ΕΛΛΑΔΑ
Πώς θα θωρακιστεί το επιβατικό κοινό στα ΜΜΜ;


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η επέλαση της μετάλλαξης Δέλτα στη χώρα μας αλλά και η πρόσφατη… άφιξη του εν πολλοίς αχαρτογράφητου στελέχους Ομικρον εντείνουν την ανησυχία κυβέρνησης, ειδικών και πολιτών για την επόμενη πανδημική ημέρα.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Με τα ΜΜΜ να αποτελούν λοιπόν ίσως τους τελευταίους χώρους συγχρωτισμού, επανέρχεται στο προσκήνιο το ζήτημα της θωράκισης του επιβατικού κοινού και πώς αυτή μπορεί να επιτευχθεί.
Για το ζήτημα του ελέγχου των τεστ σε λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς διασταυρώνουν τα ξίφη τους στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αττικής Σπύρος Ρεβύθης και ο καθηγητής Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννης Τούντας.
Εφαρμογή «πράσινου διαβατηρίου»
του Γιάννη Τούντα*
Κάθε κλειστός χώρος όπου συνωστίζονται πολλά διαφορετικά άτομα αποτελεί ευνοϊκό περιβάλλον για τη μετάδοση του κορονοϊού. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν έναν κατεξοχήν τέτοιο χώρο.
Για τον λόγο αυτό είναι επιβεβλημένο να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα πέρα από το κυλιόμενο ωράριο που βοηθά στη μείωση του συνωστισμού, ειδικά στις ώρες αιχμής.
Η επαναφορά της τηλεργασίας θα οδηγούσε στη μείωση των μετακινήσεων βοηθώντας την περαιτέρω αποσυμφόρηση των επιβατών στα ΜΜΜ.
Πολύ πιο αποτελεσματικό μέτρο θα ήταν η εφαρμογή του «πράσινου διαβατηρίου», δηλαδή η χρήση των ΜΜΜ μόνο από όσους έχουν εμβολιαστεί ή έχουν νοσήσει πρόσφατα ή έχουν αρνητικόrapid test το τελευταίο σαρανταοκτάωρο. Το μέτρο αυτό θα καταστεί πολύ πιο αναγκαίο εάν διαπιστωθεί η πιθανολογούμενη αυξημένη μεταδοτικότητα της μετάλλαξης Ομικρον.
Πέραν άλλωστε από τον όποιο κίνδυνο συνεπάγεται η εμφάνιση της Ομικρον, συνεχίζεται ακάθεκτη η επέλαση της πολύ επικίνδυνης Δέλτα. Συνεπώς, ακόμη και αν δεν είχε εμφανιστεί η νέα παραλλαγή, και πάλι θα χρειαζόμασταν μεγαλύτερη θωράκιση.
Πάντως, αναφορικά με το νέο στέλεχος, η αλήθεια είναι ότι πρέπει να ανησυχούμε, αν και γνωρίζουμε πολύ λίγα. Ο κορωνοϊός από την αρχή έχει παρουσιάσει σειρά από μεταλλάξεις, με πιο γνωστή τη Δέλτα, η οποία αποδείχθηκε περισσότερο μολυσματική, γι’ αυτό και επικράτησε. Η νέα μετάλλαξη Ομικρον γνωρίζουμε ότι παρουσιάζει διπλάσιες σχεδόν μεταλλάξεις στην πρωτεϊνική ακίδα – δηλαδή στο σημείο όπου δρουν τα εμβόλια – από τη μετάλλαξη Δέλτα.
Η παρατήρηση αυτή δημιουργεί εύλογες ανησυχίες για το εάν θα μπορεί να αντιμετωπίζεται εξίσου αποτελεσματικά με τη μετάλλαξη Δέλτα μέσω των υφιστάμενων εμβολίων. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι λόγω του αυξημένου αριθμού μεταλλάξεων στην ακίδα το στέλεχος Ομικρον ίσως να παρουσιάσει μικρότερη ανταπόκριση στα υπάρχοντα εμβόλια. Αλλά και αυτό μένει να απαντηθεί.
Ακόμη όμως κι αν τα υπάρχοντα εμβόλια δεν επαρκούν για αποτελεσματική ανοσία έναντι του στελέχους Ομικρον, οι εταιρείες παρασκευής τους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, θα είναι σε θέση να ετοιμάσουν ένα νέο, τροποποιημένο και αποτελεσματικό εμβόλιο στις επόμενες πέντε με έξι εβδομάδες, το οποίο θα μπορεί να τεθεί σε χρήση σε περίπου τρεις με τέσσερις μήνες.
Σε κάθε περίπτωση, η μόνη λύση προς το παρόν είναι ο άμεσος εμβολιασμός των ανεμβολίαστων και η επίσπευση της τρίτης δόσης στους εμβολιασμένους, προκειμένου να υπάρξει όσο γίνεται πιο ισχυρή ανοσία στον γενικό πληθυσμό – τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς.
Αλλωστε, τέτοιου είδους μεταλλάξεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται και στο μέλλον, άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο επικίνδυνες, μέχρι να αποκτηθεί η συλλογική ανοσία σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αυτό γιατί όσο υπάρχουν ανεμβολίαστοι, τόσο θα δίνεται η ευκαιρία στον ιό να μεταλλάσσεται.
Συμπερασματικά, μάλλον μας περιμένει ένας ακόμα δύσκολος χειμώνας που επιβάλλει αυξημένη εγρήγορση, ελπίζοντας σε μια καλύτερη άνοιξη.
*Ο Γιάννης Τούντας είναι καθηγητής Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Αποδυνάμωση του μεταφορικού έργου
του Σπύρου Ρεβύθη
Είναι γεγονός ότι η εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα είναι δραματική. Ο αριθμός των νεκρών που αγγίζει καθημερινά τους 100, ο αριθμός των ανθρώπων που διασωληνώνονται εντός ή εκτός ΜΕΘ, ο υψηλός αριθμός κρουσμάτων παρά την εντατικοποίηση της ιχνηλάτησης και ο συνεχιζόμενος χαμηλός ρυθμός εμβολιασμού, δείχνουν ότι βαδίζουμε προς αδιέξοδο.
Ωστόσο, προτάσεις που διατυπώνονται δημοσίως και μιλούν για εντατικούς ελέγχους πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή ράπιντ τεστ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, είναι πέρα από κάθε επαφή με την πραγματικότητα.
Προφανώς, όσοι τις διατυπώνουν και επιμένουν να τις υποστηρίζουν δημοσίως, αγνοούν επί της ουσίας ότι καθημερινά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εκτελούνται συνολικά 1,5 εκατομμύριο μετακινήσεις!
Ποιος μηχανισμός θα μπορέσει να ελέγξει όλο αυτό το πλήθος των επιβιβαζόμενων πολιτών σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ, εάν διαθέτει έγκυρα πιστοποιητικά εμβολιασμού, νόσησης ή ράπιντ τεστ;
Γνωρίζουν άραγε όσοι προτείνουν αυτούς τους ελέγχους ποια είναι η κατάσταση κατά τις ώρες αιχμής στους σταθμούς του μετρό και στις στάσεις των αστικών λεωφορείων;
Για κάποιες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τα ΜΜΜ είναι ο μόνος τρόπος μετακίνησης. Οι αστικές συγκοινωνίες όμως ήδη αδυνατούν να καλύψουν τις καθημερινές αυξημένες ανάγκες των πολιτών, καθώς μόνο από την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ – Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ) λείπουν εκατοντάδες εργαζόμενοι και τροχαίο υλικό. Ποιος μηχανισμός λοιπόν θα είναι σε θέση να ελέγχει καθημερινά 1,5 εκατομμύριο μετακινήσεις;
Μόλις πρόσφατα ενημερωθήκαμε ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ σχεδιάζει να επαναφέρει τα βραδινά δρομολόγια της Παρασκευής και του Σαββάτου, κάτι που ίσχυε προ του κορονοϊού.
Ως εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ υπενθυμίσαμε στη διοίκηση ότι «η πανδημία δεν τέλειωσε», ενώ αναφέραμε ότι το να επεκταθούν τα δρομολόγια σε ώρες που κανονικά θα έπρεπε να εκτελούνται οι συντηρήσεις, θα μας οδηγήσει σε επιχειρησιακό αδιέξοδο.
Κι αυτό, καθώς είναι βέβαιο ότι με τις υπάρχουσες τεράστιες ελλείψεις σε συρμούς, ανταλλακτικά, προσωπικό λειτουργίας και συντήρησης, το μόνο που μπορεί να επιτευχθεί με την παράταση της κυκλοφορίας, είναι η αποδυνάμωση του μεταφορικού έργου κατά τις κρίσιμες καθημερινές ώρες αιχμής, όταν δηλαδή στοιβάζονται οι επιβάτες στους συρμούς και τις αποβάθρες, εν μέσω Covid-19.
Βασικό μέλημα όλων θα πρέπει να είναι η αγορά νέων συρμών, λεωφορείων κ.λπ. και η πρόσληψη προσωπικού, δεδομένου ότι δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα ούτε η σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων, αν και έχουν περάσει πολλοί μήνες από τον βάναυσο ξυλοδαρμό συναδέλφου, ενώ δεν έχει γίνει τίποτα για να πάψουν οι καθημερινές απειλές που βιώνουμε από παραβατικά στοιχεία, που πρωταγωνιστούν σε περιστατικά προπηλακισμού εργαζομένων, αλλά και σε μεγάλο αριθμό κλοπών προσωπικών αντικειμένων των επιβατών.
Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι έλεγχοι των πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή των ράπιντ τεστ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι όχι απλώς ανέφικτοι αλλά εκτός τόπου και χρόνου…
*Ο Σπύρος Ρεβύθης είναι πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αττικής (ΣΕΛΜΑ)
Γράψτε το σχόλιό σας

https://platform.twitter.com/widgets.js
Περισσότερα Εδω

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΕΛΛΑΔΑ
Θάσος: Σε ύφεση η φωτιά στη Λεύκη – 61 δασικές πυρκαγιές σε ένα 24ωρο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η φωτιά που ξέσπασε το βράδυ της Τετάρτης στη Θάσο είναι σε ύφεση, σύμφωνα με την Πυροσβεστική.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση επιχειρούν 185 πυροσβέστες με 15 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων και 38 οχήματα. Για την αεροπυρόσβεση συνολικά έχουν διατεθεί και επιχειρούν περιοδικά, 10 αεροσκάφη και εννέα ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα ελικόπτερο για εναέριο συντονισμό.
Συνδρομή στο έργο της κατάσβεσης παρέχουν, δύο ελικόπτερα και τρία μηχανήματα έργου του Γ.Ε.ΕΘ.Α., εθελοντές πυροσβέστες και εθελοντικές ομάδες Πολιτικής Προστασίας, το δασαρχείο Θάσου, καθώς και υδροφόρες και μηχανήματα έργου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κλιμάκιο (ΚΑΕΕ) από ανακριτικούς υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος έχει ενεργοποιηθεί στη Θάσο, ενώ μεταβαίνει και έτερο Κλιμάκιο της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) για την διερεύνηση των αιτιών της πυρκαγιάς.
Τι γίνεται στη Μεσσηνία
Η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σήμερα το μεσημέρι στη Μεσσηνία είναι οριοθετημένη και επιχειρούν, 40 πυροσβέστες με δύο ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 13 οχήματα, ενώ από αέρος επιχείρησαν δύο αεροσκάφη και δύο ελικόπτερα. Συνδρομή παρέχουν, εθελοντές πυροσβέστες και εθελοντικές ομάδες Πολιτικής Προστασίας, η διεύθυνση δασών Π.Ε. Μεσσηνίας, καθώς και υδροφόρες και μηχανήματα έργου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, από χθες μέχρι σήμερα στις 18:00 το απόγευμα εκδηλώθηκαν 61 δασικές πυρκαγιές.
Οι περισσότερες αντιμετωπίστηκαν άμεσα, στο αρχικό τους στάδιο.
Ο Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς για την Παρασκευή
Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr), για αύριο Παρασκευή 12 Αυγούστου 2022, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για τις εξής περιοχές:
- Περιφέρεια Αττικής,
- Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Κεντρική και Νότια Εύβοια και περιοχές της Βοιωτίας)
- Περιφέρεια Κρήτης (Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λασίθι)
- Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Δωδεκάνησα)
- Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (Λέσβο, Χίο, Σάμο Ικαρία)
Η έκκληση της Πολιτικής Προστασίας
«Απευθύνεται έκκληση στους συμπολίτες μας:
- Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε δραστηριότητα θα μπορούσε να προκαλέσει εκδήλωση πυρκαγιάς.
- Να παρακολουθούν τις πληροφορίες για την πρόληψη δασικών πυρκαγιών που είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα και στους επίσημους λογαριασμούς του Πυροσβεστικού Σώματος, στο
- Facebook και στο Twitter.
- Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, να ειδοποιούν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τους κινδύνους των δασικών πυρκαγιών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr.
Τέλος, παρακαλούμε όλους τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση πυρκαγιάς, για τη δική τους ασφάλεια, να ακολουθούν πιστά τις υποδείξεις των αρμόδιων αρχών».
https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1
Περισσότερα Εδω

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
ΕΛΛΑΔΑ
Μύκονος: Συνελλήφθη ο 32χρονος δράστης της επίθεσης σε επιχειρηματία


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Συνελλήφθη για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παραβάσεις της νομοθεσίας για τα όπλα
Συνελήφθη το μεσημέρι στη Μύκονο ο 32χρονος δράστης της επίθεσης σε βάρος επιχειρηματία που είχε γίνει στις 10 Ιουνίου και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Απόπειρα ανθρωποκτονίας και παραβάσεις της νομοθεσίας για τα όπλα
Πρόκειται για τη δεύτερη σύλληψη καθώς για το ίδιο περιστατικό στη Μύκονο είχε συλληφθεί στις 26 Ιουνίου και ένας 31χρονος αλλοδαπός. Υπενθυμίζεται ότι ο ξενοδόχος είχε δεχτεί απανωτά χτυπήματα με λοστό στο κεφάλι και βρέθηκε αιμόφυρτος στην άσφαλτο να παλεύει για τη ζωή του.
Διαβάστε επίσης Επίθεση με λοστό δέχθηκε ξενοδόχος στη Μύκονο
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Αστυνομίας έχει ως εξής:
«Εντοπίστηκε και συνελήφθη μεσημβρινές ώρες σήμερα στη Μύκονο, στο πλαίσιο αξιοποίησης πληροφοριών τους Τμήματος Εκβιαστών της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και στοχευμένων αναζητήσεων της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Μυκόνου, ο 32χρονος ημεδαπός, φυσικός αυτουργός της απρόκλητης επίθεσης σε βάρος επιχειρηματία που έλαβε χώρα την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022.
»Η σύλληψη πραγματοποιήθηκε με ένταλμα του Ανακριτή Πλημμελειοδικών Σύρου, για απόπειρα ανθρωποκτονίας και παραβάσεις της νομοθεσίας για τα όπλα.
»Υπενθυμίζεται ότι, για την συγκεκριμένη υπόθεση είχε συλληφθεί και 31χρονος αλλοδαπός την 26η Ιουνίου
»Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή».
https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=723998868044315&autoLogAppEvents=1
Περισσότερα Εδω

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Πέθανε η Μαριάνα Καρακίτσου Σαραφοπούλου από Βόλο σε ηλικία 64 ετών.
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
58 χρόνος έπεσε σε χαράδρα και σκοτώθηκε στο σεσκλο
-
LIFESTYLE5 ημέρες ago
ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΜΑΡΙΝΑ ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ BARACOA ΤΗΣ ΣΚΙΑΘΟΥ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Fuel Pass 2: Καθυστέρηση στην πληρωμή του επιδόματος
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ώρες ago
Αυτός είναι ο 34χρονος που απείλησε την 26χρονη σύντροφό του με κατσαβίδι στο Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Fuel Pass 2: Ξεκινά η καταβολή του στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ11 ώρες ago
Σε υπόθεση θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της αρπαγής ενός βρέφους- Στον Βόλο αναζητούν οι αρχές τον πατέρα του
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για χρέη σε Εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους, ΔΕΚΟ και Τράπεζες