AUTO-MOTO
Οδηγούμε την Πρωταθλήτρια Yamaha R6 Next Gen του Άλεξ Παπαγεωργίου
του Δημήτρη Διατσίδη
φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου, Σπύρος Πατμανίδης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο Πρωταθλητής Ελλάδας 2023 στην κατηγορία Supersport (SSP) είναι ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, που φέτος σφράγισε τον 7ο Τίτλο της καριέρας του.
14 χρόνια μετά το πρώτο του Πρωτάθλημα, στα 48 του ο αθλητής από την Αθήνα εξακολουθεί και παραδίδει μαθήματα επιμονής, αφοσίωσης, μαχητικότητας και έδωσε μεγάλη μάχη στη διάρκεια του Βαλκανικού Πρωταθλήματος, μαζί με το οποίο έγινε και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στους Αγώνες των Σερρών.
O Αλέξανδρος Παπαγεωργίου εν δράσει…
Η Zen1One Racing των Αντώνη Μερεμέτη και Δημήτρη Παπανικολάου που έχει και την ευθύνη όλων των ηλεκτρονικών και της διαχείρισης του κινητήρα, αλλά και της τηλεμετρίας της μοτοσυκλέτας.
Η πρόσκληση να οδηγήσουμε την αγωνιστική αυτή κατασκευή ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενη, αφού μάλιστα η δοκιμή μας θα γινόταν στην πίστα των Σερρών, όπου έγινε και ο τελευταίος Αγώνας της χρονιάς και για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα και η R6 είχε ρυθμιστεί τέλεια για την καλύτερη πίστα των Βαλκανίων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αρχικά να πούμε ότι πρόκειται για μια ελαφριά μοτοσυκλέτα με βάρος στα 164 κιλά, αρκετά ελαφρύτερη από τις χιλιάρες Superbike που συνήθως οδηγούμε στην πίστα. Η θέση οδήγησης είχε αλλάξει ώστε να χωράμε στην θέση οδήγησης, που για τον πανάλαφρο και μικρόσωμο οδηγό της είναι οριακά προσαρμοσμένη ώστε να τον βοηθά στη σωστή κίνηση στο βγάλσιμο στις στροφές και στην καλύτερη δυνατή θέση στις ευθείες για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.
Οι 140 ίπποι του κινητήρα, με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, αμέσως δείχνουν τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, που είναι η ομαλή δύναμη μετά το μέσον του στροφόμετρου και το εντυπωσιακά γρήγορο ανέβασμα των στροφών στις 14,500, με τον κινητήρα να “ουρλιάζει” με έναν ήχο που σε προτρέπει να οδηγήσεις ακόμη πιο γρήγορα από όσο νομίζεις ότι μπορείς!
Μπορεί η δύναμη να μην φαίνεται εξωφρενική, όπως στις χιλιάρες των 200+ ίππων, αλλά ο συνδυασμός με το χαμηλό βάρος δίνουν μια τέλεια επιτάχυνση και σε κάνουν να παίρνεις φόρα, τη φόρα που χρειάζεται να οδηγηθούν τα εξακοσάρια. Πέρα από αυτό το φρενάρισμα γίνεται κάπως αργότερα από τα σημάδια που έχεις βάλει με τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και λόγω ελαφρά μικρότερης τελικής στην ευθεία των 636μ. της πίστας των Σερρών, αλλά και λόγω – και πάλι – λόγω του μικρότερου βάρους.
Έτσι μαθαίνεις να οδηγείς με φόρα και με ροή, κάτι που σε βελτιώνει ως οδηγό. Το συγκεκριμένο σύνολο με όλα αυτά που βλέπουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά, προσφέρει μια απίστευτα θετική αίσθηση στο πλάγιασμα από την είσοδο μέχρι το μέσον της στροφής και στην έξοδο όλα γίνονται επίσης άψογα χάρις και στην πρόσφυση των σλικ Dunlop που χρησιμοποιεί η ομάδα. Και το κυριότερο, δεν κουράζεσαι, με την R6 να σου κάνει όλα τα “χατήρια” και να σε κάνει να αισθάνεσαι ένας οδηγός αγώνων. Βέβαια για να φτάσεις να γυρνάς στο 1.19 που κάνει ο Άλεξ Παπαγεωργίου χρειάζεται τεράστια εξοικείωση και το να αποκτήσεις τέτοια φόρα που σίγουρα δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα. Άλλωστε μιλήσαμε πριν για αφοσίωση και επιμονή του οδηγού που προπονείται εντατικά όλον το χρόνο για να μπορεί να αποδίδει έτσι και να κυνηγά τα Πρωταθλήματα.
Τα ηλεκτρονικά είναι αυτά που επιβάλλει ο κανονισμός των Supersport και η ομάδα έχει προσαρμόσει όλη τη λειτουργία του κινητήρα πάνω σε αυτά, με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Όλα δουλεύουν “ρολόι” και τα κορυφαία περιφερειακά που έχουν επιλεγεί φτιάχνουν το σύνολο που μπορεί να κερδίζει. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στη δοκιμή μας ήταν ένας αισθητήρας του quickshifter που έκανε προβληματικό το κατέβασμα των ταχυτήτων και έτσι μας έκοψε λίγο από την απόλυτη ευχαρίστηση που θα μπορούσαμε να είχαμε. Από την άλλη αυτό το “σαμποτάζ” μας έδωσε την ευκαιρία να μας υποσχεθεί η φιλόξενη ομάδα και ο τρομερός οδηγός της, μία ακόμη “βόλτα” και δοκιμή στις Σέρρες, μ’ολις ο καιρός το επιτρέψει, οπότε τελικά λειτούργησε υπέρ μας!!!
Εν κατακλείδι σε μια τέτοια δοκιμή και επαφή με μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα μπορείς να καταλάβεις πόση προσοχή και πόσο σωστή προετοιμασία χρειάζεται για να διεκδικείς και να παίρνεις τα Πρωταθλήματα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο Αλέξανδρος έχει επτά από αυτά!
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Yamaha R6 Next Gen by ZenOne Racing Specs
Κυβισμός 599 cc
Απόδοση 140 Hp
Προδιαγραφές WSSP 2023
Φίλτρο αέρα MWR WSBK
Εξάτμιση Akrapovic Evolution
Ψυγείο H2O
Προστασία κινητήρα GB Racing
Λιπαντικά Quantum
Xοάνες ψεκασμού MWR
Συμπλέκτης STM
Διαχείρηση Mectronic WSS600_A
Καλωδίωση Yamaha Racing
Καντράν ECU Master – Solo Eng.
Βάρος 164Kg
Αναρτήσεις Öhlins FKR / TTX GP
Αμορτισέρ τιμονιού Toby
Φρένα Μπροστά Brembo T-Drive
Σωληνάκια Υψηλής Melotti Racing RBS
Στοπ τιμονιού Melotti Racing
Προστασία πλαισίου Sebimoto
Ζελατίνα Ermax
Μανέτα φρένου Spider
Τρόμπα φρένου OEM
Ποδοστήρια PPTuning
Τιμόνια Spider
Τάπα ρεζερβουάρ Spider
Ελαστικά Dunlop KR
Διακόπτες Carraro Engineering
Καταγραφικό δεδομένων 2D
Εξωτερικοί Αισθητήρες AIM-Mectronic-Avio Race
Quickshifter Cordona – Avio Race
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Κακοκαιρία Bora: Άνοιξαν οι ουρανοί στη Ρόδο – Μήνυμα από το 112 «απομακρυνθείτε από υπόγεια και ισόγεια»
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ7 ώρες ago
Κακοκαιρία Bora: Πλημμύρισαν δρόμοι και έπεσαν δένδρα στα Μεσάγγαλα του Δήμου Τεμπών
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Ρόδος: Τρομακτικές εικόνες και βίντεο από τις πλημμύρες δείχνουν την ένταση των φαινομένων
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ2 ώρες ago
Προβλήματα σε υποδομές σε Πλαταμώνα, Νέους Πόρους και Λεπτοκαρυά
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Θεσσαλονίκη: Νέα γυναικοκτονία – 46χρονος δολοφόνησε τη γυναίκα του και τραυμάτισε τον γιο
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ώρες ago
Κακοκαιρία «Bora»: Τσουνάμι προβλημάτων – «Η βροχή στη Ρόδο έφτασε το 75% του νερού στη Βαλένθια»
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago
Κακοκαιρία «Bora»: Υπερχείλισε το φράγμα της Θέρμης στη Θεσσαλονίκη
-
ΕΛΛΑΔΑ23 ώρες ago
Κακοκαιρία Bora: Μήνυμα 112 για εκκένωση του Κοντιά στην Λήμνο λόγω υπερχείλισης φράγματος