Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Ξεκινά το πρόγραμμα για προσιτή στέγη στους νέους και πιο ευάλωτους πολίτες

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

«Οι νέοι μας πρέπει να ζήσουν καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές, όχι χειρότερα. Και χρέος μας είναι να σταθούμε δίπλα τους για να το πετύχουν» αναφέρει σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Το φιλόδοξο πρόγραμμα για προσιτή στέγη στους νέους και πιο ευάλωτους πολίτες που ανακοινώσαμε στη ΔΕΘ γίνεται, με χρόνους εξπρές, νόμος του κράτους και ξεκινά» προσθέτει.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε επίσης: Μήνυμα Μητσοτάκη από Βρετανία με εκλογικό «άρωμα» – «Χρειάζονται δύο πλήρεις θητείες για να αλλάξει η πορεία της χώρας»

«Έτσι, το σχέδιο »Σπίτι μου» θεσμοθετείται και επίσημα ως ανάχωμα στα ακριβά ενοίκια και τις υψηλές τιμές ακινήτων, ειδικά για ζευγάρια που σχεδιάζουν να αρχίσουν την κοινή τους ζωή».

«Με 4 δράσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται, ήδη, σε διαβούλευση.

Πρώτον, με χαμηλότοκα ή άτοκα τραπεζικά δάνεια που συγχρηματοδοτεί κατά 3/4 το κράτος προς 10.000 συμπολίτες μας 25 έως 39 ετών. Χάρη στην κρατική συμμετοχή το επιτόκιο θα είναι σταθερά κατά 75% φθηνότερο από τα αντίστοιχα εμπορικά επιτόκια. Μια πολύ σημαντική βοήθεια ειδικά στο σημερινό περιβάλλον ανοδικών επιτοκίων. Έτσι οι δικαιούχοι θα καταβάλλουν για το δικό τους πλέον σπίτι μηνιαία δόση χαμηλότερη του ενοικίου που θα πλήρωναν για ένα αντίστοιχο διαμέρισμα.

Δεύτερον, με την «Κοινωνική Αντιπαροχή». Την αξιοποίηση, δηλαδή, εκατοντάδων αδρανών ακινήτων του Δημοσίου, τα οποία θα διατεθούν ως σύγχρονες κατοικίες με μικρό ρυθμισμένο μίσθωμα, σε 2.500 δικαιούχους ηλικίας 18 έως 39 ετών.

Επίσης, με την ενοικίαση από το κράτος κατοικιών που, στη συνέχεια, θα φιλοξενούν ευάλωτους νέους ή νέα ζευγάρια για 3 χρόνια.

Και, τέλος, η επιδότηση έως 10.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες κενών-δηλωμένων ως κλειστών διαμερισμάτων, έως 100 τ.μ. με στόχο να ανακαινιστούν και να διατεθούν, με ευνοϊκό ενοίκιο, σε νέους που αναζητούν κατοικία» γράφει στην ανάρτησή του ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και πρόγραμμα «Ανακαινίζω-Εξοικονομώ για νέους» που επιδοτεί την ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση κατοικιών που ανήκουν σε νέους, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω παλαιότητας. Όπως έγραψε, ολοκληρώθηκε η διαβούλευση και προετοιμάζεται η εκκίνηση.

«Πέντε πρωτοβουλίες, μία ακόμη τολμηρή απάντηση της πολιτείας σε ένα πρόβλημα της εποχής» τόνισε και προσθεσε: «η Ελλάδα αλλάζει. Βαδίζει μπροστά και στοχεύει ψηλά δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες στη νέα γενιά. Με σταθερότητα, συνέπεια και συνέχεια!»

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πότε έγινε της μόδας ο Γεώργιος Παπανδρέου;

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Μερικές φορές η επικαιρότητα βοηθάει τις ρετρό αναφορές -και ίσως η πιο χαρακτηριστική στιγμή που ήρθε στο μυαλό όλων με τον θάνατο του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου ήταν ο Ιούλιος του 1965, όταν επί της ουσίας σφράγισε το μέλλον του. Το άλλο πρόσωπο εκείνης της αντιπαράθεσης, ο άλλος πόλος μιας σύγκρουσης τόσο μακρινής που οι περισσότεροι γνωρίζουμε μόνο μέσα από βιβλία, είναι εξίσου αναγνωρίσιμο: ένας γιος παπά, πρωθυπουργός ο ίδιος, πατέρας και παππούς δύο ακόμα πρωθυπουργών, επικεφαλής μιας πολιτικής οικογένειας που συνεχίζει να δηλώνει παρούσα στα πολιτικά πράγματα.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο αντιφατικός Γεώργιος Παπανδρέου, ο Γέρος της Δημοκρατίας, ο δεινός ρήτορας, ο εκφωνητής του λόγου της Απελευθέρωσης, ο εύπλαστος πολιτικός, ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Παράταξης που τρεις δεκαετίες μετά τον Ελευθέριο Βενιζέλο την έφερε ξανά στην εξουσία. Στην θρυλική κηδεία του, εν μέσω δικτατορίας, κανείς δεν νοιαζόταν για την στάση που είχε κρατήσει στον Εμφύλιο, όλοι όμως θυμόντουσαν τον Ανένδοτο Αγώνα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δεν είναι μόνο πολιτικοί οι λόγοι που ξανάγινε ενδιαφέρουσα φιγούρα ο Γεώργιος Παπανδρέου, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επανέρχεται αθόρυβα: έχει προηγηθεί μια σειρά στην ΕΡΤ, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες, για την σχέση του με την Κυβέλη. Και περίπου ένα χρόνο πριν, στο βιβλίο της «Ζευγάρια που άφησαν ιστορία», η Λένα Διβάνη είχε αφηγηθεί επίσης την ίδια σχέση, βάζοντάς την και στο πολιτικό και κοινωνικό κλίμα της εποχής που την καθόρισε. Οπως και τα υπόλοιπα γνωστά μέλη της οικογένειάς του, ο Παπανδρέου ο παλαιότερος είχε καταφέρει η ιδιωτική του ζωή να γίνεται κι αυτή σημείο αναφοράς για τα κρατούντα ήθη και έθιμα.

Η «Δημοκρατική Παράταξη»

Σε πολιτικό επίπεδο, το προσωνύμιο «Δημοκρατική Παράταξη» επανήλθε τα τελευταία χρόνια: την πρώτη φορά το 2014, από τον Ευάγγελο Βενιζέλο, ο οποίος στην αρχική απόπειρα μετασχηματισμού του ΠΑΣΟΚ και της ένωσής του με ευρύτερες δυνάμεις της Κεντροαριστεράς αξιοποίησε στον τίτλο του σχήματος που κατέβηκε στις ευρωεκλογές το «Ελιά-Δημοκρατική Παράταξη». Μερικούς μήνες πριν, όταν στο ΚΙΝΑΛ συζητιόταν ο τρόπος επαναφοράς του ονόματος ΠΑΣΟΚ στην βιτρίνα, ένα από τα διπλά ονόματα που είχαν πέσει στο τραπέζι του Νίκου Ανδρουλάκη ήταν και το «ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατική Παράταξη», ωστόσο τελικά δεν ήταν στα ονόματα που τέθηκαν προς ψήφιση στο εσωτερικό δημοψήφισμα –χωρίς αυτό να σταματά τον πρόεδρο του κόμματος από να χρησιμοποιεί την έκφραση που, εκτός του Παπανδρέου, έχουν ταυτιστεί και με τον (επίσης) Κρητικό Ελευθέριο Βενιζέλο.

Ο Γέρος της Δημοκρατίας φημιζόταν για τα ρητορικά του σχήματα, για την ευκολία με την οποία μπορούσε να μιλήσει στις συγκεντρώσεις –δυνατότητα που κληρονόμησε και στον γιο του. Για πρώτη ίσως φορά, σχήματα που ο Γεώργιος Παπανδρέου εισήγαγε στην ελληνική πολιτική ιστορία επανέρχονται όχι από τους πολιτικούς του απογόνους στο ΠΑΣΟΚ, αλλά από τον ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα. «Βλέποντας το πλήθος και το πάθος στα πρόσωπά σας, είμαι βέβαιος: ο εφιάλτης τελειώνει», ανέφερε στην αρχή του λόγου του στο Περιστέρι. Εθεσε δίλημμα περί δημοκρατίας, κήρυξε τον «Ανένδοτο Αγώνα», μίλησε για «καθεστώς», προανήγγειλε «πορεία προς τον λαό» και η επόμενη ομιλία του προγραμματίστηκε για την Πάτρα.

«Μένουμε Ευρώπη;»

Στην θεωρία, οι έμμεσες αναφορές στον Γεώργιο Παπανδρέου και ο τρόπος προσέγγισης του αφηγήματος περί εκτροπής συνδέεται με τον κίνδυνο της  «καχεκτικής δημοκρατίας» για την Ελλάδα, καμπανάκι που έκρουσαν και ορισμένοι ομιλητές στην πρόσφατη συζήτηση «Μένουμε Ευρώπη;», προκαλώντας την αντίδραση κυρίως του συνταγματολόγου Νίκου Αλιβιζάτου, ο οποίος επέμεινε να χαρακτηρίζει την Ελλάδα «φιλελεύθερη δημοκρατία», με εμπεδωμένα χαρακτηριστικά.

Με αυτόν τον όρο «Καχεκτική Δημοκρατία» είχε αναφερθεί για την περίοδο 1946-1967 (περίοδο στην οποία συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος της ενεργού πολιτικής δράσης του Γεώργιου Παπανδρέου) στο τελευταίο του βιβλίου ο πολιτικός επιστήμονας Ηλίας Νικολακόπουλος. Μπορούν οι δύο εποχές να συγκριθούν;

Πουθενά δεν φαίνεται κάτι τέτοιο, καθώς τα βήματα που έχουν γίνει μπροστά από την Μεταπολίτευση και έπειτα είναι μεγάλα και δεν αμφισβητούνται. Αυτό όμως δεν εμποδίζει τις προεκλογικές καμπάνιες. Στην πράξη, η συσπείρωση του ευρύτερου προοδευτικού χώρου περνάει μέσα από την πασοκική παράδοση για τον ΣΥΡΙΖΑ –και η οικογένεια Παπανδρέου είναι και γνώριμη και επικοινωνιακά αναγνωρίσιμη.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αρχαιολόγοι εναντίον Μενδώνη για το νομοσχέδιο για τα 5 Μουσεία

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Άλλο ένα μέτωπο έχει ανοίξει στο χώρο του πολιτισμού. Αυτή τη φορά το επίδικο είναι το καθεστώς πέντε μεγάλων μουσείων της χώρας: του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού (επίσης στη Θεσσαλονίκη) και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με σχέδιο νόμου που κατέθεσε η αρμόδια υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, τα μουσεία αυτά παύουν να είναι ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού και γίνονται πλέον αυτόνομα ΝΠΔΔ.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το νομοσχέδιο αυτό θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στη Βουλή τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023 όπως αποφάσισε η Διάσκεψη των Προέδρων.

Πώς δικαιολογεί το υπουργείο την ανάγκη αλλαγής του καθεστώτος

Στη σχετική «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» που συνοδεύει το νομοσχέδιο, το υπουργείο εξηγεί τους λόγους που κάνει αυτή την επιλογή. Εκεί, μεταξύ άλλων, υποστηρίζεται ότι «λειτουργώντας εντός αυτού του πλαισίου, οι εν λόγω υπηρεσίες δεν έχουν δυνατότητα να αναπτύξουν καμία διοικητική ή διαχειριστική πρωτοβουλία, καθώς η κάθε τους δράση πρέπει να διέλθει μέσα από την έγκριση των άλλων υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ τόσο για να αποφασιστεί αρχικά όσο και για να υλοποιηθεί στη συνέχεια».

Επιπλέον, επιμένει το υπουργείο ότι η μουσειακή λειτουργία και η διοικητική λειτουργία είναι διαφέρουν ουσιωδώς και ότι πλέον το μουσείο αποτελεί «έναν σύνθετο και πολυδύναμο θεσμό με εξωστρέφεια και δυνατότητα επικοινωνίας τόσο του γενικού πολιτιστικού μηνύματος όσο και της ειδικότερης μαρτυρίας που απορρέει από τις συλλογές του κάθε μουσείου ξεχωριστά». Για το υπουργείο πλέον τα μουσεία θα μπορούν να «επιτύχουν τους επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς τους σκοπούς απαλλαγμένα από τις αναπόφευκτες γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Διοίκηση και από μη αρχαιολόγους

Βασική καινοτομία είναι ότι πλέον τα Μουσεία δεν θα διοικούνται υποχρεωτικά από αρχαιολόγους, αλλά από τα ΔΣ που θα διορίζει ο/η εκάστοτε υπουργός. Μάλιστα, για τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο το μόνο κριτήριο είναι σύμφωνα με το άρθρο 8 να αποτελούν προσωπικότητες με συμβολή στον αντίστοιχο επαγγελματικό ή κοινωνικό τους. Τρία μέλη του ΔΣ θα είναι προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους στον χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών και σε αυτά θα προστίθενται δύο μέλη προερχόμενα από το δυναμικό του υπουργείου Πολιτισμού.

Στα ΝΠΔΔ αυτά συστήνονται οργανικές θέσεις προσωπικού που αντίστοιχα καταργούνται από τις οργανικές θέσεις του ΥΠΠΟΑ. Σε πρώτη φάση θα δοθεί η δυνατότητα σε ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους να συνεχίσουν να εργάζονται ως αποσπασμένοι από το υπουργείο.

Νέο στοιχείο και η δυνατότητα των μουσείων αυτών να ιδρύουν παραρτήματα στο εσωτερικό και εξωτερικό.

Από εκεί και πέρα ως αυτοτελή ΝΠΔΔ τα μουσεία αυτά θα διαχειρίζονται τα ίδια τους πόρους που θα έχουν από τα αντίτιμα επίσκεψης, τα πωλητήρια, τα αντίγραφα κλπ.

Αρχαιολόγοι: υπονόμευση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας – μετατροπή των μουσείων σε κυβερνητικά υποχείρια

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων έχει αντιδράσει με ιδιαίτερα έντονο τρόπο σε αυτό το νομοσχέδιο. Ειδικότερα, οι αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι το νομοσχέδιο «υπονομεύει τον ενιαίο χαρακτήρα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και οδηγεί στη διάλυσή της, αποκόπτοντας τα πέντε μεγαλύτερα αρχαιολογικά Μουσεία από την ΓΔΑΠΚ και την Διεύθυνση Μουσείων».

Ακόμη επιμένουν ότι τα δημόσια μουσεία μετατρέπονται σε «κυβερνητικά υποχείρια», αφού όπως αναφέρουν «η Υπουργός θα επιλέξει και θα διορίσει τα Διοικητικά Συμβούλια και τους Γενικούς Διευθυντές. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν τίθενται ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για να διοριστεί κάποιος/α μέλος στο Δ.Σ. μεγάλου αρχαιολογικού Μουσείου της χώρας. Τα διορισμένα μέλη του Δ.Σ. θα διαχειρίζονται το μουσειακό απόθεμα της χώρας, την εθνική κληρονομιά, πρακτικά ανέλεγκτοι, και ακολουθώντας τις «οδηγίες» της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας».

Υποστηρίζουν ακόμη ότι το νομοσχέδιο «υπονομεύει τον δημόσιο χαρακτήρα των Μουσείων, ανοίγοντας το δρόμο για την άμεση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών τους: για την ανάθεση κρίσιμων τομέων λειτουργίας τους, που σήμερα εκτελούνται από το προσωπικό των Μουσείων, σε ιδιωτικές εταιρείες, με άμεσα αποτελέσματα τόσο στην ασφάλεια των αρχαιοτήτων όσο και στους εργαζόμενους (λ.χ. τη φύλαξη, την καθαριότητα, την οργάνωση εκθέσεων, την επικοινωνία)».

Υπογραμμίζουν ταυτόχρονα ότι «η υπαγωγή των δημόσιων Μουσείων στην απαράδεκτη διάταξη που επιτρέπει την εξαγωγή αρχαιοτήτων στο εξωτερικό για 25+25 χρόνια, καθώς και η ίδρυση παραρτημάτων στο εξωτερικό, ανοίγει τον δρόμο για νέες επαίσχυντες συμφωνίες τύπου Συλλογής Στερν και ανταλλαγές “ένα προς ένα” εκθεμάτων από τα ελληνικά Μουσεία με αρχαιοκαπηλικά ευρήματα Μουσείων του εξωτερικού».

Το γεγονός ότι πλέον τους πόρους των Μουσείων θα τα διαχειρίζονται τα ΝΠΔΔ (πέραν ενός ποσοστού που θα πάει στον ΟΠΑΔ), επίσης δέχεται τα βέλη των αρχαιολόγων που επισημαίνουν ότι έτσι υπονομεύεται ο «αναδιανεμητικός χαρακτήρας του συστήματος» (το γεγονός, δηλαδή, ότι μέχρι τώρα τα μεγάλα έσοδα των μουσείων υψηλής επισκεψιμότητας αξιοποιούνται συνολικά για την ανάδειξη, προβολή και προστασία των αρχαιοτήτων σε όλη τη χώρα).

Οι αρχαιολόγοι διαμαρτύρονται ακόμη γιατί με ένα άρθρο του νομοσχεδίου καταργούνται 735 κενές οργανικές, συμπεριλαμβανομένων 75 θέσεων αρχαιολόγων και 279 θέσεων φυλακτικού προσωπικού. Υποστηρίζουν ότι πρόκειται «για πρωτοφανή ενέργεια, που αποστερεί από το Υπουργείο Πολιτισμού την δυνατότητα να προχωρήσει σε προσλήψεις για την κάλυψη των χιλιάδων πραγματικών κενών, τη στιγμή που υπάρχουν Εφορείες Αρχαιοτήτων με ελάχιστο προσωπικό, ενώ το φυλακτικό προσωπικό δεν επαρκεί για να κρατηθούν ανοιχτές καν όλες οι αίθουσες των κεντρικών Μουσείων».

Η στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης

Σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν πέντε σωματεία εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού εκφράστηκε, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, η «ομόθυμη βούληση των εργαζομένων του ΥΠΠΟΑ να αποτραπεί η αποκοπή των πέντε μεγάλων δημόσιων αρχαιολογικών Μουσείων από τον κορμό της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας».

Στην εκδήλωση αποτυπώθηκε και η ρητή και σαφής αντίθεση των κομμάτων της Αντιπολίτευσης στο Σχέδιο Νόμου.

Η βουλευτής Αχαΐας και τομεάρχης πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου τόνισε ότι «Ήδη από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση κατέθεσε στις προγραμματικές της δηλώσεις την πρόθεση της μετατροπής των 10 μουσείων αρχικά και στη συνέχεια των 5 μεγαλύτερων αρχαιολογικών Μουσείων σε ΝΠΔΔ, είχαμε δηλώσει ως ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο είμαστε αντίθετοι, αλλά και τη δέσμευσή μας με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι αυτό το νομοσχέδιο ακόμα κι αν γίνει νόμος του κράτους θα καταργηθεί με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ή κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, ό, τι αποφασίσει ο ελληνικός λαός. Η δέσμευση λοιπόν είναι ρητή και κατηγορηματική».

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ο αναπληρωτής τομεάρχης πολιτισμού και υποψήφιος βουλευτής Μεσσηνίας Σπύρος Πώρος, τόνισε ότι «το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ είναι αντίθετο στην μετατροπή σε ΝΠΔΔ πέντε εμβληματικών μουσείων που μέχρι σήμερα λειτουργούν ως ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Το νομοσχέδιο πρόχειρα, χωρίς καμία μελέτη σκοπιμότητας που να οδηγεί στην εν λόγω ενέργεια, αλλάζει το διοικητικό καθεστώς ως προς τη λειτουργία των μόνιμων συλλογών των πέντε δημοφιλέστερων αρχαιολογικών μουσείων».

Εκ μέρους του ΚΚΕ, η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και υπεύθυνη πολιτιστικού, υπογράμμισε ότι «συμπαρατασσόμαστε στον δίκαιο αγώνα σας ενάντια στην απαράδεκτη κυβερνητική απόφαση να μετατρέψει τις ναυαρχίδες των μουσείων μας σε ΝΠΔΔ. Συμπαρατασσόμαστε ακόμα στον αγώνα σας για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων σας, σε ένα Υπουργείο Πολιτισμού που οι σχέσεις εργασίας είναι ήδη κατακερματισμένες και οι ελλείψεις σε επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό εκρηκτικές»

Εκ μέρους του ΜέΡΑ25, η Εύη Γάτου, μέλος της ΚΕ και του πολιτισμού σχεδιασμού τόνισε ότι: «Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, την εκχώρηση του αγαθού του Πολιτισμού στα συμφέροντα της ελίτ των ολιγαρχών και την υπονόμευση της ασφάλειας των αρχαιοτήτων. Το σχέδιο νόμου υπονομεύει τη δομική και λειτουργική ενότητα του υπουργείου Πολιτισμού, καθώς και την προστασία και διαχείριση της αρχαιολογικής μας κληρονομιάς ως ενιαίου συνόλου».

Το επίδικο της σύγκρουσης

Γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα είναι προφανές ότι έχουν μια αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο διαφορετικές λογικές για τα Μουσεία. Η κυβέρνηση θέλει να μεταφέρει και στο χώρο των Μουσείων την αντίληψη που υποστηρίζει ότι το δημόσιο χρειάζεται να αποκτήσει αυτόνομες μονάδες που να λειτουργούν με την ευελιξία που χαρακτηρίζει τον ιδιωτικό τομέα, τόσο ως προς τη διοίκηση, όσο και ως προς τις εργασιακές σχέσεις, ενώ προφανώς και θέλει να τα δει να προχωρούν σε πρακτικές που θα αυξάνουν τα εισοδήματά τους από την προσφορά διαφόρων υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα, προωθεί το υπουργείο και μια ορισμένη αντίληψη για τη «διεθνοποίηση» των Μουσείων, γύρω από το μοντέλο των παραρτημάτων και των «ειδικών συμφωνιών» για την αντιμετώπιση του ζητήματος με τις κλεμμένες αρχαιότητες, όπως αυτή για τη «Συλλογή Στερν».

Ωστόσο, θα πρέπει να δούμε και τον αντίλογο ο οποίος δεν αφορά μόνο τον δημόσιο χαρακτήρα των Μουσείων. Και αυτό γιατί τα αρχαιολογικά μουσεία στη χώρα μας δεν είναι απλά «εκθετήρια». Δεν είναι απλώς κάποιες συλλογές αρχαιοτήτων που χρειάζεται μια «φρέσκια» ματιά για να προβληθούν καλύτερα. Δεν είναι απλώς «πολιτιστικοί φορείς».

Τα αρχαιολογικά μουσεία είναι ταυτόχρονα φορείς επιστημονικής έρευνας και μελέτης, συντήρησης και προστασίας και συνδέονται άρρηκτα με όλο το πλέγμα των δραστηριοτήτων της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Το γεγονός ότι τα μεγάλα μουσεία ανήκαν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία σήμαινε ότι οι αρχαιολόγοι που τα στελέχωναν είχαν πλήρη εικόνα της  αρχαιολογικής έρευνας, συντήρησης και ανάδειξης. Ένα αρχαιολογικό εύρημα, ας μην το ξεχνάμε, δεν είναι ποτέ απλώς ένα «έκθεμα». Είναι ένα υλικό χνάρι του παρελθόντος που διαρκώς μας προκαλεί να το αποκρυπτογραφήσουμε. Από το σκάμμα της ανασκαφής, στη μελέτη, στη συντήρηση και τελικά στην έκθεση, η διαδικασία έρευνας είναι αδιάκοπη και το κυριότερο αποτελεί μια συνέχεια. Το να διακοπεί η συνέχεια με την απόσπαση των Μουσείων από την υπόλοιπη Αρχαιολογική Υπηρεσία, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.

Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν είναι απλώς μια διοικητική υπηρεσία και ας περιλαμβάνει πολλά διοικητικά καθήκοντα. Είναι μια δημόσια ερευνητική υπηρεσία επιφορτισμένη με την προστασία αλλά και τη μελέτη και την ανάδειξη των υλικών ιχνών του παρελθόντος. Τα Μουσεία ήταν εξαρχής οργανικό τμήμα της ίδιας της υπόστασής της.

Επιπλέον, δεν θα πρέπει να υποτιμήσουμε το τεράστιο έργο που έχουν κάνει τα πέντε Μουσεία με το σημερινό τους καθεστώς. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το σημαντικότερο μουσείο παγκοσμίως για την ελληνική αρχαιότητα. Το Μουσείο Ηρακλείου, ανακαινισμένο πρόσφατα, με το σημερινό του καθεστώς είναι ένα εκπληκτικό πανόραμα της κρητικής αρχαιότητας και του Μινωικού πολιτισμού. Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο υπήρξε, με το σημερινό του καθεστώς, πρωτοπόρο στην ανανέωση της ίδιας της μουσειακής πολιτικής και πρακτικής. Και αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα για τη δουλειά που έχει γίνει στα μουσεία με το σημερινό τους καθεστώς.

Ούτε είναι χωρίς σημασία ότι η Αρχαιολογική Υπηρεσία είναι ο κλάδος του δημοσίου που έχει σχεδόν μηδαμινό ποσοστό κρουσμάτων διαφθοράς, στοιχείο ενδεικτικό και αυτό μιας Υπηρεσίες που καλλιέργησε στη μακρά διαδρομή της ένα συγκεκριμένο ήθος. Ας μην ξεχνάμε ότι και οι όποιες παραδοσιακές «ενστάσεις» για την «Αρχαιολογία», που ενίοτε διατυπώνονται και από χείλη πολιτικών, στην πραγματικότητα αποδεικνύουν ότι μάλλον η Αρχαιολογική Υπηρεσία «κάνει τη δουλειά της», δηλαδή προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά απέναντι σε όλες τις παραλλαγές αυθαιρεσίας και ασυδοσίας. Ποιος ο λόγος επομένως να αποδυναμωθεί;

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Έφυγε από τη ζωή η Χρυσούλα Καρμπά- Κάϊρα από Βόλο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

Η Βελανιδιά του Tim Crouch στο Bios: Μία τολμηρή θεατρική πρόκληση με εκλεκτούς καλεσμένους

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Πέθανε οδηγός ταξί στον Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

«Πάγωσε» ο Βόλος το πρωί του Σαββάτου- Πέθανε ο 62χρονος Σωτήρης Καπατσέλος

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα της ιστορικής διοργάνωσης

MEDIA23 ώρες ago

«Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη: καλεσμένος ο ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στις 00:10

LIFESTYLE6 ημέρες ago

«Έχασα τη θέση μου στο Πολεμικό Ναυτικό επειδή πήγα στο Survivor»

MEDIA3 ημέρες ago

«Μαύρο Ρόδο»- Έβαλε φωτιά το ζεϊμπέκικο του Θέμη Καστρινού

MEDIA5 ημέρες ago

Ο Καμπούρης ξεσκίζει τον Τατσόπουλο – «Άθλιε υβριστή του καρκίνου της αδερφής μου θα σε…»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο του αγαπημένου μας Βαλάντη Καπίτσα..

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή