Connect with us

OIKONOMIA

Οδηγός για τη Cyber Monday – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Μετά την Black Friday, έρχεται η  Cyber Monday που αποτελεί μια πρωτοβουλία των λιανοπωλητών για να αυξήσουν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο όρος επινοήθηκε από την Έλλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδία Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

H Cyber Monday είναι στην ουσία η διαδικτυακή συνέχεια της Black Friday προκειμένου η αγορά να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού που άλλες χρονιές πραγματοποιεί συνήθως τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα.

Η Cyber Monday ξεκίνησε το 2005 και πέφτει τη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η διαφορά της με την Black Friday είναι ότι οι προσφορές αφορούν σε ηλεκτρονικές αγορές και όχι σε αγορές από φυσικά καταστήματα.

Συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» κάνει μια σειρά από συστάσεις στους καταναλωτές.

«Οι καταναλωτές πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι το μάρκετινγκ της Cyber Monday αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος καταναλωτικής αδημονίας και ευφορίας, που ευνοεί την κίνηση της αγοράς, ωστόσο οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης».

Ακόμα τονίζει ότι «οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων, τα οποία έχουν κατακλύσει την αγορά».

Στη συνέχεια αναφέρει: «Επίσης, οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικών δικτύων) είναι καθημερινό φαινόμενο, το οποίο, όμως, παρουσιάζει ιδιαίτερη έξαρση κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, καθώς τότε οι συναλλαγές είναι πολυπληθέστερες. Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα».

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Κρασί: Χύμα διακινείται το 50% των ποσοτήτων στην Ελλάδα

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Εκτινάχθηκε η εγχώρια κατανάλωση οίνου στα προ της πανδημίας επίπεδα, με τη συμμετοχή ωστόσο του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της ελληνικής αγοράς να εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Με βάση τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης για την «Οινοποιία», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις» η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, «προσεγγίζοντας» τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Όπως αναφέρει ο κ. Β. Ρεγκούζας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, η πανδημία του Covid-19 είχε επηρεάσει αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. και είχε οδηγήσει σε αύξηση των αποθεμάτων οίνου και σε μέτρα απόσυρσης των αποθεμάτων.

Η μείωση των αποθεμάτων το 2021/22 και η ομαλοποίηση της αγοράς σηματοδότησε την αύξηση της κατανάλωσης οίνων στα προ της πανδημίας επίπεδα. Επισημαίνεται ότι ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ) της εγχώριας κατανάλωσης οίνου τη χρονική περίοδο 2013/14-2021/22 διαμορφώθηκε οριακά αρνητικός (-0,7%).

Η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021.

Στη 2η θέση της ΕΕ

Οι πολυάριθμες οινοποιήσιμες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας καθιστούν τη χώρα μία από τις πλέον «πολυποικιλιακές» οινοπαραγωγικά, συντελώντας στη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών ΠΓΕ στην ΕΕ-27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά ΠΟΠ είναι 3% και κατατάσσεται στην έκτη θέση.

Σχεδόν διπλάσια EBITDA

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Επιπρόσθετα, η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών παρουσίασε σημαντική αύξηση το 2021. Ωστόσο, ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε πιθανές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, λόγω της «ιδιομορφίας» του.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων, σε σχέση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων το 2021 σε σχέση με το 2020, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των λειτουργικών κερδών και κατ’ επέκταση την εμφάνιση καθαρών κερδών την ίδια περίοδο. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων.

Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι 7 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν το μέσο όρο του μικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις ξεπερνούν το μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων. Τέλος, 5 στις 10 μεγαλύτερες οινοποιητικές επιχειρήσεις συνδυάζουν EBITDA (%) και συνολική δανειακή επιβάρυνση (%), σε επίπεδα καλύτερα από το μέσο όρο του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων για το 2021.

Τέλος, όσον αφορά στην παγκόσμια κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, εκτιμάται ότι παρουσίασε μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, την επαναλειτουργία του καναλιού HΟ.RE.CA και τη επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών που συνέβαλαν στην αύξηση της κατανάλωσης των περισσότερων χωρών παγκοσμίως.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

Κρασί: Προ των πυλών το πρόγραμμα για τη νέα περίοδο

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Το ποσό των 92,12 εκατ. ευρώ θα διατεθεί στο τομεακό πρόγραμμα για τον οίνο, το οποίο περιλαμβάνει πέντε διακριτές παρεμβάσεις και θα τρέξει στη νέα προγραμματική περίοδο.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο της νέας ΚΑΠ 2023-2027, το τομεακό πρόγραμμα οίνου στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων, την εγκατάσταση ποικιλιών αμπέλου με αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον, την εισαγωγή σύγχρονων καλλιεργητικών τεχνικών καθώς και την διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων με το διαθέσιμο ποσό να ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ και με δικαιούχους αμπελοκαλλιεργητές, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών, που καλλιεργούν οινοποιήσιμες ποικιλίες και κατέχουν αμπελώνες ή άδειες αναφύτευσης ή μετεγκατάστασης.

Το πρόγραμμα καλύπτει μία ή περισσότερες για την ποικιλιακή μετατροπή των αμπελώνων, συμπεριλαμβανομένου και του επανεμβολιασμού, την μετεγκατάσταση των αμπελώνων, τις βελτιώσεις των τεχνικών διαχείρισης των αμπελώνων που συνδέονται με το στόχο του προγράμματος.

Για την παρέμβαση αυτή, που θα υλοποιηθεί για διάστημα πενταετούς διάρκειας εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν κατά μέσο όρο 562,19 εκτάρια/έτος με το ποσό στα 14.230 ευρώ/εκτάριο ανά έτος.

Επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής

Η δεύτερη παρέμβαση ύψους 33,15 εκατ. ευρώ είναι των επενδύσεων των επιχειρήσεων αφορά επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής, στη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου οίνου και στο marketing των οινικών προϊόντων

Δικαιούχοι είναι οι οινοποιητικές επιχειρήσεις ή επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών, ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών.

Θα ενισχυθούν την περίοδο 2023 – 2027 83 επενδυτικά σχέδια, με το ποσό των 80.000 ευρώ/επενδυτικό σχέδιο.

Πρώιμη συγκομιδή

Η παρέμβαση της πρώιμης συγκομιδής ύψους 5 εκατ. ευρώ εφαρμόζεται στο σύνολο της χώρας, με στόχο την εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης και την αποφυγή της ραγδαίας πτώσης των τιμών του παραγωγού.

Δικαιούχοι είναι Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα, Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών.

Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης θα ενισχυθούν κατά μέσο όρο 00 εκτάρια/ έτος, με το ποσό της ενίσχυσης να ανέρχεται στα 2.500 ευρώ/εκτάριο ανά έτος.

Ειδικό μέτρο στήριξης

Ενημερωτικές εκστρατείες και συμμετοχή σε εκδηλώσεις περιλαμβάνει η παρέμβαση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων, συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Δικαιούχοι είναι επαγγελματικές οργανώσεις, οι οργανώσεις οινοποαραγωγών, οι ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών και οργανισμοί δημοσίου δικαίου

Η παρέμβαση θα υλοποιηθεί για διάστημα πενταετούς διάρκειας και εκτιμάται ότι θα επιδοτηθούν περίπου 20 δράσεις /έτος με το ποσό ενίσχυσης (κατά μέσο όρο) να ανέρχεται στις 100.000 ευρώ/ δράση ανά έτος.

Προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες

Η παρέμβαση αφορά στην προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες με στόχο την διείσδυση σε νέες αγορές τρίτων χωρών για τις οποίες υπάρχουν ευκαιρίες εξαγωγής, την βελτίωση της εικόνας των ελληνικών οίνων, μέσω της ενημέρωσης για τη διαφορετικότητα τους και τα ιδιαίτερα  ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και η ενίσχυση της  ανταγωνιστικότητάς τους έναντι των αντίστοιχων προϊόντων τρίτων χωρών.

Επίσης, στοχεύει στην επανατοποθέτηση των ελληνικών οίνων σε υψηλότερα  τμήματα των αγορών που αφορούν ιδίως σε καταναλωτές με  υψηλή αγοραστική δύναμη, στην αύξηση της μέσης τιμής ανά λίτρο των εξαγόμενων οίνων καθώς και στην αύξηση σε όγκο και αξία των Ελληνικών εξαγωγών οίνου σε  επιλεγείσες χώρες.

Το διαθέσιμο ποσό για την ενίσχυση της παρέμβασης ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν 34 δράσεις/έτος, με το ποσό να ανέρχεται στα  160.000 ευρώ/δράση ανά έτος.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 λεπτό ago

Νίκος Ανδρουλάκης: Στηρίζουμε την τροπολογία που προστατεύει τη Δημοκρατία από την εγκληματική οργάνωση

ΕΛΛΑΔΑ2 λεπτά ago

Πέτρος Φιλιππίδης: Αθώος λόγω αμφιβολιών για τον βιασμό, ένοχος για τις δύο απόπειρες

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ6 λεπτά ago

Στο Χάρβαρντ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 ο Σίσκος

ΜΠΑΣΚΕΤ7 λεπτά ago

Αλλαγή στο διαγωνισμό καρφωμάτων – www.ertsports.gr

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ9 λεπτά ago

Έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο στη SL2

ΚΟΣΜΟΣ12 λεπτά ago

Το τελευταίο τηλεφώνημα της Emma Pattison – Λίγα λεπτά μετά θα έπεφτε νεκρή με την κορούλα της

LIFESTYLE16 λεπτά ago

Αστέρης και Αργυρώ θα ξεπεράσουν τα εμπόδια

ΠΟΛΙΤΙΚΗ22 λεπτά ago

Ένταξη παιδιών σε δομές φροντίδας και δημιουργικής απασχόλησης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

ΕΛΛΑΔΑ23 λεπτά ago

Βόλος: Χιονοκαταιγίδα με κεραυνούς «χτυπά» την πόλη

ΜΠΑΣΚΕΤ27 λεπτά ago

Αναχώρησε για Πορτογαλία η Εθνική Γυναικών

LIFESTYLE5 ημέρες ago

«Λες ”πόσο χρόνο έχω; Μπορεί να είναι ένα Πάσχα”» – Ραγίζει καρδιές η Μπακογιάννη για την υγεία της

MEDIA6 ημέρες ago

«Μεγάλη Εικόνα» με τη Νίκη Λυμπεράκη: καλεσμένος ο ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας, Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου στις 00:10

LIFESTYLE7 ημέρες ago

Στα προηγούμενα Survivor έκαναν όργια… όλων των ειδών στο νοσοκομείο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Βόλος: Εξαφανίστηκαν μέσα στη νύχτα η 23χρονη και η οικογένειά της μετά το επεισόδιο με τον ιδιοκτήτη του σπιτιού – Όλα όσα υποστηρίζει ο 45χρονος

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago

Τσικνοπέμπτη: Πότε θα τσικνήσουμε και πότε πέφτει η Καθαρά Δευτέρα

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Πάολα: Το μήνυμα της τραγουδίστριας μέσα από το νοσοκομείο

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Πάμελα Άντερσον – Η σύζυγος του Τόμι Λι αντεπιτίθεται: «Δεν θα νοιαζόσουν, αν πέθαινα»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Ρεκόρ στο ERTFLIX με 1 εκατομμύριο τηλεθεάσεις σε μία εβδομάδα

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Παραμένουν στον Άγιο Δομίνικο η Κατερίνα Δαλάκα και η Ασημίνα Χατζηανδρέου

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ6 ημέρες ago

ΤΗΝΟΣ : ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ -ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΤΑΣ ΣΤΟ ΚΤΙΚΑΔΟ

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή