Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μιλάει για το καστ που ζωντάνεψε τις αναμνήσεις του

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Μια βαθιά προσωπική απεικόνιση της αμερικάνικης παιδικής ηλικίας κατά τον 20ο αιώνα, η ταινία «The Fabelmans» αφηγείται την ιστορία ενηλικίωσης ενός νεαρού αγοριού που ανακαλύπτει ένα καταστροφικό οικογενειακό μυστικό και μια εξερεύνηση της δύναμης των ταινιών να αποκαλύπτουν την αλήθεια για τους άλλους και τους ίδιους μας τους εαυτούς.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε μια διάρκεια πέντε δεκαετιών, ο σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ έχει δημιουργήσει μια από τις πιο αγαπημένες και ποικιλόμορφες φιλμογραφίες στην ιστορία∙ από τα «Σαγόνια του Καρχαρία» και το «Ε.Τ., ο Εξωγήινος» μέχρι το «Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού», τη «Λίστα του Σίντλερ» και το «Μόναχο». Εντούτοις, σε κάθε μια από τις ταινίες του, ανεξαρτήτως της θεματικής τους, ο Σπίλμπεργκ μοιραζόταν κάτι σχετικά με τον ίδιον και το παρελθόν του.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

«Οι περισσότερες ταινίες μου αποτελούν μια αντανάκλαση όσων συνέβησαν στα πρώτα χρόνια της ζωής  μου», αφηγείται ο Σπίλμπεργκ στο βίντεο που ακολουθεί. «Με ό,τι κι αν καταπιάνεται ένας σκηνοθέτης, ακόμα κι αν είναι το σενάριο κάποιου άλλου, η ζωή του καταλήγει να ξεχύνεται επί της οθόνης, είτε του αρέσει, είτε όχι. Απλώς συμβαίνει».

Το «The Fabelmans» είναι μια ταινία, λέει, που την σκεφτόταν πολύ καιρό. Ποτέ δεν επιδίωξε να την υλοποιήσει όμως, μέχρι τη στιγμή που ανέπτυξε έναν ισχυρό δεσμό με τον Τόνι Κούσνερ, θεατρικό συγγραφέα και σεναριογράφο του οποίου οι μοναδικές δουλειές έχουν κερδίσει υποψηφιότητες για όλα τα μεγάλα βραβεία. «Δεν θα μπορούσα να είχα γράψει την ταινία με κάποιον άνθρωπο που δεν εκτιμώ και λατρεύω πραγματικά, κάποιον που δεν με γνωρίζει τόσο καλά και εκείνος έτυχε να είναι ο Τόνι Κούσνερ», παραδέχεται ο Σπίλμπεργκ. «Το μόνο που μέτραγε ήταν να μπορώ να εκφραστώ ελεύθερα σε κάποιον, να αποκαλύψω τα πάντα δίχως  να νιώθω αμήχανος και ντροπιασμένος», προσθέτει.

Η συνεργασία τους ξεκίνησε εκρηκτικά – ή καλύτερα εν αναμονή μιας έκρηξης. Την τελευταία νύχτα στη Μάλτα, το φθινόπωρο του 2005, όσο το συνεργείο της ταινίας «Μόναχο» έφτιαχνε προσεκτικά ένα σκηνικό με εκρηκτικά, ο Κούσνερ αποφάσισε να περάσει την ώρα του κάνοντας μια ερώτηση στον Σπίλμπεργκ. «Πότε αποφάσισες ότι θέλεις να γίνεις σκηνοθέτης;» με τον Σπίλμπεργκ να αποκρίνεται, «Θα σου πω ένα μυστικό», καταλήγοντας τελικά να αφηγείται την ιστορία που αποτελεί και τον κορμό της ταινίας «The Fabelmans».

O Σπίλμπεργκ δεν στάθηκε μονάχα στις κινηματογραφικές εμπειρίες που τον στιγμάτισαν, όπως η προβολή της ταινίας «Το Όγδοο Θαύμα» του Σέσιλ Μπι ΝτεΜιλ, η οποία γέννησε στον τότε εξάχρονο Σπίλμπεργκ τον θαυμασμό για την τέχνη του κινηματογράφου∙ έναν θαυμασμό που απαιτούσε εκτόνωση. Ο σκηνοθέτης μοιράστηκε στον συνεργάτη του πράγματα για τους γονείς του∙ τον Άρνολντ Σπίλμπεργκ, έναν πρωτοποριακό μηχανικό υπολογιστών, και την Λι Άντλερ, μια ταλαντούχα μουσικό. Του εξιστόρησε τον τρόπο με τον οποίον οι αξίες και οι προσωπικότητές τους –ο Πατέρας σπουδαίος επιστήμονας, η Μητέρα, παθιασμένη καλλιτέχνιδα – διαμόρφωσαν την προσωπική και καλλιτεχνική ταυτότητά του. Μοιράστηκε την ιστορία της οικογένειάς του και το πώς η κατάληξη της σχέσης των γονιών του επηρέασε τη οπτική του για τους ανθρώπους και την αφήγησή των ιστοριών του.

Στο άκουσμα όλων αυτών, ο Κούσνερ αναφώνησε, «Είναι τρελό»,  προσθέτοντας γρήγορα πως αυτή η ιστορία πρέπει να γίνει ταινία και τον Σπίλμπεργκ να απαντάει, «Βασικά, το σκέφτομαι πού και πού…».

Τα χρόνια πέρασαν, οι δυο τους συνεργάστηκαν και σε άλλες ταινίες και ανάμεσα σε άλλα πρότζεκτ συνέχισαν τις συζητήσεις για τη ζωή του Σπίλμπεργκ. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της ταινίας «West Side Story», o Σπίλμπεργκ ένιωσε μια βαθύτερη, αμεσότερη ανάγκη να επιταχύνει την παραγωγή, ύστερα από τον θάνατο του πατέρα του, τον Αύγουστο του 2021.

Αλλά μετά, ήρθε η πανδημία.

«Δε νομίζω πως γνώριζε κανείς το 2020 πώς θα είναι η ζωή μετά από έναν χρόνο», λέει ο Σπίλμπεργκ. «Όσο τα πράγματα χειροτέρευαν, ένιωθα πως αν επρόκειτο να αφήσω κάτι πίσω μου, τι είναι εκείνο που θα ήθελα να έχω λύσει;» Σε συναντήσεις μέσω Zoom, ο Σπίλμπεργκ συνέχιζε να μοιράζεται αναμνήσεις με τον Κούσνερ, ο οποίος κρατούσε διαρκώς σημειώσεις. «Ήταν τρομερό προνόμιο που με εμπιστευόταν», θυμάται ο Κούσνερ. «Ο Στίβεν  πενθούσε πραγματικά, και νομίζω πως αυτή η διαδικασία ήταν ένας τρόπος να επεξεργαστεί τον θρήνο και την απώλεια».

Αδιαμφισβήτητα, η ταινία «The Fabelmans» αποτελεί το πορτραίτο του Σπίλμπεργκ, του καλλιτέχνη, του νεαρού αγοριού, σε μια προσπάθεια να τιμήσει τους γονείς του, με ευγνωμοσύνη για τις αρετές τους και συγχώρεση για τις παραλείψεις τους, πάντα με την ίδια ουμανιστική χάρη που διαπερνά όλες του τις ταινίες.

Ωστόσο, η ταινία αποτυπώνει παράλληλα και μια συγκεκριμένη στιγμή της κινηματογραφικής ιστορίας. Η πορεία του Σάμι, ο οποίος περνάει μια κρίση ταυτότητας όταν παρακολουθεί στο σπίτι του μια ταινία που τον βοηθάει να επαναπροσδιορίσει την αντίληψή του για τους γονείς του, παραλληλίζεται με το Χόλυγουντ του μέσου του αιώνα, όταν η βιομηχανία ξέφευγε από τα μέχρι τότε πρότυπα ταινιών και κατευθυνόταν προς το Νέο Χόλυγουντ των 70’s με ταινίες πρωτοποριακές, πιο ωμές και νατουραλιστικές.

