ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πίτσα: Πόσο ακρίβυνε σε Ελλάδα και Ευρώπη [γραφήματα]
![pizza g06c5d1a90 1920 768x513 1.jpg](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2024/02/pizza-g06c5d1a90_1920-768x513-1.jpg)
Είδος πολυτελείας τείνει να γίνει η πίτσα, ένα έδεσμα που έχει συνδυαστεί με συναντήσεις φίλων και οικογενειών. Οι Έλληνες αν και την αγαπούν ως μια εύκολη λύση φαγητού πλέον πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να την απολαύσουν.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat το 2023 ένας Ευρωπαίος ξόδεψε περισσότερα χρήματα για να αγοράσει πίτσα ή κις από έξω σε σύγκριση με ένα ή δύο χρόνια νωρίτερα.
Ειδικότερα, αυξημένη κατά 5,9% ήταν η μέση τιμή για την αγορά πίτσας τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022. Πρόκειται βέβαια για πολύ μικρότερη αύξηση από το 15,9% που είχε καταγραφεί στη σύγκριση Δεκεμβρίου 2022 με τον Δεκέμβριο του 2021.
Στην Ελλάδα, παρατηρείται άνοδος της τιμής της πίτσας κατά 3,9% τον Δεκέμβριο του 2023 σε ετησιοποιημένη βάση.
Πρόκειται επίσης για σημαντική επιβράδυνση, καθώς για παράδειγμα στη σύγκριση του Δεκεμβρίου 2022 με τον Δεκέμβριο του 2021 είχε παρατηρηθεί αύξηση 15,2%.
Ο μεγαλύτερος ετήσιος πληθωρισμός πίτσας και κις σημειώθηκε στην Ουγγαρία (13,4%), το Λουξεμβούργο (11,3%) και τη Λετονία (10,6%).
Στον αντίποδα, η Ολλανδία κατέγραψε μείωση τιμών 0,9%, ενώ μικρές αυξήσεις σημειώθηκαν στη Δανία (0,6%) και το Βέλγιο (1%). Ο πληθωρισμός πίτσας και στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2022 ήταν σχεδόν τριπλάσιος (15,9%).
Σημειώνεται ότι οι τιμές βασικών προϊόντων οδηγούνται σε ράλι με αποτέλεσμα να προκύπτουν πολύ μεγάλες επιβαρύνσεις για τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να πλήττονται χιλιάδες νοικοκυριά. Άλλωστε σε πρόσφατη έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) τον Νοέμβριο του 2023 προκύπτει ότι η μείωση ακόμη και αγορών τροφίμων και ειδών καθημερινής ανάγκης, η ακύρωση δαπανών για ταξίδια και ψυχαγωγία και η αναβολή κοστοβόρων εργασιών για το σπίτι ή το αυτοκίνητο είναι από τις αλλαγές που έχουν κάνει οι καταναλωτές στον τρόπο διαχείρισης του προϋπολογισμού τους προκειμένουν να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.
Καταρχάς είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων. Όπως φαίνεται μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.
Πηγή ΟΤ
![astratv](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2023/11/mainlogo.png)
![BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01](https://www.astratv.gr/wp-content/uploads/2024/07/BANNER_ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ-ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ-ΕΚΘΕΣΗ_ver1-01.jpg)
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Ασύλληπτη τραγωδία στην άσφαλτο – Ξεκληρίστηκαν δύο οικογένειες στο σοκαριστικό τροχαίο με την νταλίκα
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Δικαστική Αστυνομία: Ορκίστηκαν στην Κομοτηνή 426 αρχιφύλακες και φρουροί
-
ΕΛΛΑΔΑ9 ώρες ago
Ζάκυνθος: Άγρια συμπλοκή τουριστών στον Λαγανά – Συνελήφθη 19χρονος Σέρβος για ξυλοδαρμό Άγγλου
-
VIDEO17 ώρες ago
ΑΥΡΙΟ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
-
ΕΛΛΑΔΑ14 ώρες ago
Πολύ υψηλός κίνδυνος φωτιάς το Σάββατο σε μεγάλο μέρος της νησιωτικής Ελλάδας
-
ΕΛΛΑΔΑ9 ώρες ago
Ισχυρός σεισμός 4,4 Ρίχτερ στο Ηράκλειο Κρήτης
-
ΕΛΛΑΔΑ12 ώρες ago
Δυστύχημα στην εθνική οδό Πύργου – Κυπαρισσίας: Νταλίκα καταπλάκωσε οχήματα, 4 νεκροί και 2 τραυματίες
-
VIDEO19 ώρες ago
ΣΤΗ ΜΕΘ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3ΧΡΟΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΣΕ ΜΕ ΠΝΙΓΜΟ