Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

LIFESTYLE

Μια ζωή στο ενοίκιο, οι millennials το ρίχνουν στα μερεμέτια και τη διακόσμηση

Published

on

roselyn tirado GDWmu0bFfS4 unsplash scaled 620x350.jpg

Μπροστά στους αυξημένους οικονομικούς κινδύνους και την αβεβαιότητα του μέλλοντος, millennials της αμερικανικής επικράτειας έχουν επιδοθεί σε μια τρελή αναζήτηση μυστικών και προτάσεων για αναβάθμιση των σπιτιών που νοικιάζουν.

Για μια ολόκληρη γενιά που εστιάζει στο παρόν της έναντι μιας αποταμίευσης για ένα σταθερό μέλλον που μπορεί να μην έρθει ποτέ, υπάρχει μια βιομηχανία που είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στην απαίτησή τους, αυτής της ανακαίνισης και των DIY έργων και της διακόσμησης.

Ενοίκιο ή αγορά;

Αυτή η νοοτροπία αντικατοπτρίζει μια σκληρή πραγματικότητα: Τα ποσοστά ιδιοκατοίκησης για τους millennials, οι μεγαλύτεροι από τους οποίους είναι στις αρχές της δεκαετίας των 40, ξεπέρασαν το 50% για πρώτη φορά το 2022. Μια έκθεση του Urban Institute του 2018 διαπίστωσε ότι μόνο το 37% των Millennials είχαν αγοράσει σπίτι από τις ηλικίες 25 έως 34 ετών, σε αντίθεση με το 45% των Baby Boomers που είχαν καταφέρει να αγοράσουν σπίτι σε αυτές τις ηλικίες.

«Υπήρξε μια αρκετά δραματική έλλειψη στην κατασκευή νέων κατοικιών που πηγαίνει πίσω τώρα περίπου μια δεκαετία»

Σε μια έρευνα του 2022 από το Apartment List, το ένα τέταρτο των Millennials δήλωσε ότι αναμένει να νοικιάζει για πάντα. Και οι ειδικοί σε θέματα στέγασης εκτιμούν ότι όσον αφορά την ιδιοκτησία σπιτιού, οι Millennials είναι η πιο άτυχη γενιά.

«Οι Millennials έχουν μια πολύ διαφορετική νοοτροπία για τη ζωή γενικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά», ανέφερε στο Business Insider η Brigette Muller, δημιουργός περιεχομένου, που αποφάσισε πριν από μερικούς μήνες να μοιραστεί με τους 350.000 followers της την πορεία της ανακαίνισης του διαμερίσματός της.

Advertisement

Καθώς επανεξετάζουν τι αξίζει την επένδυσή τους, πολλοί Millennials δίνουν προτεραιότητα σε αυτό που βρίσκεται ακριβώς μπροστά τους, το σπίτι τους, ακόμη και εάν βρίσκονται στο ενοίκιο. Ο λόγος είναι απλώς: επενδύουν στο σήμερα και την τωρινή ευημερία τους.

Η γενιά αυτή έχει συχνά χλευαστεί όπως καμία άλλη, ως πολύ επιπόλαιη για να αποταμιεύσει για πρακτικές αγορές. Αλλά οι στεγαστικές ατυχίες των Millennials υπερβαίνουν τις προσωπικές καταναλωτικές συνήθειες – μπήκαν στην ενηλικίωση σε μια τρομερή εποχή για την αγορά κατοικίας.

Στεγαστική κρίση και δάνεια

«Υπήρξε μια αρκετά δραματική έλλειψη στην κατασκευή νέων κατοικιών που πηγαίνει πίσω τώρα περίπου μια δεκαετία», εξήγησε ο Jim Parrott, μη μόνιμος συνεργάτης στο Urban Institute, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Parrott Ryan Advisors. Ανέφερε πως η πανδημία επιδείνωσε τη χαμηλή προσφορά νέων κατοικιών, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης και των τιμών. Αυτή η έλλειψη προσφοράς επηρέασε ιδιαίτερα τους μαύρους Αμερικανούς, οι οποίοι αγοράζουν σπίτια σε σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά από τους λευκούς. «Αν θεωρούμε το κατώτερο σκαλοπάτι της ιδιοκατοίκησης όλο και πιο απρόσιτο για τους ενοικιαστές, αυτό επηρεάζει δυσανάλογα αυτές τις ομάδες σε σχέση με όλους τους άλλους, επειδή περισσότεροι από αυτούς είναι ενοικιαστές», πρόσθεσε.

Το μέσο επιτόκιο ενός 30ετούς ενυπόθηκου δανείου είναι περίπου 7%. Αλλά αντί να μειώσουν τις τιμές και τη ζήτηση, τα υψηλά επιτόκια έχουν ακινητοποιήσει πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων στη θέση τους, εμποδίζοντάς τους να αναβαθμίσουν και να καταστήσουν αυτές τις μονάδες διαθέσιμες στους αγοραστές που αγοράζουν για πρώτη φορά. «Αυτό είναι που έχει καταστρέψει εντελώς τους Millennials που σε μια κανονική εποχή θα ήταν σε θέση να αγοράσουν το πρώτο τους σπίτι», δήλωσε ο Parrott. «Αυτό μεταθέτει το χρονοδιάγραμμά τους ακόμη πιο πίσω, επειδή πρέπει να εξοικονομήσουν ακόμη περισσότερα χρήματα από ό,τι θα έκαναν πριν από 20 χρόνια».

Ανακαίνιση μέσω social

Η απελπισία της δυνατότητας αγοράς του δικούς τους σπιτιού, έχει σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι να εγκαταλείπουν νωρίς το όνειρο της ιδιοκατοίκησης, χωρίς όμως να νιώθουν πως έχουν βαλτώσει, καθώς στρέφονται στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους.

Στην ίδια κατάσταση με την Muller, βρίσκονται και πολλοί άλλοι Millennials ειδικοί και δημιουργοί περιεχομένου στα social, ή και ερασιτέχνες, που έχουν δημιουργήσει τα δικά τους κοινά -ενίοτε και με συνδρομή όπως στο YouTube- δημοσιεύοντας περιεχόμενο, οδηγούς DYI, προτάσεις και λύσεις για ανακαίνιση και διακόσμηση. Αυτό έπραξε η Caroline Winkler που μέσα στην καραντίνα αποφάσισε να κάνει την αλλαγή.

Advertisement

Ομοίως χιλιάδες άλλοι λογαριασμοί εμφανίζονται σε μια αγορά που βιώνει τώρα τη δικής της άνθηση.

Άλλοι περιλαμβάνουν την Alexandra Gater, μια YouTuber στο Τορόντο με περισσότερους από 700.000 συνδρομητές, η οποία δημοσιεύει βίντεο με ανακαινίσεις σπιτιών που είναι σε μεγάλο βαθμό προσαρμοσμένες σε μικρά ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Η ομάδα της έφτασε στο σημείο να κατασκευάσει μια ξύλινη αψίδα για την είσοδο της κουζίνας σε ένα ενοικιαζόμενο σπίτι.

Το DIY δίδυμο The Sorry Girls έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 2 εκατομμύρια συνδρομητές αναρτώντας συχνά ακραίες ανακαινίσεις, όπως η εγκατάσταση ενός προσαρμοσμένου διαχωριστικού δωματίου από πλεξιγκλάς για ένα ενοικιαζόμενο διαμέρισμα στούντιο.

Η Hattie Kolp έχει κάνει καριέρα ως δημιουργός περιεχομένου πλήρους απασχόλησης καταγράφοντας τις αναβαθμίσεις της στο ενοικιαζόμενο διαμέρισμα της οικογένειάς της στο Upper West Side.

Advertisement

Ο ρόλος της πανδημίας

Η αναπτυσσόμενη όρεξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για περιεχόμενο ανακαίνισης ενοικίου αντικατοπτρίζει όχι μόνο τις προτιμήσεις μιας γενιάς που μεγάλωσε με τηλεοπτικές εκπομπές ανακαίνισης σπιτιού, αλλά και την αυξανόμενη ζήτηση για καθοδήγηση ανακαίνισης μεταξύ των ενοικιαστών που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα σπίτι – ή επαγγελματική βοήθεια ανακαίνισης.

Την ίδια στιγμή που η αγορά ακινήτων εκτινάχθηκε εκτός ελέγχου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνθρωποι περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Με αυξανόμενους λογαριασμούς αποταμίευσης, οι άνθρωποι είχαν ξαφνικά το χρόνο, τα χρήματα και την ενέργεια να βελτιώσουν το χώρο διαβίωσής τους. Οι ανακαινίσεις σπιτιών εξερράγησαν.

Και εκείνη ακριβώς την στιγμή αναδύθηκαν ευκαιρίες για μια ολόκληρη αγορά. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του Benjamin Fix, ενός πρώην υδραυλικού, που θέλησε να απευθυνθεί σε πιο εύπορους Millennials που παρόλα αυτά δεν μπορούν να αγοράσουν το δικό τους σπίτι, αλλά νοικιάζουν σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη ή το Σαν Φρανσίσκο. Το 2022 ξεκίνησε την Sproos, η οποία κατασκευάζει μια πατέντα που συνδυάζει τη λειτουργία του ντους και της θήκης για κινητό, που απευθύνεται σε ενοικιαστές και όσουν αρέσκονται σε ιδιοκατασκευές. Η μάρκα βρήκε γρήγορα το δικό της κοινό, ενώ την αγόρασε η Urban Outfitters και η μοντέρνα μπουτίκ οικιακής διακόσμησης Coming Soon της Νέας Υόρκης μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της.

Ένα πρότυπο

Ο Winkler, ένας content creator στην Ουάσινγκτον, αναγνώρισε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αντικατοπτρίζουν πάντα την πραγματικότητα. «Υπάρχει κάτι στο διαδίκτυο που νομίζω ότι επηρεάζει το πρότυπο που οι άνθρωποι περιμένουν για τον εαυτό τους».

Μερικές φορές, αυτό το πρότυπο είναι θετικό. Ο Zamora, ο δημιουργός περιεχομένου από το Λος Άντζελες, επισήμανε στο Business Insider πως ακολουθούν όλοι τη λογική να «κάνουμε το περιβάλλον μας -όσο πρόσκαιρο ή εφήμερο και εάν είναι- καλύτερο».

Advertisement

«Σε έναν ιδανικό κόσμο θα ήταν απολύτως βέβαιο ότι οι ενοικιαστές δεν θα έπρεπε να επενδύουν τον χρόνο και τα χρήματά τους στον χώρο τους», δήλωσε η Mercury Stardust, συγγραφέας του βιβλίου «Safe and Sound: A Renter-Friendly Guide to Home Repair», που μοιράζεται συμβουλές επισκευής φιλικές προς τους ενοικιαστές στο διαδίκτυο ως Trans Handy Ma’am. «Πολλοί από εμάς βάζουμε χρήματα στα ενοίκιά μας επειδή προσπαθούμε να τα κάνουμε να μοιάζουν με τον ζεστό, φιλόξενο χώρο που χρειαζόμαστε στη ζωή μας. Νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να είναι μια παγκόσμια αλήθεια και όχι κάτι που μόνο οι ιδιοκτήτες σπιτιού – που πλέον είναι όλο και πιο λίγοι και εκλεκτοί – μπορούν να βιώσουν».

Πηγή: OT.gr



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Anassa
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή