Connect with us

OIKONOMIA

Ρωσία: Σβήνει το «φως στο τούνελ» της επισιτιστικής κρίσης – Υπάρχει λύση;

Published

on

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η Ρωσία αποφάσισε να αποχωρήσει από τη συμφωνία για τα σιτηρά αφού κατηγορεί τη Δύση, ιδιαίτερα τη Βρετανία, για την επίθεση στον στόλο της στη Μαύρη Θάλασσα. Μάλιστα, η Μόσχα υπογραμμίζει ότι τα θαλάσσια drones που χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση εναντίον του ρωσικού στόλου, κινήθηκαν στη «ζώνη ασφαλείας» του διαδρόμου των σιτηρών.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Το BBC μετά από αυτή την εξέλιξη επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα τι θα σημάνει η κατάρρευση της συμφωνίας για τα σιτηρά που είχε επιτευχθεί χάρη και στην παρέμβαση του ΟΗΕ. Στην ανάλυση του το γνωστό Μέσο θυμίζει ότι το πρώτο φορτίο αναχώρησε την 1η Αυγούστου, μετά την άρση του ναυτικού αποκλεισμού της Ουκρανίας από τη Ρωσία, επιτρέποντας στα πλοία να χρησιμοποιούν έναν ασφαλή διάδρομο μέσω της Μαύρης Θάλασσας.

Εκατομμύρια τόνοι σιτηρών και τροφίμων, όπως αραβόσιτος και ηλιέλαιο, είχαν «κολλήσει» στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή.

Μέχρι τις 28 Οκτωβρίου, περισσότεροι από 9,3 εκατομμύρια τόνοι σιτηρών και άλλων τροφίμων είχαν μεταφερθεί από τα ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Η Ουκρανία είναι κορυφαίος προμηθευτής βασικών προϊόντων

Η κυβέρνηση της Ουκρανίας δήλωσε τον Αύγουστο ότι θα είναι σε θέση να εξάγει τρία εκατομμύρια τόνους σιτηρών τον Σεπτέμβριο και τέσσερα εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο.

Ο αριθμός για τον Σεπτέμβριο ξεπέρασε τα τέσσερα εκατομμύρια τόνους, καθώς ο ρυθμός των αποστολών στο πλαίσιο της συμφωνίας για τα σιτηρά επιταχύνθηκε, αλλά εξακολουθεί να είναι κάτω από τα προπολεμικά επίπεδα, τονίζει το BBC.

Όταν υπογράφηκε η συμφωνία τον Ιούλιο, οι παγκόσμιες τιμές των τροφίμων μειώθηκαν. Η μέτρηση του ΟΗΕ για τις παγκόσμιες τιμές των τροφίμων – ο δείκτης τιμών τροφίμων του FAO – μειώθηκε κατά σχεδόν 9% εκείνο τον μήνα.

Συνέχισε να μειώνεται τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, αν και αυτό οφείλεται στην πτώση των παγκόσμιων τιμών άλλων ειδών τροφίμων, όπως η ζάχαρη, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Οι διεθνείς τιμές του σιταριού αυξήθηκαν ελαφρώς τον Σεπτέμβριο, λόγω της αυξανόμενης αβεβαιότητας σχετικά με το κατά πόσον η πρωτοβουλία της Ουκρανίας για τα σιτηρά θα συνεχιζόταν πέραν του Νοεμβρίου (οπότε και επρόκειτο να λήξει).

Πού έφταναν τα τρόφιμα

Παρόλο που ορισμένα τρόφιμα πήγαν απευθείας στις φτωχότερες χώρες του κόσμου, τα στοιχεία του ΟΗΕ δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες στάλθηκαν αρχικά στην Ισπανία, την Τουρκία, την Ιταλία, την Κίνα και την Ολλανδία. Ο ΟΗΕ ανέφερε τον Σεπτέμβριο ότι λίγο λιγότερο από το 30% είχε πάει σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα, ενώ το 44% είχε σταλεί σε χώρες με υψηλό εισόδημα.

Ωστόσο, ο ΟΗΕ σημειώνει ότι τα σιτηρά που φτάνουν σε έναν προορισμό μπορεί κάλλιστα να υποστούν επεξεργασία και στη συνέχεια να μεταφερθούν κάπου αλλού.

Ο Ντέιβιντ Όσλερ, του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List, υποστηρίζει ότι για να μεταφέρονται τρία εκατομμύρια τόνοι τροφίμων τον μήνα από την Ουκρανία, θα πρέπει να φορτώνονται 15 πλοία στα λιμάνια της κάθε μέρα.

Ωστόσο, ο Όσλερ λέει: «Οι πλοιοκτήτες φοβούνται να στείλουν τα πλοία τους εκεί. Φοβούνται ακόμα μήπως τα πλοία τους πέσουν σε νάρκη ή δεχτούν επίθεση από τους Ρώσους».

Επίσης, υπήρξαν υλικοτεχνικά ζητήματα, τα οποία αντιμετώπισε η συμφωνία για τα σιτηρά.

Πόσα σιτηρά είχαν «κολλήσει» στην Ουκρανία;

Περίπου 20 εκατομμύρια τόνοι σιτηρών που προορίζονταν για εξαγωγή παγιδεύτηκαν στην Ουκρανία από τον Φεβρουάριο, μαζί με άλλα τρόφιμα. όπως αραβόσιτος και ηλιέλαιο.

Αυτό προκάλεσε υποπροσφορά τροφίμων και εκτίναξη των τιμών σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, καθώς η Ουκρανία αποτελεί σημαντική πηγή εισαγωγών τροφίμων.

Η Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης αναφέρει ότι υπήρξε έλλειψη 30 εκατομμυρίων τόνων τροφίμων σε ολόκληρη την ήπειρο και στην αύξηση των τιμών των τροφίμων κατά 40%.

Στη Νιγηρία, το μπλόκο στην εξαγωγή των ουκρανικών σιτηρών συνέβαλε στην αύξηση της τιμής βασικών προϊόντων όπως τα ζυμαρικά και το ψωμί κατά 50%.

Η Υεμένη, η οποία συνήθως εισάγει περισσότερους από ένα εκατομμύριο τόνους σιταριού ετησίως από την Ουκρανία, είδε την τιμή του αλεύρου να αυξάνεται κατά 42% και του ψωμιού κατά 25%.

Στη Συρία, έναν άλλο μεγάλο εισαγωγέα ουκρανικού σιταριού, η τιμή του ψωμιού διπλασιάστηκε.

Πού εξάγει η Ουκρανία

Υπάρχει εναλλακτική;

Η Ρωσία και η Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνίες με την Τουρκία για τη δημιουργία ενός διαδρόμου από την Οδησσό και δύο γειτονικά λιμάνια προς τα Στενά του Βοσπόρου.

Ο θαλάσσιος διάδρομος έχει μήκος 310 ναυτικά μίλια και πλάτος τρία ναυτικά μίλια.

Τα ουκρανικά πλοία οδηγούν τα πλοία με σιτηρά μέσα και έξω από το λιμάνι ανάμεσα σε νάρκες που τοποθέτησαν οι ουκρανικές δυνάμεις.

Η Τουρκία επιθεωρεί τα πλοία για όπλα, κατόπιν αιτήματος των Ρώσων. Στη Ρωσία επιτρέπεται να εξάγει σιτηρά και λιπάσματα μέσω της Μαύρης Θάλασσας.

Η συμφωνία επρόκειτο να λήξει μετά από 120 ημέρες, στα μέσα Νοεμβρίου. Όταν τα λιμάνια της ήταν αποκλεισμένα, η Ουκρανία προσπάθησε να εξάγει όσο περισσότερο μπορούσε από ξηράς, χρησιμοποιώντας φορτηγά και τρένα.

Οι εναλλακτικές οδοί για τα ουκρανικά σιτηρά

Η ΕΕ δημιούργησε αυτό που ονόμασε «λεωφόρους αλληλεγγύης», έτσι ώστε τα ουκρανικά σιτηρά να μπορούν να μεταφέρονται από τα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας, καθώς και από το ρουμανικό λιμάνι της Κωνστάντζας.

Ωστόσο, η έλλειψη οδικής και σιδηροδρομικής χωρητικότητας σημαίνει ότι η Ουκρανία μπορεί να εξάγει το πολύ μόνο το 10% των σιτηρών της μέσω ξηράς.

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA

Helleniq Energy: Δωρεάν διάθεση πετρελαίου θέρμανσης σε οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η Helleniq Energy προχωρά σε μία εξαιρετικής σημασίας πρωτοβουλία εταιρικής ευθύνης, την οποία ανακοίνωσε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο  υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, παρουσία του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη και της υφυπουργού Μαρίας Συρεγγέλα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Πρόκειται για το πρόγραμμα «Κύμα Ζεστασιάς», στο πλαίσιο του οποίου η Helleniq Energy αναλαμβάνει να προσφέρει έως 500 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ΕΚΟ σε οικογένειες που έχουν τουλάχιστον τέσσερα παιδιά και χαμηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα.

Διαβάστε επίσης: Helleniq Energy: Φέρνει ξανά σεισμογραφικό στα blocks του Ιονίου Πελάγους

Η συγκεκριμένη δράση, που θα υλοποιηθεί από τις θυγατρικές εταιρείες της Helleniq Energy, ΕΚΟ και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, επιδιώκει την ανακούφιση όσων πλήττονται ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, εξαιτίας του ενεργειακά επιβαρυμένου οικογενειακού προϋπολογισμού, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα προσφοράς δωρεάν πετρελαίου θέρμανσης έχουν οικογένειες με 4 παιδιά και άνω, που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα και χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης στη φορολογική τους κατοικία. Επιπλέον, θα πρέπει να εντάσσονται στα εισοδηματικά κριτήρια που έχουν θεσπιστεί – σύμφωνα με την Έρευνα Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών για το έτος 2021 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής – τα οποία, ωστόσο, έχουν προσαυξηθεί κατά 10,5% από την HELLENiQ ENERGY, με στόχο να συμπεριληφθούν ακόμα περισσότερες οικογένειες. Συγκεκριμένα, για μία οικογένεια με 4 παιδιά το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 20.500€, ενώ αυξάνεται κατά 2.626€ για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν των τεσσάρων.

Διαδικασία υποβολής αίτησης

Για την υλοποίηση της νέας αυτής πρωτοβουλίας, από την οποία αναμένεται να επωφεληθούν χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα, η HELLENiQ ENERGY δημιούργησε τη διαδικτυακή πλατφόρμα www.zestasia.helleniq.gr, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, αλλά και να υποβάλλουν την αίτησή τους έως την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Πιο συγκεκριμένα, με την αναγραφή του Αριθμού Φορολογικού τους Μητρώου (ΑΦΜ) και του Αριθμού Παροχής Ηλεκτρικού Ρεύματος της φορολογικής κατοικίας, οι χρήστες θα μεταφέρονται αυτόματα στον ιστότοπο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσιών Εσόδων (ΑΑΔΕ), όπου θα κάνουν εισαγωγή των κωδικών τους στοιχείων. Η Δημόσια Αρχή θα ελέγχει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις ένταξης στο πρόγραμμα, σύμφωνα με την εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωση για το έτος 2021 και θα ενημερώνει, αντίστοιχα, την HELLENiQ ENERGY.

Δηλώσεις

Με αφορμή την έναρξη της δράσης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της HELLENiQ ENERGY κ. Γιάννης Παπαθανασίου, ανέφερε: «Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, δεν μπορούμε να αγνοούμε εκείνους τους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν περισσότερο ανάγκη τη συνεισφορά μας. Αντιθέτως, είναι καθήκον μας να στρέφουμε σε αυτούς το βλέμμα μας και να συμβάλλουμε έτσι ώστε να ελαφρύνουμε το βάρος του σπιτικού προϋπολογισμού και να προσφέρουμε ένα “Κύμα Ζεστασιάς” τις φετινές γιορτές».

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY κ. Ανδρέας Σιάμισιης, δήλωσε: «Με σταθερή προσήλωση στις ανάγκες της κοινωνίας, αποφασίσαμε φέτος να εντείνουμε τις πρωτοβουλίες μας για τη στήριξη περισσότερων ομάδων πληθυσμού και συμπολιτών μας που βάλλονται από τις επιπτώσεις της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης. Έπειτα από την πρόσφατη δωρεά πετρελαίου θέρμανσης που ανακοινώσαμε για την πλήρη κάλυψη των αναγκών του φετινού χειμώνα στα μεγαλύτερα παιδιατρικά νοσοκομεία και μονάδες σε Αττική και Θεσσαλονίκη, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώνουμε σήμερα ακόμη μία πρωτοβουλία προσφοράς πετρελαίου θέρμανσης, αυτή τη φορά προς σε οικογένειες με χαμηλά ετήσια εισοδήματα που έχουν τέσσερα παιδιά, ή και περισσότερα. Γιατί, όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα σε ένα ζεστό σπιτικό, τους κρύους μήνες του χειμώνα».

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY, ασκώντας υπεύθυνη κοινωνική πολιτική και λειτουργώντας συμπληρωματικά στην κρατική επιδότηση για την υποστήριξη των καταναλωτών, αποφάσισε να παρατείνει έως το τέλος του έτους την έκπτωση που χορηγεί από την έναρξη της φετινής περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, σε όλες τις εταιρίες εμπορίας που προμηθεύονταν καύσιμο από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ. Επιπλέον έκπτωση 5% είχε δοθεί και από την ΕΚΟ, για αγορές από επιλεγμένα πρατήριά της έως τις 21 Νοεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια παρουσίασης του Προγράμματος «Κύμα Ζεστασιάς» για πολυμελείς οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης, επεσήμανε: «Καλωσορίζουμε την πρωτοβουλία της HELLENiQ ENERGY για δωρεάν διάθεση πετρελαίου θέρμανσης σε πολύτεκνες οικογένειες, μέσω της οποίας αναμένεται να επωφεληθούν έως και 20.000 οικογένειες σε όλη την Ελλάδα. Είναι μια σημαντική δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, που έρχεται να πλαισιώσει όχι μόνο τα μέτρα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης που θεσπίσαμε πρόσφατα και που αφορούν σε 2,3 εκατομμύρια ευάλωτους συμπολίτες μας, αλλά και τις πολιτικές μας για τη στήριξη των οικογενειών και ιδίως των πολύτεκνων. Όπως συνέβη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19, έτσι και τώρα, στην έξαρση της ενεργειακής κρίσης, η HELLENiQ ENERGY συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των εταιρειών που με αίσθημα ευθύνης συμπράττει με το Δημόσιο για δράσεις χρήσιμες και με έντονο κοινωνικό πρόσημο, όπως αυτή που ανακοινώνει σήμερα».

Αντίστοιχα, η Υφυπουργός για τη Δημογραφική Πολιτική και την Οικογένεια, κα Μαρία Συρεγγέλα, ανέφερε σχετικά: «Στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε πολιτικές που στηρίζουν την οικογένεια. Δεν μένουμε σε ευχολόγια, αλλά ασκούμε κοινωνική πολιτική στην πράξη. Βρισκόμαστε δίπλα στους γονείς, υιοθετώντας δέσμη μέτρων για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τη συμφιλίωση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής. Προχωράμε μπροστά με συνεργασίες του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα και με πρωτοβουλίες, όπως η πολύτιμη προσφορά της HELLENiQ ENERGY στις πολύτεκνες οικογένειες. Ενώνουμε όλοι και όλες τις δυνάμεις μας για να σταθούμε στις οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να ενισχύσουμε περαιτέρω τον θεσμό της οικογένειας».

Πηγή: ot.gr

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading

OIKONOMIA

ΕΣΕΕ: Ικανοποίηση για τη Black Friday, σκεπτικισμός για την επόμενη ημέρα

Published

on

By

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Μοιράσου το αρθρο!

Η έρευνα της ΕΣΕΕ έδειξε ότι έξι στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις είναι ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα καταναλωτών, ωστόσο, ο τζίρος της φθινοπωρινής περιόδου συνολικά δεν εμφανίζει μεταβολές σε σύγκριση με το 2021, ενώ για πολλούς επιδεινώθηκε κιόλας. Την ίδια στιγμή, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν σημαντικά από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, σκιαγραφώντας τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη ‘Black Friday’ και αξιολογώντας τα κυριότερα χαρακτηριστικά της.

Συμμετοχή και ποσοστά εκπτώσεων

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (61%), ποσοστό που ενισχύεται ελαφρώς σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 56% των επιχειρήσεων.  Η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της «Black Friday» υπαγορεύεται ουσιαστικά από την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, οι οποίες έχουν αναπόφευκτα επιβάλει αυτήν την ενέργεια ως θεσμό, διαφαίνεται από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων.

Ακόμη, οι μισές (49%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week».

Όσον αφορά τα ποσοστά των εκπτώσεων, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις (62%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, ενώ για 1 στις 3 επιχειρήσεις (34%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 30%. Επίσης, σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις προχώρησαν σε γενικευμένες εκπτώσεις, σε όλα δηλαδή τα εμπορεύματα, σε αντίθεση με αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα τα οποία υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων.

Ως επικρατέστερη προωθητική ενέργεια οι επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφήμιση στη βιτρίνα του καταστήματος και ακολούθησαν τα μηνύματα στα social media της επιχείρησης.

Ικανοποίηση

Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/υψηλός βαθμός ικανοποίησης (Διάγραμμα 3).

Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού 6 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν μέτρια/πολύ ικανοποιημένες (Διάγραμμα 4). Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών.

Σε σχέση με τον τζίρο, από την έρευνα προκύπτει ότι μία στις τρεις επιχειρήσεις θεωρεί πως ο κύκλος εργασιών της το φθινόπωρο του 2022 διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2021 (Διάγραμμα 6). Ωστόσο, σημαντικό ποσοστό κατέγραψε επιδείνωση των πωλήσεων.

Ενεργειακή κρίση

Παρά το γεγονός ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν είναι έντασης ενέργειας, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια. Ειδικότερα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους έως 20%, επιβάρυνση που θεωρείται χαμηλότερη συγκριτικά με άλλους κλάδους. Φυσικά, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.

Το κόστος των προμηθευτών διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, καθώς πολλοί επιχειρηματίες φρόντισαν να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές, πριν την κορύφωση της κρίσης ενέργειας.

Επιστροφή στα φυσικά καταστήματα

Πάντως, παρά την ενεργειακή κρίση και την ακόλουθη επιδείνωση των προσδοκιών, καταγράφεται μια ενίσχυση του φυσικού καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.

Τέλος, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη “Cyber Monday” εξαιτίας και της σχετικά χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων, εύρημα το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ, κυρίως των micro επιχειρήσεων, οι οποίες ουσιαστικά αποκλείονται από σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης.

Πηγή: OT.GR

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.
OIKONOMIA2 λεπτά ago

Helleniq Energy: Δωρεάν διάθεση πετρελαίου θέρμανσης σε οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα

ΚΟΣΜΟΣ2 λεπτά ago

Μπορέλ: Να υποχρεωθεί η Ρωσία να πληρώσει την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

ΘΕΣΣΑΛΙΑ4 λεπτά ago

Πλημμύρισαν σπίτια και εκτάσεις σε Παλαιόπυργο και Κουλούρα (φωτο) –

ΘΕΣΣΑΛΙΑ4 λεπτά ago

«Συνέντευξη» σε μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Σοφάδων έδωσε ο Δήμαρχος Θάνος Σκάρλος

LIFESTYLE6 λεπτά ago

Όλες οι σειρές και οι ταινίες που θα δούμε στο Netflix τον Δεκέμβριο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ9 λεπτά ago

Όταν ο Τζάκι Τσαν θα συναντήσει τον Σπάικ Λι… θα ξεκινήσει διάλογος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ13 λεπτά ago

Θέλουν να βάλουν… γκολ με τα ψηφοδέλτια – «Βροχή» οι προτάσεις κομμάτων σε αστέρες του αθλητισμού

ΕΛΛΑΔΑ14 λεπτά ago

Στο Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή» ο Κυριάκος Μητσοτάκης

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ19 λεπτά ago

Σε “ρυθμούς” Μακάμπι ο Άρης

OIKONOMIA21 λεπτά ago

ΕΣΕΕ: Ικανοποίηση για τη Black Friday, σκεπτικισμός για την επόμενη ημέρα

ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago

Συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος στην Αγχίαλο

LIFESTYLE6 ημέρες ago

«Εννοείται ότι η Τζούλια Νόβα ενδιαφέρθηκε για εμένα, τόσα χρόνια ήμασταν μαζί»

LIFESTYLE4 ημέρες ago

Αποκαλύψεις – φωτιά από την Τζούλια Νόβα: «Στον Τροχό της Τύχης όλοι ξεσπούσαν σε εμένα, έγινε κάτι και…» (vid)

ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΛΗΣ :ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΣΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΕΥΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Καρφί της Δέσποινας για τον Ντέμη: Δεν έχω αγαπηθεί όπως θα ήθελα στη ζωή μου, ένιωσα εξαπατημένη (vids)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ4 ημέρες ago

ΑΡΑΧΩΒΑ: ΦΩΤΑΓΩΓΗΘΗΚΕ Η ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago

Συγκλονίζει ο πατέρας της 21χρονης φοιτήτριας: Τη θέλω κοντά μου αλλά ξέρω ότι δεν γίνεται

ΘΕΣΣΑΛΙΑ7 ημέρες ago

«Λαμπερά» εγκαίνια για το υποκατάστημα της Optima Bank στη Λάρισα – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago

Πρώην παίκτης ριάλιτι: «Ήμουν ο πιο επιτυχημένος άνδρας escort με 1.000€ την βραδιά, είχα πελάτες ηθοποιούς»

MEDIA6 ημέρες ago

“Maestro” – Η «σύζυγος» του Ορέστη, η πρώτη εμφάνιση και ο αποτυχημένος γάμος

Δημοφιλή