AUTO-MOTO
Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Fiat Grande Panda Hybrid: Μοντέρνο, hi-tech και υβριδικό με 1.2λτ. κινητήρα 110 ίππων

Του Γιώργου Παλληκάρη
Καλεσμένοι της Fiat ταξιδέψαμε στο Τορίνο για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο Grande Panda Hybrid στη γενέτειρα του. Η ιταλική φίρμα κάνει κίνηση ματ στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων, φέρνοντας ένα μοντέλο που κουβαλάει τεράστια ιστορία, προσαρμοσμένο φυσικά στις ανάγκες και τα πρέπει του σήμερα.
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως το υπάρχον Panda, θα παραμείνει κανονικά στη γκάμα, μιας και το νέο Grande Panda δεν ήρθε να το αντικαταστήσει, αλλά να συνυπάρξει μαζί του, προσφέροντας κάτι το διαφορετικό. Πιο συγκεκριμένα το νέο μοντέλο έρχεται να προσφέρει ένα πιο ευρύχωρο και hi-tech αστικό πακέτο μετακινήσεων το οποίο περιλαμβάνει χώρους, οικονομικό κινητήρα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Το νέο Fiat Grande Panda «πατάει» πάνω στην πλατφόρμα Smart Car και διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό και ως υβριδικό. Εμείς στην Ιταλία, οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση για περισσότερα από 250χλμ. (εντός και εκτός πόλης), μία έκδοση που παίρνει ενέργεια από έναν 1.200άρη βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 21 kW (προσαρμοσμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων). Ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία 48V με ενεργειακή χωρητικότητα 0,876 kWh και έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 110 ίππους με την ροπή να μετριέται στα 205 Nm.
Το αυτοκίνητο δεν είναι τυχαία αυτόματο. Ουσιαστικά δεν είναι τίποτα τυχαίο πάνω του. Όλη η μελέτη, η κατασκευή και η κάθε λεπτομέρεια, σχεδιάστηκαν για να κάναν τις αστικές μετακινήσεις όσο πιο εύκολες, άνετες και οικονομικές γίνεται.
Έτσι το μοντέλο έχει μήκος 3.999χλστ. πλάτος 1.76μ. ύψος 1.57μ. όντας άκρως μανιτζέβελο ενώ όπως βλέπετε και στις εικόνες, η σχεδίασή του αντλεί έμπνευση από το κλασικό Panda του 1980, συνδυάζοντας το κλασικό με το φουτουριστικό. Είναι Panda, έχοντας όμως λεπτομέρειες του σήμερα, όπως τα PXL LED φώτα, οι έντονες γωνίες, οι ανάγλυφες ονομασίες και φυσικά τα πίσω φωτιστικά σώματα που εξέχουν από το σώμα του οχήματος, προσθέτοντας στην μοντέρνα του εικόνα.
Στο εξωτερικό κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με «σκαλισμένα» γράμματα «Panda» από την μια πλευρά και «FIAT» από την άλλη. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα εντυπωσιακό κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός σκαλισμένο το “FIAT” αφετέρου το “Panda” με τρισδιάστατα γράμματα. Φυσικά ξεχωρίζει και η σχεδίαση των ζαντών (17 ίντσες), που επίσης αναγράφουν “FIAT” στο κέντρο, ενώ κερασάκι στην τούρτα είναι η χρωματική παλέτα η οποία περιέχει πολλά όμορφα χρώματα.
Γενικά το μοντέλο Grande Panda ξεχωρίζει από τις δυναμικές και ταυτόχρονα ήπιες γραμμές, όντας εμπλουτισμένο με αμέτρητες λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας (εσωτερικά και εξωτερικά).
Η funky, μοντέρνα και ευχάριστη αύρα του εξωτερικού, περνάει και μέσα στην καμπίνα. Ανοίγοντας λοιπόν την πόρτα αντικρίζεις έναν μοντέρνο, hi-tech και ευήλιο διάκοσμο. Σίγουρα το πρώτο που κερδίζει τις εντυπώσεις, είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και ακριβώς δίπλα του (στο ίδιο ενιαίο και διάφανο πλαίσιο) η οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment. Κάτω από αυτήν, είναι οι αεραγωγοί και αμέσως μετά το σύστημα κλιματισμού και άλλες βασικές λειτουργίες με φυσικά κουμπιά και όχι αφής (well done Fiat).
Το πιο ωραίο από όλα είναι πως σε όλη την καμπίνα υπάρχουν όμορφες λεπτομέρειες-πινελιές που τις ανακαλύπτεις σταδιακά. Το μικρό αυτοκινητάκι στο κίτρινο πλαίσιο των οθονών (ένα πλαίσιο το οποίο παραπέμπει στο σχήμα της θρυλικής πίστας που υπάρχει στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto), οι κίτρινες ραφές στο ταμπλό, τα επίσης κίτρινα πλαστικά στους αεραγωγούς, η αναγραφή της λέξης «Fiat» τόσο στα πλαστικά των θυρών όσο και στον πάνω αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον συνοδηγό κ.α.
Παράλληλα όμως το νέο Fiat Grande Panda Hybrid είναι έχει καταφέρει εξαιρετική χωροταξική εκμετάλλευση, όντας ικανό να δεχθεί μέχρι και πέντε ενήλικους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, το πλάτος στο ύψος των ώμων είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία ενώ υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα. Σίγουρα ο μεγαλύτερος, μετά το κορυφαίο στην κατηγορία πορτπαγκάζ των 412λτ. είναι μπροστά από τον συνοδηγό, αφενός το ντουλαπάκι, αφετέρου η ειδική θήκη που ανοίγει στο πάνω μέρος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει τόσο η επένδυση του ταμπλό στην έκδοση la Prima με υλικό που αποτελείται κατά 33% από αληθινό bamboo, όσο και η γενικότερη στροφή στη βιωσιμότητα και την ανακύκλωση. Κάτι που σημαίνει πως σε κάθε Grande Panda έχουν χρησιμοποιηθεί 140 χάρτινες ανακυκλωμένες συσκευασίες, συμπεριλαμβάνοντας όχι μόνο το 80% που αποτελείται από χαρτόνι αλλά και το 20% που αποτελείται από μη ανακυκλώσιμο πλαστικό και αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο υλικό κατά κανόνα πετιέται, ωστόσο στην περίπτωση του Grande Panda είναι αυτό που κρύβεται πίσω από τα μπλε πλαστικά της καμπίνας.
Οδηγήσαμε το νέο Fiat Grande Panda περίπου 35χλμ. εντός πόλης (Τορίνο) και 200+χλμ. σε επαρχιακό δίκτυο για να έχουν πλήρη άποψη. Αρχικά η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την άνετη θέση οδήγησης και τα αναπαυτικά καθίσματα τα οποία σίγουρα σε πολύωρο μποντιλιάρισμα είναι μεγάλη βοήθεια. Επιλέξαμε τι θέλουμε να εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, βάλαμε μπροστά και ξεκινήσαμε. Αρχικά η τρικύλινδρη φύση του βενζινοκινητήρα δεν ακούγεται στην καμπίνα, εκτός εάν οδηγήσετε στα κόκκινα και ανεβείτε πάνω από τις 3.500σ.α.λ. Το αυτοκίνητο έχει ωραίο πάτημα στο δρόμο και σου εμπνέει σιγουριά ενώ (για να μην κατηγορούμε μόνο την Αθήνα) και οι δρόμοι του Τορίνο είναι γεμάτοι λακκούβες και σαμαράκια. Το αυτοκίνητο τις φιλτράρει άψογα καθώς περισσότερο τις ακούς παρά τις νιώθεις, το καλό όμως είναι πως οι αναρτήσεις δεν είναι υπερβολικά μαλακές. Αντιθέτως κρατάνε το όχημα στις στροφές χωρίς να υπολείπονται σε άνεση. Από κει και έπειτα, εάν κινείσαι ομαλά και χωρίς να έχεις νευρική επαφή με το δεξί πεντάλ, η κατανάλωση εντός πόλης μπορεί να πέσει ακόμα και στα 3.5λτ./100χλμ. και εκτός στα 5.9λτ./100χλμ. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ισχύ 21kW του ηλεκτροκινητήρα ο οποίος βρίσκεται στο κιβώτιο και έτσι μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1χλμ. ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.
Όσο πιο πολύ οδηγούσαμε το νέο Fiat Grande Panda, τόσο περισσότερο μας άρεσε. Φαίνεται να είναι ο απόλυτος βοηθός στις αστικές μετακινήσεις, έχοντας βέβαια και την άνεση να κινηθεί στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο απροβλημάτιστα. Σίγουρα ο στόχος του δεν είναι η σπορ οδήγηση. Είναι όμως η άνεση, οι χώροι και οι οικονομικές μετακινήσεις και σε αυτά, «σκίζει».
Φυσικά, το μοντέλο έχει πληρέστατη λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας με λειτουργίες όπως: ενεργό φρενάρισμα, διατήρηση στην λωρίδα, έλεγχο απόσπασης προσοχής του οδηγού και ειδοποίηση για ασφαλές άνοιγμα των θυρών.
Το νέο FIAT Grande Panda Hybrid θα καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών ενώ θα είναι διαθέσιμο στα τρία επίπεδα εξοπλισμού Pop, Icon και la Prima, με τις παραγγελίες στη χώρα μας να ενεργοποιούνται πολύ σύντομα.

-
VIDEO17 ώρες ago
ΒΟΛΟΣ: 41ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΗΣ ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΠΝΟΗ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ
-
VIDEO16 ώρες ago
ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ 2ΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΙ – ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΥΓΕΙ
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ17 ώρες ago
Επίσκεψη Δ. Κουρέτα στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ9 ώρες ago
«Πρωταθλήτριες» οι επιχειρήσεις στη φορολογική συμμόρφωση – «Αγκομαχούν» τα φυσικά πρόσωπα για να πληρώσουν τους φόρους
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ18 ώρες ago
Καθαρισμός ρεμάτων από την Περιφέρεια στην Τσαριτσάνη Ελασσόνας
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ23 ώρες ago
Συλλυπητήρια του Κυριάκου Μητσοτάκη για την τραγωδία στην Αυστρία: Οι σκέψεις μου είναι με τα θύματα και τις οικογένειές τους
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ20 ώρες ago
Τουρνουά «Τάπα στη Βία και τον Ρατσισμό»: Μια Γιορτή Αθλητισμού και Ανθρωπιάς στη Σκιάθο
-
ΕΛΛΑΔΑ10 ώρες ago
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 11 Ιουνίου