Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 3,8 δισ. ο τζίρος των σουπερμάρκετ το α΄ τετράμηνο του 2024

Published

on

supermarket 2 620x350.jpg

Αυξημένες κατά 1,7% ήταν οι πωλήσεις στα σουπερμάρκετ το πρώτο τετράμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η εταιρεία έρευνα αγοράς Circana. Σε απόλυτα νούμερα, το ίδιο διάστημα ο τζίρος των σουπερμάρκετ έφτασε τα 3,756 δισ. ευρώ (από 3,693 το αντίστοιχο περσινό διάστημα), προϊδεάζοντας για μια χρονιά που θα σπάσει το περσινό ρεκόρ του τζίρου των 11,8 δισ. ευρώ.

Ο τζίρος των τροφίμων αυξήθηκε φέτος κατά 2% (από 8,9% το 2023), ο τζίρος στα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά κ.α.) αυξήθηκε κατά 0,7% (από 11,7% πέρυσι), ενώ αντιθέτως ο τζίρος ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς μειώθηκε κατά 0,3% (από αύξηση 11,8% πέρυσι).

Τα μίνι-μάρκετ, που ονομάζονται πλέον convenience stores, και ανοίγουν ως franchise μεγάλων αλυσίδων, εκτοπίζοντας τα μπακάλικα της γειτονιάς, συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία με άνοδο τζίρου 5,8% – ή υψηλότερη σε όλες τις κατηγορίες από άποψη εμβαδού.

Oριακή αποκλιμάκωση τιμών 0,1%

Στο καυτό μέτωπο των τιμών στα είδη ευρείας κατανάλσωης, υπήρξε μια οριακή αποκλιμάκωση, της τάξης του 0,1% ανά τεμάχιο προϊόντος, η οποία όμως δεν αφορά τα τρόφιμα. Αντιθέτως οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν σε όλες τις κατηγορίες ειδών διατροφής πλην των γαλακτοκομικών και των αλκοολούχων ποτών, όπου υπήρξαν μεσοσταθμικές μειώσεις της τάξης του -4,1% και -2,1% αντίστοιχα. Συνολικά οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής αγγίζουν το 0,4%, πάντα σε όρους τεμαχιακών τιμών.

Oι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται στα βοηθήματα μαγειρικής (αρτύματα, σάλτσες κ.λπ) και στα μη αλκοολούχα ποτά με 2,9% αμφότερα και ακολουθούν τα σνακ με 2,6%. Μάλιστα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι ανατιμήσεις στην κατηγορία νερό-χυμοί-αναψυκτικά προσεγγίζουν το 8% το Μάιο, ενώ ανμένονται νέες αυξήσεις τιμών από 1η Ιουλίου που τίθεται σε εφαρμογή το σύστημα επιστροφής εγγυοδοσίας (DRS).

Advertisement

Άνοδος για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Στον αντίποδα μειώσεις τιμών παρατηρούνται στα είδη προσωπικής υγιεινής, με -5,1% και στην κατηγορία «άλλα είδη νοικοκυριού» με -2,5%. Στα απορρυπαντικά πάντως, παρότι τέθηκε σε εφαρμογή το μέτρο της κυβέρνησης για μείωση των προσφορών κατά 30% και μεταφορά ισόποσης αξίας στην ονομαστική τιμή, δεν υπήρξε καμία μεταβολή στις τιμές.

Σε ό,τι αφορά πάλι τα  νωπά προϊόντα επί ζυγίω, υπήρξε μεγάλη άνοδος του τζίρου στα λαχανικά-φρούτα (8,9%), στα πουλερικά (10,9%) και στα λοιπά φρέσκα προϊόντα (8,1%), αντανακλώνατς και τις αν ατιμήσεις στα παραπάνω αγαθά.  Αντιθέτως, μειώθηκαν κατά -4,9% σε αξία  οι πωλήσεις κόκκινου κρέατος, κατά -4,7% τα χύμα γαλακτοκομικά και κατά -6,4% τα αλλαντικά.

Οι προωθητικές ενέργειες εντείνονται σε όλη τη διάρκεια του 2024, με το 27,1% του τζίρου να προέρχεται από προϊόντα σε προσφορά. Τέλος, υψηλότερο από ποτέ είναι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί του συνόλου των πωλήσεων, αγγίζοντας επίσης το 27,1% στο σύνολο των κωδικών και το 27,5% στα τρόφιμα.

Περισσότερα Εδω

Advertisement
Advertisement
BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
Advertisement web banner kotsiras 300x250
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο