Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πρέπει να εξετάσουν και να κατανοήσουν τον φουτουριστικό κόσμο του metaverse και να επιβάλλουν ρυθμιστικό πλαίσιο αν χρειαστεί, δήλωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λίγους μήνες αφότου η Facebook έκανε ευρύτερα γνωστό το λεγόμενο «μετασύμπαν».

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το metaverse, η νέα καραμέλα της βιομηχανίας του Διαδικτύου, είναι ένα δίκτυο εικονικών κόσμων στον οποίο οι χρήστες μπορούν να εργάζονται και να επικοινωνούν στη μορφή άβαταρ.

Τον Οκτώβριο, η Facebook Inc. άλλαξε το όνομά της σε Meta Platforms υποστηρίζοντας ότι το μετασύμπαν είναι το αύριο του Διαδικτύου. Η κίνηση αυτή πυροδότησε ανησυχίες για πιθανή κυριαρχία της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας.

Διαβάστε επίσης:

  • Metaverse – Το κυνήγι του θησαυρού στο real estate του ψηφιακού κόσμου
  • Facebook – Metaμόρφωση ή φουτουριστική χρυσόσκονη;

«Το metaverse βρίσκεται ήδη εδώ. Οπότε φυσικά αρχίζουμε να αναλύουμε ποιος θα είναι ο ρόλος μιας ρυθμιστικής αρχής, ποιος είναι ο ρόλος της νομοθεσίας» δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, μιλώντας σε εκδήλωση που οργάνωσαν εκδότες στη Γερμανία.

«Ό,τι κάνουμε πρέπει να βασίζεται σε γεγονότα και τις πληροφορίες που μπορούμε να συγκεντρώσουμε […] Πρέπει να το κατανοήσουμε πριν αποφασίσουμε ποιες θα ήταν οι κατάλληλες ενέργειες» συνέχισε.

Η Meta βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο της Κομισιόν για τον τρόπο που συλλέγει και χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών. Σε περίπτωση που κριθεί ότι παραβιάζονται οι κανόνες του ανταγωνισμού, οι εταιρείες του Διαδικτύου αντιμετωπίζουν πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 10% του παγκόσμιου τζίρου.

Η εταιρεία του Ζάκερμπεργκ, η οποία χαρακτηρίζει το metaverse διάδοχο του κινητού Διαδικτύου, έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα, δεν έχει διευκρινίσει όμως ποιες θα ήταν οι πηγές κερδοφορίας στο μετασύμπαν.

Εχει ξεφύγει ο Ρονάλντο: Ο πρώτος που ξεπερνά τους 400.000.000 ακόλουθους στο Instagram