OIKONOMIA
Ναυτιλία: Γιατί κινδυνεύουν με «εξαφάνιση» τα τάνκερ


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η ναυτιλία φαίνεται ότι «ξεμένει» από δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού. Αυτή είναι η εκτίμηση σε «ελεύθερη μετάφραση» των δεδομένων που παρουσιάζει σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου έχουν περιοριστεί σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα μεταξύ 2022 και 2023 να έχουν προγραμματιστεί για παράδοση μόλις 59 Very Large Crude Carrier (VLCC -δεξαμενόπλοιο πολύ μεγάλου μεγέθους) και 35 Suezmaxes (πλοία που μεταφέρουν αργό). Αντιστοιχούν στο 90% του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων.
Αυτό σημαίνει ότι μετά το 2023 μόλις το 5% των υπό κατασκευή VLCC και Suezmax θα έχουν μείνει για παράδοση. Είναι απίθανο οι παραδόσεις το 2023-2024 να αυξηθούν πέρα από το ήδη προγραμματισμένο, καθώς η διαθεσιμότητα των ναυπηγείων για μεγαλύτερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων είναι πολύ περιορισμένη.
Οπως εξηγεί ο ναυλομεσιτικός οίκος, οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια αυτές τις μέρες δεν συνιστούν μια απλή απόφαση από την πλευρά των πλοιοκτητών. Ενας υποψήφιος επενδυτής που θέλει να τοποθετήσει χρήματα σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια έρχεται αντιμέτωπος με έναν συνδυασμό που απαρτίζεται από τις πιέσεις στους ναύλους, τα νομοθετικά κενά και τις αβεβαιότητες όσον αφορά το πώς θα είναι τα πλοία στο μέλλον και τι καύσιμα θα χρησιμοποιούν, των ανησυχιών για το πώς θα κινηθεί η ζήτηση πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων στο μέλλον και της περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγείων στο άμεσο μέλλον. Ολα αυτά καθιστούν την παραγγελία νεότευκτων δεξαμενόπλοιων ένα πολύπλοκο εγχείρημα.
Οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την τοποθέτηση νέων παραγγελιών σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια για διάφορους λόγους. Ενας λόγος είναι σίγουρα η απογοητευτική κατάσταση των ναύλων και συνακόλουθα των κερδών των δεξαμενόπλοιων μεταξύ Ιουνίου 2020 και Φεβρουαρίου 2022 σε σύγκριση με άλλους τομείς όπως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου τα ναυπηγεία έχουν καταγράψει πολύ υψηλότερο επίπεδο παραγγελιών και ενδιαφέροντος.
Την ίδια στιγμή η υιοθέτηση νέων κριτηρίων περιβαλλοντικών, βιωσιμότητας και εταιρικής διακυβέρνησης (Environmental, Social, and Governance-ESG) από τους παραδοσιακούς χρηματοδότες και τις κεφαλαιαγορές, μείωσε την ελκυστικότητα των δανείων για δεξαμενόπλοια, κάνοντας τη χρηματοδότησή τους πιο ακριβή και στις περισσότερες περιπτώσεις πιο δύσκολη.
Υψηλές τιμές
Ενας ακόμη παράγοντας είναι οι υψηλές πλέον τιμές ναυπήγησης. Για ένα τυπικό νεότευκτο VLCC το κόστος ναυπήγησης υπολογίζεται τώρα σε 116 εκατ. δολ., ενώ για ένα Suezmax υπολογίζεται στα 78 εκατομμύρια δολάρια και για ένα Aframax στα 60,5 εκατομμύρια δολάρια. Τον Ιανουάριο του 2021 τα αντίστοιχα κόστη ήταν 92 εκατ. δολ., 63 εκατ. δολ. και 51 εκατ. δολ., νούμερα από αποτυπώνουν μία σημαντική άνοδο του κόστους ναυπήγησης.
Οπως αναφέρει ο Gibson, η ζήτηση για νεότευκτα πλοία σε ναυτιλιακούς κλάδους με καλύτερες επιδόσεις έχει μειώσει τη συνολική διαθεσιμότητα γραμμών παραγωγής στα ναυπηγεία, ενώ έχει οδηγήσει όλες τις νέες κατασκευές σε υψηλότερες τιμές.
Επίσης, πολλά ναυπηγεία φαίνεται να προτιμούν να αναλάβουν παραγγελίες για πλοία με υψηλότερα περιθώρια κέρδους όπως μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Ετσι για τα VLCC οι διαθέσιμες θέσεις για κατασκευή στα ναυπηγεία τοποθετούνται από το 2025.
Πάντως, με βάση τα παραπάνω, υπάρχει και το θετικό στοιχείο καθώς η περιορισμένη αύξηση του στόλου στο μέλλον μπορεί να οδηγήσει και σε καλύτερη ναυλαγορά για τα υφιστάμενα δεξαμενόπλοια.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Γερμανία: Μπορεί να λάβει υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG από το Κατάρ ήδη από το 2024


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Συνάντηση του Εμίρη του Κατάρ με τον καγκελάριο της Γερμανίας.
Το Κατάρ ελπίζει να στείλει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Γερμανία το 2024, δήλωσε σήμερα στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αυτού του κράτους του Κόλπου.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
«Θέλουμε το αμερικανικό εργοστάσιό μας υγροποιημένου φυσικού αερίου Γκόλντεν Πας στο Τέξας, στο οποίο η Qatar Energy έχει μερίδιο 70%, να είναι έτοιμο για να κάνει παραδόσεις στη Γερμανία ήδη από το 2024», δήλωσε στην εφημερίδα ο σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν Αλ-Θάνι, ο οποίος είναι επίσης υπουργός Εξωτερικών του Κατάρ.
Συνομιλίες του Εμίρη του Κατάρ με τον Σολτς
Αργότερα σήμερα, ο Εμίρης του Κατάρ σεΐχης Ταμίμ μπιν Χαμάντ Αλ-Θάνι πρόκειται να έχει συνομιλίες με τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς στο Βερολίνο.
Τα σχέδια της Γερμανίας να δημιουργήσει τερματικούς σταθμούς LNG επιταχύνονται καθώς η χώρα επιδιώκει να αποδεσμευθεί από τις εισαγωγές φθηνότερου αερίου από τη Ρωσία ως απάντηση στην επίθεση της Μόσχας στην Ουκρανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Ακρίβεια: Ανησυχία για την εκτόξευση της τιμής της βενζίνης – Πάνω από τα 2,60 ευρώ το λίτρο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Για τις συνεχείς αυξήσεις, στην τιμή της βενζίνης η οποία σε κάποιες περιοχές της χώρας μας ξεπέρασε τα 2,6 ευρώ το λίτρο, μίλησε σήμερα στο MEGA η πρόεδρος της Ένωσης των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι τιμές της βενζίνης «τσιμπάνε» και οι καταναλωτές έχουν φτάσει σε οριακό σημείο καθώς κάθε μέρα, παρατηρείται και μία αύξηση της τάξεως του 0,02- 0,04 ευρώ στα καύσιμα.
«Το πετρέλαιο έχει και τα 0.15 ευρώ μείον. Φανταστείτε να μην είχαμε και αυτή την επιδότηση», τόνισε η κ. Ζάγκα.
Στα ύψη η τιμή στα νησιά
Στην Ξάνθη, η βενζίνη σήμερα Παρασκευή, είναι στα 2,295 ευρώ, ενώ η «κατοστάρα» στα 2,475 ευρώ. Το πετρέλαιο κίνησης δε, έχει φτάσει το 1,855 ευρώ.
«Απλησίαστα» φαίνεται πως είναι και τα πρατήρια καυσίμων στα νησιά καθώς οι τιμές σημειώνουν ραγδαία αύξηση.
Στη Νάξο, η αμόλυβδη των 95 οκτανίων είναι στα 2,4 ευρώ, ενώ στην «100» η τιμή αγγίζει τα 2, 60 ευρώ. Το πετρέλαιο είναι στα 2,12 ευρώ.
Ενδεικτικά οι τιμές στα νησιά:
Νίσυρος 2.61 €/λτ
Αμοργός 2.60 €/λτ
Φολέγανδρος 2.595 €/λτ
Φούρνοι 2.577 €/λτ
Μήλος 2.553 €/λτ
Σκόπελος 2.535 €/λτ
Κάλυμνος 2.529 €/λίτρο
Νάξος 2.52 €/λίτρο
Σίφνος 2.509 €/λίτρο
Σύμη 2.5€ €/λίτρο
Στα νησιά, όπου ο ΦΠΑ είναι μειωμένος, σημειώνεται μικρές μειώσεις. Για παράδειγμα στη Χίο, η τιμή της αμόλυβδης ανέρχεται στα 2, 19 ευρώ.
«Πρέπει να επιμείνουμε στην οριζόντια μείωση ή ΦΠΑ ή να μειωθεί ο ειδικός φόρος έστω για την περίοδο της κρίσης. Υπάρχει μεγάλη αισχροκέρδεια και πρέπει να αντιμετωπιστεί, τα «ποντίκια» κάνουν πάρτι, κάτω από το τραπέζι», πρόσθεσε η κ. Ζάγκα.
Τέλος να σημειωθεί ότι στην Αθήνα η τιμή της βενζίνης έφτασε τα 2,35 ευρώ το λίτρο

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
‘Βόμβα’: Μπαίνει στο Survivor ο Γιώργος Αγγελόπουλος (Ντάνος)
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Σκιάθος: Συνελήφθη στο αεροδρόμιο με πιστόλια και φυσίγγια
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος
-
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago
Στοίχημα: Με την ποιότητα και την έδρα της Χάντερσφιλντ
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ5 ημέρες ago
Το «λευκό βέλος» πέρασε από τη Λάρισα το πρωί της Κυριακής – Δυόμιση ώρες από Αθήνα – Bίντεο & φωτογραφίες –
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Θλίψη για τον θάνατο του Δημήτρη Παυλίδη από Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Ο Αχιλλέας Μπέος στη Σκιάθο