Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πεδίο αναζήτησης και διάδοσης νέας γνώσης

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Με το 6ο Επιστημονικό Συμπόσιο του Κέντρου Έρευνας και Μελέτης της Μικρασιατικής Ερυθραίας (Κ.Ε.Μ.Μ.Ε.) του Δήμου Κηφισιάς, κορυφώνονται οι εκδηλώσεις μνήμης για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την καταστροφή της Μικράς Ασίας, ένα από μεγαλύτερα ιστορικά γεγονότα της Νεότερης Ελλάδας, στις 26 και 27 Νοεμβρίου 2022 στο Domotel Kastri.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το Συμπόσιο με θέμα “1922-2022. Αιτίες και Συνέπειες της Μικρασιατικής Καταστροφής” αποτελεί συνέχεια των πέντε προηγούμενων αντίστοιχων διοργανώσεων που έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία το Κ.Ε.Μ.Μ.Ε. και αναμένεται να αποτελέσει πρόσφορο πεδίο επιστημονικής αναζήτησης, διάδοσης καινούριας γνώσης και διαλόγου μεταξύ 16 διακεκριμένων μελετητών, ιστορικών και ερευνητών.

Επίτιμη Πρόεδρος του 6ου Επιστημονικού Συμποσίου είναι η διακεκριμένη ακαδημαϊκός κ. Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ.

Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα του Συμποσίου για τις δυο ημέρες διαμορφώνεται ως εξής:

Σάββατο 26 Νοεμβρίου

10.30-11.45
ΕΝΟΤΗΤΑ Α1 – ΠΡΙΝ | Εθνικός ∆ιχασμός & Διεθνές Περιβάλλον

Σπύρος Πλουμίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας, ΕΚΠΑ
Ο Μικρασιατικός Ελληνισμός: Από την “ανακάλυψη” στην Καταστροφή

Αλέξης Αλεξανδρής, Πρέσβυς ε.τ. – Μέγας Ρήτωρ του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Η εξόντωση του Ελληνικού πληθυσμού της Μικράς Ασίας. Πατριαρχική απογραφή του 1910-1912 και καταγραφή του προσφυγικού πληθυσμού της Ελλάδος το 1928

Sir Michael Llewellyn-Smith, Ακαδημαϊκός-∆ιπλωμάτης
The role of the External Powers in the Asia Minor war

12.00-16.00
ΕΝΟΤΗΤΑ Α2 – ΚΑΤΑ | Μάιος 1919-Νοέμβριος 1920

Βλάσης Αγτζίδης, Ιστορικός
Το διεθνές πλαίσιο την περίοδο της Μικρασιατικής Εκστρατείας

Μανόλης Κούμας, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας, ΕΚΠΑ
Η αλλαγή της στάσης των Μεγάλων ∆υνάμεων το 1920-1922 και πώς αυτό επηρέασε το αποτέλεσμα των εκλογών

Τάσος Τέλλογλου, ∆ημοσιογράφος
Εικόνα των Ελλήνων στρατιωτών όπως αυτή αποτυπώθηκε στις εφημερίδες του Μετώπου σχετικά με τη χώρα που κατείχαν

Άγγελος Συρίγος, Αναπληρωτής Καθηγητής ∆ιεθνούς ∆ικαίου – Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων
Η αποβίβαση των Ελλήνων στη Σμύρνη- Εικόνα και αποτελέσματα στις δυο πλευρές του Αιγαίου

Στο περιθώριο του Συμποσίου θα προβληθεί η ταινία “Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922”, της Μαρίας Ηλιού

Κυριακή 27 Νοεμβρίου

10.30-11.45
ΕΝΟΤΗΤΑ Β1 | ∆εκέμβριος 1920- Αύγουστος 1922

Πιέρρος Τζανετάκος, Ιστορικός – ∆ημοσιογράφος
Προσλήψεις της Μικρασιατικής Εκστρατείας. Κοινωνία και αντιπολιτευτικός λόγος πριν και μετά τις εκλογές του 1920

Θάνος Βερέμης, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
H κατάρρευση του Μετώπου του 1922

Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου, Πρόεδρος ∆ιοικητικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Στρατιωτικός αναλυτής
Ελληνική στρατηγική εναντίον κεμαλικής

12.00-14.30
ΕΝΟΤΗΤΑ Β2 | Μετά την Καταστροφή

Αντώνης Κλάψης, Επίκουρος Καθηγητής ∆ιπλωματίας και ∆ιεθνούς Οργάνωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
«Από πού πάνε για την κόκκινη μηλιά;». Στρατηγικές αδυναμίες της Ελλάδας των «δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών»

Θανάσης ∆ιαμαντόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Η δίκη των έξι

Σωτήρης Ριζάς, ∆ιευθυντής Κέντρου Έρευνας της Ιστορίας του Νεότερου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών
Η Ελλάδα των δύο ηπείρων και των πέντε θαλασσών. Ρεαλισμός ή ουτοπία; ∆ιλήμματα Υψηλής Στρατηγικής. Βενιζέλος, Μεταξάς

Γιάννης Γρηγοριάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής και κάτοχος έδρας Jean Monnet στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ, Τουρκία
Το κριτήριο της θρησκείας στην Συμφωνία Ανταλλαγής των Πληθυσμών

Λένα ∆ιβάνη, Συγγραφέας
∆ιδώ Σωτηρίου: Η μικρασιατική τραγωδία μέσα από τα μάτια ενός 11χρονου κοριτσιού

Cengiz Aktar, Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης
30 years of ethno-religious cleansing (1894-1924); Erased memory and retributive justice

Τις εργασίες του Συμποσίου συντονίζoυν οι δημοσιογράφοι Απόστολος Μαγγηριάδης, Μαρία Σαράφογλου και Παύλος Τσίμας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Συμπόσιο θα μεταδοθεί ζωντανά με στόχο να ταξιδέψει στον Απόδημο Ελληνισμό και όχι μόνο.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και απαιτείται εγγραφή, για την εξασφάλιση της θέσης σας.

Για δήλωση συμμετοχής πατήστε εδώ.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΣΚΟΠΕΛΟΣ : ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΤΙΣ 2-3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Στην Γλώσσα Σκοπέλου η οικογένεια του Γιάννη Τριανταφύλλου εδώ και πολλά χρόνια μέσα στο κτήμα τους διατηρεί ,επιβλέπει και συντηρεί το εξωκλήσι της ΑΓΙΑΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ.Ίδη οι ετοιμασίες είχαν ξεκινήσει απο νωρίς και ο περιβάλλοντας χώρος έχει καθαριστεί απο το Γιάννη Τριανταφύλλου και το εκκλησάκι περίμενε τους επισκέπτες για ευλογία.Πολύς κόσμος πήγε απο Αθήνα ,Βόλο ,Σκιάθο Σκόπελο ,Γλώσσα και Λουτράκι και έδωσε το παρόν στο Πανηγύρι της ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ .Ο Γιάννης Τριανταφύλλου ο οικοδεσπότης όπως πάντα εδώ και πολλά χρόνια ετοίμασε τις δυο ημέρες αυτές στις 2-3 Δεκεμβρίου να ευχαριστήσει τον κόσμο ,και είχε προγραμματίσει οργανοπαίκτες και παραδοσιακά εδέσματα.Ο ιδιοκτήτης κ.Γιάννης Τριανταφυλλου μας δήλωσε ότι στις 2 (Παρασκευή )του μηνός Δεκεμβρίου στις 5:00 το απόγευμα τελέστηκε ο Μέγας Εσπερινός και την άλλη ήμερα στις 3 (Σάββατο)του μηνός το πρωί έγινε Θεία Λειτουργία απο το Πατήρ Νικόλαο απο το Έλιος.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1954

Το εκκλησάκι χτίστηκε το έτος 1954 απο τον αείμνηστο Δημήτρη Τριανταφυλλου με αφορμή το τάμα που είχε για την ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ.Την εποχή εκείνη ο Δημήτρης Τριανταφύλλου εξασκούσε το επάγγελμα του μεταφορέα με το μικρό καραβάκι και κουβαλούσε την πραμάτια του απο την Γλώσσα Σκοπέλου προς το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ,και κάποια στιγμή στην θέση Κάβο Γουρούνι τον έπιασε θαλασσοταραχή και παρακάλεσε την ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ να τον σώσει και για αντάλλαγμα θα χτίσει ένα εξωκλήσι προς τιμή της στο κτήμα του.
Πράγματι ο ΚΥΡΙΟΣ και ΘΕΟΣ μας με την μεσολάβηση της ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ άκουσε την παράκληση του Δημητριου Τριανταφύλλου και τους έσωσε με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί το εκκλησάκι και να λειτουργεί πάντα απο το 1954 μέχρι και σήμερα προς ανάμνηση του γεγονότος .
Πολύ κόσμος βρέθηκε τις δυο ήμερες στο Πανηγύρι παρότι το τσουχτερό κρύο και τις βροχοπτώσεις απο την προηγούμενη ημέρα.
Το ASTRA.GR -ASTRA TV κοντά σε όλα τα γεγονότα με απεσταλμένους έχει φωτογραφικό υλικό απο το Πανηγύρι της ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ .
Εμείς ευχαριστούμε για τα υλικό και ευχόμαστε σε όλους να αξιωθούν να ξαναπάνε και του χρόνου.

ΓΙΑ ΤΟ ASTRA.GR -ASTRA TV
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΑΖΕΡΜΠΑΙΤΖΑΝ ΕΧΟΥΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Ομοιότητα λαϊκών μουσικών οργάνων του Αζερμπαϊτζάν και της Ελλάδας
Τα μουσικά όργανα, που αποτελούν τον εθνικό θησαυρό του λαού μας, είναι πλούσια και ποικίλα. Τα περισσότερα από αυτά, που δημιουργήθηκαν στην αρχαιότητα, έχοντας βελτιωθεί, έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα. Η παρουσία εικόνων διαφόρων μουσικών οργάνων σε αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των αρχαιολογικών ανασκαφών στην περιοχή που κατοικούν οι Αζερμπαϊτζάνοι υποδηλώνει ότι αυτά τα όργανα έχουν αρχαία ιστορία.
Περίπου 90 μουσικά όργανα χρησιμοποιούνταν στο Αζερμπαϊτζάν. Σύμφωνα με τη σύγχρονη ταξινόμηση ήχου χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες: έγχορδα, πνευστά, κρουστά και ιδιόφωνα όργανα.
Τα λαϊκά παραδοσιακά μουσικά όργανα του Αζερμπαϊτζάν μοιάζουν πολύ στην εμφάνιση και έχουν πολλά κοινά με παρόμοια μουσικά λαϊκά όργανα της Ελλάδας, τα οποία είναι επίσης ευρέως δημοφιλή σε αυτή τη χώρα. Στη συνέχεια θα κάνουμε συγκρίσεις.
Τα πιο διαδεδομένα έγχορδα μουσικά όργανα επί του παρόντος είναι το ταρ, το οποίο ο Ουζείρ Γκατζιμπέκοβ, μεγάλος συνθέτης και ιδρυτής της τέχνης της όπερας στο Αζερμπαϊτζάν, θεώρησε «το πρώτο από τα όργανα όσον αφορά τη συχνότητα χρήσης», «το πιο πολύτιμο και σημαντικότερο από τα όργανα που μπορούν να επεκτείνουν την ανατολίτικη μουσική εκπαίδευση», το κεμαντσά, που ονομάζεται “το πιο όμορφο από τα μελωδικά όργανα”, το σάζ – ο “συνομιλητής” των ποιητών – Ασούγκων, το κανόν, το οποίο ο Φιζούλι συνέκρινε με το “σεντούκι των μυστικών” και το ούτι που θεωρούνταν ο «σάχης», δηλ.«βασιλιάς» όλων των οργάνων.
Το ταρ, το σώμα του οποίου από πάνω μοιάζει με τον αριθμό οκτώ, χωρίζεται σε δύο μέρη – μεγάλο και μικρό. Το όργανο έχει 11 μεταλλικές χορδές. Ο μεγάλος ποιητής του Αζερμπαϊτζάν Νιζαμί Γκιαντζαβί το αναφέρει επίσης σε μια σειρά από έργα του.
Το αρχαίο κεμαντσά, που γέμιζε τις καρδιές με χαρά, βύθιζε έναν άνθρωπο στον κόσμο των ονείρων με έναν θλιβερό, υπέροχο ήχο, ήταν ένα μονόχορδο όργανο με μακρύ λαιμό. Τώρα έχει τέσσερις χορδές. Η χροιά του θυμίζει βιολί.
Η εξέλιξη του σάζ είναι στενά συνδεδεμένη με την τέχνη των Ασούγκων. Τα πρώτα σάζια είχαν κοντό λαιμό και δύο ή τρεις χορδές. Επί του παρόντος, το βαθύ σώμα του είναι συναρμολογημένο από εννέα λωρίδες ξύλου μουριάς και ο λαιμός είναι κατασκευασμένος από ξύλο καρυδιάς. Με βάση το μέγεθος, το σάζ χωρίζεται σε μεγάλο (tavar), μεσαίο και μικρό. Είναι ορχηστρικό όργανο και μουσικό όργανο μπάντας .
Ο λεπτός, τρυφερός και απαλός ήχος του κανόν, που τοποθετείται στα γόνατα του ερμηνευτή, αναπαράγεται με τη βοήθεια μεταλλικών λαβών που φοριούνται με τη μορφή δακτυλήθρας στους δείκτες. Αυτό το μουσικό όργανο ήταν κάποτε πολύ διαδεδομένο στην Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου του Αζερμπαϊτζάν.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το ουντ (μια συντομευμένη εκδοχή του “al-ud”, το ούτι δηλαδή), ο βαθύς, απαλός ήχος του οποίου παράγεται με τη βοήθεια ενός φτερού αετού, θεωρείται ένα από τα παλαιότερα μουσικά όργανα. Μέχρι τον Χ αιώνα, το ουντ (ούτι) είχε τέσσερις χορδές, αργότερα προστέθηκε μια πέμπτη χορδή και κάθε χορδή διπλασιάστηκε για να ενισχύσει τον ήχο. Το ούτι τον Μεσαίωνα διαδόθηκε ευρέως σε όλη την Ευρώπη και τον XVII –XVIII αιώνα έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο ανάπτυξής του, αλλά σταδιακά άρχισε να χάνει την υπεροχή του, δίνοντας τη θέση του στο βιολί και την κιθάρα. Μόνο στις χώρες της Ανατολής διατηρεί την υπεροχή του. Ο ήχος των μεταλλικών χορδών (παλιά ήταν από μετάξι) επιτυγχάνεται με τις κινήσεις των δακτύλων. Το ουντ, όπως και το ταρ, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη της μουσικής του μουγκάμ – ενός από τα κύρια είδη της παραδοσιακής μουσικής του Αζερμπαϊτζάν.
Ο ζουρνάς είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα πνευστά από καλάμι. Πρόκειται για έναν ξύλινο σωλήνα με επιστόμιο και διπλό γλωσσίδι. Ο ήχος του ακούγεται σε γιορτές, γάμους, αθλητικούς αγώνες. Αυτό το μουσικό όργανο έχει τουλάχιστον τρεις χιλιάδες χρόνια ιστορίας.
Το ναγκάρα είναι ένα από τα αρχαία μουσικά όργανα. Το αζερμπαϊτζάνικο ναγκάρα δε διαφέρει από ένα συνηθισμένο τύμπανο, μόνο που όταν το παίζουν, αντί για ξύλινα μπαστούνια απλώς χτυπούν με τα χέρια τους.
Στο Ναχιτσεβάν υπάρχουν επίσης το γιαν-τουτέκ και το τουλούμι. Το τουτέκ ανήκει στα πνευστά λαϊκά όργανα του Αζερμπαϊτζάν τύπου φλαούτου. Το τουτέκ είναι το αρχαιότερο λαϊκό όργανο, με ιστορία 10-12 χιλιάδων ετών.
Το τουλούμι αποτελείται από δύο μέρη – ένα δερμάτινο ασκί και ένα καλαμάκι με ζουρνά. Πρόκειται για πνευστό όργανο τύπου γκάιντας. Το παίζουν καλύπτοντας με τα δάχτυλά τους τις τρύπες του ζουρνά. Ο αέρας εισέρχεται στο ζουρνά από ένα δερμάτινο ασκί, το οποίο φουσκώνει ο παίκτης μέσω ενός ειδικού σωλήνα από κόκκαλο. Το να παίζεις τουλούμι απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία.
Το ντιουμπέκ (Dumbek) είναι ένα κρουστό όργανο του οποίου το χείλος πάνω μοιάζει με βάζο για λουλούδια.
Τα εθνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα του Αζερμπαϊτζάν μοιάζουν και έχουν κοινά στοιχεία με τα ανάλογα μουσικά παραδοσιακά όργανα της Ελλάδος, τα οποία μέχρι σήμερα ευρέως παίζονται στα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

Σοκ στην Σκιαθο 37χρονη έγκυος εχασε το 9 μηνών μωρό της στην εντατική η ίδια σε κρίσιμη κατάσταση

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago

Συγκλονίζει ο πατέρας της 21χρονης φοιτήτριας: Τη θέλω κοντά μου αλλά ξέρω ότι δεν γίνεται

LIFESTYLE6 ημέρες ago

Αποκαλύψεις – φωτιά από την Τζούλια Νόβα: «Στον Τροχό της Τύχης όλοι ξεσπούσαν σε εμένα, έγινε κάτι και…» (vid)

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago

Πρώην παίκτης ριάλιτι: «Ήμουν ο πιο επιτυχημένος άνδρας escort με 1.000€ την βραδιά, είχα πελάτες ηθοποιούς»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ7 ημέρες ago

ΑΡΑΧΩΒΑ: ΦΩΤΑΓΩΓΗΘΗΚΕ Η ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

LIFESTYLE7 ημέρες ago

Ο Νίκος Παπαδάκης αποκαλύπτει – «Με έπιασε ένας πόνος, είπα ότι αν θα τη βγάλω θα το κόψω»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ημέρες ago

Έφυγε από την ζωή ο Γιωργος Κόταλης

LIFESTYLE7 ημέρες ago

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ -ΑΡΑΧΩΒΑ:Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΝΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΗΜΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΑΚΚΑ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Τα πρώτα χιόνια στα Χανια Πηλιου και στο χιονοδρομικό

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Ο Κώστας Βουτσάς βρέθηκε στην «Παριζιάνα» γιατί ήταν στα «μέλια» με την Έρρικα Μπρόγιερ

Δημοφιλή