Connect with us
banner epikhirisis
computer 8499930 1280 620x350.jpg computer 8499930 1280 620x350.jpg

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς οι κανόνες δημιουργούν ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον

Published

on

Το διαδίκτυο αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε, εργαζόμαστε και διασκεδάζουμε. Ωστόσο, η ελευθερία που προσφέρει μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρούς κινδύνους, όπως η παραβίαση προσωπικών δεδομένων, το κυβερνοέγκλημα και η διάδοση παραπληροφόρησης. Οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί έχουν θεσπίσει αυστηρούς κανονισμούς που επισφραγίζουν την ασφάλεια και τη διαφάνεια στο διαδίκτυο, προστατεύοντας έτσι τους χρήστες

Ένας τομέας όπου οι κανονισμοί παίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο είναι οι διαδικτυακές στοιχηματικές εταιρείες. Η ραγδαία ανάπτυξη του online gambling έχει αυξήσει τις ανησυχίες για απάτες, ξέπλυμα χρήματος, αλλά και την προστασία των καταναλωτών από εθισμό στον τζόγο. Σε πολλές χώρες, οι στοιχηματικές πλατφόρμες υποχρεούνται να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας, να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας και να διασφαλίζουν δίκαιους όρους παιχνιδιού. Επιπλέον, οι ρυθμιστικές αρχές επιβάλλουν στις εταιρείες να προωθούν τον υπεύθυνο τζόγο και να προσφέρουν εργαλεία αυτο-αποκλεισμού για παίκτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα εθισμού.

Προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας

Η προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών είναι πρωταρχικός στόχος, για αυτό και νόμοι όπως ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR), υποχρεώνουν τις εταιρείες να διαχειρίζονται υπεύθυνα τα προσωπικά δεδομένα, παρέχοντας διαφάνεια στη χρήση τους, αλλά και δυνατότητα διαγραφής ή διόρθωσής τους.

Ένας χώρος ο οποίος έχει αυξημένες παραμέτρους ασφαλείας, είναι οι online betting πλατφόρμες και κυρίως οι στοιχηματικές εταιρείες του εξωτερικού, καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους χρήστες, ως προς τα πονταρίσματα, τις επιλογές σε παιχνίδια και την ποικιλία σε τρόπους συναλλαγών. Σε αυτούς τους χώρους όμως, κοινός παρονομαστής είναι επεξεργασία ευαίσθητων δεδομένων, αφού οι χρήστες μοιράζονται μ τις πλατφόρμες τα προσωπικά και οικονομικά τους στοιχεία. Για αυτό και η παρουσία αυστηρών κανονισμών καθίσταται απαραίτητη. Οι εταιρείες στοιχήματος οφείλουν να κρυπτογραφούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, προστατεύοντάς τα από χάκερς και από ενδεχόμενη διαρροή. Σε τέτοιες περιπτώσεις, κρίνεται απαραίτητη η πλήρης ενημέρωση των μελών, για το πώς χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες τους, αλλά και η εφαρμογή διαδικασιών ταυτοποίησης (KYC – Know Your Customer) για την αποτροπή απάτης και παράνομων οικονομικών συναλλαγών.

 

Advertisement

Καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος

Το κυβερνοέγκλημα αποτελεί μια διαρκώς αυξανόμενη απειλή, καθώς χάκερς και εγκληματικές οργανώσεις χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για επιθέσεις σε άτομα, επιχειρήσεις και κυβερνήσεις. Οι ρυθμιστικοί φορείς έχουν αναπτύξει αυστηρούς νόμους που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του phishing, της κλοπής ταυτότητας, των επιθέσεων ransomware και άλλων ψηφιακών εγκλημάτων.

Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, όπως οι διαδικτυακές τράπεζες και οι πάροχοι πληρωμών, υπόκεινται σε αυστηρές ρυθμίσεις ασφαλείας για την προστασία των συναλλαγών των χρηστών. Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως το Amazon και το eBay, εφαρμόζουν μέτρα κατά της διαδικτυακής απάτης, οι πάροχοι υπηρεσιών cloud πρέπει να διασφαλίζουν την ασφαλή αποθήκευση δεδομένων, ενώ η στοιχηματικές εταιρείες χρησιμοποιούν το AML (Anti-Money Laundering), για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.

Αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων

Η παραπληροφόρηση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του διαδικτύου. Οι ψευδείς ειδήσεις και οι παραπλανητικές διαφημίσεις εξαπλώνονται γρήγορα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε διάφορες ενημερωτικές ιστοσελίδες, επηρεάζοντας την κοινή γνώμη και υπονομεύοντας τη δημοκρατία.

Οι κυβερνήσεις και οι πλατφόρμες τεχνολογίας έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα για την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει κανόνες που απαιτούν από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες να αφαιρούν ψευδές περιεχόμενο, ενώ η Google και το Facebook επενδύουν σε αλγόριθμους και ελεγκτές περιεχομένου για τον περιορισμό της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης.

Ρύθμιση της λειτουργίας των διαδικτυακών αγορών

Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, αλλά συνοδεύονται από κινδύνους, όπως η πώληση παραποιημένων προϊόντων, οι ψεύτικες κριτικές και οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Οι κανονισμοί που διέπουν το ηλεκτρονικό εμπόριο στοχεύουν στην προστασία των καταναλωτών και στη διασφάλιση της διαφάνειας στις συναλλαγές.

Advertisement

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως η Amazon, η eBay και η Alibaba, υποχρεούνται να ελέγχουν τα προϊόντα που πωλούνται μέσω των υπηρεσιών τους και να παρέχουν μηχανισμούς επιστροφής χρημάτων για τους καταναλωτές που πέφτουν θύματα απάτης. Παράλληλα, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές επιβάλλουν πρόστιμα σε επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ψευδείς διαφημίσεις ή εκμεταλλεύονται παραπλανητικές τακτικές για να προσελκύσουν πελάτες.

 

Ενίσχυση της ασφάλειας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τον τρόπο επικοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα έχουν γίνει πεδίο για εκφοβισμό, διαδικτυακή κακοποίηση και διαρροή προσωπικών δεδομένων. Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Χ (Twitter) έχουν υποχρεωθεί να ενσωματώσουν αυστηρότερες πολιτικές ασφαλείας. Για όλα τα παραπάνω πολλές φορές, αναρτήσεις που έχουμε δει, κατεβαίνουν από το διαδίκτυο και δεν μπορούμε να τα ξαναδούμε, ή πολλές φορές περιεχόμενο που κρίνεται ακατάλληλο εμφανίζεται θολωμένο στην αρχή, με περιγραφή «ευαίσθητο περιεχόμενο».

Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν από τις πλατφόρμες να αφαιρούν αναρτήσεις – άρθρα – φωτογραφίες με ευαίσθητο content, να προστατεύουν τους ανήλικους από επιβλαβές υλικό και να παρέχουν εργαλεία για τον περιορισμό και την καταγγελία της διαδικτυακής παρενόχλησης.

Συμπέρασμα

Οι κανονισμοί παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου διαδικτυακού περιβάλλοντος. Από την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, μέχρι την εποπτεία των κοινωνικών δικτύων και των διαδικτυακών αγορών, οι νομοθετικές παρεμβάσεις επισφραγίζουν την ασφάλεια και τα δικαιώματα των χρηστών. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, η συνεχής προσαρμογή των κανονισμών είναι απαραίτητη, για να αντιμετωπιστούν οι νέες προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου.

Advertisement
Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο