Connect with us

OIKONOMIA

Μεγάλες επενδύσεις σε νέα πλοία από την ελληνική ναυτιλία – Πρωταγωνιστεί η Capital Product Partners

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στην πρώτη γραμμή των επενδύσεων σε σύγχρονα πλοία φιλικά προς το περιβάλλον βρίσκεται η ελληνική ναυτιλία, με την Capital Product Partners (CPLP), εγγυήτρια του νέου ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping Holdings, (η δημόσια εγγραφή ολοκληρώνεται σήμερα) να ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με τις «πράσινες» επενδύσεις της.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αναλυτικότερα οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό. Δεν είναι τυχαίο που η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).

Επίσης σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Σχεδίασης Πλοίου (EEDI), τεχνικό μέτρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO), το οποίο διασφαλίζει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για τα πλοία.

Το 40% του βιβλίου παραγγελιών

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το 40% του βιβλίου παραγγελιών των ελληνόκτητων δεξαμενοπλοίων φέρουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (Scrubber), όταν στον παγκόσμιο στόλο το αντίστοιχο ποσοστό είναι 28%. Επιπλέον το 5,7% του ελληνικού στόλου μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και LNG, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον παγκόσμιο στόλο είναι 4,1%)

Ακόμη η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW του ΙΜΟ, καθώς και στον Λευκό Κατάλογο του Paris MoU και του Tokyo MoU. Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG).

Στο παραπάνω πλαίσιο η CPLP συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που επενδύει σε σύγχρονα πλοία είτε μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, είτε μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Χαρακτηριστική είναι η τελευταία επενδυτική κίνηση της CPLP που αφορά στην αγορά ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG/C) μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων (cbm) τελευταίας γενιάς X-DF και τριών οικολογικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 13.278 TEU το κάθε ένα, τελευταίας γενιάς, όλα με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, έναντι συνολικού τιμήματος 597,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Υπό κατασκευή

Ειδικότερα το LNG/C, που θα ονομαστεί «Asterix I», βρίσκεται υπό κατασκευή από την Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., Νότια Κορέα, και αναμένεται να παραδοθεί στη CPLP τον Ιανουάριο του 2023. Το LNG/C Asterix I συνοδεύεται από μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση με την Hartree Partners Power & Gas Company (UK) Limited («Hartree») για σταθερή περίοδο 5 ετών, η οποία, μαζί με την προαιρετική περίοδο, λήγει το 2031.

Τα τρία οικολογικά αδελφά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.278 TEU το κάθε ένα , που θα ονομάζονται «Manzanillo Express», «Itajai Express» και «Buenaventura Express», βρίσκονται υπό κατασκευή από την Hyundai Samho Industries Co. Ltd., Νότια Κορέα, και έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν στην Συνεργασία τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023. Τα πλοία έχουν εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με τη Hapag Lloyd Aktiengesellschaft για σταθερή περίοδο 10 ετών, η οποία, μαζί με τις προαιρετικές περιόδους, λήγει μεταξύ Οκτωβρίου 2038 και Μαΐου 2039.

Τέσσερα νέα πλοία

Επίσης υπενθυμίζεται ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 η CPLP, παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα (έτος κατασκευής 2020-2021) πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGC), και συγκεκριμένα τα “Attalos”, “Asklipios”, ‘Adamastos” και “Aristidis Ι”, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το επενδυτικό πρόγραμμα απόκτησης 6 πλοίων LNG τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων.

Η CPLP, μια δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή εταιρεία, μέλος του ευρύτερου Ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Βαγγέλη Μαρινάκη, συνεχίζει να επενδύει στην πράσινη ναυτιλία ενισχύοντας τον στόλο της με σύγχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καθώς και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container ships). Η νέα ομολογιακή έκδοση ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping Holdings που εγγυάται η CPLP, θα παρέχει στον Ομιλο τη δυνατότητα να συνεχίσει να επενδύει στη στρατηγική μετάβασή του στην πράσινη ναυτιλία, ενισχύοντας τον στόλο του και αυξάνοντας δυναμικά το αποτύπωμά του στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

S&P – Fitch Ratings: Κήρυξαν την Ουκρανία σε κατάσταση επιλεκτικής χρεοκοπίας

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης S&P και Fitch Ratings υποβάθμισαν χθες Παρασκευή το αξιόχρεο του ουκρανικού δημοσίου σε ό,τι αφορά ομόλογα και άλλα αξιόγραφα εκπεφρασμένα σε ξένα νομίσματα, εξηγώντας πως θεωρούν το διετές μορατόριο στην αποπληρωμή του εξωτερικού χρέους της Ουκρανίας επιλεκτική χρεοκοπία.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διετές μορατόριο

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, πιστωτές του ουκρανικού δημοσίου στο εξωτερικό, ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία, ενέκριναν οριστικά το αίτημα της χώρας για διετές μορατόριο στην αποπληρωμή οφειλών της αξίας σχεδόν 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων, επιτρέποντας έτσι στο Κίεβο να αποφύγει την κήρυξη πτώχευσης.

Δείτε ακόμα – Ρωσία: Επιβράδυνση κατά 4% το β’ τρίμηνο – Χειρότερες επιδόσεις περίμεναν οι αναλυτές

Το μορατόριο θα επιτρέψει στο ουκρανικό δημόσιο να εξοικονομήσει περίπου 3 δισ. δολάρια τα επόμενα δύο χρόνια, κατά υπολογισμούς του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg.

Ο S&P μείωσε το αξιόχρεο της Ουκρανίας στη βαθμίδα SD («selective default», επιλεκτική χρεοκοπία), ο Fitch στη βαθμίδα RD («restricted default», επίσης επιλεκτική χρεοκοπία), από CCC και C αντίστοιχα, ακριβώς εξαιτίας της αναβολής που εξασφάλισε ως προς την αποπληρωμή των οφειλών της.

Ο S&P ανέφερε πως θεωρεί ότι η μακροοικονομική και δημοσιονομική πίεση εξαιτίας της στρατιωτικής εισβολής της Ρωσίας από την 24η Φεβρουαρίου ενδέχεται να εξασθενίσει περαιτέρω τη δυνατότητα της ουκρανικής κυβέρνησης να αποπληρώνει οφειλές της σε ξένο όσο και σε εγχώριο νόμισμα.

Κατάρρευση

Υποβάθμισε επίσης το αξιόχρεο του Κιέβου για αξιόγραφα εκπεφρασμένα στο εγχώριο νόμισμα σε CCC+/C, από B+/B.

Μάλλον ασυνήθιστο είναι το ότι δεν ανακοίνωσε ποια θεωρεί ότι είναι η «προοπτική» («θετική», «αρνητική» ή «σταθερή»: το στοιχείο αυτό αφήνει κάθε φορά να εννοηθεί αν προβλέπει ότι θα αναβαθμίσει, θα υποβαθμίσει ή θα αφήσει αμετάβλητη την αξιολόγησή του στο εγγύς μέλλον).

Η ουκρανική οικονομία έχει καταρρεύσει εξαιτίας του πολέμου, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο περί συρρίκνωσης του ΑΕΠ κατά 35 ως 45% φέτος (Παγκόσμια Τράπεζα) και το έλλειμμα να φθάνει τα 5 δισ. δολάρια σε μηνιαία βάση.

Πηγή: ΑΠΕ

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Γερμανία: Αύξηση ρωσικών εισαγωγών παρά τις κυρώσεις

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Τι ακριβώς συμβαίνει με τις ρωσικές εξαγωγές προς τη Γερμανία από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία μέχρι σήμερα; Όχι ίσως αυτό που θα ανέμενε κανείς δεδομένων των αυστηρών κυρώσεων που έχουν ήδη επιβληθεί στη Μόσχα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία που δίνει σήμερα στη δημοσιότητα η γερμανική στατιστική υπηρεσία, παρά τις κυρώσεις σε βάρος Ρωσίας, η αξία των αγαθών που εισάγονται από τη Ρωσία στη Γερμανία αυξήθηκε κατακόρυφα κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022.

Διαβάστε επίσης – Ινστιτούτο Ifo: Έξι φορές η ζημιά του Brexit για τη Γερμανία οι συνέπειες ενός εμπορικού πολέμου ΕΕ – Κίνας

Η αύξηση αυτή είναι εντυπωσιακή, αγγίζει το 51%, ποσοστό που μεταφράζεται σε όγκο συναλλαγών που αγγίζει τα 22,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις η αύξηση αυτή οφείλεται στις υψηλότερες τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου στη διεθνή αγορά.

Μείωση των γερμανικών εξαγωγών στη Ρωσία

Ταυτόχρονα όμως, αν δει κανείς το θέμα αντίστροφα, η αξία των γερμανικών εξαγωγών προς τη Ρωσία, την ίδια περίοδο μειώθηκε σημαντικά. Σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία η Γερμανία εξήγαγε προς τη Ρωσία προϊόντα αξίας 8,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους – δηλαδή 34% λιγότερα σε σχέση με πέρυσι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία τα σημαντικότερα αγαθά που εξήγαγε η Γερμανία συνολικά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτος ήταν οχήματα διαφόρων κατηγοριών και μηχανολογικά ανταλλακτικά.

Τα σημαντικότερα εισαγόμενα αγαθά – πέραν των φυσικών πόρων – ήταν χημικά προϊόντα κυρίως από την Κίνα για την παραγωγή πλαστικών αλλά και φαρμάκων καθώς και τεχνολογικά συστήματα επεξεργασίας δεδομένων.

Deutsche Welle

Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο (destatis.de)

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΠΑΣΚΕΤ31 λεπτά ago

Συνέχισε τις ανανεώσεις με Κοντούδη ο Πανερυθραϊκός

ΚΟΣΜΟΣ56 λεπτά ago

Μεξικό: 11 νεκροί σε νέο ξέσπασμα βίας των καρτέλ ναρκωτικών (Πολύ σκληρές εικόνες)

ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago

Σεισμός: 4,9 Ρίχτερ στον υποθαλάσσιο χώρο ανοιχτά της Μεθώνης

ΚΟΣΜΟΣ2 ώρες ago

ΗΠΑ: Εγκρίθηκε από το Κογκρέσο το σχέδιο Μπάιντεν για το κλίμα και την υγεία

ΜΠΑΣΚΕΤ3 ώρες ago

Το μήνυμα του Μπράουν για τα εισιτήρια διαρκείας του Περιστερίου (video)

ΚΟΣΜΟΣ3 ώρες ago

Σαλμάν Ρούσντι: «Τα νέα δεν είναι καλά» – Παραμένει διασωληνωμένος

ΚΟΣΜΟΣ3 ώρες ago

Μακρόν: Είμαστε στο πλευρό του Ρούσντι περισσότερο από ποτέ

OIKONOMIA3 ώρες ago

S&P – Fitch Ratings: Κήρυξαν την Ουκρανία σε κατάσταση επιλεκτικής χρεοκοπίας

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ4 ώρες ago

Αναχώρησε από την Αθήνα, υπογράφει στη Μποταφόγκο

ΚΟΣΜΟΣ4 ώρες ago

Σαλμάν Ρούσντι: Ποιος είναι ο δράστης της επίθεσης – Ταυτοποιήθηκε από την αστυνομία

ΜΑΓΝΗΣΙΑ21 ώρες ago

Το άγαλμα που άφησε άφωνες τις υπηρεσίες του Δήμου στα Παλαιά Βόλου

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.

LIFESTYLE6 ημέρες ago

ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ BARACOA ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων

ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago

Απίστευτο περιστατικό σε ιερό ναό της Νέας Ιωνίας- Ιερέας απαγόρευσε ζευγάρι να μπει στο ναό επειδή …φορούσαν μάσκες

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για χρέη σε Εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους, ΔΕΚΟ και Τράπεζες

Δημοφιλή