Connect with us

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Σούλτης: Το έργο της «Συμπαράταξης» στη Λάρισα θα αποτιμηθεί ως μοναδικό ιστορικά

Published

on

Μοιράσου το αρθρο!

Όντας επτά χρόνια ο «αρχιστράτηγος» των έργων στο Δήμο Λαρισαίων με το βαρύ τεχνικό χαρτοφυλάκιο αλλά και ως αναπληρωτής δήμαρχος, ο Γιώργος Σούλτης παραδέχεται πως αυτή η κοπιώδης προσπάθεια τον έχει φθείρει ως άνθρωπο. Με γνήσιο τρόπο, ευθέως και μακριά από κάθε ξύλινο πολιτικό στερεότυπο, κάνει τον δικό του απολογισμό για την πορεία της Δημοτικής Αρχής, μιλώντας για τις δύο του αγάπες: Την εκπαίδευση και την πόλη.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Χαρακτηρίζει το έργο της Συμπαράταξης ως «μοναδικό διαχρονικά και ιστορικά», ενώ για την εφαρμογή του ΣΒΑΚ (Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που ο ίδιος προτιμά να αναφέρει ως «αλλαγή του δημόσιου χώρου» εκφράζει τη βαθιά πικρία του για τη δημόσια διοίκηση, ενώ εκτιμά πως το κέντρο της Λάρισας πρέπει να κλείσει τελείως στα οχήματα.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ο κ. Σούλτης αναφέρεται στα έργα που θα χαρακτηρίσουν την ερχόμενη θητεία, εφόσον η Συμπαράταξη επανεκλεγεί, μιλά για τον Δήμαρχο Απόστολο Καλογιάννη, αλλά και για τον Θανάση Μαμάκο του οποίου πλέκει το εγκώμιο, ενώ τέλος αναφέρεται και στο δικό του πολιτικό μέλλον.

Συνέντευξη στον Απόστολο Ράιδο / Φωτογραφίες: onlarissa.gr

Το 2014 υπήρξε χρονιά – ορόσημο για την πορεία σας στα κοινά. Επτά χρόνια μετά πιστεύετε πως η επιλογή που κάνατε το 2014 σας έχει δικαιώσει;

Είμαι συνταξιούχος εδώ και ένα χρόνο από το ΤΕΙ. Ο απολογισμός εκεί είναι ότι πέρασα μία παραδεισένια ζωή. Δούλεψα πολύ περισσότερο απ’ όλους, αλλά ήταν μία ζωή ευχάριστη, ακούραστη και δημιουργική. Από το 2014 βρίσκομαι στη διοίκηση του Δήμου, υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Εκείνο που με κρατά είναι οι δυο μου αγάπες: Η εκπαίδευση και η πόλη. Αν κάθομαι εδώ είναι για την πόλη, γιατί πιστεύω ότι κάτι προσφέρω. Και πραγματικά νομίζω ότι προσφέρω.

Η επιλογή που κάνατε το 2014, όντας επικεφαλής της μεγαλύτερης παράταξης – εταίρου της «Συμπαράταξης», νιώθετε πως σας έχει δικαιώσει επτά χρόνια μετά;

Με δικαίωσε, την υποστηρίζω ακόμη, γιατί πιστεύω ότι διαφορετικά δε θα είχε αλλάξει η διοίκηση στο Δήμο. Νομίζω ότι πήγε καλά, δεν υπήρξαν προβλήματα στη Συμπαράταξη. Θα δείξει στο μέλλον τι θα γίνει.

Πιστεύετε ότι αυτά που έχετε υποσχεθεί το 2014 και το 2019, έχουν γίνει πράξη απέναντι στους πολίτες;

Νιώθω ότι έγινε ένα έργο το οποίο είναι μοναδικό και διαχρονικά και ιστορικά. Θα αποτιμηθεί κάποια στιγμή όταν κλείσει ο κύκλος. Όπως αποτιμήθηκε πολύ εκ των υστέρων το έργο του Χριστόδουλου Καφέ, έτσι και εδώ είναι πολύ μεγάλο το έργο και θα φανεί. Η πόλη μπήκε σε έναν άλλο σχεδιασμό και όραμα, που όποιος και να έρθει θα το ακολουθήσει. Η κούραση είναι μεγάλη βέβαια. Προσωπικά νιώθω πολύ κουρασμένος. Θα συνεχίσω ακόμη κι αν δεν είμαι εδώ, να προσφέρω στην πόλη με ιδέες και οράματα. Είναι πολλά που μπορεί να γίνουν.

Προφανώς το πλέον εμβληματικό έργο στην πόλη είναι η εφαρμογή του ΣΒΑΚ αυτά τα χρόνια…

Εγώ θα το έλεγα ως αλλαγή του δημόσιου χώρου και τα προβλήματα δεν προέρχονται από το ΣΒΑΚ. Τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί ιλιγγιωδώς σε όλο τον κόσμο. Είναι άπειρα. Πρέπει να βρεθεί λύση…

Μήπως θα έπρεπε το ΣΒΑΚ να προσαρμοστεί στην προς το χείρον μεταβολή των δεδομένων με τη δραματική αύξηση των οχημάτων που περιγράφετε;

Όχι. Για μένα το ΣΒΑΚ σημαίνει ότι πρέπει να κλείσει το κέντρο. Όπως είναι στο εξωτερικό. Βέβαια, αυτό σημαίνει υποδομές υποδοχής των αυτοκινήτων κλπ. Όμως νομίζω ότι όλα τα κέντρα των πόλεων σε λίγα χρόνια θα είναι κλειστά.

Οι πολίτες από την άλλη ρωτάνε μήπως έχει γίνει κάτι ανάποδα… Μήπως τελικά έπρεπε πρώτα να γίνουν τα περιφερειακά πάρκινγκ και μετά οι παρεμβάσεις στο κέντρο…

Είμαστε στην Ελλάδα και γνωρίζετε πολύ καλά τη δημόσια διοίκηση. Είναι η μέγιστη απογοήτευσή μου από τα χρόνια αυτά. Πιστεύω πως διαφορετικά δε θα γινόταν τίποτε. Το λέω με πλήρη βεβαιότητα.

Είναι όμως η ορθή αλληλουχία των πραγμάτων να υλοποιείς τις παρεμβάσεις στο κέντρο και μετά να αναζητείς χρηματοδοτήσεις ή να μην έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι μελέτες για την λειτουργία χώρων στάθμευσης;

Νομίζω ότι δεν είναι τόσο τραγικό πρόβλημα. Το πρόβλημα προέρχεται από τη δική μας νοοτροπία. Δεν πιστεύω ότι είναι τραγικό. Η Λάρισα αυτή τη στιγμή έχει πάρα πολλά πάρκινγκ, δεν πάει όμως ο κόσμος…

Είναι πάρα πολύ ακριβά όμως…

Είναι ακριβά αλλά δεν υπάρχει και νοοτροπία.

Σε αυτό το χώρο ο Δήμος Λαρισαίων θα μπορούσε να παρέμβει;

Σε μία ελεύθερη αγορά ο Δήμος θα μπορούσε να παρέμβει δημιουργώντας κάποιο πάρκινγκ και ρίχνοντας τις τιμές. Επίσης, όταν λήξουν – και θα λήξουν στα επόμενα χρόνια – οι συμβάσεις, δε πρέπει να συνεχίσει την παραχώρηση αλλά να τα διαχειριστεί ο ίδιος ο Δήμος.

Ένας Δήμος με τις οικονομικές δυνατότητες της Λάρισας δε θα μπορούσε να κάνει αυτή την παρέμβαση που λέτε; Γιατί δε μπήκε μέσα στο πλάνο σας η δημιουργία ενός δημοτικού πάρκινγκ που θα έφερνε ισορροπίες στην αγορά;

Όλα γίνονται σταδιακά. Το πρώτο βήμα είναι η ελεγχόμενη στάθμευση. Τότε που θα δούμε ποιοι χρειάζεται να έρχονται στο κέντρο, τα πάρκινγκ που υπάρχουν τώρα και μετά να πάμε σε ριζικά μέτρα. Εγώ βάζω ένα ερωτηματικό ακόμη και για το αν έπρεπε να γίνει το πάρκινγκ στο κέντρο του Βόλου.

Οι ενστάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου για το ΣΒΑΚ είναι εμπαθείς, δεν είναι αντικειμενικές.

Κοιτώντας το πολιτικό ισοζύγιο θεωρείτε πως οι επιλογές της Δημοτικής Αρχής στο ΣΒΑΚ θα λειτουργήσουν ωφέλιμα ή ζημιογόνα γι’ αυτή;

Νομίζω ότι θα λειτουργήσουν προς όφελος. Σκεφτείτε να μην κάναμε αυτές τις παρεμβάσεις στο κέντρο και κάναμε άλλα πράγματα. Τι θα γινόταν η πόλη; Τίποτε. Δε θα κάναμε τίποτε. Αν δε γινόταν οι παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο, δε θα κάνουμε τίποτε. Τις προηγούμενες δεκαετίες, επί Λαμπρούλη, επί Τζανακούλη, η Λάρισα από χωριατούπολη, έγινε πόλη.

Τις ενστάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου για το ΣΒΑΚ πως τις προσλαμβάνετε;

Είναι εμπαθείς, δεν είναι αντικειμενικές. Δεν πιστεύω ότι αυτά που λέει ο πρόεδρος είναι εκείνα που πραγματικά υπάρχουν από κάτω. Έχω περάσει και από τη διοίκηση του ΤΕΕ. Να μου επιτρέψετε λοιπόν να ξέρω εκεί μέσα τι γίνεται, να ξέρω από ισορροπίες.

Έργο με μεγάλο ειδικό βάρος είναι η κατεδάφιση του οικοδομικού τετραγώνου μπροστά από το Αρχαίο Θέατρο. Θέλω να σταθώ στην επόμενη ημέρα καθώς δρομολογήθηκε ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα και να σας ζητήσω τη δική σας άποψη. Τι θα θέλατε να γίνει αυτός ο χώρος;

Ο διεθνής διαγωνισμός που έγινε, έπρεπε να ανοίξει μία τεράστια κουβέντα. Με ευθύνη και των ειδικών, έχω τεράστια παράπονα από τους αρχιτέκτονες. Δε θα έπρεπε να το συζητάμε τώρα που φθάσαμε στο διά ταύτα. Έχω 100 σχέδια, από αυτά δε μπορούμε να αντλήσουμε κάποιες ιδέες και να καταλήξουμε κάπου; Ποιος θα το αποφασίσει αυτό, ο Δήμος; Θα κατηγορηθεί. Που είναι η πόλη να ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα;

Μήπως πρέπει να ανοίξει ξανά ένας κύκλος συζητήσεων;

Ναι, πρέπει να ανοίξει. Είμαι διατεθειμένος να το κάνω αν απαλλαγώ από την «τρύπα και τη λακκούβα», γιατί αυτή τη στιγμή έχω ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ευθυνών.

Δε μου μιλήσατε όμως για τη δική σας άποψη…

Να γίνει ένας χώρος – είσοδος του αρχαίου θεάτρου, με όσο το δυνατό λιγότερο μπετό και κτίσματα. Με μηδέν κτίσματα κατά τη γνώμη μου. Να υπάρχει μία πρόσβαση στο επίπεδο του αρχαίου θεάτρου και να μην κρύβεται το θέατρο.

Η κατεδάφιση αυτού του οικοδομικού τετραγώνου «ανοίγει την όρεξη» και για άλλες αντίστοιχες πρωτοβουλίες;

Ναι, η γνώμη μου είναι πως πρέπει να πέσει και το άλλο τετράγωνο, μέχρι την Κύπρου. Και νομίζω ότι κάποια στιγμή, ίσως μακριά στο μέλλον, θα γίνει αυτό.

Ποιο θεωρείτε ότι θα είναι το σημαντικότερο έργο ή έργα που θα χαρακτηρίσουν την επόμενη αυτοδιοικητική θητεία στη Λάρισα;

Το Μπεζεστένι, το Αρχαίο Θέατρο και αν καταφέρουμε να στήσουμε το μουσείο πόλης. Αυτά είναι για μένα έργα που θα μείνουν στην ιστορία. Για το Μουσών, η μελέτη τελειώνει και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση. Το Μπεζεστένι θα ολοκληρωθεί και είναι ένα εξαιρετικό έργο που θα συγκεντρώσει κόσμο. Το έργο κλειδί, είναι αυτό του ελεύθερου χώρου, με την ολοκλήρωση των πάρκινγκ και της ελεγχόμενης στάθμευσης. Μέσα στην ολοκλήρωσή του βέβαια είναι και οι αξονικοί ποδηλατόδρομοι.

Οφείλω να πω εδώ ότι η αντιπολίτευση ήταν μαζί μας σε όλα αυτά τα έργα, είχα τη στήριξή τους, πλην του ΚΚΕ.

Ο Δήμαρχος κ. Καλογιάννης έχει πει πολλές φορές πως στόχος του είναι να γίνει η πόλη μία μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκή πόλη…

Μπορεί να αλλάζουμε λίγο πιο αργά, αλλά σε όλο τον κόσμο συμβαίνει το ίδιο. Θα το ξαναπώ, η μεγάλη μου απογοήτευση όλα αυτά τα χρόνια είναι η δημόσια διοίκηση. Δε μπορώ να έχω μία νησίδα στη μέση μίας θάλασσας όπου γίνεται χαμός.

Έχοντας και την εκπαιδευτική εμπειρία, στην κλίμακα του 10 πώς βαθμολογείτε το έργο του Δημάρχου στην επταετή θητεία του;

Ως έργο θα τον βαθμολογούσα ψηλά, με 9.

Υποψήφιος θα είμαι… Η κούραση που έχω ως αντιδήμαρχος είναι πάρα πολύ μεγάλη… Θέλω να συνεχίσω αλλά βάζω ένα ερωτηματικό αν θα συνεχίσω σε ένα τόσο σκληρό πόστο όπως αυτό που έχω εδώ και επτά χρόνια.

Αν κάτι του πιστώνεται από τους πολιτικούς του αντιπάλους του κ. Καλογιάννη, είναι ότι δείχνει μία «δυσανεξία» στην κριτική…

Νομίζω πως αυτό δεν ισχύει. Δεν ξέρω πως φαίνεται προς τα έξω. Στις εσωτερικές μας σχέσεις δεν υπάρχουν τέτοια.

Είστε μία πολιτική οντότητα με διακριτή ιδεολογική αναφορά στο χώρο της σοσιαλδημοκρατίας. Πιστεύετε ότι η πολιτική συγκυρία στην κεντρική πολιτική σκηνή, θα διαδραματίσει ρόλο στις αυτοδιοικητικές εκλογές στους μεγάλους δήμους;

Θα παίξει σίγουρα κάποιο ρόλο αλλά όχι ουσιαστικό. Τα μεγάλα κόμματα έχουν αποδυναμωθεί.

Έχετε μία πολύ καλή εικόνα της ανθρωπογεωγραφίας. Θεωρείτε πως ο βασικός πολιτικός αντίπαλος της Συμπαράταξης θα είναι ο νυν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Θανάσης Μαμάκος;

Δεν ξέρω αν θα είναι, όμως θα τον ήθελα να είναι, γιατί πρόκειται περί εξαιρετικού ανθρώπου. Αξίζει. Θα πω όμως και το άλλο: Τα καλά παιδιά δεν έχουν τύχη στην πολιτική. Και το λέω και για τον εαυτό μου αυτό.

Διακρίνεται καθαρά ένας μεγάλος βαθμός απογοήτευσης από τη μέχρι τώρα συζήτησή μας. Είπατε δυο τρεις φορές «αν είστε εδώ», βγάλατε πικρία για τη δημόσια διοίκηση και τα προβλήματα που αντιμετωπίσατε. Είστε διατεθειμένος να μπείτε σε μία ακόμη πενταετή βάσανο;

Σίγουρα θα συνεχίσω, αλλά μπορεί να μην είμαι αντιδήμαρχος. Υποψήφιος θα είμαι… Η κούραση που έχω ως αντιδήμαρχος είναι πάρα πολύ μεγάλη… Θέλω να συνεχίσω, αλλά βάζω ένα ερωτηματικό αν θα συνεχίσω σε ένα τόσο σκληρό πόστο όπως αυτό που έχω εδώ και επτά χρόνια.

Σας ευχαριστώ.

Κι εγώ σας ευχαριστώ.

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
ΜΠΑΣΚΕΤ26 δευτερόλεπτα ago

Ενθουσιασμένος που θα παίξει για την Ελλάδα ο Γουόκαπ (video)

LIFESTYLE7 λεπτά ago

Με αυτά τα σπιτικά smoothies θα αναπληρώσετε την ενέργεια που χάνετε μέσα στην ημέρα

ΕΛΛΑΔΑ12 λεπτά ago

Τουρισμός: Τι πρέπει να προσέχουν όσοι αγοράζουν υπηρεσίες από το διαδίκτυο

ΜΠΑΣΚΕΤ15 λεπτά ago

Σιγάλας: «Θα δούμε καλό μπάσκετ, πρέπει να προβληματιστεί ο Ολυμπιακός» (video)

LIFESTYLE21 λεπτά ago

Η εγγονή του στο Marie Claire – «Κράτα την ψυχή σου νέα»

ΕΛΛΑΔΑ27 λεπτά ago

Ορειβάτης αγνοούνταν στην Εύβοια – Πού εντοπίστηκε

ΜΠΑΣΚΕΤ30 λεπτά ago

Κόλεμαν: «Να διαχειριστούμε την κατάσταση εκτός έδρας» (video)

LIFESTYLE36 λεπτά ago

«Όταν με εγκατέλειψε ο σύντροφός μου την ημέρα του γάμου μας, βρήκα τη δουλειά των ονείρων μου και την αληθινή αγάπη»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ43 λεπτά ago

Νέα Δημοκρατία: Κατέθεσε υπόμνημα στον Άρειο Πάγο κατά της ανακήρυξης του συνδυασμού Κασιδιάρη

ΕΛΛΑΔΑ45 λεπτά ago

Τροχαίο στη Φθιώτιδα: ΙΧ προσέκρουσε σε μαντρότοιχο

Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή