από το PayPal (49%), ενώ ανοδική πορεία σημειώνουν τα ψηφιακά πορτοφόλια (Apple Pay, Google Pay). Η ασφάλεια (71%), η ταχύτητα (56%) και η ευκολία χρήσης (49%) αναδεικνύονται ως οι σημαντικότεροι παράγοντες επιλογής μεθόδου πληρωμής.
Αναφορικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, η μόδα βρίσκεται στην κορυφή, με το 50% των καταναλωτών να αγοράζει είδη ένδυσης, ενώ ακολουθούν το φαγητό σε πακέτο και delivery (45%) και τα είδη φαρμακείου (37%). Παράλληλα, το 78% των χρηστών δηλώνει προτίμηση σε ελληνικά e-shops, με το 64% να λαμβάνει υπόψη τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των online αγορών του, δίνοντας έμφαση στη μείωση συσκευασιών (54%) και σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες επιστροφών (36%).
Τα συγκριτικά στοιχεία επιβεβαιώνουν την ταχεία ωρίμανση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Πέρα από την ενίσχυση κατά 3 μονάδες του ποσοστού των χρηστών internet που πραγματοποιούν online αγορές, οι χρεωστικές κάρτες κατέγραψαν θεαματική αύξηση +48% (57% το 2024 έναντι 9% το 2023) και καθιερώθηκαν ως η κυρίαρχη μέθοδος πληρωμής. Παράλληλα, το PayPal ενισχύθηκε κατά 11%, ενώ τα ψηφιακά πορτοφόλια Apple/Google Pay σημείωσαν άνοδο κατά 12% αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των εναλλακτικών λύσεων πληρωμής. Εντυπωσιακή είναι και η στροφή στα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό των καταναλωτών που τα προτιμά να ανεβαίνει από 49% το 2023 σε 78% το 2024 (+29%).
Η συνολική αξία των ηλεκτρονικών δαπανών εκτιμάται για το 2024 σε 29,4 δισ. ευρώ εκ των οποίων 9,1 δισ. αφορούν ταξίδια και διαμονή, 6,5 δισ. υπηρεσίες, 5,6 δισ. μόδα και ένδυση, 5,1 δισ. οικιακά είδη και 3,1 δισ. προϊόντα καθημερινής χρήσης. Με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο καθιερώνεται ως σημαντικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Teleperformance και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξάγεται σε χώρες όπου ο Όμιλος Nexi έχει παρουσία. Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 2.604 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών.
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.nexi.gr/el/Ecommerce-Survey/
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Στον εγγονό του άφησε την περιουσία του ο πατέρας της 62χρονης
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ17 ώρες ago
Μητσοτάκης: Θα εξετάσουμε την απαγόρευση της χρήσης των social media από ανηλίκους κάτω των 16 ετών
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Επιθέσεις Παλαιστινίου στο κέντρο της Αθήνας: Μόνιμος ταραχοποιός ο 24χρονος
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ21 ώρες ago
Τσιάρας στο ΕΡΤΝews: Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι για να αντιμετωπίσουμε την ευλογιά των προβάτων – Είκοσι εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις για τους κτηνοτρόφους
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Τραγωδία στη Λάρισα: Νεκρός άνδρας από ακατάσχετη αιμορραγία
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ17 ώρες ago
ΟΠΕΚΕΠΕ: Η αποκάλυψη του πρώην προέδρου στην Εξεταστική πιστοποιεί ότι δεν υπήρξε καμία συγκάλυψη από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, τονίζουν κοινοβουλευτικές πηγές
-
ΚΟΣΜΟΣ12 ώρες ago
Καναδάς: Το TikTok δεν προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών
-
ΕΛΛΑΔΑ21 ώρες ago
Ολόκληρο οπλοστάσιο είχε στήσει ο 46χρονος που συνελήφθη στη Σίφνο