

AUTO-MOTO
Πήρες turbo αυτοκίνητο; Αυτά είναι τα πέντε SOS για να μην το πάρεις… στα χέρια
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μπορεί κάποτε να ακούγαμε τη λέξη turbo και να τρίβαμε τα χέρια μας, όμως πλέον 9 στα 10 καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν κινητήρες με σύστημα υπερπλήρωσης. Περισσότερο γκάζι από λιγότερα κυβικά συνθέτουν το νέο σκηνικό (downsizing), και ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα σύνολο πολύ πιο ικανό. Όμως η αλήθεια είναι, πόσοι ξέρουν τις ιδιοτροπίες του Turbo;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η λειτουργία του turbo με απλά λόγια
Αν και πλέον οι περισσότεροι είναι συνυφασμένοι με την αρχή λειτουργίας του, ας παραθέσουμε τον πιο απλό ορισμό. Μία μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει έργο όταν αέρας και καύσιμο καίγονται στην σωστή αναλογία. Για μεγαλύτερη απόδοση, είτε πρέπει να μεγαλώσει η χωρητικότητα – κυβισμός- των θαλάμων καύσης, είτε να παρέχουμε περισσότερο αέρα για την καύση. Εδώ έρχονται οι δύο φτερωτές του turbo, οι οποίες ωθούν παραπάνω αέρα στον θάλαμο καύσης, ανεβάζοντας την παραγόμενη δύναμη του συνόλου.
Κανόνας 1ος: Είναι σχεδόν απαραίτητο, τα πρώτα 2-3 χιλιόμετρα που διανύουμε με ένα τουρμπάτο αυτοκίνητο το οποίο μόλις έχουμε βάλει μπροστά, να τα οδηγούμε με νορμάλ τρόπο. Μέχρι να πιάσει σωστή θερμοκρασία το turbo, καλό είναι να μην πιέζουμε γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ραγίσει το κέλυφος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Κανόνας 2ος: Έχεις φτάσει στον προορισμό σου; Μην σβήσεις το μοτέρ κατευθείαν. Άφησε το αυτοκίνητο αναμμένο στο ρελαντί για ένα λεπτό ώστε να «πέσει» η θερμοκρασία του turbo. Μάλιστα για αυτό τον λόγο υπάρχουν στην αγορά και turbo timer που πραγματοποιούν αυτόματα αυτή την διαδικασία.
Κανόνας 3ος: Δεν θέλει τέρμα γκάζι έχοντας χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Βυθίζοντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού αφενός δεν θα έρθει η επιτάχυνση που επιθυμούμε (καθώς το turbo ανοίγει μετά από κάποιες σ.α.λ.) αφετέρου θα ανέβει η κατανάλωση καυσίμου ακανόνιστα.
Κανόνας 4ος: Όσοι δεν είναι μυημένοι, είναι προτιμότερο να χαίρονται την επιτάχυνση του turbo σε ευθείες παρά πάνω σε μία στροφή. Κάποιος χωρίς εμπειρία μπορεί να ξαφνιαστεί από πιθανό σπινιάρισμα των τροχών και να βρεθεί σε δύσκολη κατάσταση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Κανόνας 5ος: Μερικοί turbo κινητήρες έχουν ανάγκη να τροφοδοτούνται με συγκεκριμένα οκτάνια καυσίμου. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν συγχωρούνται εκπτώσεις στην ποιότητα, αλλιώς θα εμφανιστούν σημάδια κακής λειτουργίας που θα μεταφραστούν σε πολλά ευρώ στο συνεργείο.

-
ΒΟΛΟΣ14 ώρες ago
Βόλος- Θλίψη για τον άτυχο άνδρα που βρέθηκε νεκρός τα ξημερώματα στο σπίτι του..
-
VIDEO8 ώρες ago
ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ΕΜΕΝΕ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ – ΑΓΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΗ ΣΙΝΔΟ – ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΧΑΙΡΙΕΣ
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Κορωπί: Νεκρός ο οδηγός του ΙΧ που καρφώθηκε στις προστατευτικές μπάρες
-
ΒΟΛΟΣ23 ώρες ago
«Λύγισε» και ο ιερέας λίγο πριν το τέλος- Σκηνές αρχαίου δράματος στον Αγ. Γεώργιο Ιωλκού στην κηδεία του Κωνσταντίνου και της Κερασίας
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Ερωτικό παιχνίδι με τραγική κατάληξη; Τι εξετάζουν οι Αρχές για τον νεκρό στην Ομόνοια
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ19 ώρες ago
Ενισχύσεις: Εγκρίθηκαν de minimis για αγροτικά προϊόντα – Οι δικαιούχοι και τα ποσά
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ14 ώρες ago
Μαγνησία- Γυναίκα ενώ οδηγούσε αισθάνθηκε αδιαθεσία και συγκρούστηκε με ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο
-
ΕΛΛΑΔΑ18 ώρες ago
Πιερία: Οικιακή βοηθός ξάφριζε ηλικιωμένη επί μήνες – Πάνω από 150.000 η λεία της