AUTO-MOTO
Nissan: «Οι κανονισμοί σκότωσαν το GT-R και όχι εμείς»
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Δυστυχώς όλα τα καλά στη ζωή έχουν ένα αναπόφευκτο τέλος. Το θρυλικό GT-R βρίσκεται στην παραγωγή από τον Δεκέμβριο του 2007, αλλά ο χρόνος του τελειώνει. Έχει αποσυρθεί από τις περισσότερες αγορές και το τελευταίο μοντέλο της τελευταίας ειδικής έκδοσης, θα παραδοθεί στα τέλη του επόμενου έτους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αλλά η Nissan νιώθει την ανάγκη να ξεκαθαρίσει πως δεν «σκοτώνει» το supercar επειδή το θέλει, αλλά επειδή είναι υποχρεωμένη να το κάνει.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Top Gear, ο Pierre Loing, επικεφαλής των παγκόσμιων προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξήγησε γιατί το GT-R ζει με δανεικό χρόνο: «Πωλείται εδώ και 17 χρόνια και θα θέλαμε να το κρατήσουμε άλλα 17 , αλλά οι κανονισμοί δεν μας το επιτρέπουν» Πράγματι, το supercar αποσύρθηκε από την Ευρώπη τον Ιούλιο του 2021, όταν εισήχθησαν νέοι κανονισμοί θορύβου. Μέχρι τότε, είχε ήδη αποσυρθεί από την αγορά της Αυστραλίας, επειδή δεν πληρούσε αυστηρότερους κανονισμούς για τα τεστ πρόσκρουσης σε πλευρικές συγκρούσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όταν η γενιά ενός αυτοκινήτου τελειώνει (στα 4 με 6 χρόνια συνήθως), αυτό σημαίνει ότι η αντικατάστασή του είναι προ των πυλών από μία νέα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για το R35 καθώς όταν η παραγωγή τελειώσει το 2025, η Nissan δεν θα έχει άλλο αυτοκίνητο για να καλύψει το κενό στο εργοστάσιο Tochigi στην Ιαπωνία.
Το περσινό πρωτότυπο Hyper Force άφησε να εννοηθεί η προοπτική ενός αμιγώς ηλεκτρικού R36 με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ωστόσο, ας θυμηθούμε πόσο καιρό χρειάστηκε η Nissan για να λανσάρει την απερχόμενη γενιά. Μάλιστα στις αρχές του 2024, ο διευθυντής σχεδιασμού προγράμματος της Nissan, Giovanny Arroba, πρότεινε ότι το επόμενο GT-R θα λανσαριστεί μέχρι το 2030. Αποκάλεσε το Hyper Force ένα «τολμηρό αλλά απτό όνειρο που θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Άλλα μεγάλα «θύματα» των αυστηρότερων κανονισμών
Η αυστηρότερη νομοθεσία έφερε το τέλος σε αρκετά οχήματα επιδόσεων στην Ευρώπη όπως τα: Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster, Porsche Cayman (λόγω αυστηρότερων νόμων για την κυβερνοασφάλεια). Επιπλέον, η Mazda απέσυρε τον κινητήρα 2,0 λίτρων του MX-5 Miata, αφήνοντας στους λάτρεις του roadster μόνο τη μικρότερη μονάδα των 1,5 λίτρων.
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ16 ώρες ago
«Το Σπίτι με τα Δώρα»: Των Αντώνη και Κωσταντίνου Κούφαλη
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ14 ώρες ago
Ψυχογιός κατά Κασσελάκη για την «εν κρυπτώ» επίσκεψή του στο Ξυλόκαστρο
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Ramstein Flag: Χαμηλές διελεύσεις αεροσκαφών σε Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησο
-
ΕΛΛΑΔΑ4 ώρες ago
Θάνατος διανομέα επαναφέρει το θέμα εργασιακών δικαιωμάτων
-
MEDIA8 ώρες ago
Τα σημάδια που δείχνουν ότι κάποιος βρίσκεται κοντά στον θάνατο
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Ρόδος: Μήνυσε τον πρώην της για παρενόχληση – Της έστελνε μηνύματα «θα σε κάψω ζωντανή»
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Αναγκαστική προσγείωση πυροσβεστικού αεροσκάφους κοντά στη λίμνη Μαραθώνα
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ21 ώρες ago
«Τσεκούρι» σε πάρτι και ταξίδια από τον νέο CEO της HSBC