Connect with us

OIKONOMIA

Ναυλαγορά: Η καλύτερη αρχή εδώ και 30 χρόνια

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Σε υψηλά 30 ετών βρίσκεται η ναυλαγορά, έχοντας ξεκινήσει τη νέα χρονιά πιο δυνατά από κάθε άλλη χρονιά. Αυτό αναφέρει η εταιρεία ερευνών Clarksons Research, αποδίδοντας την παραπάνω επίδοση – ρεκόρ στην ανάκαμψη του εμπορίου και στη συγκρατημένη αύξηση της προσφοράς του στόλου, με φόντο την επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία. Οι αναλυτές της βρετανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν την περσινή χρονιά μια αξιοσημείωτη χρονιά και εκτιμούν ότι το θετικό μομέντουμ για την κερδοφορία συνεχίζεται και φέτος.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Ενώ οι αντίθετοι άνεμοι από την πλευρά της ζήτησης δημιουργούνται, μια σειρά υποστηρικτικών παραγόντων (π.χ. συμφόρηση) συνεχίζει να παρέχει ανοδική πορεία στην αγορά και από το 2022 μέχρι σήμερα ο διατομεακός μας δείκτης κερδών από ναύλωση πλοίων, ο δείκτης ClarkSea, έχει καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα», πρόσθεσε η αναλύτρια Sarah Holden. Αυτό έρχεται μετά από μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, καθώς πέρυσι σημειώθηκε ο υψηλότερος ετήσιος μέσος όρος για τον Δείκτη ClarkSea από το 2008, στα 28.700 δολάρια την ημέρα.

Τις πρώτες 15 εβδομάδες του 2022 ο δείκτης είχε κατά μέσο όρο 36.507 δολάρια, διπλάσιο από τον μέσο όρο των 10 ετών, είπε η Holden. Αυτό είναι το καλύτερο ξεκίνημα από τότε που η εταιρεία άρχισε να διατηρεί αρχεία πριν από περίπου 30 χρόνια. Ο δείκτης έχει επίσης γενικά ανοδική τάση κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι στιγμής, φτάνοντας τα $40.000 ανά ημέρα.

Αυτό βρίσκεται στο κορυφαίο 2% των τιμών από το 1990. Και τις τελευταίες εβδομάδες ο δείκτης έχει πλησιάσει πολύ κοντά στα υψηλά επίπεδα των 42.600 δολαρίων την ημέρα, επίδοση που κατεγράφη στα μέσα Οκτωβρίου 2021. «Ενώ καμία μεμονωμένη εβδομάδα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη αυτά τα επίπεδα, συνολικά οι έξι εβδομάδες μεταξύ των αρχών Μαρτίου και των μέσων Απριλίου έχουν φτάσει σε ένα νέο ορόσημο, με τον υψηλότερο μέσο όρο ClarkSea Index για οποιαδήποτε περίοδο έξι εβδομάδων από το 2008», δήλωσε η Holden.

Η ρωσική εισβολή

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία λειτούργησε υποστηρικτικά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων τις τελευταίες εβδομάδες καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν και οι ιδιοκτήτες φορτίου πλήρωσαν για τις ρωσικές φορτώσεις, πιστεύει η Clarksons Research.

Το πρώτο μισό του Απριλίου, τα μέσα κέρδη από δεξαμενόπλοια εκτινάχθηκαν σε περίπου 40.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό κατατάσσεται στο κορυφαίο 10% όλων των τιμών από το 1990 και συγκρίνεται με ένα μέσο όρο 8.000 $ μεταξύ των μέσων του 2020 και του Φεβρουαρίου 2022. Η ανάκαμψη σημαίνει ότι κάθε ένα από τα κύρια ναυτιλιακά τμήματα είναι επί του παρόντος ισχυρό.

Θετική είναι η συγκυρία και για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, με τις τάσεις να παραμένουν ισχυρές μετά την εξαιρετική απόδοση του 2021. Οι παγκόσμιοι δείκτες ναύλων εξακολουθούν να υπερβαίνουν τέσσερις φορές τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, ακόμη κι αν οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους. Οι εταιρείες μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν επίσης καθορίσει έναν νέο δείκτη, με τα μέσα κέρδη να έχουν καταγράψει το ισχυρότερο ξεκίνημα ενός έτους από το 2008 στα 22.880 $ την ημέρα.

«Οι προοπτικές φαίνονται θετικές συνολικά, αλλά με δυνατότητες για αρκετή μεταβλητότητα», κατέληξε η Χόλντεν.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Ακρίβεια: Ανησυχία για την εκτόξευση της τιμής της βενζίνης – Πάνω από τα 2,60 ευρώ το λίτρο

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Για τις συνεχείς αυξήσεις, στην τιμή της βενζίνης η οποία σε κάποιες περιοχές της χώρας μας ξεπέρασε τα 2,6 ευρώ το λίτρο, μίλησε σήμερα στο MEGA η πρόεδρος της Ένωσης των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οι τιμές της βενζίνης «τσιμπάνε» και οι καταναλωτές έχουν φτάσει σε οριακό σημείο καθώς κάθε μέρα, παρατηρείται και μία αύξηση της τάξεως του 0,02- 0,04 ευρώ στα καύσιμα.

«Το πετρέλαιο έχει και τα 0.15 ευρώ μείον. Φανταστείτε να μην είχαμε και αυτή την επιδότηση», τόνισε η κ. Ζάγκα.

Στα ύψη η τιμή στα νησιά

Στην Ξάνθη, η βενζίνη σήμερα Παρασκευή, είναι στα 2,295 ευρώ, ενώ η «κατοστάρα» στα 2,475 ευρώ. Το πετρέλαιο κίνησης δε, έχει φτάσει το 1,855 ευρώ.

«Απλησίαστα» φαίνεται πως είναι και τα πρατήρια καυσίμων στα νησιά καθώς οι τιμές σημειώνουν ραγδαία αύξηση.

Στη Νάξο, η αμόλυβδη των 95 οκτανίων είναι στα 2,4 ευρώ, ενώ στην «100» η τιμή αγγίζει τα 2, 60 ευρώ. Το πετρέλαιο είναι στα 2,12 ευρώ.

Ενδεικτικά οι τιμές στα νησιά:

Νίσυρος 2.61 €/λτ

Αμοργός 2.60 €/λτ

Φολέγανδρος 2.595 €/λτ

Φούρνοι 2.577 €/λτ

Μήλος 2.553 €/λτ

Σκόπελος 2.535 €/λτ

Κάλυμνος 2.529 €/λίτρο

Νάξος 2.52 €/λίτρο

Σίφνος 2.509 €/λίτρο

Σύμη 2.5€ €/λίτρο

Στα νησιά, όπου ο ΦΠΑ είναι μειωμένος, σημειώνεται μικρές μειώσεις. Για παράδειγμα στη Χίο, η τιμή της αμόλυβδης ανέρχεται στα 2, 19 ευρώ.

«Πρέπει να επιμείνουμε στην οριζόντια μείωση ή ΦΠΑ ή να μειωθεί ο ειδικός φόρος έστω για την περίοδο της κρίσης. Υπάρχει μεγάλη αισχροκέρδεια και πρέπει να αντιμετωπιστεί, τα «ποντίκια» κάνουν πάρτι, κάτω από το τραπέζι», πρόσθεσε η κ. Ζάγκα.

Τέλος να σημειωθεί ότι στην Αθήνα η τιμή της βενζίνης έφτασε τα 2,35 ευρώ το λίτρο

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Κλιματικός νόμος: «Τέλος» στους καυστήρες πετρελαίου το 2025

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Από το 2025 απαγορεύεται η πώληση και η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Πέντε χρόνια αργότερα, δηλαδή από το 2030, γίνεται υποχρεωτική η χρήση πετρελαίου θέρμανσης το οποίο θα είναι αναμεμειγμένο με βιοκαύσιμα σε ποσοστό 30%.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιπλέον, από το 2025, για τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, προϋπόθεση για την ηλεκτροδότησή τους θα είναι η υποχρεωτική ασφάλιση κινδύνου, μετά από σχέδια που θα ετοιμάσουν οι Περιφέρειες.

Σημειώνεται πως ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας (όπως αποτυπώνονται στους  χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας) και σε ζώνες που είναι κοντά σε δασικές περιοχές, οι οποίες χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς.

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις προβλέψεις του νέου κλιματικού νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή. Με τον νέο νόμο, προβλέπεται η διακοπή λειτουργίας όλων των λιγνιτικών μονάδων το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 με ρήτρα επανεξέτασης το 2025.

Ηλεκτρικά ταξί

Ο νέος νόμος φέρνει αλλαγές στην καθημερινότητά μας, με την ηλεκτροκίνηση να παίζει από εδώ και πέρα σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Κι αυτό επειδή από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στον νόμο διευκρινίζεται πως η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί υπό τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

Επίσης από το 2026, όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ από το 2024, το ¼ των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Στοπ στο μαζούτ

Σε ό,τι αφορά στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% σε σχέση με το 2019.

Επίσης από την 31η Μαρτίου 2023, κάθε Δήμος θα υπολογίζει το ανθρακικό αποτύπωμα, το οποίο θα επαληθεύεται από καταρτισμένο φορέα και θα καταρτίζει Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών (ΔηΣΜΕ). Σκοπός είναι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα κτίρια που χρησιμοποιεί, τον δημοτικό φωτισμό, τα οχήματά του, τις κοινωφελείς εγκαταστάσεις ύδρευσης, αποχέτευσης κ.ά. Τίθεται ο στόχος της μείωσης εκπομπών 10% για το 2025 και 30% για το 2030, σε σχέση με το 2019.

Την ίδια ώρα, σε μεγάλα κτίρια (βιομηχανίες, αποθήκες, εμπορικά κ.ά.) με κάλυψη πάνω από 500 τετραγωνικά μέτρα για τα οποία υποβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2023 οικοδομικές άδειες ανέγερσης νέων κτιρίων ή προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια (εξαιρουμένων των τουριστικών καταλυμάτων και των ναών), καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ή θερμικά ηλιακά συστήματα σε ποσοστό που αντιστοιχεί στο 30% της κάλυψης.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή