Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

ΝΑΤΟ: Η Γερουσία της Τσεχίας ενέκρινε τα πρωτόκολλα εισδοχής Σουηδίας και Φινλανδίας

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Μένει τα πρωτόκολλα εισδοχής των δύο σκανδιναβικών χωρών να εγκριθούν και από την τσεχική κάτω Βουλή, κάτι που θεωρείται απλά τυπική διαδικασία.

Η Γερουσία της Τσεχίας ενέκρινε την Τετάρτη, σχεδόν ομόφωνα, τη διεύρυνση του Οργανισμού του Συμφώνου του Βόρειου Ατλαντικού. Και οι 66 γερουσιαστές που συμμετείχαν στη διαδικασία ενέκριναν την εισδοχή της Σουηδίας στο NATO, ενώ 64 από 65 ενέκριναν την εισδοχή της Φινλανδίας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε επίσης: Politico για Τουρκία: Ένας δύσκολος αλλά σημαντικός σύμμαχος του ΝΑΤΟ

Ένας γερουσιαστής απείχε, αλλά διαβεβαίωσε αργότερα το δημόσιο πρακτορείο ειδήσεων ČTK ότι το έκανε κατά λάθος.

Μένει τα πρωτόκολλα εισδοχής των δύο σκανδιναβικών χωρών να εγκριθούν και από την τσεχική κάτω Βουλή, κάτι που θεωρείται απλά τυπική διαδικασία. Το τελευταίο βήμα είναι να υπογράψει την επικύρωση ο πρόεδρος Μίλος Ζέμαν.

Η Τσεχία οδεύει να γίνει το 24ο κράτος μέλος του NATO που θα εγκρίνει τη διεύρυνση. Απαιτείται επικύρωση των πρωτοκόλλων και από τα 30 κράτη μέλη της στρατιωτικής συμμαχίας.

Το σημαντικότερο εμπόδιο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι η Τουρκία: η Άγκυρα προσάπτει πρωτίστως στη Στοκχόλμη, αλλά και στο Ελσίνκι, πως προστατεύουν μέλη του αυτονομιστικού ένοπλου κουρδικού κινήματος Εργατικό Κόμμα Κουρδιστάν (PKK) και άλλων οργανώσεων που χαρακτηρίζει τρομοκρατικές.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΟΣΜΟΣ

Αγωγός αερίου MidCat: O «πόλεμος» καλά κρατεί

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η διαφωνία ανάμεσα σε Ισπανία και Γαλλία για την χρησιμότητα του Midi Catalonia συνεχίζεται ακόμη κι αν η κατασκευή του έχει μείνει σε πολύ αρχικό στάδιο. Ξεκίνησε το 2013 από τη βορειοϊσπανική πόλη Μορτορέλ και σύμφωνα με τα σχέδια θα φτάσει μέχρι τη νοτιοανατολική γαλλική κοινότητα Μπαρμπάιρα, μια απόσταση 300 χιλιομέτρων. Μόλις 86 χιλιόμετρα κατάφεραν να κατασκευάσουν οι μηχανικοί από την ισπανική πλευρά. Μετά τέλος, γιατί το 2019 το Παρίσι, αλλά και η Μαδρίτη και οι Βρυξέλλες εξέφρασαν αμφιβολίες για την οικονομική βιωσιμότητά του αγωγού. Όλα αυτά μέχρι πριν να ξεκινήσει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Το πρότζεκτ ξαναήρθε στην ημερήσια διάταξη με την Ισπανία να αλλάζει άποψη, αλλά τη Γαλλία να στυλώνει τα πόδια της.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Στην Ισπανία ένας στους τρεις τερματικούς LNG εντός ΕΕ

Η επίσκεψη του καγκελάριου Σολτς στην Ισπανία φέρνει και πάλι στο προσκήνιο αυτήν τη διαμάχη, με την Γερμανία να παίρνει την πλευρά των Ισπανών. Οι δύο κυβερνήσεις αυξάνουν τις πιέσεις για να πείσουν τη Γαλλία ότι η ολοκλήρωση του Midcat, ενός ευρωπαϊκού αγωγού φυσικού αερίου Νότου-Βορρά μέσω των Πυρηναίων, έχει νόημα.

Διαβάστε επίσης: Ισπανικό προσκλητήριο για χειμώνα χωρίς θέρμανση

Μέχρι τώρα ο πρόεδρος Μακρόν απέρριπτε το πρότζεκτ με το επιχείρημα ότι δεν είναι οικονομικά αποδοτικό και περιβαλλοντικά εφαρμόσιμο. O αγωγός θα μεταφέρει, εάν και όταν ολοκληρωθεί, LNG από τις ισπανικές εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την κεντρική Ευρώπη – και τη Γερμανία. «Ο αγωγός θα συνεισφέρει σημαντικά στη χαλάρωση της κατάστασης του εφοδιασμού», είναι η θέση του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς.

«Το Βερολίνο και η Μαδρίτη συμφωνούν ότι χρειαζόμαστε περισσότερα ευρωπαϊκά δίκτυα για ενέργεια – είτε πρόκειται για φυσικό αέριο είτε για ηλεκτρική ενέργεια», επιβεβαιώνουν και διπλωμάτες στη Μαδρίτη. Ο αγωγός Midcat είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα της γερμανοϊσπανικής κυβερνητικής διάσκεψης κορυφής που γίνεται στην πόλη Λα Κορούνια στον Ατλαντικό. Όχι πολύ μακριά από την πόλη βρίσκεται το λιμάνι του Μουγκάρντος, που είναι ένας από του 6 μεγάλους τερματικούς φυσικού αερίου που διαθέτει η Ισπανία, ενώ η Γερμανία δεν έχει μέχρι σήμερα κανένα.

Στους τερματικούς σταθμούς ελλιμενίζονται γιγαντιαία δεξαμενόπλοια γεμάτα με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο στην περίπτωση της Ισπανίας προέρχεται κυρίως από τις ΗΠΑ, την Αλγερία και τη Νιγηρία. Στα εργοστάσια, το υγροποιημένο αέριο μετατρέπεται ξανά σε φυσικό αέριο.

Το 2023, η Ισπανία θέλει να θέσει σε λειτουργία έναν έβδομο τερματικό σταθμό αερίου στο λιμάνι της βόρειας ισπανικής πόλης Χιχόν στον Ατλαντικό. Σύμφωνα με τον διαχειριστή Enagas, μόνο από την Χιχόν μπορούν να διακινηθούν κάθε χρόνο 100 „σούπερ τάνκερ», το φορτίο LNG των οποίων αντιστοιχεί σε οκτώ δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου – σχεδόν το 15% της ποσότητας που έρρεε μέσω του αγωγού Nord Stream 1 από Ρωσία προς Γερμανία.

„Διαθέτουμε τις μεγαλύτερες υποδομές φυσικού αερίου σε ολόκληρη την Ευρώπη» λέει με υπερηφάνεια o Πέδρο Σάντσες., «η Ισπανία διαθέτει το 30% όλων των δυνατοτήτων μέσα στην ΕΕ καλώντας τη Γερμανία κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες με προβλήματα εφοδιασμού σε φυσικό αέριο να χρησιμοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες καθώς τα ισπανικά εργοστάσια δεν αξιοποιούνται πλήρως. Η Ισπανίδα υπουργός Ενέργειας Τερέζα Ριμπέρα δηλώνει από την πλευρά της ότι η χώρα θέλει να βοηθήσει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού. Μάλιστα ο Σάντσες μπορεί να φανταστεί την χώρα ως πύλη για το LNG, «να γίνει εξαγωγικός κόμβος για υγροποιημένο αέριο και να μεταμορφωθεί σε εναλλακτική για το ρωσικό φυσικό αέριο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες».

«Σαν κατσίκες των Πυρηναίων»

Αυτό ακούγεται βέβαια δελεαστικό, αλλά στην πράξη υπάρχουν ακόμη μερικά προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα: Πώς φτάνει το φυσικό αέριο από τους ισπανικούς τερματικούς σταθμούς στην Κεντρική Ευρώπη; Διότι με το σχέδιο ολοκλήρωσης του αγωγού Νότου-Βορρά από την Ισπανία στη Γαλλία και τη σύνδεσή του εκεί με το ευρωπαϊκό δίκτυο φυσικού αερίου μεγάλων αποστάσεων, ελάχιστη πρόοδος έχει σημειωθεί μετά την άρνηση της Γαλλίας να συνεργαστεί.

Η επιχειρηματολογία Μακρόν; «Δεν χρειαζόμαστε νέες συνδέσεις φυσικού αερίου», δήλωσε μετά τις συνομιλίες με τον καγκελάριο της Γερμανίας Σολτς τον περασμένο Σεπτέμβριο. „Δύο μικρότεροι αγωγοί που υπάρχουν ήδη μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας δεν έχουν εξαντλήσει τις δυνατότητές τους ακόμη και τώρα, μήνες μετά την έναρξη του πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις συνεπαγόμενες ελλείψεις φυσικού αερίου. Επιπλέον, θα χρειαστούν χρόνια μέχρι να είναι έτοιμος ένας νέος αγωγός στα Πυρηναία».

Χθες, παραμονή της επίσκεψης Σολτς στην Ισπανία, ο Γάλλος πρόεδρος βρέθηκε και πάλι στο Βερολίνο. Για το περιεχόμενο της συνάντησή τους, εκτός από μια φωτογραφία με τον Μακρόν με ζεστό ζιβάνγκο και τον Σολτς κανονικά με κουστούμι και γραβάτα, δεν έγινε τίποτα γνωστό, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι εθίγη και το θέμα του αγωγού. Εν ολίγοις: Η υπόθεση ότι ο MidCat θα μπορούσε να λύσει βραχυπρόθεσμα τα τρέχοντα προβλήματα φυσικού αερίου της Ευρώπης είναι «απολύτως λανθασμένη», εξηγεί ο Μακρόν. «Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να χοροπηδάμε σαν κατσίκες των Πυρηναίων για αυτό το θέμα». Αλλά κατά τα άλλα ο Μακρόν είναι έτοιμος για διάλογο.

Ούτε ο καγκελάριος Σολτς ούτε ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Σάντσεθ έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να τον πείσουν για τη σημασία του MidCat.

Ο Μακρόν κάνοντας χρήση των διπλωματικών του ικανοτήτων πάντα λέει ότι αν υπάρχουν νέα επιχειρήματα, είναι αρκετά έτοιμος να αναθεωρήσει τη γνώμη του. Άρα η πόρτα για μια συμφωνία δεν είναι ερμητικά κλειστή. Ή, όπως η Ισπανίδα υπουργός Ενέργειας Ριμπέρα λέει: «Ο MidCat δεν έχει ακόμη ενταφιαστεί». Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια επιχειρήματα θα χρησιμοποιήσουν Βερολίνο και Μαδρίτη για να ξεπεράσουν την αντίσταση από το Παρίσι.

Πάντως, από τις σημερινές διεργασίες προκύπτει ότι Ισπανία και Γερμανία συνεχίζουν να εμμένουν στην κατασκευή του αγωγού μέσω των Πυρηναίων αψηφώντας τις γαλλικές αντιδράσεις. Το επιχείρημα που διατυπώνεται όλο και περισσότερο είναι ότι η κατασκευή του MidCat θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα εντελώς ανεξάρτητα από το φυσικό αέριο. Για παράδειγμα, για ένα πράσινο μέλλον χωρίς ορυκτά καύσιμα με τη ροή πράσινου υδρογόνου μέσω του αγωγού.

Η προοπτική του υδρογόνου θα πρέπει επίσης να διευκολύνει τη χρηματοδότηση της ΕΕ για ένα έργο δισεκατομμυρίων ευρώ. Υπάρχουν και υπαινιγμοί, που ακούγονται όλο και πιο δυνατά ότι η Ισπανία θα μπορούσε, αν χρειαστεί, να δικτυωθεί με τη μεσογειακή γείτονα Ιταλία αντί με τη Γαλλία;  Πάντως στην μακροσκελέστατη συνέντευξη στη σημερινή Frankfurter Allgemeine Zeitung και στην ερώτηση πώς θα μπορέσει να πείσει τη Γαλλία, ο Ισπανός πρωθυπουργός περιορίζεται σε δεδομένα. «Τον Ιούλιο του 2018 ο Εμανουέλ Μακρόν ανέλαβε δημόσια γραπτή δέσμευση να προωθήσει την επέκταση του δικτύου ηλεκτρισμού και ηλεκτρικής ενέργειας.  Αυτό συνέβη στη Σύνοδο Κορυφής για το Ενεργειακό Δίκτυο στη Λισαβόνα, όπου η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -όπως και πριν στη Μαδρίτη το 2015- συζήτησαν για την καλύτερη σύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με την υπόλοιπη ΕΕ. Μέχρι το 2020, θα έπρεπει να επιτευχθεί ένας βαθμός διασύνδεσης κατά 10%. Αλλά μέχρι στιγμής είναι κάτω από 5%, αν και μέχρι το 2030 θα έπρεπε να είναι 15%».

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Στην Αρκτική εντοπίστηκε το ρωσικό υποβρύχιο – Φόβοι ότι θα δοκιμάσει την τορπίλη «Ποσειδών»

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Οι αναλυτές δεν θεωρούσαν απίθανη τη δοκιμαστική εξαπόλυση του «Poseidon» και για να δοκιμαστεί από τις ρωσικές ένοπλές δυνάμεις και για να γίνει επίδειξη ισχύος.

Λίγες μόλις μέρες  μετά τον απόπλου από τη βάση του στη βόρεια Ρωσία το ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο «Μπέλγκοροντ» εντοπίστηκε εκ νέου στην Αρκτική.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το μήκους 178 μέτρων υποβρύχιο εμφανίζεται σε δορυφορικές φωτογραφίες, που δημοσιεύθηκαν από το Naval News, να πλέει στη Θάλασσα του Μπάρεντς στις 22 και 27 Σεπτεμβρίου.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε αναχωρήσει από το Σεβεροντβίνσκ, κίνηση που θορύβησε το ΝΑΤΟ.

Η Συμμαχία ενημέρωσε μάλιστα τα μέλη της ότι το «Μπέλγκοροντ» ίσως θα κατευθύνονταν στη Θάλασσα του Κάρα (βορειότερο από το σημείο όπου εθεάθη) για να δοκιμάσει την τορπίλη με πυρηνική κεφαλή «Poseidon».

Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα σύστημα που κινείται αυτόνομα κάτω από τη θάλασσα. Μπορεί να πλήξει στόχους σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων και να προκαλέσει ραδιενεργό τσουνάμι. Ακόμη και από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις θεωρείται ότι δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει ένα τέτοιο όπλο.

Οι αναλυτές δεν θεωρούσαν απίθανη τη δοκιμαστική εξαπόλυση του «Poseidon» και για να δοκιμαστεί από τις ρωσικές ένοπλές δυνάμεις και για να γίνει επίδειξη ισχύος.

Να σημειωθεί ότι το «Μπέλγκοροντ», είναι το μεγαλύτερο υποβρύχιο στον κόσμο και οπλισμένο με τη σούπερ τορπίλη «Poseidon». Αν τελικά ο Πούτιν πραγματοποιήσει την απειλή του θα πρόκειται για την τελευταία προσπάθεια του Ρώσου προέδρου να σκορπίσει πανικό στη Δύση.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Φωτιά σε πλοίο στον Παγασητικό άμεση επέμβαση λιμεναρχείου και σκαφών

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago

Χαμός στον «αέρα» εκπομπής: Έφυγαν οι παρουσιαστές και εκείνοι ακόμη τσακωνόντουσαν

ΘΕΣΣΑΛΙΑ6 ημέρες ago

Καρδίτσα: Τραγωδία – 16χρονος που «έσβησε» στην άσφαλτο!

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Ανάκληση της μήνυσης κατά του Βολιώτη επιχειρηματία έκανε η ηθοποιός Άβα Γαλανοπούλου

Νοσοκομείου Βόλου
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Ξαφνικός θάνατος 45 Χρονης στο Βόλο

MEDIA5 ημέρες ago

Φουλ ερωτευμένη η Χριστίνα Βραχάλη | Ο πρωταγωνιστής του ΑΝΤ1 που της έκλεψε την καρδιά (Pics)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago

«Η χώρα των πουλιών» στο θέατρο Κνωσός – Μια εκπαιδευτική παράσταση για όλη την οικογένεια

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago

Αλιβέρι: Απίστευτη «τελετή διαζυγίου» οικογενειών Ρομά με… αποζημίωση 50.000 ευρώ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago

Πρώτη προβολή για «τα Ηρωικά Βουρλά της Μικράς Ασίας» του ΙΔΙΣΜΕ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago

Με το νέο «Εξοικονομώ» επιδότηση για κουφώματα, ηλιακοί θερμοσίφωνες και πλακάκια

Δημοφιλή