Connect with us

OIKONOMIA

Luxury: Εκρηξη στην αγορά πολυτελείας από τους υπερπλούσιους

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

«Το να είσαι πλούσιος δεν σημαίνει να έχεις λεφτά, σημαίνει να τα ξοδεύεις», είχε πει κάποτε ο Γάλλος συγγραφέας Σασά Γκιτρύ, με τη φράση αυτή να συμπυκνώνει απόλυτα την «έκρηξη» που παρατηρείται στην αγορά ειδών πολυτελείας.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως γράφουν οι Financial Times, την ώρα που αναλυτές προειδοποιούν για τον ερχομό μιας παγκόσμιας ύφεσης, υπάρχει μια ομάδα που δεν φαίνεται ικανή να σταματήσει να ξοδεύει: οι πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο. Συγκεκριμένα, ενώ οι λιανικές πωλήσεις γενικά πέφτουν και το χρηματιστήριο κατέγραψε πτώση κατά 20% πέρυσι, οι δαπάνες για τα luxury brands αυξήθηκαν κατά περίπου το ίδιο ποσοστό, καθώς οι πλούσιοι ξόδευαν σαν να μην υπάρχει αύριο.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με μελέτη της Bain & Company για την αγορά πολυτελείας, τα στοιχεία που προκύπτουν αμφισβητούν μεγάλο μέρος της συμβατικής μας σοφίας σχετικά με τις δαπάνες πολυτελείας και τους πλούσιους γενικότερα.

Η Gen Z εκτοξεύει τις πωλήσεις

Αρχικά, η περσινή έκρηξη στην αγορά των 1,38 τρισ. ευρώ ωθήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από την Gen Z γνωστή και ως «millennials» και την γενιά Y, που κυριάρχησαν στα προσωπικά είδη (συμπεριλαμβανομένων πολυτελών ενδυμάτων, τσαντών, κοσμημάτων κ.λπ.).

«Οι δαπάνες της Gen Z και ακόμη και της νεότερης Generation Alpha πρόκειται να αυξηθούν τρεις φορές πιο γρήγορα από άλλες γενιές μέχρι το 2030», σύμφωνα με τη μελέτη.

Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί πως αυτή η έκρηξη στην αγορά ειδών πολυτελείας δεν τροφοδοτήθηκε από την Κίνα, η οποία ήταν ακόμα σε lockdown για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους, αλλά από τις ΗΠΑ. Και εντός της Αμερικής, ήταν η Νέα Υόρκη που ανακηρύχθηκε η πρωτεύουσα πολυτελείας του κόσμου. Παρά όλα αυτά τα χρήματα από τη Wall Street και τη Silicon Valley, μπορεί να μετακινούνται σε μέρη όπως το Μαϊάμι, το Λος Άντζελες ή το Ώστιν, ωστόσο η Νέα Υόρκη εξακολουθεί να είναι το μέρος όπου οι άνθρωποι ξοδεύουν τα περισσότερα ποσά για κοσμήματα, ρολόγια, και τσάντες.

Όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, «δεν το περίμενα αυτό», δεδομένου ότι οι πιο πλούσιοι ίσως να ήταν κάπως πιο ευαίσθητοι στην απότομη πτώση των assets. «Συνήθως είναι αυτοί οι άνθρωποι των οποίων τα χρήματα προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από περιουσιακά στοιχεία και όχι από εισοδήματα», προσθέτει.

 «Υπάρχει πολύς πλούτος»

Βέβαια, οι ειδικοί λένε ότι απλώς έχει δημιουργηθεί τόσος πλούτος τις τελευταίες δύο δεκαετίες που ακόμη και μια διόρθωση των μετοχών κατά 20% είναι ένα πολύ μικρό χτύπημα για το κορυφαίο 5% της αγοράς. Και είναι αυτό το 5% που αντιπροσωπεύει το 40% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά πολυτελείας, σύμφωνα με τον Milton Pedraza, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ινστιτούτου Luxury με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Υπάρχει ακόμα πολύς πλούτος εκεί έξω», επισημαίνει ο ίδιος.

Και -όπως τονίζεται- οι πλούσιοι έχουν περισσότερο χρόνο για να ξοδέψουν τα χρήματά τους, καθώς ζουν περίπου μια δεκαετία περισσότερο από τους «ομολόγους» τους με χαμηλό εισόδημα, χάρη στην καλύτερη υγειονομική περίθαλψη, τη διατροφή και την ανάπαυση. Ο Pedraza πιστεύει ότι η έννοια των πλουσίων ως εργασιομανών είναι ένας μύθος. Για αυτούς, λέει, «είναι ένα σπριντ όχι ένας μαραθώνιος. Ίσως να εργάζονται σκληρά για να κλείσουν μια συμφωνία και μετά να πάνε για πολυήμερες διακοπές».

Πέντε γενιές καταναλωτών πολυτελείας

Όχι μόνο οι πλούσιοι ζουν περισσότερο, αλλά είναι περισσότεροι από ό,τι στο παρελθόν. Και μετά από μισό αιώνα μεγάλης ανάπτυξης, υπάρχει επίσης περισσότερος πλούτος μεταξύ των γενεών, σημειώνει η συνεργάτης της Bain, Claudia D’Arpizio. «Εχουμε τώρα πέντε γενιές» καταναλωτών πολυτελείας που αγοράζουν μάρκες όπως η Vuitton, η Hermès ή η Chanel, με τις οποίες κυριολεκτικά έχουν μεγαλώσει.

Αυτά τα Brands έχουν γνωρίσει την μεγαλύτερη άνθηση το τελευταίο διάστημα. Το κατάφεραν παραμένοντας εξαιρετικά πολυτελείς αντί να προσπαθούν να προσελκύσουν το μεγαλύτερο αλλά οικονομικά ευάλωτο τμήμα της αγοράς, το 80% των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τους FT, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες διαφορές μεταξύ της άνθησης των luxury brands μετά την Covid και της ίδιας αγοράς μετά την κρίση του 2008 είναι ότι, αυτή τη φορά, φαίνεται να μην υπάρχει καμία ανησυχία. Ίσως είναι ένα hangover από την εποχή του Τραμπ ή καταγράφεται το γεγονός πως μετά την πανδημία, οι Αμερικανοί καταναλωτές έλαβαν 2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε μέτρα στήριξης. Προφανώς τα ξόδεψαν.

Σε ό,τι αφορά το καίριο ερώτημα αν θα διαρκέσει αυτό. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι καθώς ο πληθωρισμός αρχίζει να «δαγκώνει», οι λιγότερο προνομιούχοι θα σταματήσουν να βλέπουν τα προϊόντα πολυτελείας. Μπορεί να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα βραχιόλι Chanel ή ένα φουλάρι Hermès μία φορά το χρόνο, αλλά θα πρέπει να πληρώσουν και τις υποχρεώσεις τους, που αυξάνονται σταδιακά.

Όσο για τους πλουσιότερους, τα χρήματα -και ο τρόπος ζωής τους – φαίνεται να αντικατοπτρίζουν πραγματικά μια νέα χρυσή εποχή. Εμείς δεν μπορούμε παρά να περιμένουμε το έτσι κι αλλιώς άδηλο μέλλον.

Πηγή: ΟΤ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Κρασί: Χύμα διακινείται το 50% των ποσοτήτων στην Ελλάδα

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Εκτινάχθηκε η εγχώρια κατανάλωση οίνου στα προ της πανδημίας επίπεδα, με τη συμμετοχή ωστόσο του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της ελληνικής αγοράς να εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με βάση τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης για την «Οινοποιία», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις» η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, «προσεγγίζοντας» τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως αναφέρει ο κ. Β. Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, η πανδημία του Covid-19 είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσης των αποθεμάτων.

Η μείωση των αποθεμάτων το 2021/22 και η ομαλοποίηση της αγοράς σηματοδότησε την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επισημαίνεται ότι ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ) της εγχώριας κατανάλωσης οίνου τη χρονική περίοδο 2013/14-2021/22 διαμορφώθηκε οριακά αρνητικός (-0,7%).

Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.

Στη 2η θέση της ΕΕ

Οι πολυάριθμες οινοποιήσιμες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας καθιστούν τη χώρα μία από τις πλέον «πολυποικιλιακές» οινοπαραγωγικά, συντελώντας στη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών ΠΓΕ στην ΕΕ-27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά ΠΟΠ είναι 3% και κατατάσσεται στην έκτη θέση.

Σχεδόν διπλάσια EBITDA

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Επιπρόσθετα, η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών παρουσίασε σημαντική αύξηση το 2021. Ωστόσο, ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, λόγω της «ιδιομορφίας» του.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων, σε σχέση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων το 2021 σε σχέση με το 2020, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατ’ επέκταση την εμφάνιση καθαρών κερδών την ίδια περίοδο. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων.

Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι 7 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν το μέσο όρο του μικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις ξεπερνούν το μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων. Τέλος, 5 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις συνδυάζουν EBITDA (%) και συνολική δανειακή επιβάρυνση (%), σε επίπεδα καλύτερα από το μέσο όρο του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων για το 2021.

Τέλος, όσον αφορά στην παγκόσμια κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, εκτιμάται ότι παρουσίασε μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, την επαναλειτουργία του καναλιού HΟ.RE.CA και τη επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών που συνέβαλαν στην αύξηση της κατανάλωσης των περισσότερων χωρών παγκοσμίως.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Κρασί: Προ των πυλών το πρόγραμμα για τη νέα περίοδο

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Το ποσό των 92,12 εκατ. ευρώ θα διατεθεί στο τομεακό πρόγραμμα για τον οίνο, το οποίο περιλαμβάνει πέντε διακριτές παρεμβάσεις και θα τρέξει στη νέα προγραμματική περίοδο.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο της νέας ΚΑΠ 2023-2027, το τομεακό πρόγραμμα οίνου στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων, την εγκατάσταση ποικιλιών αμπέλου με αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον, την εισαγωγή σύγχρονων καλλιεργητικών τεχνικών καθώς και την διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων με το διαθέσιμο ποσό να ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ και με δικαιούχους αμπελοκαλλιεργητές, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών, που καλλιεργούν οινοποιήσιμες ποικιλίες και κατέχουν αμπελώνες ή άδειες αναφύτευσης ή μετεγκατάστασης.

Το πρόγραμμα καλύπτει μία ή περισσότερες για την ποικιλιακή μετατροπή των αμπελώνων, συμπεριλαμβανομένου και του επανεμβολιασμού, την μετεγκατάσταση των αμπελώνων, τις βελτιώσεις των τεχνικών διαχείρισης των αμπελώνων που συνδέονται με το στόχο του προγράμματος.

Για την παρέμβαση αυτή, που θα υλοποιηθεί για διάστημα πενταετούς διάρκειας εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν κατά μέσο όρο 562,19 εκτάρια/έτος με το ποσό στα 14.230 ευρώ/εκτάριο ανά έτος.

Επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής

Η δεύτερη παρέμβαση ύψους 33,15 εκατ. ευρώ είναι των επενδύσεων των επιχειρήσεων αφορά επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής, στη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου οίνου και στο marketing των οινικών προϊόντων

Δικαιούχοι είναι οι οινοποιητικές επιχειρήσεις ή επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών, ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών.

Θα ενισχυθούν την περίοδο 2023 – 2027 83 επενδυτικά σχέδια, με το ποσό των 80.000 ευρώ/επενδυτικό σχέδιο.

Πρώιμη συγκομιδή

Η παρέμβαση της πρώιμης συγκομιδής ύψους 5 εκατ. ευρώ εφαρμόζεται στο σύνολο της χώρας, με στόχο την εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης και την αποφυγή της ραγδαίας πτώσης των τιμών του παραγωγού.

Δικαιούχοι είναι Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα, Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών.

Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης θα ενισχυθούν κατά μέσο όρο 00 εκτάρια/ έτος, με το ποσό της ενίσχυσης να ανέρχεται στα 2.500 ευρώ/εκτάριο ανά έτος.

Ειδικό μέτρο στήριξης

Ενημερωτικές εκστρατείες και συμμετοχή σε εκδηλώσεις περιλαμβάνει η παρέμβαση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων, συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Δικαιούχοι είναι επαγγελματικές οργανώσεις, οι οργανώσεις οινοποαραγωγών, οι ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών και οργανισμοί δημοσίου δικαίου

Η παρέμβαση θα υλοποιηθεί για διάστημα πενταετούς διάρκειας και εκτιμάται ότι θα επιδοτηθούν περίπου 20 δράσεις /έτος με το ποσό ενίσχυσης (κατά μέσο όρο) να ανέρχεται στις 100.000 ευρώ/ δράση ανά έτος.

Προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες

Η παρέμβαση αφορά στην προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες με στόχο την διείσδυση σε νέες αγορές τρίτων χωρών για τις οποίες υπάρχουν ευκαιρίες εξαγωγής, την βελτίωση της εικόνας των ελληνικών οίνων, μέσω της ενημέρωσης για τη διαφορετικότητα τους και τα ιδιαίτερα  ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και η ενίσχυση της  ανταγωνιστικότητάς τους έναντι των αντίστοιχων προϊόντων τρίτων χωρών.

Επίσης, στοχεύει στην επανατοποθέτηση των ελληνικών οίνων σε υψηλότερα  τμήματα των αγορών που αφορούν ιδίως σε καταναλωτές με  υψηλή αγοραστική δύναμη, στην αύξηση της μέσης τιμής ανά λίτρο των εξαγόμενων οίνων καθώς και στην αύξηση σε όγκο και αξία των Ελληνικών εξαγωγών οίνου σε  επιλεγείσες χώρες.

Το διαθέσιμο ποσό για την ενίσχυση της παρέμβασης ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν 34 δράσεις/έτος, με το ποσό να ανέρχεται στα  160.000 ευρώ/δράση ανά έτος.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
LIFESTYLE5 ημέρες ago

«Λες ”πόσο χρόνο έχω; Μπορεί να είναι ένα Πάσχα”» – Ραγίζει καρδιές η Μπακογιάννη για την υγεία της

MEDIA6 ημέρες ago

«Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη: καλεσμένος ο ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στις 00:10

LIFESTYLE7 ημέρες ago

Στα προηγούμενα Survivor έκαναν όργια… όλων των ειδών στο νοσοκομείο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Βόλος: Εξαφανίστηκαν μέσα στη νύχτα η 23χρονη και η οικογένειά της μετά το επεισόδιο με τον ιδιοκτήτη του σπιτιού – Όλα όσα υποστηρίζει ο 45χρονος

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago

Τσικνοπέμπτη: Πότε θα τσικνήσουμε και πότε πέφτει η Καθαρά Δευτέρα

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Πάολα: Το μήνυμα της τραγουδίστριας μέσα από το νοσοκομείο

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Πάμελα Άντερσον – Η σύζυγος του Τόμι Λι αντεπιτίθεται: «Δεν θα νοιαζόσουν, αν πέθαινα»

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Παραμένουν στον Άγιο Δομίνικο η Κατερίνα Δαλάκα και η Ασημίνα Χατζηανδρέου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

ΤΗΝΟΣ : ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ -ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΤΑΣ ΣΤΟ ΚΤΙΚΑΔΟ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Πέθανε ξαφνικά 53χρονος απόστρατος της Αεροπορίας στη Νέα Αγχίαλο

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή