OIKONOMIA
Πώς «ξεκλείδωσε» η επένδυση 200 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Υπογράφηκε η τροποποιημένη σύμβαση για την κατασκευή του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair
Ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την ελληνική οικονομία, μια σπουδαία επένδυση που είχε «κολλήσει» εδώ και χρόνια, παίρνει το δρόμο της υλοποίησής της.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ο λόγος για το Εμπορευματικό και Διαμετακομιστικό Κέντρο στο Θριάσιο το οποίο θα περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτίρια συνολικής επιφάνειας 235.000 τετραγωνικών μέτρων, εντός οικοπέδου 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Και σε μια εποχή που η Ελλάδα έχει ανάγκη από επενδύσεις, από σημαντικά έργα, από νέες θέσεις εργασίας και από εκσυγχρονισμό των υποδομών της, ένα project που θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ δεν είναι και λίγο.
Χθες έγινε η υπογραφή της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα.
Στην υπογραφή ήταν παρόντες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, καθώς και οι γενικοί γραμματείς Υποδομών κα. Μαρία-Έλλη Γεράρδη και Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς.
Μια επιτυχία έχει πολλούς «πατέρες», όπως και οι νίκες, όμως, είναι δεδομένο ότι αυτό το έργο δεν θα είχε επιτυχή κατάληξη χωρίς την ανάδοχο εταιρεία κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Και δικαιώνει πλήρως τον ισχυρό άνδρα της Goldair, τον Καλλίνικο Καλλίνικο, ο οποίος επί χρόνια επέμενε ότι αυτό το έργο πρέπει να υλοποιηθεί.
Καλλίνικος Καλλίνικος
Μην ξεχνάμε ότι έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από τότε που άρχισε να ακούγεται ότι μπορεί να γίνει ένα τέτοιο project στο Θριάσιο. Ηταν τότε που η Goldair είχε πάρει μέρος σε διαγωνισμούς για την παραχώρηση της έκτασης και είχε δει την προοπτική που ανοιγόταν.
Και ήταν από εκείνη την εποχή που ο κ. Καλλίνικος είχε το όραμα –και τελικά και την υπομονή- να δει πόσο σημαντικό είναι για τη χώρα ένα μεγάλο Εμπορευματικό και Διαμετακομιστικό έργο.
Δεν πρέπει κανείς να ξεχνά επίσης ότι η επένδυση είχε ξεκινήσει το 2016 και είχε υπάρξει κύρωση στη Βουλή το 2018. Ωστόσο, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Κομισιόν έβαλε εμπόδια στο έργο ζητώντας τροποποιήσεις της σύμβασης.
Το έργο απειλήθηκε να τιναχθεί στον αέρα και η Ελλάδα να αναγκαστεί να επιστρέψει κοινοτικούς πόρους εκατομμυρίων.
Ακόμη και όταν όλα έμοιαζαν να καταλήγουν σε «ναυάγιο» ο επικεφαλής της Goldair, κ. Καλλίνικος, επέμεινε ότι το έργο δεν πρέπει να «κολλήσει». Μπήκε σε διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση, έγιναν οι τροποποιήσεις που έπρεπε να γίνουν με αμοιβαίες υποχωρήσεις και φτάσαμε στη χθεσινή υπογραφή της τελικής σύμβασης για την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση, του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα.
Οι διαπραγματεύσεις, σε τουλάχιστον 12 σημεία της σύμβασης, ήταν σκληρές, όμως, εδώ και τρία χρόνια στη διοίκηση της Goldair, λένε οι πληροφορίες, ήταν εδραία η αντίληψη ότι τίποτε δεν θα οδηγούσε σε «ναυάγιο».
Για το πόσο σημαντικό είναι το έργο που πρόκειται να υλοποιηθεί χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή:
«Η χώρα μας αποκτά το πρώτο της ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Έτσι, αξιοποιούμε πραγματικά και τις δυνατότητες ιδίως του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο μέχρι σήμερα ουσιαστικά λειτουργεί μόνο ως σταθμός μεταφόρτωσης, αφού δεν μπορεί να γίνει συναρμολόγηση εδώ και έτσι έχουμε σοβαρές απώλειες προς άλλα λιμάνια», ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής.
«Μιλάμε για ένα εμπορευματικό κέντρο 240.000 τ.μ., σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Και βέβαια, με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, τις οποίες θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Αντιλαμβάνεστε την αναπτυξιακή ώθηση και τις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργεί ένα τέτοιο έργο. Αλλά και το πόσο συμβάλλει στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής -μαζί ασφαλώς με μια σειρά από νέα έργα, με κυριότερο την κατασκευή του νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα εξυπηρετεί μια σειρά από αστικές περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα. Ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Αττική με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και βέβαια με τις επεκτάσεις του Μετρό προς τα Δυτικά, για τις οποίες προχωράμε με γρήγορους ρυθμούς τις διαδικασίες ωρίμανσης», επισήμανε.
Ο υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε μεταξύ άλλων και τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών αλλά και τον Παραχωρησιούχο για τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp)
Λίγα λόγια για το έργο
Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τα κτίρια και εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου. Θα αναλάβει επίσης τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και ακαθάρτων, δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών και να διαμορφώσει τον περιβάλλοντα χώρο.
Εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
ΚΕΟΣΟΕ: Εκτός ευνοϊκών ρυθμίσεων μένουν οι αγρότες των Μικρών Νησιών του Αιγαίου


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Εκτός της ρύθμισης για μείωση κατά 50% του φόρου εισοδήματος για τους συνεταιρισμένους αγρότες καθώς και για όσους ασκούν συμβολαιακή γεωργία κινδυνεύουν να μείνουν οι αγρότες των Μικρών Νησιών του Αιγαίου.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Την εξαίρεση των αγροτών των Μικρών Νησιών του Αιγαίου από την εκπλήρωση του κριτηρίου του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, ζήτησε με παρέμβαση της η ΚΕΟΣΟΕ από τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γ. Γεωργαντά και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Πλακιωτάκη.
Οι διατάξεις για την μείωση κατά 50% του φόρου εισοδήματος για τους συνεταιρισμένους αγρότες καθώς και για όσους αγρότες ασκούν συμβολαιακή γεωργία, σύμφωνα με την ΚΕΟΣΟΕ «αποκλείουν σχεδόν το σύνολο των αγροτών που δραστηριοποιούνται στα νησιά του Αιγαίου, για τον απλούστατο λόγο του ότι, είναι αδύνατον να επιβιώσουν οικονομικά, οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου ασχολούμενοι μόνο με γεωργικές δραστηριότητες, δεδομένου του πολύ μικρού κλήρου, γεγονός που τους ωθεί σε ενασχόληση με εξωγεωργικές δραστηριότητες. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι αγρότες των μικρών νησιών του Αιγαίου δεν εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις αναγνώρισής τους ως κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, αφού η γεωργική δραστηριότητα υπόκειται σε πεπερασμένα γεωγραφικά όρια».
Είναι πολλές οι περιπτώσεις σύμφωνα με τις οποίες, ενώ ο αγροτικός πληθυσμός των νησιών του Αιγαίου θα έπρεπε να είναι αποδέκτης κινήτρων για την παραμονή του στα νησιά, όπως αναγνωρίζει ο ευρωπαϊκός κανονισμός, η ελληνική πολιτεία δεν αναγνωρίζει την πάγια ιδιαιτερότητα των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών στις οποίες διαβιούν. Είναι αυτονόητο ότι η παραμονή του αγροτικού πληθυσμού στα ελληνικά νησιά ενέχει και εθνικές διαστάσεις.
Για τους λόγους αυτούς η ΚΕΟΣΟΕ επισημαίνει ότι «είναι απαραίτητο ακόμη και για λόγους ισονομίας η εκπλήρωση του κριτηρίου του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, να μην απαιτείται για τους συνεταιρισμένους αγρότες των μικρών νησιών του Αιγαίου, ρύθμιση που πρέπει να προβλεφθεί στο άρθρο 15, του κατατεθέντος νομοσχεδίου. Μάλιστα είναι σκόπιμο οι αγρότες των μικρών νησιών του Αιγαίου να εξαιρούνται εξ’ ορισμού από οριζόντιες προϋποθέσεις μέτρων, που λαμβάνονται για τους υπόλοιπους αγρότες».
Το ειδικό καθεστώς
Η ΚΕΟΣΟΕ υπενθύμισε ότι η οικονομική και η κοινωνική διάσταση, λαμβάνεται υπ’ όψιν στην άσκηση αγροτικής πολιτικής σε πολλές περιπτώσεις, κυρίως όταν πλην των άλλων, γεωμορφολογικοί παράγοντες επιδρούν δυσμενώς στην ανάπτυξη των περιοχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις θεσπίζονται ειδικά καθεστώτα σε επίπεδο ΕΕ, προκειμένου να αρθούν κατά το δυνατόν οι δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις που προκαλούν οι φυσικοί περιορισμοί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη χώρα μας αποτελεί το Ειδικό καθεστώς των μικρών νησιών του Αιγαίου, το οποίο αφορούσε πολυάριθμα προϊόντα και μέτρα που ευνοούσαν την παραγωγή, την εμπορία ή τη μεταποίηση των υπόψη προϊόντων.
Τα μέτρα αυτά απέδειξαν την αποτελεσματικότητά τους και εξασφάλισαν τη συνέχιση και την ανάπτυξη των γεωργικών δραστηριοτήτων.
Η ιδιαίτερη γεωγραφική κατάσταση ορισμένων μικρών νησιών του Αιγαίου συνεπάγεται επιπλέον δαπάνες μεταφοράς όσον αφορά τον εφοδιασμό με προϊόντα τα οποία είναι βασικά για την ανθρώπινη κατανάλωση, για τη μεταποίηση ή ως γεωργικές εισροές. Επιπλέον, άλλοι αντικειμενικοί παράγοντες που προκύπτουν λόγω του νησιωτικού χαρακτήρα και της απόστασης από τις αγορές συνεπάγονται για τους εμπορευόμενους και τους παραγωγούς των νησιών του Αιγαίου πρόσθετες επιβαρύνσεις που δημιουργούν σοβαρό μειονέκτημα για τις δραστηριότητές τους.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Κόκκινα δάνεια: Ήχησαν τα πρώτα καμπανάκια


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Οι πρώτες ενδείξεις δημιουργίας νέων μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων λόγω της τρέχουσας κρίσης, έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, καθώς ο πληθωρισμός πιέζει τα εισοδήματα, καθιστώντας δυσχερέστερη την εξυπηρέτηση των υφιστάμενων χρεών.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Πρόκειται για μία εξέλιξη που σχετίζεται άμεσα και με την έξοδο από τα προγράμματα επιδότησης δόσεων «ΓΕΦΥΡΑ», τα οποία ολοκληρώθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους τον περασμένο Δεκέμβριο.
Τα στοιχεία
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Eurobank, στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των οικονομικών μεγεθών του α΄ τριμήνου 2022, είναι ενδεικτικά αυτών των τάσεων.
Στην Ελλάδα, μπορεί τα NPEs να μειώθηκαν με οργανικό τρόπο, δηλαδή να θεραπεύτηκαν περισσότερα δάνεια από αυτά που κοκκίνισαν, ωστόσο αυτό οφείλεται στις καλές επιδόσεις που καταγράφηκαν στον επιχειρηματικό τομέα.
Από την άλλη, η καθαρή ροή νέων μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων παρέμεινε σε θετικό έδαφος για τρίτο συνεχές τρίμηνο στα στεγαστικά δάνεια, ενώ στην καταναλωτική πίστη αυτό έχει συμβεί στα 4 από 5 τελευταία τρίμηνα.
Οι επισημάνσεις Καραβία
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο CEO της Eurobank Φωκίων Καραβίας, ανάλογη αναμένεται να είναι η εικόνα και στο β΄ τρίμηνο του 2022.
Σημείωσε πάντως πως «η μεγάλη εικόνα δεν έχει αλλάξει». Όπως προκύπτει άλλωστε από τα επίσημα στοιχεία, οι νέες εισροές κινούνται σε χαμηλά και απολύτως διαχειρίσιμα επίπεδα.
Μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη που ακολούθησε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τράπεζας, ο κ. Καραβίας υποστήριξε πως ο στόχος για μείωση του δείκτη καθυστερήσεων κάτω από το 6% στο τέλος της εφετινής χρονιάς είναι απολύτως επιτεύξιμος.
Ο ίδιος εξήγησε ότι η άνοδος του πληθωρισμού μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κι αυτό αντανακλάται στις νέες εισροές NPEs στους ιδιώτες.
Ωστόσο θεωρεί ότι η κατάσταση θα αντιστραφεί σύντομα. Κι αυτό διότι:
- Ενεργοποιούνται νέα κρατικά μέτρα στήριξης για την κάλυψη ενός μεγάλου μέρους των αυξήσεων στις ενεργειακές τιμές
- Η ανεργία συνεχίζει να υποχωρεί
- Οι καταθέσεις των νοικοκυριών παραμένουν σταθερές τους τελευταίους μήνες παρά την έξαρση του πληθωρισμού και την αναπόφευκτη αύξηση των ανελαστικών δαπανών
- Η ανάπτυξη θα φτάσει εφέτος στο 3% – 3,50% αντισταθμίζοντας μέρος της απώλειας του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της ακρίβειας
Ο κ. Καραβίας πρόσθεσε πάντως πως η τράπεζα παραμένει σε επιφυλακή για το ζήτημα, υπογραμμίζοντας πως για το σύνολο της εφετινής χρήσης διατηρεί το κόστος για τον πιστωτικό κίνδυνο στις 65 μονάδες βάσης, δια παν ενδεχόμενο.
Διαβάστε επίσης Διπλασιάστηκαν οι τιμές στους ανεμιστήρες
Διαβάστε επίσης Ηλεκτρικό ρεύμα: Θηλιά στην αγορά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές και το πλαφόν
Οι συστάσεις Στουρνάρα
Στην επίδραση της κρίσης στην εισοδηματική κατάσταση των πολιτών είχε αναφερθεί πριν λίγες ημέρες και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας στην Έκθεσή του για τη Χρηματοπιστωτική Σταθερότητα.
Σύμφωνα με τον κεντρικό τραπεζίτη, το 2022 το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών θα δεχθεί προκλήσεις λόγω της απόσυρσης των περισσότερων δημοσιονομικών μέτρων στήριξης, των πληθωριστικών πιέσεων και των γεωπολιτικών εξελίξεων που προκαλούν αβεβαιότητα στις καταναλωτικές και επενδυτικές αποφάσεις.
Εντούτοις, είχε επισημάνει ο κ. Στουρνάρας, υπάρχουν παράγοντες που εξακολουθούν να επιδρούν θετικά, γεγονός που αντανακλάται στο ρυθμό μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας που προβλέπεται για εφέτος και στην ενίσχυση της απασχόλησης από την ανθεκτικότητα μεμονωμένων κλάδων, όπως η οικοδομική δραστηριότητα και οι εξαγωγές.
Κάλεσε πάντως τις τράπεζες, υπό το πρίσμα των προκλήσεων που αναδείχθηκαν την εφετινή χρονιά, να προχωρήσουν σε ταχεία και πλήρη αποτύπωση των νέων κόκκινων δανείων στους ισολογισμούς τους.
Σύμφωνα με τον διοικητή της ΤτΕ, πρόκειται για άμεση προτεραιότητα προς την κατεύθυνση εξυγίανσης και ενίσχυσης της ανθεκτικότητας του κλάδου.
Πηγή ΟΤ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Εφυγε από την ζωή ο Γιαννης Παπανικολαου από την Συκη Πηλιου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago
Βόλος: Έφυγε από τη ζωή 30χρονη
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Γεωργία Μπίκα: «Ήταν νηφάλια και διαστρέβλωσε τα γεγονότα με ασύστολα ψεύδη» λέει η εισαγγελέας
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Ανέλαβε υπηρεσία η Κατερίνα Σούρλα στο Νοσοκομείο του Βόλου
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Τροχαίο ατύχημα επί της Πολυμέρη τα ξημερώματα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Σοκ 41χρονος Πα-τέρας ασελγούσε στην 10χρονη κόρη του στον Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago
Πέθανε 50χρονος
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Έχασε τη ζωή του από ανακοπή δρομέας του Skíathos trial Run