Connect with us

OIKONOMIA

Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής

Published

on

Spread the love

Τα αποτελέσματα παγκόσμιας μελέτης σε τριάντα χώρες και την Ελλάδα

«Αγόρασε. Χρησιμοποίησε. Πέταξε. Επανάλαβε». Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αλλάζει. Όχι μόνο για οικολογικούς λόγους, αλλά γιατί πλέον οι καταναλωτές εκτιμούν ότι μπορεί ο λιτός τρόπος ζωής να τους κάνει πιο ευτυχισμένους. Μάλιστα στην αλλαγή αυτή φαίνεται ότι ρόλο μπορούν να παίξουν και οι επιχειρήσεις υποστηρίζοντας συμπεριφορές που βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Έρευνα της Solid Havas που παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας μελέτης σε τριάντα χώρες και την Ελλάδα, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στην αλλαγή του μοντέλου καταναλωτικής συμπεριφοράς, έδειξε ότι το καταναλωτικό κοινό έχει πλέον κορεστεί και αναζητά τη χαρά της λιτής ζωής, καθώς οι πολλαπλές κρίσεις – οικονομικές, οικολογικές, ιδεολογικές – κάνουν τους ανθρώπους να θέλουν να βάζουν όρια ακόμα και στην κατανάλωση.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Παράδειγμα

Τρεις στους τέσσερις απορρίπτουν την ιδέα ότι οι οικονομίες πρέπει να συρρικνωθούν για να βρεθούν λύσεις σε όσα μας ταλαιπωρούν και θέλουν ζωντανές οικονομίες που να βασίζονται στην καινοτομία, σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Για αυτούς τους καταναλωτές, λιτότητα σημαίνει αγοράζω καλύτερα, κάνω περικοπές, μειώνω απορρίμματα και γίνομαι πιο αυτάρκης. Για παράδειγμα, στον κόσμο της μόδας μπορεί κανείς να δει αυτόν τον νέο τρόπο σκέψη και τη συμβολή των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον προτείνουν κλασικά κομμάτια σχεδιασμένα να διαρκούν χρόνια, αλλά και ρούχα φτιαγμένα από οργανικά υφάσματα ή ακόμα και ανακύκλωση των παλιών ρούχων των καταναλωτών, και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους για ρούχα.

Στην Ελλάδα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές λένε ότι το να είναι ικανοποιημένοι με απλά πράγματα τους κάνει ευτυχισμένους. Για τους περισσότερους (70%), το να εργάζονται λιγότερο και να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια είναι ένας από τους λόγους που τους ελκύει αυτή η λιτή ζωή. Ο πειρασμός όμως εξακολουθεί να έχει δύναμη, ειδικά μεταξύ των νέων, αφού περίπου οι μισοί (48%) Ελληνες της Gen Z (γεννημένοι τέλη δεκαετίας 1990 – αρχές 2010) – έναντι του 10% των baby boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) – δυσκολεύονται να αντισταθούν στους πειρασμούς που παρουσιάζει η οικονομία κατανάλωσης.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
VIDEO4 ημέρες ago

Βόλος: Η εικόνα της πόλης με το πρώτο φώς της ημέρας

VIDEO3 ημέρες ago

Βόλος: Εικόνες αποκάλυψης στις Αλυκές από τη θεομηνία κατέβασε όγκο φερτών υλών το Αλιγαρόρεμα

VIDEO3 ημέρες ago

Βόλος: Στον Εισαγγελέα κάτοικοι της Άλλης Μεριάς για τον χείμαρρο που τους έπνιξε

VIDEO4 ημέρες ago

Βόλος: Ξεχείλισε ο κραυσίδωνας στη Ζάχου με Αναλήψεως

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες ago

Κακοκαιρία Elias: Έσπασε ξανά ο Κραυσίδωνας – Πλημμυρίζουν σπίτια

VIDEO5 ημέρες ago

Αυτοψία Μπέου &συνομιλεί με πολίτη..65% του λέει..άστα αυτά απαντά ο Αχιλλέας…να καθαρίσουμε τη πόλη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Αυτό είναι το ολλανδικό «σχέδιο Δέλτα» που ετοιμάζουν για την Θεσσαλία μετά τις πλημμύρες

VIDEO5 ημέρες ago

H παραλιακή οδό της Άγριας πριν λίγη ώρα

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago

Λίμνη Κάρλα: Δείτε πως έγινε μετά την κακοκαιρία

ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago

Θεσσαλία: Πρώτος θάνατος από λεπτοσπείρωση στις πληγείσες περιοχές

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλή