OIKONOMIA
ΣΕΜΑ: Άμεση εφαρμογή των αναθεωρημένων όρων ασφάλισης μεταφοράς εμπορευμάτων


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Την πλήρη ενσωμάτωση και αποδοχή από τις ασφαλιστικές εταιρείες των όρων ασφάλισης μεταφοράς εμπορευμάτων (IC Clauses), βάσει σχετικής αναθεώρησης του λεκτικού στην οποία κατέληξε το 2009 το Joint Cargo Committee (JCC) του Lloyd’s Market Association (LMA), ζητάει ο ΣΕΜΑ (Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων) απευθυνόμενος στην Επιτροπή Μεταφορών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Όπως σημειώνει ο ΣΕΜΑ σε σχετική επιστολή του προς την αρμόδια επιτροπή, η αναθεώρηση του λεκτικού αποτέλεσε προϊόν μιας μακράς – παγκόσμιας διαβούλευσης που διήρκεσε τρία έτη και αφορούσε τα από το 1982 ήδη ισχύοντα ICC.
Στην ίδια επιστολή ο σύνδεσμος διευκρινίζει ότι, παρόλο που η νέα εκδοχή των όρων αυτών έχει τεθεί στη διάθεση των cargo underwriters από το 2009, η ελληνική ασφαλιστική αγορά – πλην μίας μόνο, ή δύο, εξαιρέσεων – συνεχίζει και σήμερα να κάνει χρήση των όρων στην εκδοχή του 1982.
Όπως δήλωσε ο Γιώργος Ζαφειρίου, γενικός γραμματέας του ΣΕΜΑ, η αναθεώρηση των όρων το 2009 είχε ως κύριο στόχο την αφαίρεση κάποιων, λίγων, ασαφειών που είχαν διαπιστωθεί στην πράξη, με το κύριο σώμα των συμβάσεων να παραμείνει σχεδόν απαράλλαχτο.
Στο μεσοδιάστημα από το 2009 έως σήμερα έγιναν κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες με ασφαλιστικές εταιρείες να πεισθούν να μεταβούν στην εκδοχή των όρων του 2009, που, όμως, οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση.
Ο ΣΕΜΑ χαρακτηρίζει αναχρονιστικό για την αγορά να επιμένει σε όρους του 1982, όταν αυτοί έχουν αναθεωρηθεί ήδη από το 2009.
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει ικανή αιτιολόγηση για μία μη-μετάβαση, καθώς επίσης επειδή έχουν ήδη παρέλθει 12 έτη από την αναθεώρηση του 2009, ζητεί τη συνδρομή της Επιτροπής Μεταφορών της ΕΑΕΕ ώστε με τη θετική της παρέμβαση να πεισθούν όλες οι εταιρείες – μέλη της να ενσωματώσουν την εκδοχή των αναθεωρημένων όρων ICC (εκδοχή 2009) στα συμβόλαια Μεταφοράς Εμπορευμάτων, με όσο πιο άμεση ημερομηνία εφαρμογής.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

OIKONOMIA
Φορολογικές δηλώσεις: Υποβολή με τον… αραμπά, προβληματισμός στο οικονομικό επιτελείο


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αποστάσεις ασφαλείας κρατάνε οι περισσότεροι φορολογούμενοι από την ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ καθώς ακόμη και όσοι περιμένουν επιστροφή φόρου δεν βιάζονται να υποβάλουν φορολογική δήλωση, γεγονός που προβληματίζει το υπουργείο Οικονομικών με τις πρώτες σκέψεις για παράταση στην καταληκτική προθεσμία να κάνουν την εμφάνισή τους.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Παρά το γεγονός ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των δηλώσεων άνοιξε στις 30 Μαρτίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, οκτώ στους δέκα φορολογούμενους δεν έχουν πατήσει ακόμη το κουμπί υποβολής της φορολογικής τους δήλωσης.
Μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί περίπου 1,25 εκατ. δηλώσεις σε σύνολο 6,4 εκατ. δηλώσεων που εκτιμάται ότι θα υποβληθούν φέτος.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι επτά στους δέκα φορολογουμένους δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ έξτρα φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησαν πέρυσι ή δικαιούνται επιστροφή φόρου, ενώ τρεις στους δέκα καλούνται να πληρώσουν φόρο για τα εισοδήματα του 2021.
Διαβάστε επίσης: Τα μυστικά της φορολογίας εισοδήματος [Πίνακες]
Οι φορολογούμενοι που θα λάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό και επιλέξουν να πληρώσουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος έως το τέλος Ιουλίου θα έχουν έκπτωση 3% επί του συνολικού ποσού, ενώ εκτός από τις 8 μηνιαίες δόσεις οι οφειλές μπορούν είτε να εντάξουν τον πρόσθετο φόρο εισοδήματος στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων, είτε να τον εξοφλήσουν μέσω της πιστωτικής τους κάρτας σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Οι 8 αλλαγές στο έντυπο Ε1
Οι αλλαγές που σημειώθηκαν στο βασικό έντυπο της Εφορίας (Ε1) δεν ξεπερνούν τις οκτώ και συγκεκριμένα αφορούν τους εξής κωδικούς:
1. Κωδικοί 043-044 για όσους έχουν μεταφέρει τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα και αποκτούν εισόδημα από μισθωτή εργασία που προκύπτει στην ημεδαπή από πλήρωση νέας θέσης εργασίας.
2. Κωδικοί 873-874 όπου αναγράφονται οι μεταφερόμενες ζημιές από την πώληση τίτλων των προηγούμενων φορολογικών ετών, οι οποίες δεν έχουν συμψηφιστεί με κέρδη από την ίδια αιτία και γίνεται διάκρισή τους σε ημεδαπής/αλλοδαπής.
3. Κωδικοί 081, 082, 083 όπου στο ενοίκιο που καταβλήθηκε για κύρια κατοικία της οικογένειας δηλώνεται ο αριθμός δήλωσης μίσθωσης.
4. Κωδικοί 084, 085, 086 όπου για ενοίκιο που καταβλήθηκε για κατοικία παιδιών της οικογένειας που σπουδάζουν στο εσωτερικό αναγράφεται ο αριθμός δήλωσης μίσθωσης.
5. Κωδικός 087 που αφορά ενοίκιο ακινήτων εκτός από κύρια κατοικία και κατοικία παιδιών που σπουδάζουν και πρέπει να δηλωθεί ο αριθμός δήλωσης μίσθωσης.
6. Κωδικοί 818, 820 και 822 οι οποίοι συμπληρώνονται από τον/τη σύζυγο σε περίπτωση που έχει συμβληθεί στη συγκεκριμένη μίσθωση ή αυτή αφορά κατοικία εξαρτώμενου τέκνου που δεν έχει αποκτήσει από κοινού με τον/την υπόχρεο.
7. Κωδικοί 633-634 στους οποίους δηλώνεται το ποσό που καταβλήθηκε σε καθηγητές και λέκτορες πλήρους απασχόλησης σε ΑΕΙ στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ) του ΑΕΙ και οι οποίοι δεν ασκούν ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα.
8. Κωδικός 033 που συμπληρώνεται από τον υπόχρεο το σύνολο των τέκνων του, ήτοι τα κοινά τέκνα με τη σύζυγο και τα μη κοινά τέκνα του.
Πηγή: ΟΤ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
OIKONOMIA
Fuel Pass: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες με τα smartphones


Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Παραμένουν τα προβλήματα που υπάρχουν με το Fuel Pass και τη χρήση των smartphones, καθότι χιλιάδες πολίτες δεν έχουν τα κατάλληλα κινητά τηλέφωνα που να υποστηρίζουν την τεχνολογία NFC.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Η γενική κατεύθυνση που έχει δοθεί από την κυβέρνηση είναι πως οι δικαιούχοι θα πρέπει να ζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουν το smartphone ενός συγγενικού προσώπου προσθέτοντας ότι αναζητείται και εναλλακτικός τρόπος για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν αυτοί οι δικαιούχοι.
Ωστόσο, δεν έχει υπάρξει κάποια συγκεκριμένη λύση μέχρι στιγμής.
Παράλληλα, πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάποιο κοντινό πρόσωπο με smartphone, τότε το άτομο δε μπορεί να κάνει αλλαγή του fuel pass σε παροχή λογαρασμού.
Ουσιαστικά, από τη στιγμή που κατοχυρώθηκε η αρχική αίτηση, δε μπορεί να υπάρξει αλλαγή.
Οι δικαιούχοι
Η επιδότηση καυσίμων, απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια δικαιούχους, το ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι πολίτες θα πρέπει να προσέχουν να μην αφήνουν κενά στα πεδία που πρέπει να συμπληρώσουν καθώς η αίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή.
Το Fuel Pass δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού, ενώ θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο υπόλοιπο σας μέχρι την 31/07/2022.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 130 εκατομμύρια ευρώ, από πιστώσεις που διατέθηκαν από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας , εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Τα κριτήρια για επίδομα βενζίνης
Υπενθυμίζεται πως δικαιούχος για επιδότηση καυσίμων είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ.
Τα ποσά που πιστώνονται αφορούν το τρίμηνο Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.
Υπάρχουν τρεις προϋποθέσεις:
Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο
Το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο πρέπει να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην υπάρχουν οφειλές για τέλη κυκλοφορίας
Πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing
Πίστωση του Fuel Pass σε τραπεζικό λογαριασμό
Εάν επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
To ΙΒΑΝ του λογαριασμού θα πρέπει να ανήκει σε μία από τις παρακάτω τράπεζες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
-Alpha Bank
-Τράπεζα Πειραιώς
-Εθνική Τράπεζα
-Eurobank
-Viva
-Παγκρήτια Τράπεζα
Πώς κάνετε αίτηση
Αρχικά κάνετε κλικ στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr.
Στη συνέχεια με τους κωδικούς taxisnet συμπληρώνετε την αίτηση και έχετε ανοιχτό το email σας για την επιβεβαίωσή του.
Μόλις το επιβεβαιώσετε το σύστημα θα εξετάσει το αίτημα και θα σας έρθει νέο e-mail ότι η αίτηση εγκρίθηκε ή όχι.

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Ληστεία σε καφετέρια της Ν. Ιωνίας- Όσα είπε ο ιδιοκτήτης στο ASTRA
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ5 ημέρες ago
Στο πένθος η 111 Πτέρυγα Μάχης: Έφυγε 47χρονος μοίραρχος
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ4 ημέρες ago
Πέθανε σε ηλικία 106 ετών ο Δημήτρης Κάλμπαρης από Βόλο- Ο τελευταίος επιζών ήρωας του έπους του ‘40
-
ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες ago
Πάτρα: Σοβαρό τροχαίο για τον δικηγόρο της οικογένειας της σπιτονοικοκυράς της Ρούλας
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ3 ημέρες ago
Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Βόλο
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ1 ημέρα ago
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αγορά του Βόλου και στο «Βολωνάκι» για καφέ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ12 ώρες ago
Σε θρίλερ εξελίχθηκε το ταξίδι για Βολιώτες επιβάτες με το «Βέλος» μέχρι την Αθήνα
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ13 ώρες ago
Θλίψη έχει σκορπίσει στην τοπική κοινωνία της Μαγνησίας και της Λάρισας ο θάνατος του τραγουδιστή δημοτικών τραγουδιών Γιάννη Γκόβαρη