Connect with us
aeroporiko distixima nea yorki in.gr 620x350.jpg aeroporiko distixima nea yorki in.gr 620x350.jpg

ΚΟΣΜΟΣ

Νέα Υόρκη, 1960 – Η πρώτη και πιο πολύνεκρη σύγκρουση στρατιωτικού και πολιτικού αεροσκάφους

Published

on

ΝΕΟ BANNER 1000x200px ΕΠΙΤΟΚΙΟ 2.25%

Ειδικοί έχουν αναφέρει στο in πόσο σπάνια μπορεί να είναι μια σύγκρουση μεταξύ ενός στρατιωτικού και ενός πολιτικού αεροσκάφος στον αέρα. Παρ’ όλα υτά συνέβη στις ΗΠΑ για πρώτη φορά πριν 65 χρόνια, σκοτώνοντας 134 άτομα.

Στις 16 Δεκεμβρίου 1960, ένα Douglas DC-8 της United Airlines με προορισμό το αεροδρόμιο Idlewild (σημερινό «Τζον Κένεντι») στη Νέα Υόρκη συγκρούστηκε στον αέρα με ένα στρατιωτικό TWA Lockheed L-1049 Super Constellation που κατευθυνόταν στο αεροδρόμιο LaGuardia.

Το τραγικό περιστατικό έγινε γνωστό ως αεροπορικό δυστύχημα στο Park Slope ή το ατύχημα του Miller Field καθώς είνα τα δύο σημεία συντριβής. Το μεν πολιτικό συνετρίβη στο Miller Field στο Staten Island και το DC-8 στο Park Slope του Μπρούκλιν.

Τουλάχιστον ένας επιβάτης έπεσε σε ένα δέντρο πριν τα συντρίμμια χτυπήσουν στο έδαφος.

Ήταν το πρώτο που συνέβη με απώλεια του κύτους και το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε ένα στρατιωτικό Douglas.

Το ατύχημα ήταν η πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στον κόσμο εκείνη την εποχή και παραμένει το πιο θανατηφόρο ατύχημα στην ιστορία της United Airlines, σκοτώνοντας και τους 128 επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη και έξι άτομα στο έδαφος.

Advertisement

Τα συντρίμια του επιβατικού αεροσκάφους στην πόλη του Μπρούκλιν.

Σύμφωνα με τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης του Douglas, το αεροσκάφος βρισκόταν σε απόσταση 12 μιλίων (19 χλμ.) από την πορεία του και για 81 δευτερόλεπτα κατέβαινε με 3.600 πόδια ανά λεπτό ενώ επιβράδυνε από περισσότερους από 400 κόμβους (460 mph). 740 km/h) σε 301 κόμβους τη στιγμή της σύγκρουσης.

Ένας από τους δεξιούς κινητήρες του Douglas χτύπησε τον πολιτικό αεροσκάφος ακριβώς μπροστά από τα φτερά του, σχίζοντας ένα τμήμα της ατράκτου. Τότε το στρατιωτικό αεροσκάφος (Constellation) άρχισε να κάνιε βουτιά, με τα συντρίμμια να συνεχίζουν να πέφτουν καθώς διαλύονταν κατά τη διάρκεια της σπείρας του προς το έδαφος.

Η αρχική πρόσκρουση έσκισε τον κινητήρα του Douglas από τον πυλώνα του. Έχοντας χάσει έναν κινητήρα και ένα μεγάλο μέρος της δεξιάς πτέρυγας, το Douglas παρέμεινε στον αέρα για άλλα 90 δευτερόλεπτα.

Τα συντρίμια από το στρατιωτικό αεροσκάφος στην περιοχή του Miller Field.

Advertisement

Το Douglas συνετρίβη στο τμήμα Park Slope του Μπρούκλιν στη διασταύρωση της Seventh Avenue και της Sterling Place, σκορπίζοντας συντρίμμια και βάζοντας φωτιά σε δέκα πολυκατοικίες, μια εκκλησία, ένα γραφείο τελετών, ένα κινέζικο πλυντήριο και ένα delicatessen. Έξι άνθρωποι στο έδαφος σκοτώθηκαν.

Ένας ένοικος σε μια από τις πληγείσες πολυκατοικίες είπε ότι η οικογένειά του επέζησε επειδή βρισκόταν στο μοναδικό δωμάτιο του διαμερίσματός τους που δεν καταστράφηκε.

Η συντριβή άφησε μια τάφρο που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του μήκους της μέσης του Sterling Place. Οι μάρτυρες νόμιζαν ότι είχε εκραγεί βόμβα ή ότι ο λέβητας ενός κτιρίου είχε εκραγεί.

Το αεροπλάνο της γραμμής συνετρίβη στη βορειοδυτική γωνία των στρατιωτικών εγκαταστάσεων Miller Field, με ορισμένα τμήματα του αεροσκάφους να προσγειώνονται στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.

Τουλάχιστον ένας επιβάτης έπεσε σε ένα δέντρο πριν τα συντρίμμια χτυπήσουν στο έδαφος.

Advertisement

Δεν υπήρξε επικοινωνία ασυρμάτου με ελεγκτές κυκλοφορίας από κανένα αεροπλάνο μετά τη σύγκρουση, αν και το LaGuardia είχε αρχίσει να παρακολουθεί ένα εισερχόμενο, γρήγορα κινούμενο, αγνώστου ταυτότητας αεροπλάνο από το Πρέστον.

Αιτίες για της σύγκρουσης

Σύμφωνα με έκθεση του Συμβουλίου Πολιτικής Αεροναυτικής των ΗΠΑ: Η United Flight 826 προχώρησε πέρα ​​από το όριο εξουσιοδότησης της και τα όρια του εναέριου χώρου που είχε παραχωρηθεί στην πτήση από τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας.

Eπιπλέον, ένας παράγοντας που συνέβαλε ήταν η υψηλή ταχύτητα του στρατιωτικού αεροσκάφους καθώς πλησίαζε τη διασταύρωση του Preston, σε συνδυασμό με την αλλαγή απόστασης που μείωσε το ύψος κατά μήκος της διαδρομής κατά περίπου 11 μίλια.

Η έκθεση σημειώνει «διάφορα βήματα για τη βελτίωση και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Συστήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας» με βάση την έρευνα της συντριβής.

Τα βήματα που αναφέρονται περιλαμβάνουν καλύτερη αναφορά δυσλειτουργιών εξοπλισμού επικοινωνιών/πλοήγησης, μετασκευή αεροπλάνων με εξοπλισμό μέτρησης απόστασης, βελτιωμένες τεχνικές μεταβίβασης για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και πρόσθετους κανόνες ταχύτητας κατά την προσέγγιση ενός αεροδρομίου προορισμού.

Advertisement

Με πληροφορίες από Wikipedia

Περισσότερα Εδω

Advertisement
NEO BANNER 300x250px ΕΠΙΤΟΚΙΟ 2.25%
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο