OIKONOMIA
Μετρό Θεσσαλονίκης: 18 υπερ-αυτόματοι συρμοί, χωρίς οδηγό – Πότε παραδίδεται το έργο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
«Τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης
Στα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον γεωστρατηγικό και τον οικονομικό της ρόλο, ώστε να καταστεί βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Μιλώντας στο «5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης» με θέμα την καινοτομία στις υποδομές, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «πρέπει η καινοτομία να ξεκινήσει από κάπου αλλού. Από τον τρόπο που η Πολιτεία, οι τοπικοί φορείς, αλλά και οι πολίτες αντιμετωπίζουν τα μεγάλα έργα υποδομής».
Πρόσθεσε ότι: «Θα πρέπει, επιτέλους, όλοι να κατανοήσουμε ότι το όφελος από την πραγματοποίηση μεγάλων έργων υποδομής είναι κοινό».
«Απέναντι στη δυσπιστία αντιπαραβάλλουμε τα εργοτάξια»
Απαριθμώντας τα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι: «Απέναντι στην δικαιολογημένη δυσπιστία πολλών πολιτών, αλλά και σε μία στείρα κριτική, ευτυχώς, λίγων, αντιπαραβάλλουμε τα δεκάδες εργοτάξια, τις ρεαλιστικές και καινοτόμες λύσεις, το ξεμπλοκάρισμα εμβληματικών έργων, την αναβάθμιση των υποδομών συνολικά».
Για τον αυτοκινητόδρομο FlyOver, τόνισε ότι στο τέλος του 2022 ο ανάδοχος θα έχει στήσει εργοτάξια, καθώς ο διαγωνισμός έτρεξε σε χρόνο ρεκόρ.
Σημείωσε ότι πρόκειται για τη «μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή, θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια και όλα αυτά χωρίς καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση».
Με την επιλογή του FlyOver, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει ότι θέτει σύγχρονα εργαλεία στην υπηρεσία των πολιτών, δίνοντας «οριστική απάντηση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης που στερεί πολύτιμο χρόνο από τους κατοίκους της».
«Στο τέλος του 2023 το Μετρό θα παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός στο Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπε: «κάποιοι δεν δίστασαν να το χρησιμοποιήσουν ως όχημα μικροπολιτικής, αντί ως μέσο βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη, όπως πραγματικά είναι».
«Με σκληρή δουλειά και επιμονή ξεπεράσαμε τους σκοπέλους και σήμερα λέμε στους κατοίκους της πόλης ότι θα έχουν και Μετρό και αρχαία» ξεκαθάρισε και πρόσθεσε ότι «στο τέλος του 2023 το μετρό θα παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη και θα αποτελεί ένα εμβληματικό έργο που θα αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής».
18 υπερ-αυτόματοι συρμοί, χωρίς οδηγό
Υπογράμμισε ότι, ολοκληρώνεται η προμήθεια 18 υπέρ-αυτόματων συρμών τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, ενώ ένα επιπλέον χαρακτηριστικό θα είναι τα συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια των επιβατών.
«Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας. Έτσι, θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Διαβάστε επίσης: Μετρό Θεσσαλονίκης – Προσωρινή απομάκρυνση των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου σύμφωνα με το ΣτΕ
Το συνεκτικό σχέδιο για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη
Το ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλάνο για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη, εκτείνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας των κατοίκων καθώς και της λειτουργίας της πόλης.
Ο υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έχει προκηρυχθεί ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης και η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα, ενώ έχει επιλυθεί και το ζήτημα της οδικής σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία.
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε το γεγονός ότι ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που περιλαμβάνεται στο μεγάλο πλάνο των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ αφορά τη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται όπως είπε για το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ και πρόσθεσε ότι είναι «ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα των τελευταίων δεκαετιών που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα και τη Ξάνθη».
«Επιδίωξή μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι της πόλης σε εμπορευματικό hub μεταφορών για ολόκληρα τα Βαλκάνια» εξήγησε.
«Για πολύ καιρό συνηθίζαμε να κατηγορούμε την Πολιτεία για πολλές και μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των έργων. Πλέον όμως αυτό αλλάζει» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στο οδικό έργο Θέρμη – Γαλάτιστα, όπου ήδη έχουν παραδοθεί τα πρώτα χιλιόμετρα, ενώ συνολικά το έργο θα παραδοθεί νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Επιπλέον, ολοκληρώνεται τον Ιούνιο και το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας.
«Και τα δύο είναι έργα που θα κάνουν ταχύτερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική» πρόσθεσε.
Εξάλλου, έχει ήδη δημοπρατηθεί η οδική σύνδεση του νέου παιδιατρικού νοσοκομείου στο Φίλυρο που θα κατασκευαστεί με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Σε πορεία υλοποίησης βρίσκονται επίσης, ο άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, που θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ, ενώ μέσα στο 2022 θα υπάρχει ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη: «Τρέξαμε τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τις 17 σχολικές μονάδες, οι περισσότερες εξ αυτών βρίσκονται στη δυτική Θεσσαλονίκη και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης ως το τέλος του έτους».
Αναβαθμισμένη ποιότητας ζωής με τα αντιπλημμυρικά
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και ειδικά των δυτικών συνοικιών με τα αντιπλημμυρικά έργα.
«Για εμάς τα έργα αυτά είναι εθνικής σημασίας και για αυτό κινηθήκαμε γρήγορα προκειμένου το επόμενο διάστημα να έχουμε αναδόχους στα έργα της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς, ενώ θα ακολουθήσει αυτό του Ωραιοκάστρου» όπως σημείωσε.
Μάλιστα, επισήμανε ότι «και εδώ όμως δεν λειτουργούμε αποσπασματικά αφού εκπονούμε ένα Master Plan Αντιπλημμυρικών Έργων για να εντοπίσουμε τις περιοχές με διαπιστωμένα πλημμυρικά φαινόμενα και τις περιοχές στις οποίες είναι πιθανή η εμφάνιση πλημμυρών για να ιεραρχήσουμε τα απαιτούμενα Έργα».
Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης κάλεσε όλες τις πλευρές «να συμβάλλουν με αίσθημα ευθύνης, με κριτική και προτάσεις και πάνω από όλα με την πεποίθηση ότι τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές».
Πηγή ΟΤ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Η ελληνική Ριβιέρα με τιμές… Μονακό


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Του Γιώργου Μανέτα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Συγκεντρώνει την εγχώρια και διεθνή οικονομική «ελίτ». Διατηρεί υψηλό προφίλ και παραμένει μία από τις ακριβότερες περιοχές της χώρας. Ο λόγος για το Πόρτο Χέλι, το οποίο έχει καταφέρει να μαγνητίσει τα βλέμματα εύρωστων οικονομικά προσώπων, οι οποίοι διαγκωνίζονται για ένα «κομμάτι γης», όντας μάλιστα διατεθειμένοι να βάλουν αρκετά βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Αυτό απέδειξε και η πρόσφατη είδηση που έκανε τον γύρο του Διαδικτύου, χωρίς να διαψευσθεί, ότι μεταβιβάστηκε έναντι υψηλού τιμήματος οικόπεδο που φιλοξένησε το ιδιωτικό αεροδρόμιο του Πόρτο Χελίου, μια επένδυση που είχε πραγματοποιήσει ο επιχειρηματίας Τάσος Αλεξίου. Ο νέος ιδιοκτήτης είναι ιρλανδός δισεκατομμυριούχος που ασχολείται με την κατασκευή premium μεταλλικών πωμάτων φιαλών και κατέβαλε το ποσό – μαμούθ των 50 εκατ. ευρώ.
Τα πλεονεκτήματα
Τι είναι αυτό που κάνει την περιοχή τόσο θελκτική στους πολύ πλούσιους; Τι ξεχωριστό έχει; Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates Θεμιστοκλή Μπάκα, η περιοχή διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα που δεν απαντώνται εύκολα αλλού, όπως η φυσική ποικιλομορφία, οι πανέμορφες παραλίες, η εύκολη πρόσβαση για τα σκάφη αναψυχής στους κόλπους της Ερμιονίδας, η δυνατότητα προσέγγισης είτε οδικώς (180 χλμ. από την Αθήνα) είτε διά θαλάσσης και παλαιότερα ακόμη και από αέρα. Και φυσικά οι «γείτονες».
Μια άλλη πτυχή είναι η δυνατότητα απομόνωσης και ιδιωτικότητας που προσφέρει για αυτούς και τις οικογένειές τους. Είναι ενδεικτικό ότι υποψήφιος αγοραστής ανέφερε σε γνωστό μεσίτη των Αθηνών πως δεν τον πειράζει η κακή ποιότητα του οδικού δικτύου, αντίθετα, τη χαρακτήρισε καλοδεχούμενη καθώς έτσι λιγότεροι θα επισκέπτονται την περιοχή. Εξίσου ενδεικτικό ότι οι κατοικίες είναι αρκετά μεγάλες, από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην Ελλάδα, φθάνοντας μέχρι και τα 1.600 τ.μ., ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν τις οικογένειές τους αλλά και το βοηθητικό προσωπικό στη διάρκεια της παραμονής τους, όταν κάνουν διακοπές.
Μια ιστορία με παρελθόν
Η ιστορία της περιοχής πάει πολύ πίσω. Τον 18ο αιώνα χρησιμοποιούνταν από τους κρανιδιώτες ναυτικούς και τους ναυτικούς της Ερμιόνης (Καστρί), όπως και από ξένους ναυτικούς, καθώς στους ναυτικούς χάρτες της εποχής αναφερόταν ως ασφαλής λιμένας.
Οι πρώτοι επισκέπτες ήταν από τις Σπέτσες στην περιοχή της τότε κατάφυτης ακτής της Κόστας για μπάνιο με τις «σακολέβες» (χαρακτηριστικά μικρά ιστιοφόρα), τα γνωστά «μπεν μιξτ» (δηλαδή τα μεικτά μπάνια) της Κόστας, έγραφε η εφημερίδα «Πατρίς» το 1916. Οι πρώτες επιβλητικές κατοικίες χτίστηκαν μεταξύ 1920-1930, όπως η πρώτη έπαυλη στον οικισμό, γνωστή πλέον ως Πύργος της Ελλης.
Μετά την προβολή και την αίγλη των κοντινών νησιών (Σπέτσες – Υδρα), την αγορά νησιών από εφοπλιστές, όπως ο Λιβανός που αγόρασε το νησάκι απέναντι από το χωριό της Κοιλάδος και ο Νιάρχος που αγόρασε τη Σπετσοπούλα, το Πόρτο χέλι έγινε περισσότερο γνωστό, ενώ σημαντικό παράγοντα αποτέλεσε ο δρόμος του Σοφικού, όπου όλο και περισσότεροι αγόραζαν φτηνή γη στη γύρω περιοχή.
Η οικογένεια Κάιζερ στην περιοχή της Κορακιάς, ο βιομήχανος Πρόδρομος Μποδοσάκης στην περιοχή του Αγίου Αιμιλιανού, η εφοπλιστική οικογένεια Μαυρολέοντος στην περιοχή της Χινίτσας καθώς και οι οικογένειες Λιβανού, Χανδρή, Φράγκου, Παναγιωτίδη, Διαμαντίδη και Βαρδινογιάννη. Η εφημερίδα της εποχής «Ελευθερία» ανέφερε «το αναπτυσσόμενο θέρετρο παρόμοιο με το Πόρτο Φίνο».
Την περίοδο της χούντας έγινε προσπάθεια να κατασκευαστεί αεροδρόμιο κοντά στην είσοδο του χωριού, πράγμα που δεν αποπερατώθηκε ποτέ, ενώ τη δεκαετία του 1970-1980 χτίστηκαν μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα με εγγυήσεις του Οργανισμού Τουρισμού. Παρ’ όλα αυτά, η περιοχή κατάφερε να διατηρήσει την αίγλη της, ενώ δεν λείπουν οι αναφορές στον διεθνή Τύπο, οι οποίες τη χαρακτηρίζουν ως «η ελληνική Ριβιέρα» ή/και ότι συναγωνίζεται επάξια το Μονακό. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η ολλανδική βασιλική οικογένεια το 2013, η οποία αγόρασε την έπαυλη του γερμανού φωτογράφου Μάνφρεντ Ρίκερ. Η έπαυλη αγοράστηκε έναντι 4,5 εκατ. ευρώ και βρίσκεται σε μια έκταση τεσσάρων στρεμμάτων στην περιοχή Ντορούφι. Δίπλα στο σπίτι τους φιγουράρει ένα μεγάλο γήπεδο του γκολφ.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
ESM: Ποιος θα διαδεχθεί τον Ρέγκλινγκ; Στην τελική ευθεία για την νέα ηγεσία


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Στην τελική ευθεία για την νέα ηγεσία του, μπαίνει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM). Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος θα διοριστεί στα μέσα Ιουνίου, με ειδική πλειοψηφία του Συμβουλίου των Διοικητών του ESM (80% των ψήφων). Αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα τον Οκτώβριο, όταν θα λήξει η δεύτερη πενταετής θητεία του νυν Διευθύνοντα Συμβούλου, Κλάους Ρέγκλινγκ.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Έως πριν από μία εβδομάδα, οι υποψήφιοι για την ηγεσία του ESM ήταν τέσσερις: ο Ιταλός, Μάρκο Μπούτι, επικεφαλής του Γραφείου του Επιτρόπου Οικονομίας, Πάολο Τζεντιλόνι και οι πρώην υπουργοί οικονομικών του Λουξεμβούργου, Πιερ Γκραμένια, της Ολλανδίας, Μένο Σνελ και της Πορτογαλίας, Χοάο Λεάο. Κατόπιν ψηφοφορίας που διεξήχθη στο Eurogroup της 23ης Μαίου, ο Ολλανδός Μένο Σνελ έλαβε τις λιγότερους ψήφους και αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την κούρσα διεκδίκησης της ηγεσίας του ESM.
Λέγεται ότι στο Eurogroup της 23ης Μαΐου έγιναν δύο ψηφοφορίες. Ο πρώτος γύρος φέρεται να έδειξε ότι ο Ολλανδός υποψήφιος, Μένο Σνελ, είχε τη μικρότερη υποστήριξη. Στο δεύτερο γύρο, ο Ιταλός υποψήφιος, Μάρκο Μπούτι, λέγεται ότι έλαβε τις λιγότερους ψήφους, όμως η Ιταλία δεν απέσυρε την υποψηφιότητά της. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, η ψηφοφορία ήταν μυστική και οι υποψήφιοι δεν ήταν παρόντες.
«Μετά την παρουσίαση των υποψηφίων, πραγματοποιήσαμε μια ενδεικτική ψηφοφορία στο τέλος της οποίας η Ολλανδία αποφάσισε να αποσύρει την υποψηφιότητά της», δήλωσε ο πρόεδρος του Eurogroup, Πασκάλ Ντόναχιου, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης στις 23 Μαΐου. Πρόσθεσε, δε, ότι οι διαβουλεύσεις θα συνεχιστούν με όλα τα κράτη-μέλη, ειδικά με εκείνα που είχαν προτείνει υποψηφίους, με σκοπό την τελική απόφαση του Συμβουλίου Διοικητών του ESM στις 16 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο.
Πλέον οι υποψήφιοι που εξακολουθούν να διεκδικούν την ηγεσία του ESM είναι τρεις: ο πρώην υπουργός οικονομικών του Λουξεμβούργου (Δεκέμβριος 2013- Ιανουάριος 2022), Πιερ Γκραμένια, 64 ετών, ο πρώην υπουργός οικονομικών της Πορτογαλίας (2020-2022), Χοάο Λεάο, 48 ετών και ο 65χρονος Ιταλός Μάρκο Μπούτι.
Αξίζει, να σημειωθεί ότι ο Πιερ Γκραμένια ήταν ένας εκ των τριών υποψηφίων στην κούρσα για την προεδρία του Eurogroup, τον Ιούλιο του 2020, μαζί με την Ισπανίδα Νάντια Καλβίνο και τον Πασκάλ Ντόναχιου. Ο Πιερ Γκραμένια παραιτήθηκε από υπουργός Οικονομικών του Λουξεμβούργου, τον Ιανουάριο του 2022. Είχε ανακοινώσει την παραίτησή του δύο μήνες νωρίτερα.
Για να διοριστεί ένας υποψήφιος νέος διευθύνων σύμβουλος του ESM, θα πρέπει να λάβει περισσότερο από το 80% των ψήφων στο Συμβούλιο των Διοικητών του ESM. Η κάθε χώρα της ευρωζώνης έχει σταθμισμένη ψήφο ανάλογα με το μερίδιό της στο κεφάλαιο του ταμείου διάσωσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Βόλος: Έφυγε από τη ζωή 30χρονη
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Τον δρόμο της φυλακής θα πάρει ένας 54χρονος Σκιαθίτης νταής, για απειλές, ενδοοικογενειακή βλάβη σε ανίκανο άτομο και φθορές
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago
Οι Σεξουαλικές πόζες στο Tik tok από την 17χρονη από Αλμυρό που είχε καταγγείλει ασέλγεια από τον πατέρα της
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ21 ώρες ago
Βόλος: Το νέο τετράστερο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Πως θα ονομάζεται και ποιες θα είναι οι παροχές του
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Στο νοσοκομείο 10 άτομα μετά το πάρτι των Μηχανολόγων
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Θλίψη στο Βόλο: Έφυγε ο Χρήστος Δημητρίου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στη Ν. Ιωνία
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago
Η αμύθητη περιουσία και η κληρονόμος του Βαγγέλη Παπαθανασίου