AUTO-MOTO
Προ των πυλών ο νέος Κ.Ο.Κ – Έρχονται βαριές καμπάνες για όσους δεν φορούν κράνος
Αυστηρότερες ποινές και υψηλά πρόστιμα για συγκεκριμένες παραβάσεις αναμένεται να φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ), ο οποίος είναι θέμα χρόνου να τεθεί σε εφαρμογή.
Όσοι συνεχίζουν να παρανομούν, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δική τους ασφάλεια, όσο και αυτή των υπόλοιπων οδηγών, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τον νόμο και θα βάζουν βαριά το χέρι στην τσέπη.
Οι επιβάτες των δίκυκλων δεν θα αποτελέσουν εξαίρεση, καθώς ο Κ.Ο.Κ προβλέπει ποινές και πρόστιμα, για την πιο συνηθισμένη παράβαση, τη μη χρήση του προστατευτικού κράνους.
«Το δίκυκλο έχει μικρότερη κατανάλωση, αντίστοιχα μικρότερη εκπομπή ρύπων, καταλαμβάνει λιγότερο χώρο ενόσω κινείται, αλλά και ενόσω σταθμεύει. Γνωρίζω καλά ότι ένα σημαντικό θέμα που αφορά και στην οδική ασφάλεια αλλά και στην ευχέρεια χρήσης ενός δικύκλου είναι η διήθηση, οι ελιγμοί δηλαδή ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια καθημερινότητα που σήμερα αντίκειται σε όσα λέει ο Κ.Ο.Κ», ανέφερε η Χριστίνα Αλεξοπούλου, αρμόδια υφυπουργός Μεταφορών μιλώντας για τη νέα φιλοσοφία του Κώδικα, στο 1ο Συνέδριο Sustainable Ride που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo.
«Είναι απολύτως αναγκαίο ως λαός να αναπτύξουμε μια κουλτούρα ασφάλειας συνολικά»
Αναφορικά με τις παραβάσεις από τους δικυκλιστές, σημείωσε: «Θα είμαστε αυστηρότεροι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με όσους επιμένουν να κινδυνεύουν και να παρανομούν κινούμενοι χωρίς το προστατευτικό κράνος. Θα υπάρχουν αυστηρές ποινές και υψηλά χρηματικά πρόστιμα ειδικά για τους καθ’ έξιν παραβάτες. Είναι απολύτως αναγκαίο ως λαός να αναπτύξουμε μια κουλτούρα ασφάλειας συνολικά, μια κουλτούρα ασφάλειας που ξεκινά από τα παιδιά μας. Το παιδί πρέπει να φορά κράνος στα ρόλερ, στο πατίνι, στο ποδήλατο, στο σκι και σε όλες τις μορφές κινητικότητας που ενέχουν ταχύτητα».
Και πρόσθεσε, παραθέτωντας ορισμένα στοιχεία: «Τα στοιχεία σήμερα δείχνουν ότι το 34% των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας αφορούν μηχανές. Το 2021 είχαμε 214 θύματα. Αν σ’ αυτό το ποσοστό προστεθούν τα ποδήλατα και τα μοτοποδήλατα ανεβαίνουμε στο 40%. Ο απολογισμός δεν είναι καλός. Είναι σημαντικό να μειώσουμε την ταχύτητά μας, να φοράμε πάντα το κράνος και τα προστατευτικά αλλά και να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να συνυπάρχουμε με ασφάλεια».
Ποινές ανάλογα με την επικινδυνότητα της παράβασης
Σημειώνεται ότι στον νέο Κ.Ο.Κ οι ποινές θα είναι κατηγοριοποιημένες ως προς την επικινδυνότητά τους.
Αυστηρότερες θα είναι όσες συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα, την αντικανονική προσπέραση και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Μάλιστα, για τους οδηγούς που υποπίπτουν σε επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις, εξετάζεται να αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης αρχικά για μερικούς μήνες, στη συνέχεια για μερικά έτη και τέλος οριστικά.
Τέλος, αυστηρότερο θα γίνει το πλαίσιο και για τη στάθμευση σε χώρο που είναι για ΑμεΑ, αλλά και για την κίνηση σε λεωφορειολωρίδες.
-
MEDIA24 ώρες ago
Έκανε την διαφορά η εκπομπή του Σάκη Τζήμα που μεταδίδεται κάθε Τετάρτη βράδυ απο το μεγαλύτερο Θεσσαλικό κανάλι ASTRATV στηρίζει ευάλωτους και όχι μόνο με οικοκομική βοήθεια για το Πάσχα και κάθε Τετάρτη
-
VIDEO2 ώρες ago
ΣΟΚ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΑΠΟ ΘΑΝΑΤΟ 66ΧΡΟΝΟΥ – ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΟΡΟΦΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ8 ώρες ago
Πασχαλινό καλάθι σε προνοιακές δομές από την Περιφέρεια Θεσσαλίας
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ10 ώρες ago
Με πορεία και δύο συγκεντρώσεις τιμήθηκε η Εργατική Πρωτομαγιά στη Λάρισα
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ7 ώρες ago
Στο 10,2% «έπεσε» η ανεργία τον Μάρτιο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ8 ώρες ago
Περιφέρεια Μαγνησίας: Παρουσίαση του Κλειστού Γυμναστηρίου στο Βελεστίνο
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ7 ώρες ago
Λάρισα: Δημ. Κουρέτας -“Να παραμείνει η Θεσσαλία ο πνεύμονας παραγωγής της χώρας”
-
ΕΛΛΑΔΑ2 ώρες ago
Αποφυλάκιση Μιχαλογιάκου: Αγανακτισμένοι οι Αιγύπτιοι ψαράδες που είχαν χτυπηθεί από τη Χρυσή Αυγή