Connect with us
banner epikhirisis

ΚΟΣΜΟΣ

Πεκίνο: Ξεκίνησε η καμπάνια για τον περιορισμό της «διαδικτυακής απαισιοδοξίας»

Published

on

000 36TY83T scaled.jpg

Η κινεζική κυβέρνηση ξεκίνησε μια δίμηνη εκστρατεία με στόχο να περιορίσει τις διαδικτυακές αναρτήσεις που «υπερβάλλουν σε αρνητικά και απαισιόδοξα συναισθήματα». Σύμφωνα με την Cyberspace Administration of China, στόχος είναι να «διορθωθούν οι αρνητικές διαθέσεις» και να δημιουργηθεί ένα πιο πολιτισμένο και ορθολογικό διαδικτυακό περιβάλλον.

Στο στόχαστρο βρίσκονται αφηγήσεις όπως το «διάβασμα δεν έχει νόημα» ή το «η σκληρή δουλειά δεν οδηγεί πουθενά», φράσεις που αντικατοπτρίζουν τη δυσπιστία και απογοήτευση της νέας γενιάς, η οποία βιώνει υψηλή ανεργία, επιβράδυνση της οικονομίας και εξοντωτικό ανταγωνισμό για σπουδές και εργασία.

Οι “killjoys” της καθημερινότητας

Η κυβέρνηση βλέπει ως “killjoysόχι μόνο τους απλούς χρήστες που εκφράζουν απαισιοδοξία, αλλά και influencers που με χιούμορ ή σκληρές αλήθειες ενισχύουν αυτό το κλίμα. Ο Hu Chenfeng, για παράδειγμα, έχασε τα προφίλ του χωρίς εξηγήσεις μετά από viral σχόλια που θεωρήθηκαν υποκινητικά για κοινωνικές διαιρέσεις. Αντίστοιχα, ο γνωστός δάσκαλος Zhang Xuefeng, ο οποίος συχνά μιλούσε για την ανάγκη «ρεαλιστικών επιλογών σε έναν άδικο κόσμο», είδε τους λογαριασμούς του να περιορίζονται.

Με αυτό τον τρόπο, το Πεκίνο προσπαθεί να εξουδετερώσει τους φορείς της απογοήτευσης που μπορούν να ενισχύσουν το αίσθημα ματαίωσης στη νεολαία.

Τι είναι οι “killjoys”

Οι Killjoys είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται στο κινεζικό διαδίκτυο για να περιγράψει τους ανθρώπους που διαδίδουν απαισιοδοξία, αρνητικά συναισθήματα και αποθαρρυντικά μηνύματα, όπως το «διάβασμα είναι άχρηστο» ή «η σκληρή δουλειά δεν αποδίδει».

Advertisement

Πρόκειται για μια διαδικτυακή «υποκουλτούρα» που εκφράζει την απογοήτευση της νεολαίας απέναντι στην ανεργία, τον αδυσώπητο ανταγωνισμό και τις κοινωνικοοικονομικές πιέσεις. Οι αρχές στην Κίνα τους θεωρούν επικίνδυνους, γιατί ενισχύουν την κοινωνική παραίτηση και γι’ αυτό βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας εκστρατείας λογοκρισίας.

Η στρατηγική “Always sunny”

Η λογική είναι ξεκάθαρη: ένα «πάντα ηλιόλουστο» (“Always sunny”) διαδίκτυο θα αποτρέψει τη μαζική διάδοση αρνητικών συναισθημάτων. Έτσι, εκτός από μεμονωμένα πρόσωπα, στο στόχαστρο μπαίνουν και οι ίδιες οι πλατφόρμες όπως Weibo, Xiaohongshu και Kuaishou, οι οποίες δέχονται «αυστηρές ποινές» επειδή δεν περιορίζουν την «αρνητική» θεματολογία.

Ωστόσο, ειδικοί προειδοποιούν πως η καταστολή δεν εξαφανίζει το πρόβλημα αλλά το εντείνει. Αντί να σβήνουν, οι αρνητικές διαθέσεις ενδέχεται να συσσωρεύονται χωρίς διέξοδο, οδηγώντας σε μεγαλύτερη κοινωνική πίεση.

Η πρόκληση της Κίνας

Η πραγματική πρόκληση για την Κίνα είναι ότι οι “killjoys” δεν γεννιούνται από το διαδίκτυο, αλλά από την ίδια την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα: χαμηλή ανάπτυξη, ανεργία νέων, μείωση γεννήσεων. Παρά τις προσπάθειες, δύσκολα μπορεί να “εξαφανιστεί” η απαισιοδοξία όταν οι ρίζες της βρίσκονται στην καθημερινή ζωή.

Όπως τονίζει ο καθηγητής Simon Sihang Luo, «ακόμα και μια πανίσχυρη κυβέρνηση όπως η κινεζική δεν μπορεί να ανακόψει τα κύματα απαισιοδοξίας όταν η οικονομία δείχνει ασθενής και οι προοπτικές για τη νέα γενιά είναι χειρότερες από εκείνες των γονιών τους».

Advertisement

Πηγή: BBC | Μετάφραση: Νικόλαος Πάντος

Σχετικές ειδήσεις:

Κίνα: Δίμηνη εκστρατεία καταστολής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber



Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
main logo black
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο