Connect with us
1 dislexia 1 1024x551.jpg 1 dislexia 1 1024x551.jpg

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Published

on

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των ειδικών για την αξιολόγηση της αναγνωστικής ευχέρειας των παιδιών.

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μίνα Μαυρογιάννη, παρουσιάζει μια ψηφιακή μέθοδο για την διάγνωση  της δυσλεξίας.

O Βασίλης Ανδρεαδάκης, ερευνητής Μεθόδου Eye Radar, Μηχανικός Επικοινωνιών, αναφορικά με την μέθοδο της Τάχιστης Αξιολόγησης Δυσλεξίας & Ανωμαλιών της Ανάγνωσης (RADAR) εξηγεί πως η μέθοδος βοηθά στην αξιολόγηση της αποκωδικοποίησης των λέξεων που περνούν μπροστά από τον οφθαλμό.

Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Εξετάζονται παιδιά από την τρίτη δημοτικού και καλούνται να διαβάσουν σιωπηλά ένα κείμενο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν δυσκολίες στην ανάγνωση, στην κατανόηση των λέξεων. Πρόκειται για ένα εργαλείο που αποτυπώνει τις κινήσεις του ματιού και διακρίνει τις διάφορες δυσκολίες και τον βαθμό τους. Που ακριβώς εντοπίζονται οι δυσκολίες για κάθε παιδί, γιατί δεν έχουν όλα το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Επίσης, η δυσλεξία δεν πρέπει να συγχέεται με άλλες μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες προκύπτουν από αδυναμίες στην όραση, στην ακοή, από προβλήματα νοημοσύνης ή από ελλιπή εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεαδάκη, η διαδικασία της εξέτασης ενός παιδιού μπορεί να διαρκέσει από 10 λεπτά έως και λίγο περισσότερο από ένα ημίωρο. Ακολούθως, έχοντας εντοπιστεί το ακριβές πρόβλημα, αναλαμβάνουν ειδικοί παιδαγωγοί και λογοθεραπευτές.

Advertisement
Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιώνΜέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Κατά την παραμονή τους στην Λάρισα η ομάδα που εφαρμόζει την μέθοδο διαπίστωσε ότι υπήρχαν μαθητές με προβλήματα τα οποία οι γονείς αγνοούν και συνήθως τα αποδίδουν στην συμπεριφορά των παιδιών τους.  

«Δεν πρέπει να συσχετίζεται η δυσλεξία με το επίπεδο εξυπνάδας» και μπορεί συχνά η ελλειμματική προσοχή να ευθύνεται για χαμηλές επιδόσεις, ωστόσο, η σχέση μεταξύ ανάγνωσης και προσοχής είναι υπαρκτή. Καθώς η ανάγνωση απαιτεί την αλληλεπίδραση πολλών ικανοτήτων, η βλάβη κάποιας από αυτές μπορεί να οδηγήσει σε δυσλεξία. Επομένως, η διάγνωση πρέπει να διαφοροποιεί διάφορα είδη δυσλεξίας. Τα παιδιά διαγιγνώσκονται ως δυσλεξικά όταν πλέον φτάσουν στο σχολείο και διαπιστωθεί ότι η αναγνωστική τους επίδοση είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή που θα αναμενόταν για το μορφωτικό τους επίπεδο και δεν μπορεί να εξηγηθεί από αισθητηριακό, νευρολογικό ή ψυχιατρικό έλλειμμα ή από χαμηλό IQ.

Μέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιώνΜέθοδος εκτίμησης των αναγνωστικών ικανοτήτων των παιδιών

Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα μεγάλο αριθμό μαθητών και γονέων, ενώ βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια βαθμίδα. Έχουν παρουσιαστεί  διάφορες  θεωρίες για να εξηγήσουν την φύση της δυσλεξίας, αλλά τα αίτια της παραμένουν ασαφή. Καθώς η ατρακτοειδής έλικα, όπου φαίνεται ότι εδράζεται το πρόβλημα συνεχίζει να αναπτύσσεται έως την ενηλικίωση, η έγκαιρη διάγνωση και θεραπευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ξεπεράσει το πρόβλημα. Αρκεί κάποιες δυσκολίες προσαρμογής στην πολύ μικρή ηλικία να μην αποδοθούν σε δύσκολο ή επιθετικό χαρακτήρα. Κάθε παιδί αντιδρά με τον δικό του τρόπου στην απομόνωση.

Τι ακριβώς βιώνουν τα παιδιά σε ένα περιβάλλον το οποίο το αντιλαμβάνονται με διαφορετικό τρόπο; Μοναξιά, θλίψη, κυρίως γιατί δεν εξαρτάται από αυτά να ενταχθούν χωρίς την ανάλογη βοήθεια.  

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο