OIKONOMIA
Metaverse: Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές πρέπει να εξετάσουν και να κατανοήσουν τον φουτουριστικό κόσμο του metaverse και να επιβάλλουν ρυθμιστικό πλαίσιο αν χρειαστεί, δήλωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λίγους μήνες αφότου η Facebook έκανε ευρύτερα γνωστό το λεγόμενο «μετασύμπαν».

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Το metaverse, η νέα καραμέλα της βιομηχανίας του Διαδικτύου, είναι ένα δίκτυο εικονικών κόσμων στον οποίο οι χρήστες μπορούν να εργάζονται και να επικοινωνούν στη μορφή άβαταρ.
Τον Οκτώβριο, η Facebook Inc. άλλαξε το όνομά της σε Meta Platforms υποστηρίζοντας ότι το μετασύμπαν είναι το αύριο του Διαδικτύου. Η κίνηση αυτή πυροδότησε ανησυχίες για πιθανή κυριαρχία της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας.
Διαβάστε επίσης:
- Metaverse – Το κυνήγι του θησαυρού στο real estate του ψηφιακού κόσμου
- Facebook – Metaμόρφωση ή φουτουριστική χρυσόσκονη;
«Το metaverse βρίσκεται ήδη εδώ. Οπότε φυσικά αρχίζουμε να αναλύουμε ποιος θα είναι ο ρόλος μιας ρυθμιστικής αρχής, ποιος είναι ο ρόλος της νομοθεσίας» δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, μιλώντας σε εκδήλωση που οργάνωσαν εκδότες στη Γερμανία.
«Ό,τι κάνουμε πρέπει να βασίζεται σε γεγονότα και τις πληροφορίες που μπορούμε να συγκεντρώσουμε […] Πρέπει να το κατανοήσουμε πριν αποφασίσουμε ποιες θα ήταν οι κατάλληλες ενέργειες» συνέχισε.
Η Meta βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο της Κομισιόν για τον τρόπο που συλλέγει και χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών. Σε περίπτωση που κριθεί ότι παραβιάζονται οι κανόνες του ανταγωνισμού, οι εταιρείες του Διαδικτύου αντιμετωπίζουν πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 10% του παγκόσμιου τζίρου.
Η εταιρεία του Ζάκερμπεργκ, η οποία χαρακτηρίζει το metaverse διάδοχο του κινητού Διαδικτύου, έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα, δεν έχει διευκρινίσει όμως ποιες θα ήταν οι πηγές κερδοφορίας στο μετασύμπαν.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Κλιματική κρίση: Τεράστια κέρδη για τη βιομηχανία άνθρακα


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Μπορεί η γνωστή ρήση να είναι «άνθρακες ο θησαυρός», ωστόσο στη παρούσα συγκυρία ο άνθρακας είναι θησαυρός…

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Όλος ο πλανήτης βρίσκεται στη δίνη μιας κλιματικής κρίσης, καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν στα ύψη και τα ποτάμια στεγνώνουν, και ωστόσο δεν ήταν ποτέ η καλύτερη στιγμή για να κερδίσει κανείς από τη εξόρυξη άνθρακα.
Τα ωστικά κύματα της αγοράς ενέργειας από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία σημαίνουν ότι ο κόσμος εξαρτάται πλέον κυρίως από το πιο ρυπογόνο καύσιμο. Και καθώς η ζήτηση επεκτείνεται και οι τιμές εκτινάσσονται στα υψηλά όλων των εποχών, αυτό σημαίνει υπερπαραγωγικά κέρδη για τους μεγαλύτερους παραγωγούς άνθρακα.
Εκρηκτική αύξηση κερδών
Όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ο γίγαντας εμπορευμάτων Glencore Plc ανέφερε ότι τα βασικά κέρδη από τη μονάδα άνθρακα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 900% στα 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο – περισσότερα από τα κέρδη της Starbucks Corp. ή της Nike Inc. σε έναν ολόκληρο χρόνο.
Τα κέρδη της No. 1 παραγωγού Coal India Ltd. σχεδόν τριπλασιάστηκαν, επίσης σε ύψη ρεκόρ, ενώ οι κινεζικές εταιρείες που παράγουν περισσότερο από το ήμισυ του άνθρακα στον κόσμο σημείωσαν κέρδη στο πρώτο εξάμηνο υπερδιπλάσια στα 80 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικά.
Κερδοφόρες επενδύσεις
Και ασφαλώς, τα τεράστια κέρδη αποφέρουν μεγάλες απολαβές για τους επενδυτές. Αλλά θα κάνουν ακόμη πιο δύσκολο για τον κόσμο να σταματήσει τη συνήθεια της καύσης άνθρακα για καύσιμα, καθώς οι παραγωγοί εργάζονται για να αποσπάσουν επιπλέον τόνους και να ενισχύσουν τις επενδύσεις σε νέα ορυχεία.
Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι πρόκειται για μια αξιοσημείωτη ανατροπή για μια βιομηχανία που πέρασε χρόνια βυθισμένη σε μια υπαρξιακή κρίση, καθώς ο κόσμος προσπαθεί να στραφεί σε καθαρότερα καύσιμα για να επιβραδύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη. Οι τράπεζες έχουν δεσμευτεί να τερματίσουν τη χρηματοδότηση στις εταιρείες εκποίησης ορυχείων και σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και τον περασμένο Νοέμβριο οι παγκόσμιοι ηγέτες έφτασαν κοντά σε μια συμφωνία για τον τερματισμό της χρήσης τους.
Η ειρωνεία
Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτές οι προσπάθειες συνέβαλαν στην επιτυχία των παραγωγών άνθρακα, καθώς η έλλειψη επενδύσεων έχει περιορίσει την προσφορά. Και η ζήτηση είναι υψηλότερη από ποτέ, καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να απογαλακτιστεί από τις ρωσικές εισαγωγές εισάγοντας περισσότερο θαλάσσιο άνθρακα και υγροποιημένο φυσικό αέριο. Οι τιμές στο λιμάνι του Νιούκαστλ της Αυστραλίας, το ασιατικό σημείο αναφοράς, αυξήθηκαν σε ιστορικό υψηλό τον Ιούλιο.
Ο αντίκτυπος στα κέρδη για τους ανθρακωρύχους ήταν εκπληκτικός και οι επενδυτές εξαργυρώνουν τώρα. Τα κέρδη της Glencore επέτρεψαν στην εταιρεία να αυξήσει τις αποδόσεις στους μετόχους κατά άλλα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, με την υπόσχεση για περισσότερα στο μέλλον.
Ισχυρή ζήτηση
Οι παραγωγοί των ΗΠΑ αποκομίζουν επίσης μεγάλα κέρδη και οι μεγαλύτεροι ανθρακωρύχοι Arch Resources Inc. και Peabody Energy Corp. λένε ότι η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή στα ευρωπαϊκά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής που ορισμένοι πελάτες αγοράζουν το υψηλής ποιότητας καύσιμο που χρησιμοποιείται συνήθως για την παραγωγή χάλυβα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Πολιτικές εντάσεις
Τα τεράστια κέρδη αναμένεται να πυροδοτήσουν πολιτικές εντάσεις, καθώς μια χούφτα εταιρείες άνθρακα εισπράττουν χρήματα ενώ οι καταναλωτές πληρώνουν το τίμημα. Το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη είναι σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ και οι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες υποφέρουν καθημερινά από διακοπές ρεύματος επειδή οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εισάγουν καύσιμα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες επιτέθηκε στις ενεργειακές εταιρείες, λέγοντας ότι τα κέρδη τους ήταν ανήθικα και ζήτησε την έκτακτη φορολόγησή τους.
Οι υποστηρικτές του άνθρακα λένε ότι το καύσιμο παραμένει ο καλύτερος τρόπος για την παροχή φθηνής και αξιόπιστης ισχύος βασικού φορτίου, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Παρά την τεράστια εξάπλωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η καύση άνθρακα παραμένει ο αγαπημένος τρόπος παραγωγής ενέργειας στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 35% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Ακρίβεια: Οι αλλαγές που έφερε στις καταναλωτικές συνήθειες


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Το καλάθι της νοικοκυράς και οι καταναλωτικές συνήθειες, καλούνται για μία ακόμη φορά να αναδιαμορφωθούν, μπροστά στις έντονες πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι καταναλωτές όμως, για ακόμη μία φορά τα τελευταία χρόνια φαίνεται να αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί.
Μάλιστα, οι νέες αλλαγές έρχονται να προστεθούν στις ριζικές αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που έφερε η προηγούμενη διετία, λόγω της πανδημίας και της επιβολής περιοριστικών μέτρων, όπως για παράδειγμα η ταχύτατη εξοικείωσή τους με τις online αγορές.
Διαβάστε επίσης: Mαζικές διαδηλώσεις στη Βρετανία κατά της αύξησης του κόστους ζωής
Κόβουν… από παντού
Όπως προκύπτει από σύνολο των ερευνών που έχουν διεξαχθεί το τελευταίο εξάμηνο, οι Έλληνες στην πλειονότητά τους δηλώνουν ότι προχωρούν σε μείωση των δαπανών τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας σε προϊόντα και υπηρεσίες.
Τους πρώτους μήνες, η περικοπή των εξόδων τους, αφορούσε κυρίως σε δευτερεύουσες ανάγκες και αγορές καταναλωτικών αγαθών. Όμως, όσο οι πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζονται, τόσο το «ψαλίδι» στα έξοδα μεγαλώνει.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας, το ίδιο ποσοστό τις αγορές καταναλωτικών προϊόντων, το 66,4% τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο και το 66% τις μέρες των διακοπών.
«Κόφτης» μπαίνει ακόμη και στις αγορές στο καλάθι του σούπερ μάρκετ όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τη μείωση του όγκου πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο αλλά και στις μεμονωμένες επιχειρήσεις τροφίμων.
Πρόθεση για μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου
Ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σε καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, όπως προκύπτει από την Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari, YouGov, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες δηλώνουν πλέον έτοιμοι να αλλάξουν συνήθειες εξαιτίας της αύξησης της τιμής της βενζίνης.
Στροφή στις τοπικές αγορές
Περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες, η οποία παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, καταγράφεται σε έρευνα της Future Consumer Index Ελλάδα 2022.
Συγκεκριμένα το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Παράλληλα το 56% αναφέρει ότι έχει αλλάξει τα brands που αγοράζει, είτε για να μειώσει τα έξοδά του, είτε γιατί επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξει την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους.
Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για brands που εμπιστεύεται.
Περιμένουν τις μεγάλες εκπτώσεις
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός (όπως π.χ. η Blacκ Friday) για να πραγματοποιήσουν αγορές ενώ περισσότεροι από οκτώ στους δέκα αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε.
Έτσι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση τους και αρκετοί καταναλωτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση, σε αυτά.
Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι του 53% που θα ξοδέψει τα ίδια και του 32% που θα ξοδέψει λιγότερα.
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στο σπιτικό φαγητό και μείωση στις εξόδους για φαγητό
Όπως προκύπτει από την έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC που διεξήχθη σε 25 διαφορετικές χώρες, το 46% των καταναλωτών σχεδιάζει τους επόμενους μήνες να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του ενώ το 41% θα πραγματοποιήσει κατ’ οίκον περισσότερες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο αριθμός των πελατών μειώθηκε για το 52,9% των καταστημάτων εστίασης ενώ οι ποσότητες των παραγγελιών για το 63,7% των επιχειρήσεων σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Το άγαλμα που άφησε άφωνες τις υπηρεσίες του Δήμου στα Παλαιά Βόλου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ώρες ago
Σοβαρό τροχαίο στο τρούλο στην Σκιαθο με τραυματισμό
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Απίστευτο περιστατικό σε ιερό ναό της Νέας Ιωνίας- Ιερέας απαγόρευσε ζευγάρι να μπει στο ναό επειδή …φορούσαν μάσκες
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για χρέη σε Εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους, ΔΕΚΟ και Τράπεζες
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Αργυρός και Ρουβάς στο Πανθεσσαλικό στάδιο