Connect with us

OIKONOMIA

Ποσειδώνια 2022: Ακριβή υπόθεση η πράσινη ναυτιλία

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

«Δει δη χρημάτων». Η φράση αυτή εκφράζει απόλυτα τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε για την απανθρακοποίηση χθες σε εκδήλωση της ελληνικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Helmepa, που ίδρυσε πριν από 40 χρόνια ο ελληνικός εφοπλισμός σε συνεργασία με τους ναυτεργάτες. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον χώρο της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022 και επί τάπητος τέθηκαν οι οικονομικές προκλήσεις στον κλάδο της ναυτιλίας, σε συνδυασμό με την αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ως «φλέγον ζήτημα» και ως «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία». Οπως είπε, «η ναυτιλία πρέπει να εξασφαλίσει την παγκόσμια διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Απέχουμε, ωστόσο, ακόμα από αυτόν τον στόχο».

Επίσης κάλεσε την ΕΕ και το Ταμείο του Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Ερευνας να υποστηρίξουν γενναιόδωρα και να συνεισφέρουν στην απαιτούμενη χρηματοδότηση μέσω πηγών όπως ο διαρθρωτικός προϋπολογισμός της ΕΕ και άλλες πρωτοβουλίες για τον βιομηχανικό κλάδο.

Στην ομιλία της, η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού είπε ότι «η ΕΕΕ θα συνεχίσει να εργάζεται με συνέπεια και αφοσίωση, προκειμένου να υιοθετήσει ρεαλιστικές και εφικτές λύσεις που θα οδηγήσουν τον κλάδο στη νέα εποχή». Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ εκπροσώπων έξι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Ελλάδας, με αθροιζόμενο στόλο 354 πλοίων. Το πάνελ αποτελούνταν από τους: Σουζάνα Λασκαρίδη, διευθύνουσα της Laskaridis Shipping, Μιλένα Παππά, εμπορική διευθύντρια της Starbulk Carriers, Αθανάσιο Μαρτίνο, διευθύνοντα σύμβουλο της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Αριστείδη Πίττα, διευθύνοντα σύμβουλο της Euroseas & Eurodry, Συμεών Παληό, πρόεδρο και διευθύνοντα της Diana Shipping Inc. και Νικόλαο Τσάκο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της TEN.

Ο Συμεών Παληός σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η έξοδος της ναυτιλίας στις χρηματοπιστωτικές αγορές τα τελευταία χρόνια άλλαξε τον κλάδο προς το καλύτερο, ενώ υπογράμμισε ότι πρέπει να μειωθεί το λειτουργικό κόστος του πλοίου.

Ψηφιοποίηση και ασφάλεια

Ο Αθανάσιος Μαρτίνος χαρακτήρισε τα πλοία διπλού τοιχώματος ως ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα στη ναυτιλία, ενώ τόνισε πως η ίδρυση της Helmepa κατέστησε ασφαλέστερη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Επίσης, η έκρηξη της ψηφιοποίησης έκανε τη ναυτιλία πολύ ασφαλέστερη, χωρίς ατυχήματα κ.λπ., ενώ η οικονομική άνοδος της Κίνας συνέδραμε σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του εμπορίου και του κλάδου εν γένει. Επίσης, στάθηκε και στη σταδιακή άνοδο της κινεζικής ναυτιλίας, η οποία μπορεί σε λίγα χρόνια να πάρει – όπως είπε – τα πρωτεία από την Ελλάδα.

Μιλώντας για την ψηφιοποίηση και την τεχνολογική έκρηξη, η Μιλένα Παππά τόνισε πως σίγουρα έκανε τη ναυτιλία ασφαλέστερη, ενώ πρόσθεσε ότι σταδιακά έρχεται η αυτοματοποίηση. Επίσης ανέφερε ότι στις εισηγμένες εταιρείες οι μέτοχοι ελέγχουν και κοιτούν καλύτερα αν τηρούνται τα κριτήρια ESG.

Ο Νίκος Τσάκος έστειλε μήνυμα πως χρειάζεται δυνατότερη φωνή από τον ΙΜΟ, καθώς το status της ναυτιλίας δεν εκτιμάται και κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό. «Η Ελλάδα είναι η Silicon Valley της ναυτιλίας. Δεν θέλουμε να είμαστε απλώς τα πειραματόζωα για οποιαδήποτε νέα νομοθεσία, χωρίς να ζητηθεί πρώτα η γνώμη μας. Χρειαζόμαστε βοήθεια για να συνεχίσουμε να μειώνουμε το αποτύπωμά μας από 2,5%-2,8% που βρισκόμαστε σήμερα, σε χαμηλότερα επίπεδα».

Στην πράσινη ναυτιλία αναφέρθηκε και ο Αριστείδης Πίττας, ο οποίος τόνισε ότι «προσπαθούμε να απαλλαγούμε από τις εκπομπές άνθρακα ταχύτερα από ό,τι μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την προσπάθεια συνολικά η κοινωνία, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την κοινωνία και τη σημασία των αρχών και πρακτικών καλής διακυβέρνησης για τις εταιρείες μας».

Τέλος, η Σουζάνα Λασκαρίδη ανέφερε ότι το κόστος της βιωσιμότητας δεν έχει να κάνει μόνο με το περιβάλλον, αλλά και πώς δεν θα καταστραφούν οι επιχειρήσεις στο μέλλον.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
OIKONOMIA5 λεπτά ago

Προϋπολογισμός: Αυξημένα κατά 2,8 δισ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα στο πεντάμηνο

ΚΟΣΜΟΣ6 λεπτά ago

Η Άγκυρα δεν θα πει «ναι» σε Φινλανδία και Σουηδία μέχρι τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΕΛΛΑΔΑ17 λεπτά ago

Πάτρα: «Αν το έχει κάνει η αδερφή μου, θα τη σκοτώσω με τα χέρια μου» – Τι είπε η Δήμητρα Πισπιρίγκου

OIKONOMIA25 λεπτά ago

Τετραήμερη εργασία: Σίγουρα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα, λέει ο εμπνευστής της

ΚΟΣΜΟΣ26 λεπτά ago

Νότια Αφρική: Σε κάτι που έφαγαν, ήπιαν ή κάπνισαν οφείλονται οι θάνατοι των 21 νεαρών σε μπαρ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ36 λεπτά ago

Πρασινίζει ο Δήμος Ασπροπύργου | in.gr

ΕΛΛΑΔΑ37 λεπτά ago

Πανελλαδικές 2022: Αγωνία τέλος, αύριο μετά τις 13:00 ανακοινώνονται οι βαθμοί

OIKONOMIA45 λεπτά ago

ΟΣΔΕ 2022: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δηλώσεων

ΠΟΛΙΤΙΚΗ56 λεπτά ago

Τούρκος αντιδήμαρχος φωτογραφήθηκε με τη σημαία της «ανεξάρτητης» Δυτικής Θράκης [εικόνες]

ΕΛΛΑΔΑ57 λεπτά ago

Τέταρτη δόση: Σε ποιες ηλικίες επιβάλλεται και σε ποιες συστήνεται

Δημοφιλή