

AUTO-MOTO
Renault Filante Record 2025: Ένα ασυνήθιστο ηλεκτρικό πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία
Το πρωτότυπο Renault Filante Record 2025 που θα παρουσιαστεί στην έκθεση Rétromobile του Παρισιού, από τις 5 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2025, είναι εμπνευσμένο από το 40CV des Records και το Étoile Filante, που κατασκευάστηκαν το 1925 και το 1956 αντίστοιχα. Τότε και τα δύο οχήματα σημείωσαν νέα ιστορικά ρεκόρ για τη μάρκα. Το Filante Record 2025 που θα παρουσιασθεί σε λίγα 24ωρα θα δώσει το έναυσμα για τη επίτευξη ενός ακόμα ρεκόρ στον τομέα της αποδοτικότητας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Renault Filante Record 2025 διαθέτει αμάξωμα σε χρώμα Ultraviolet Blue, μια νέα απόχρωση που φαίνεται μπλε ή βιολετί ανάλογα με τις αντανακλάσεις του φωτός και την οπτική γωνία. Με σαφείς παραπομπές στο 40CV des Records, αυτό το χρώμα αναδημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση.
Πολλές άλλες λεπτομέρειες φέρνουν, επίσης, στο μυαλό τα εμβληματικά μοντέλα που ενέπνευσαν τη σχεδίαση αυτού του πρωτότυπου: οι στρογγυλοί προβολείς, οι ακάλυπτοι τροχοί (40 CV des Records και Nervasport des Records), αλλά και οι πλήρως καλυμμένοι τροχοί (Etoile Filante), η αιχμηρή μάσκα, η θέση της καμπίνας και η ρύθμιση του καθίσματος με ιμάντες (40 CV des Records). Όλα αυτά τα σχήματα και τα επί μέρους στοιχεία παραπέμπουν σαφώς στο παρελθόν, ενώ συνδυάζονται τέλεια με τη σύγχρονη εμφάνιση του Renault Filante Record 2025, που ενσωματώνεται ομαλά και αρμονικά με το φουτουριστικό όραμα του οχήματος, δημιουργώντας έναν φυσικό διάλογο μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Από την πρώτη κιόλας ματιά θα καταλάβετε ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό. Εφοδιάζεται με ειδικά φτιαγμένα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, αλλά και με τεχνολογίες ‘steer-by-wire’ και ‘brake-by-wire’.
Με μονοθέσιο αεροδυναμικό αμάξωμα για περισσότερη αποδοτικότητα, το Renault Filante Record 2025 είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει και για τα μεγέθη του. Έχει 12μ. μήκος και 1,19μ. ύψος, με συνολικό βάρος μόλις 1.000 κιλά.
Το ηλεκτρικό εκθεσιακό μοντέλο έχει εξελιχθεί ειδικά για να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και για να σπάσει τα ρεκόρ, σε ό,τι αφορά τις τιμές της κατανάλωσης ενέργειας και της αυτονομίας. Διαθέτει μία μπαταρία ισχύος 87kWh, ίδια δηλαδή χωρητικότητα με αυτήν που προσφέρει το Scenic E-Tech electric.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Renault Filante Record 2025 σχεδιάστηκε για να προβάλλει την τόλμη και την καινοτομία, συνδυάζοντας την πλούσια κληρονομιά της Renault με ένα φουτουριστικό όραμα για την ηλεκτροκίνηση. Αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία και τις παραδόσεις της μάρκας, η οποία πάντα θεωρούσε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα ρεκόρ ως μέσον επιβεβαίωσης των καινοτομιών της, προτού αυτές υιοθετηθούν από τα μοντέλα παραγωγής.
Εμπνευσμένο από τα θρυλικά 40CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) και Etoile Filante (1956), αυτό το μονοθέσιο φαίνεται να είναι σμιλευμένο από τον άνεμο. Δεν είναι μόνο μια στιλιστική άσκηση, αλλά και μια επίδειξη εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης και τεχνολογίας αιχμής, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Renault για καινοτομία και πιο βιώσιμη και αποδοτική κινητικότητα.
Για τη σχεδίαση του, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε ο κόσμος της αεροναυπηγικής, από την οποία και αντλεί την έμπνευσή του. Με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, η καμπίνα θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.
Τα αεροδυναμικά βοηθήματα των εμπρός και των πίσω τροχών, είναι μια ακόμη εντυπωσιακή λεπτομέρεια, που συμβάλλει στο στυλ του οχήματος, ενώ παίζει θεμελιώδη ρόλο στην αεροδυναμική του απόδοση.
Τα βοηθήματα αυτά τονίζουν την ‘μονολιθική’ του εμφάνιση, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην ομαλή ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα. Μαζί, και τα φαρδιά πλευρικά καλύμματα τροχών που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δραστική μείωση των στροβιλισμών του αέρα.
Το Renault Filante Record 2025 εξελίχθηκε με σκοπό να ξεπεράσει τα όρια της αεροδυναμικής και της ενεργειακής απόδοσης. Η τολμηρή του εμφάνιση, αντλεί στοιχεία από το αεροναυπηγικό design, αλλά και από την ιστορία της μάρκας. Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν να δημιουργήσουν ένα μονοκόμματο γλυπτό, με καθαρές και ρευστές γραμμές, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οργανικές.
Για τη σχεδίαση του, κυρίαρχο ρόλο έπαιξε ο κόσμος της αεροναυπηγικής, από την οποία και αντλεί την έμπνευσή του. Με την προστατευτική αεροδυναμική «φούσκα» της, η καμπίνα θυμίζει έντονα την καλύπτρα ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος έχει βελτιστοποιηθεί για μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, με χαρακτηριστικά που φέρνουν στο μυαλό τις καμπύλες και τα σχήματα των αεροσκαφών υψηλών επιδόσεων.
Η ενσωμάτωση των χειριστηρίων και των οργάνων ακολουθεί μια ρευστή και μινιμαλιστική προσέγγιση. Κάθε λειτουργία εμφανίζεται σε μια εξαιρετικά λεπτή ψηφιακή οθόνη.
Το τιμόνι είναι το ορατό στοιχείο μιας πρωτοποριακής αρχιτεκτονικής ελέγχου: οι λαβές του ελέγχουν τις λειτουργίες επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρονικές τεχνολογίες όπως το steer-by-wire και brake-by-wire, ενώ είναι διακριτικά ενσωματωμένες σε ένα σύνολο 3D εκτύπωσης από υλικό που ονομάζεται Scalmolloy. Αυτή η προσέγγιση είναι εμπνευσμένη από την αεροναυπηγική, όπου τα χειριστήρια πρέπει να είναι εργονομικά και άμεσα προσβάσιμα από τον πιλότο.
Στο κέντρο του τιμονιού, μια εύκαμπτη πανοραμική οθόνη τυλιγμένη γύρω από έναν κύλινδρο παρέχει μια καθαρή και άμεση εμφάνιση βασικών δεδομένων, όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι παράμετροι οδήγησης. Τέλος, το τιμόνι είναι στερεωμένο στην προστατευτική «φούσκα» (καλύπτρα μαχητικού), και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού.
Ένα ευφυές σύστημα κυκλοφορίας αέρα, φροντίζει για τον αερισμό του cockpit, χωρίς την ανάγκη περισσότερων τεχνικών εξαρτημάτων, και πάλι με στόχο την εξοικονόμηση βάρους και ενέργειας.
Η θέση οδήγησης εμπνευσμένη από την F1 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη εργονομία και ορατότητα. Τα πόδια του οδηγού ουσιαστικά πατάνε πάνω στις μπαταρίες, λύση που υιοθετήθηκε για καλύτερη διάταξη της καμπίνας.
Οι τροχοί είναι συνήθως από τους βασικούς παράγοντες στη δημιουργία αεροδυναμικών ανωμαλιών, αλλά εδώ έχουν ρυθμιστεί προσεκτικά ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις τους στην απόδοση.
Οι μηχανικοί αρχικά χρησιμοποίησαν απλοποιημένα σχήματα, προτού τελειοποιήσουν τη σχεδίαση για την καλύτερη αντιστάθμιση μεταξύ στιλιστικού αποτελέσματος και αεροδυναμικής απόδοσης.
Ταυτόχρονα, τα γόνατα της ανάρτησης είναι και αυτά καλυμμένα, με σχεδιαστικές γραμμές που ακολουθούν τις επιταγές της αεροδυναμικής.
Προσομοιώσεις και αξιολογήσεις σε αεροδυναμική σήραγγα
Το project απαιτούσε στενή συνεργασία μεταξύ των σχεδιαστών και των αεροδυναμιστών, προκειμένου να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και εμφάνισης. Ενώ ορισμένες επιλογές απαιτούσαν συμβιβασμό, θεωρήθηκε ως προτεραιότητα η συμμόρφωση με τις επιταγές του στυλ, διασφαλίζοντας, παράλληλα, εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση. Αυτός ο συμβιβασμός στυλ και απόδοσης, μεταφράζεται σε ρευστές γραμμές και ένα γλυπτό αμάξωμα, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις στην ενεργειακή απόδοση.
Ένας από τους βασικούς στόχους στην εξέλιξη του Renault Filante Record 2025 ήταν ο περιορισμός του βάρους, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση, άρα και η αυτονομία. Για το σκοπό αυτό, το project εξελίχθηκε βάσει ενός πρωτοποριακού συνδυασμού εξαιρετικά ελαφρών υλικών και προηγμένων τεχνικών κατασκευής.
Κάθε εξάρτημα του οχήματος μελετήθηκε, αναλύθηκε και βελτιστοποιήθηκε για τη μείωση του βάρους, διατηρώντας, παράλληλα, τη στιβαρότητα που απαιτείται για την επίτευξη καινούργιων ρεκόρ.
Εκμεταλλευόμενοι πλήρως τη χρήση ανθρακονημάτων, ενός υλικού καθοριστικής σημασίας για τη μείωση του βάρους του πλαισίου και των εξαρτημάτων του αμαξώματος, χωρίς να διακυβεύεται στο ελάχιστο η δομική τους αντοχή, οι μηχανικοί κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος του Renault Filante Record 2025 κάτω από τα 1.000 κιλά, ενώ βελτίωσαν και τα επίπεδα ακαμψίας και προστασίας.
Το πλαίσιο βελτιστοποιήθηκε χάρη στους ενδελεχείς υπολογισμούς και τις μελέτες για πιθανούς συνδυασμούς υλικών. Τα κράματα αλουμινίου, άνθρακα και χάλυβα συνδυάστηκαν ιδανικά προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι διατομές και το πάχος των εξαρτημάτων, ώστε να πιστοποιηθεί η αντοχή τους σε μηχανικές καταπονήσεις, και να διατηρηθεί στο μέγιστο η αντοχή τους.
Η χρήση αυτών των υλικών έκανε το όχημα ελαφρύτερο χωρίς να διακυβεύεται η αντοχή του πλαισίου, η οποία είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της σταθερότητας στην πίστα.
Για να μειώσει περαιτέρω το βάρος του οχήματος, η ομάδα μηχανικών χρησιμοποίησε το Scalmalloy, ένα κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής, ειδικά σχεδιασμένου για τρισδιάστατη εκτύπωση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί κατάφεραν να κατασκευάσουν πολύπλοκα εξαρτήματα με εξαιρετική ακρίβεια, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος του οχήματος.
Η διαδικασία τρισδιάστατης εκτύπωσης ελαχιστοποίησε επίσης τα απόβλητα υλικά, βελτιστοποιώντας τη δομή των απαραίτητων εξαρτημάτων. Τα εξαρτήματα που παράγονται είναι ελαφριά, ανθεκτικά και ταιριάζουν τέλεια με τις απαιτήσεις απόδοσης εκτύπωσης.
Βελτιστοποιημένη ενσωμάτωση μπαταρίας χρησιμοποιώντας τεχνολογία cell-to-pack
Η τεχνολογία cell-to-pack, που παρέχεται από την Ampere, μεγιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, ενώ, παράλληλα, εξοικονομεί χώρο και βάρος.
Οι κυψέλες είναι ενσωματωμένες απευθείας στη μπαταρία χωρίς ενδιάμεσες μονάδες. Αυτή η τεχνική μειώνει το βάρος της μπαταρίας, βελτιστοποιώντας το σχήμα της μπαταρίας και τον διαθέσιμο χώρο.
Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για το Renault Filante Record 2025, το οποίο έχει πλάτος μόλις 1,71 μέτρα.
Αυτή η νέα αρχιτεκτονική περιόρισε, επίσης, το συνολικό βάρος του οχήματος στα 1.000kg με μπαταρία 600kg. Το περίβλημα της μπαταρίας από ανθρακονήματα, συμβάλλει και αυτό στην εξοικονόμηση βάρους, ενώ παρέχει αυξημένη αντοχή και προστασία.
Πρωτοποριακά ελαστικά
Το Renault Filante Record 2025 εφοδιάζεται με ελαστικά Michelin σε ζάντες 19ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για να προσφέρουν ανόθευτες επιδόσεις, μεγιστοποιώντας την αυτονομία. Τα ελαστικά επηρεάζουν κατά 20% περίπου την αυτονομία, πράγμα που σημαίνει ότι διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε αυτό το project.
Στην αναζήτηση της αποδοτικότητας, αυτά τα ελαστικά ξεπερνούν και πάλι τα όρια της αντίστασης κύλισης. Ο συντελεστής τους είναι σχεδόν 40% χαμηλότερος, σε περίπου 4 kg/τόνο σε συνθήκες χρήσης, σε σύγκριση με περίπου 6,5 kg/τόνο ενός συμβατικού ελαστικού.

-
MEDIA22 ώρες ago
Σάκης Τζήμας για τις φήμες του Μαρέδη περί ίδρυσης ενός σταθμού με τεχνολογικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς ΚΑΙ τις δημοσκοπήσεις του.
-
ΕΛΛΑΔΑ6 ώρες ago
Σαντορίνη: Θορυβημένοι κοιμούνται στα αυτοκίνητα
-
ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες ago
Αχαΐα: Κτηνοτρόφος έπαθε ηλεκτροπληξία τη στιγμή που άδειαζε γάλα
-
ΕΛΛΑΔΑ17 ώρες ago
Πάτρα: Γιατρός δεν άφηνε τη σύζυγό του να πάει στο νοσοκομείο λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων
-
LIFESTYLE19 ώρες ago
Κωνσταντίνος Χριστοφόρου: «Βίωσα ηλικιακό ρατσισμό, τι θέλει τώρα αυτός ο μεγάλος»
-
ΕΛΛΑΔΑ11 ώρες ago
Κακοποίηση 3χρονου στο Ηράκλειο: «Η γιαγιά έχει εκδηλώσει την επιθυμία να δοθούν όργανα του»
-
ΕΛΛΑΔΑ22 ώρες ago
Κρήτη: Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τον τρίχρονο Άγγελο που κακοποιήθηκε βάναυσα
-
ΕΛΛΑΔΑ13 ώρες ago
Κυκλάδες: Το Ειδικό Τμήμα Ιατρικής Καταστροφών του ΕΚΑΒ σε Σαντορίνη, Αμοργό και Ίο