Connect with us
banner epikhirisis

ΚΟΣΜΟΣ

Συστηματικές επιθέσεις της Ρωσίας στους ουκρανικούς σιδηροδρόμους

Published

on

8345907 scaled.jpg

Η Ρωσία έχει εξαπολύσει ένα σφοδρό κύμα επιθέσεων στις σιδηροδρομικές γραμμές της Ουκρανίας από το καλοκαίρι χρησιμοποιώντας νέες μεθόδους για να πλήξει κρίσιμους κόμβους με μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλου βεληνεκούς, αλλά προς το παρόν το δίκτυο αντέχει, όπως είπε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων.

“Ο πρώτος στόχος τους είναι να σπείρουν τον πανικό μεταξύ των επιβατών, ο δεύτερος να πλήξουν συνολικά την οικονομία”, είπε σε συνέντευξή του που παραχώρησε μέσα σε έναν συρμό στον κεντρικό σταθμό του Κιέβου ο Ολεξάντρ Πετρόφσκι.

Δεν φαίνεται να στοχοθετείται στρατιωτικό φορτίο, λέει. “Ουσιαστικά όλα αυτά είναι πλήγματα σε πολιτικές υποδομές”, εξηγεί ο ίδιος.

Εντατικοποίηση των επιθέσεων σε σιδηροδρόμους

Η Ukrzaliznytsia, η τεράστια κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, απασχολεί 170.000 ανθρώπους και είναι στόχος ρωσικών επιθέσεων από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία πριν από 3,5 χρόνια, αλλά οι επιθέσεις έχουν εντατικοποιηθεί προκαλώντας συχνές καθυστερήσεις.

Advertisement

Από την έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο του 2022, το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί σανίδα σωτηρίας για πολίτες που μετακινούνται εντός και εκτός της Ουκρανίας καθώς όλες οι πολιτικές πτήσεις έχουν ανασταλεί.

Παγκόσμιοι ηγέτες-από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν μέχρι τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι και τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν – έχουν μεταβεί με τρένο στην Ουκρανία από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος.

Οι δημοφιλείς κλινάμαξες της σιδηροδρομικής εταιρείας θεωρούνταν ένας αξιόπιστος τρόπος για να ταξιδέψει κάποιος στη διάρκεια της νύχτας και να φθάσει νωρίς το πρωί σε πόλεις που βρίσκονται πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, μέχρι που ξεκίνησε η ρωσική επίθεση στους σιδηροδρόμους με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύωρες καθυστερήσεις για τους επιβάτες.

Οι σιδηρόδρομοι είναι επίσης σημαντικοί για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού και εμπορικού φορτίου παρότι το τελευταίο έχει μειωθεί κατά πολύ από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος πλήττοντας τα οικονομικά της εταιρείας.

Ο Πετρόφσκι εξηγεί ότι οι επιθέσεις, οι οποίες έχουν πλήξει δεκάδες υποσταθμούς, συνδέονται με τη δραματική αύξηση των drones μεγάλου βεληνεκούς, τα οποία παράγονται σε ρωσικές στρατιωτικοβιομηχανικές εγκαταστάσεις.

Advertisement

Γρήγορη ανάκαμψη αλλά με κόστος

Επί του παρόντος, οι σιδηρόδρομοι ανακάμπτουν έπειτα από κάθε πλήγμα, λέει ο Πετρόφσκι.

Οι άμεσες επιπτώσεις στην κυκλοφορία των τρένων έπειτα από μια επίθεση συνήθως διαρκούν έξι με 12 ώρες και οι ηλεκτρικές μηχανές αντικαθίστανται από ντίζελ μέχρι να αποκατασταθεί η ηλεκτροδότηση.

Σύμφωνα με τον Πετρόφσκι, έχουν μειωθεί τα προβλήματα και δεν έχει επηρεαστεί η μεταφορά στρατιωτικού φορτίου.

“Είναι ένας μαραθώνιος…Μας χτυπάνε, ανακάμπτουμε. Μας χτυπάνε, ανακάμπτουμε”.

Advertisement

Από τα μέσα του καλοκαιριού η Ρωσία έχει επιτεθεί σε ηλεκτρικούς σιδηροδρομικούς υποσταθμούς και σε άλλες υποδομές με έξι έως επτά κατά μέσο όρο καμικάζι drones μεγάλου βεληνεκούς τύπου Shahed, σύμφωνα με τον ίδιο.

Πέντε έως έξι κρίσιμοι σιδηροδρομικοί κόμβοι έχουν βομβαρδιστεί από το καλοκαίρι, προσθέτει.

Το Reuters δεν ήταν σε θέση να διακριβώσει τις πληροφορίες αυτές με ανεξάρτητο τρόπο. Η Μόσχα πάντως αρνείται ότι στοχοθετεί ουκρανούς αμάχους.

Οι σιδηρόδρομοι υφίστανται εξάλλου δολιοφθορές από πράκτορες που στρατολογεί η Ρωσία στην Ουκρανία. Οι υπηρεσίες ασφαλείας της Ουκρανίας ανακοινώνουν τακτικά τη σύλληψη ανθρώπων τους οποίους κατηγορούν για συνωμοσία με στόχο να ανατινάξουν ευάλωτα τμήματα του δικτύου.

Αυτή η απειλή είναι μικρότερη σε σχέση με τους ρωσικούς βομβαρδισμούς, αλλά τα περιστατικά δολιοφθοράς αυξάνονται με δεκάδες να έχουν καταγραφεί αυτό τον χρόνο, προσθέτει.

Advertisement

Και οι μηχανές ντίζελ είναι περίπου πέντε φορές ακριβότερες για να λειτουργήσουν ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές– ένας επιπλέον πονοκέφαλος για μια εταιρεία με μεγάλα οικονομικά προβλήματα.

Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι σχεδόν το 30% των ουκρανικών σιδηροδρόμων βρίσκεται σε έναν κύκλο “καταστροφής-επισκευής”.

Ορισμένες γέφυρες έχουν βομβαρδιστεί πολλές φορές από τις ρωσικές δυνάμεις στη διάρκεια του πολέμου και κάθε φορά επισκευάζονται, αλλά ο Πετρόφσκι αρνήθηκε να διευκρινίσει ποιες επικαλούμενος λόγους ασφαλείας. Η εταιρεία θα συνεχίσει τις επισκευές, καταλήγει.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Advertisement



Περισσότερα Εδω

Advertisement
dei 03 2025 myHome GasControl 300x250
Advertisement
Dei
main logo black
455937950 1028081182654240 8041229916307210525 n
Advertisement

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement
Anassa
Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Διαχειρίστρια- Διευθύντρια : Σοφία Κοντοθανάση
Iδιοκτησία – Δικαιούχος domain name ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ASTRA AE
AΦΜ 094214456
Δ Ο Υ ΒΟΛΟΥ
Εδρα Γ.ΚΑΡΤΑΛΗ 76-ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38333 ΤΗΛ.ΕΠΙΚ. 2421031434
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ [email protected]
Νόμιμος εκπρόσωπος : Παναγιώτα Τσιρτόγλου
Τεχνικός προϊστάμενος : Μιχάλης Χειμωνίδης
Εμπορικό τμήμα – Λογιστήριο : Μαρία Παπαζέτη
Διευθυντ.ς Σύνταξης: Σοφία Κοντοθανάση
Ρεπορτάζ: Βασίλης Μπαντίδης
Copyright © 2024 AstraTV.gr - Γ.Ε.Μ.Η.: 50683644000

Μετάβαση στο περιεχόμενο