Ταυτόχρονα, η σχέση του Σάμι με τις κάμερες λειτουργεί ως παράδειγμα προς αποφυγήν για μια κοινωνία της αυτο-καταγραφής και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο ζήλος του για περιπέτεια και κάθαρση τον οδηγεί σε μια πιο περίπλοκη κατανόηση του τρόπου με τον οποίων οι ταινίες μπορούν να διασκεδάσουν και να διαφωτίσουν, να προβάλλουν και να χειραγωγήσουν, να εξιδανικεύσουν και να δαιμονοποιήσουν.

Κι όλα αυτά, την στιγμή που μετατρέπεται σε ένα καθολικό παραμύθι για την ανταμοιβή και το κόστος του κυνηγιού του Αμερικάνικου Ονείρου, αλλά κυρίως για τους ίδιους τους ανθρώπους. «Ήθελα η ιστορία να είναι ένας συλλογικός καθρέφτης, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να δουν σε αυτήν τις οικογένειές τους. Γιατί η ταινία είναι για την οικογένεια, για τους γονείς, τα αδέρφια, τον εκφοβισμό, για τα ωραία και τα άσχημα που συμβαίνουν όταν μεγαλώνεις σε μια οικογένεια που παραμένει ενωμένη έως ότου δεν είναι. Είναι μια ιστορία για την πράξη της συγχώρεσης και τη σημασία της».

Τα γυρίσματα συνοδεύτηκαν με αναπάντεχα συναισθήματα για τον Σπίλμπεργκ και τους γύρω του. «Υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι θα παρέμενα επαγγελματίας. Θα υπήρχε μια απόσταση ανάμεσα στον εαυτό μου και το υποκείμενο. Αλλά ήταν δύσκολο. Η ιστορία ζωντάνευε πραγματικές αναμνήσεις. Η αναπαράσταση γεγονότων που μου συνέβησαν πραγματικά, το να τα βλέπω να ξετυλίγονται εμπρός μου, ήταν πολύ περίεργο. Δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο που μου είχε συμβεί μέχρι τότε», θυμάται ο Σπίλμπεργκ.

Εντούτοις, το αφοσιωμένο συνεργείο προσαρμόστηκε γρήγορα, αφού όπως περιγράφει η παραγωγός Κρίστι Μακόσκο Κρίγκερ, «Ο Στίβεν ξεχνούσε να φωνάξει “cut” γιατί βυθιζόταν στη σκηνή, όσο γύριζε, οπότε έπρεπε να τον αφήνουμε  μόνο για λίγο».

Η ολοκλήρωση των γυρισμάτων αποδείχθηκε ακόμα δυσκολότερη. «Αυτός είναι ο δυσκολότερος αποχαιρετισμός μου σε ταινία», παραδέχεται ο Σπίλμπεργκ. «Ήταν σκληρό, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ την καριέρα μου δίχως να έχω πει αυτή την ιστορία… Ήταν σαν μια μηχανή του χρόνου για εμένα… Αλλά όπως είπε ο Τόμας Γουλφ, “Δεν μπορείς να πας σπίτι”. Και στο τέλος των γυρισμάτων συνειδητοποίησα πως δεν θα μπορούσα να ξαναπάω σπίτι. Αλλά τουλάχιστον έχω να μοιραστώ αυτό».

Το καστ της ταινίας

Σε σκηνοθεσία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, το σενάριο για την ταινία «The Fabelmans» είναι του Σπίλμπεργκ και του βραβευμένου με Πούλιτζερ θεατρικού συγγραφέα Τόνυ Κούσνερ (Angels in America, Caroline, or Change), ο οποίος κέρδισε οσκαρικές υποψηφιότητες για τα σενάρια των «Λίνκολν» και «Μόναχο».

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Γκάμπριελ ΛαΜπέλ (Κυνηγός, τηλεοπτική σειρά Αμερικάνικο Ζιγκολό) ως ο 16χρονος επίδοξος σκηνοθέτης Σάμι Φέιμπελμαν∙ η τετράκις υποψήφια για Όσκαρ Μισέλ Γουίλιαμς ως η καλλιτεχνική μητέρα του, Μίτζι, ο Πολ Ντάνο (The Batman, Θα Χυθεί Αίμα), ως ο πετυχημένος, επιστήμονας πατέρας του, Μπαρτ, ο Σεθ Ρόγκεν (Steve Jobs, An American Pickle) ως ο Μπένιε Λόουι, ο κολλητός φίλος του Μπαρτ και οικογενειακός φίλος των Φέιμπελμαν, καθώς και ο υποψήφιος για Όσκαρ Τζουντ Χιρς (Uncut Gems, Συνηθισμένοι Άνθρωποι).

Την μουσική υπογράφει ο πέντε φορές βραβευμένος με Όσκαρ Τζον Γουίλιαμς.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ξεκίνησε η αποκατάσταση των υπαίθριων γλυπτών της Αθήνας

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Σε μία προσπάθεια να παραμείνουν “όρθια” τα μνημεία και τα γλυπτά της πόλης που φιλοξενούνται στον δημόσιο χώρο -σε πάρκα και σε πλατείες- ο Δήμος Αθηναίων υλοποιεί τους τελευταίους μήνες ένα σημαντικό πρόγραμμα καθαρισμού, συντήρησης και αποκατάστασής τους. Οι αναπόφευκτες φθορές που παρατηρούνται με το πέρασμα του χρόνου, καθώς και οι καταστροφικοί βανδαλισμοί που σημειώνονται κατά διαστήματα σε σημαντικά έργα τα οποία κοσμούν την πόλη, οδήγησαν τη δημοτική αρχή στη λήψη μέτρων προκειμένου να διατηρηθεί ακέραια η πολιτιστική ταυτότητα της πρωτεύουσας.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με σεβασμό στον δημόσιο χώρο, αλλά και στους καλλιτέχνες που φιλοτέχνησαν τα έργα, ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Τμήματος Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Δ/νση Σχεδίου Πόλεως και Αστικού Περιβάλλοντος), προχωρά σε εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης των υπαίθριων γλυπτών, υπό την επίβλεψη και τη φροντίδα των ειδικών συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το πρωί της Πέμπτης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, επισκέφθηκε το πάρκο του Ευαγγελισμού, όπου πριν από λίγες μέρες βρέθηκε καρατομημένο το «Κοριτσάκι», έργο το οποίο φιλοτέχνησε ο γλύπτης Αντώνης Σώχος. Μαζί με δύο ομάδες μαθητών από το Μαράσλειο -της Α’ τάξης Λυκείου του 26ου ΓΕΛ και του μονοθέσιου Πειραματικού Δημοτικού- παρακολούθησαν τις πρώτες εργασίες αποκατάστασης από τους ειδικούς, ως άμεση αντίδραση στον σοβαρό βανδαλισμό που υπέστη το γλυπτό. Σε δήλωσή του, ο κ. Μπακογιάννης, τόνισε:

«Κάθε πράξη βανδαλισμού αποτελεί μία “ανοιχτή πληγή” για την πόλη και απαξιώνει τον σκοπό τον οποίο επιτελεί ένα γλυπτό στον δημόσιο χώρο: την ιστορική μνήμη, την ομορφιά, την ίδια την τέχνη. Με σεβασμό, όχι μόνο απέναντι στα ιστορικά και σπουδαία πρόσωπα που απεικονίζονται στα έργα, αλλά και απέναντι στους ίδιους τους καλλιτέχνες και τον κόπο τους, η δημοτική αρχή πράττει το αυτονόητο. Σε συνεργασία με το επιστημονικό προσωπικό αποκαθιστά μεθοδικά και επίμονα τα “τραύματα” των έργων που εκτίθενται στον δημόσιο χώρο. Το εγχείρημα είναι δύσκολο, απαιτεί χρόνο και πόρους, όμως έχουμε και τη θέληση και τα αντανακλαστικά ώστε να μην επιτρέψουμε τη φθορά της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Ξεκίνησε η αποκατάσταση των υπαίθριων γλυπτών της Αθήνας

Τις τελευταίες εβδομάδες, στο πλαίσιο του έργου «Συντήρηση υπαίθριων γλυπτών», ο δήμος έχει προχωρήσει:

  • Στη συντήρηση 2 γλυπτών από φυσική φθορά (Αλ. Παναγούλη, “Αναδυομένη”).
  • Στον καθαρισμό από χρωστικές (γκράφιτι) και στην αποκατάσταση προστασίας με αντιγκράφιτι υλικό σε 5 γλυπτά (Πλάτωνας, Σήματα Δομών, Λορ. Μαβίλης, Π. Γύπαρης, Βασ. Όλγα), ενώ ξεκινά άμεσα ο καθαρισμός στο βάθρο του ανδριάντα του Θ. Κολοκοτρώνη, επί της οδού Σταδίου.
  • Στην αποκατάσταση έργου που είχε αφαιρεθεί από τον δημόσιο χώρο (κλοπή/βανδαλισμός).
  • Στην αντιμετώπιση του σοβαρού βανδαλισμού (Κοριτσάκι), ως έκτακτο περιστατικό.

Αποκατάσταση από φυσική φθορά

Συγκεκριμένα, για την αποκατάσταση των μνημείων που έχουν φθαρεί φυσιολογικά με το πέρασμα του χρόνου, για πρώτη φορά τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε η συντήρηση του Ανδριάντα του Αλέκου Παναγούλη, έργο του γλύπτη Αχιλλέα Βασιλείου, καθώς και της γλυπτικής σύνθεσης “Αναδυομένη”, έργο του Δ. Αρμακόλα, στο σιντριβάνι της οδού Ερμού, το οποίο είχε πολλαπλά στρώματα αλάτων και παρουσίαζε ζητήματα στατικότητας. Για την αποκατάσταση, αλλά και την ασφάλειά του, μάλιστα, μεταφέρθηκε σε εργαστήριο συντήρησης και το επόμενο διάστημα θα επανατοποθετηθεί στη θέση του.

Ξεκίνησε η αποκατάσταση των υπαίθριων γλυπτών της Αθήνας

Καθαρισμός από γκράφιτι

Το Τμήμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Δήμου Αθηναίων έχει προβεί στον καθαρισμό της προτομής του Πλάτωνα (στην ομώνυμη Ακαδημία) από γκράφιτι και χρωστικές, του έργου «Σήματα Δομών» του γλύπτη Κλέαρχου Λουκόπουλου στην πλατεία Βραζιλίας, της μαρμάρινης προτομής της Βασ. Όλγας του Γεώργιου Δημητριάδη του Αθηναίου στο πάρκο Ευαγγελισμού, καθώς και της προτομής του Λορέντζου Μαβίλη στην ομώνυμη πλατεία, του Πέτρου Ρούμπου, το οποίο έφερε μαύρη χρωστική στο πρόσωπο.

Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στην προτομή του Καπετάν Π. Γύπαρη στο Πολύγωνο, ενώ αυτές τις μέρες ξεκινά και ο καθαρισμός των χρωστικών στο βάθρο του Θ. Κολοκοτρώνη, έργο του Λάζαρου Σώχου.

Ενδεικτικό του συστηματικού βανδαλισμού των έργων αυτών, είναι ότι η προτομή του Πλάτωνα έχει καθαριστεί επιστημονικά πέντε φορές, ενώ συχνά ο καθαρισμός δεν αφορά ένα σημείο, αλλά εκτείνεται σε όλο το έργο.

Αποκατάσταση γλυπτών που έχουν κλαπεί

Το πρόγραμμα της αποκατάστασης αφορά επίσης γλυπτά τα οποία κλάπηκαν. Κάποια εντοπίζονται φθαρμένα και βανδαλισμένα και αποκαθίστανται. Στην κατηγορία αυτή, συγκαταλέγεται η προτομή του Συνταγματάρχη Δ. Ψαρρού, η οποία βρέθηκε προ ετών σε κακή κατάσταση -ύστερα από κλοπή- και παρέμενε για χρόνια αποθηκευμένη. Η συντήρησή της ολοκληρώνεται και σύντομα θα τοποθετηθεί ξανά στον δημόσιο χώρο. Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα αποκατάστασης δύο ακόμη προτομών. Για κάποια άλλα κλεμμένα γλυπτά, τα οποία δυστυχώς χάνονται οριστικά, εξετάζεται η επαναχύτευσή τους, όπου αυτό καθίσταται εφικτό.

Ξεκίνησε η αποκατάσταση των υπαίθριων γλυπτών της Αθήνας

Ο υπαίθριος «θησαυρός» της Αθήνας

Στην έκταση του Δήμου Αθηναίων, μετρούνται περίπου 250 γλυπτά. Πρόκειται για ανδριάντες, προτομές, τιμητικές αλλά και ελεύθερες συνθέσεις από τη νεοκλασική έως τη σύγχρονη τέχνη, από τον ρεαλισμό και την αναπαράσταση έως τον συμβολισμό και την αφαίρεση.

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Με στόχο την καλλιέργεια του σεβασμού του δημοσίου χώρου και ειδικά των μνημείων, ο Δήμος Αθηναίων υλοποιεί το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Στο πλαίσιο του προγράμματος, και με σκοπό την ευαισθητοποίηση για τη φροντίδα της πόλης και των μνημείων της, μαθητές από σχολεία της Αθήνας παρακολουθούν, σε οργανωμένες επισκέψεις, τη διαδικασία αποκατάστασης των γλυπτών. Μέχρι σήμερα, στο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει συνολικά 318 σχολεία, 690 εκπαιδευτικοί και 9.250 μαθητές.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Δεκαπέντε αρχαία αντικείμενα επαναπατρίζονται στην Ελλάδα από την Ελβετία

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Επαναπατρίζονται στην Ελλάδα από την Ελβετία 15 αρχαία αντικείμενα που χρονολογούνται από την προϊστορική μέχρι τη ρωμαϊκή περίοδο, τα οποία ανακτήθηκαν κατόπιν δικαστικής απόφασης στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας, στο δικαστήριο της Γενεύης κατά γνωστού εμπόρου αρχαιοτήτων. Πρόκειται για ειδώλια, πήλινα και χάλκινα αγγεία, ένα χρυσό διάδημα με φύλλα δάφνης, ένα κορμό γυμνής ανδρικής νεαρής μορφής, ένα χάλκινο αγαλματίδιο γυμνού αθλητή, ένα ζεύγος χάλκινων περικνημίδων και ένα αργυρό νόμισμα (στατήρας).

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τα αντικείμενα αυτά τελούσαν υπό συντηρητική κατάσχεση από τις Αρχές της Γενεύης. Το ΥΠΠΟΑ, αφού ενημερώθηκε από το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας για την υπόθεση, όρισε πληρεξούσιο δικηγόρο προκειμένου να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στο σύνολο των αντικειμένων που ήταν υπό κατάσχεση. Ανάμεσά τους διαπιστώθηκε η ύπαρξη 15 αρχαιοτήτων ελληνικού ενδιαφέροντος. Μετά την σχετική τεκμηρίωση, με δικαστική απόφαση που εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2022, τα αντικείμενα αυτά αποδόθηκαν οριστικά στο ελληνικό κράτος, ως προϊόντα παράνομης διακίνησης.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, δίνει μεγάλη σημασία στον επαναπατρισμό κάθε πολιτιστικού αγαθού το οποίο συνδέεται αναπόσπαστα με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Η επιστροφή των πολιτιστικών αγαθών στον γενέθλιο τόπο τους, πέρα από οικουμενικό ζήτημα, αποτελεί ηθική υποχρέωση μεταξύ των λαών στο πλαίσιο του σεβασμού και της προστασίας της κοινής παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Η αναγκαιότητα επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών που έχουν απομακρυνθεί παράνομα ή με διαδικασίες αμφιβόλου νομιμότητας υπαγορεύεται από τις θεμελιώδεις αρχές των διεθνών συμβάσεων, ανεξαρτήτως χρονικών ορίων ή περιορισμών. Εκτός από τα προϊόντα αρχαιοκαπηλίας με τη στενή έννοια του όρου, υπάρχουν αρχαιότητες που έχουν απομακρυνθεί και σε κάθε περίπτωση με τρόπο επαχθή για το μνημείο ή το αρχαιολογικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται. Εργαζόμαστε συστηματικά στη βάση ενός ολιστικού σχεδίου διαχείρισης, με κύριους άξονες: Τη διεύρυνση της προστασίας των πολιτιστικών αγαθών, την πάταξη της παράνομης διακίνησης και την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων στον τόπο τους.

Δεκαπέντε αρχαία αντικείμενα επαναπατρίζονται στην Ελλάδα από την Ελβετία

Η αρμόδια Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες Υπηρεσίες, εργάζεται, ακούραστα και με προσήλωση, προκειμένου να πετύχει τόσο την επιστροφή των παρανόμως διακινηθέντων μνημείων αλλά και την ευαισθητοποίηση κάθε πολίτη, στο πρόβλημα της αρχαιοκαπηλίας. Η προσπάθεια αυτή έχει αποδώσει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη επιτυχίες. Θέλω να ευχαριστήσω τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στη Γενεύη κ. Αλέξανδρο Γεννηματά για την καθοριστική συμβολή του στην ανάδειξη της υπόθεσης και τον επαναπατρισμό των αρχαιοτήτων, τον πληρεξούσιο δικηγόρο του Ελληνικού Δημοσίου κ. Ρωμανό Σκανδάμη, καθώς και για τον κομβικό ρόλο που διαδραμάτισε στην αίσια έκβαση της υπόθεσης αυτής, την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή, καθώς και τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών για όλες τις ενέργειές της».

Πηγή: ΥΠΠΟΑ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
LIFESTYLE14 δευτερόλεπτα ago

8 επιλογές που μπαίνουν στη λίστα αγορών του Φεβρουαρίου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ2 λεπτά ago

Ξεκίνησε η αποκατάσταση των υπαίθριων γλυπτών της Αθήνας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ4 λεπτά ago

Δήμος Παπάγου – Χολαργού: Ανοικτό το Δημαρχείο με θερμαινόμενους χώρους για τις ευπαθείς ομάδες

ΕΛΛΑΔΑ4 λεπτά ago

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας για πεζούς και οδηγούς

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ11 λεπτά ago

Παραχωρήθηκε στην Ανδόρα ο Αλμπάνης

OIKONOMIA13 λεπτά ago

Σίμος Κεδίκογλου: Παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα

ΚΟΣΜΟΣ14 λεπτά ago

Γαλλία: Συνελήφθη άνδρας που απείλησε να ανατινάξει τρένο υψηλής ταχύτητας

ΘΕΣΣΑΛΙΑ15 λεπτά ago

Στην κοπή πίτας του ΚΑΠΗ Αμπελώνα ο Δήμαρχος Τυρνάβου Γ. Κόκουρας

LIFESTYLE18 λεπτά ago

Απαντά στον Στάθη Αγγελόπουλο – «Περνάνε αδιάφορα τα σχόλια»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ24 λεπτά ago

Ανδρέας Σπυρόπουλος: Στο ΠΑΣΟΚ θα κάνουμε μία πολιτισμένη πολιτική αντιπαράθεση

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Έφυγε από τη ζωή η Χρυσούλα Καρμπά- Κάϊρα από Βόλο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

Η Βελανιδιά του Tim Crouch στο Bios: Μία τολμηρή θεατρική πρόκληση με εκλεκτούς καλεσμένους

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Πέθανε οδηγός ταξί στον Βόλο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

«Πάγωσε» ο Βόλος το πρωί του Σαββάτου- Πέθανε ο 62χρονος Σωτήρης Καπατσέλος

MEDIA1 ημέρα ago

«Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη: καλεσμένος ο ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στις 00:10

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ5 ημέρες ago

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη μέρα της ιστορικής διοργάνωσης

LIFESTYLE6 ημέρες ago

«Έχασα τη θέση μου στο Πολεμικό Ναυτικό επειδή πήγα στο Survivor»

MEDIA3 ημέρες ago

«Μαύρο Ρόδο»- Έβαλε φωτιά το ζεϊμπέκικο του Θέμη Καστρινού

MEDIA5 ημέρες ago

Ο Καμπούρης ξεσκίζει τον Τατσόπουλο – «Άθλιε υβριστή του καρκίνου της αδερφής μου θα σε…»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Τελέστηκε το ετήσιο μνημόσυνο του αγαπημένου μας Βαλάντη Καπίτσα..

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή