AUTO-MOTO
Τα Νέα της Πιάτσας #465

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που εισάγει αυστηρότερες ποινές ψηφίστηκε. Για να δούμε τα πρόστιμα, οι ποινές, η αφαίρεση διπλώματος θα βάλουν μυαλό στους απείθαρχους και επικίνδυνους οδηγούς;
Οι σωστοί οδηγοί πειθαρχούν χωρίς τον τρόμο της τιμωρίας. Πειθαρχούν γιατί έτσι προστατεύουν τους εαυτούς τους αλλά και τις οικογένειες τους. Συνήθως αυτοί που δημιουργούν προβλήματα και προξενούν τα τροχαία ατυχήματα/ δυστυχήματα είναι όσοι δεν έμαθαν ποτέ τους το σωστό.
Θα περιμένουμε να ξεκινήσουν οι έλεγχοι. Να αρχίσουν να φθάνουν στα τηλέφωνα οι πρώτες παραβάσεις που θα συνοδεύονται τα πρόστιμα και τότε θα δούμε αν τελικά οι Έλληνες -που σε ένα μεγάλο ποσοστό- δεν έμαθαν ποτέ τους να πειθαρχούν στον ΚΟΚ θα το κάνουν τώρα -έστω και με τη φοβέρα.
Τι πρέπει να ξέρετε
Πρώτον καθιερώνεται κλιμακωτό ποινολόγιο, με αυστηρότερες συνέπειες για τους υπότροπους παραβάτες.
Δεύτερον οι ποινές είναι αυξημένες εάν η παράβαση προκαλέσει ατύχημα.
Τρίτον εφαρμόζεται το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, με κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη, 10-20 έτη για θανατηφόρα τροχαία και ισόβια κάθειρξη αν χαθούν πολλές ζωές. Δηλαδή κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή ζημιά σε υποδομές και κάθειρξη 10–20 έτη για θανατηφόρα τροχαία.
Εκεί που τα όργανα της τάξης θα πρέπει να είναι αυστηρά είναι σε αυτούς που οδηγούν υπο την επήρεια αλκοόλ, δεν σταματούν στο STOP και περνούν με ερυθρό σηματοδότη.
Τι αλλάζει στη χρήση κινητού τηλεφώνου που οι μελέτες έδειξαν ότι είναι μια από τις πιο σοβαρές αιτίες πρόκλησης τροχαίων:
Εσείς σημειώστε αυτά τα παρακάτω νούμερα και εμείς θα επανέλθουμε
Χωρίς ατύχημα:
1η παράβαση: 350 ευρώ πρόστιμο και στέρηση άδειας για 30 ημέρες.
1η υποτροπή: 1.000 ευρώ και 180 ημέρες στέρηση άδειας.
2η υποτροπή: 2.000 ευρώ και 1 έτος στέρηση άδειας.
Με ατύχημα:
1η υποτροπή: 2.000 ευρώ και 4 έτη.
2η υποτροπή: 4.000 ευρώ και 8 έτη.
Τι προβλέπεται για τη χρήση κράνους από δικυκλιστές;
Το 2023, 4 στους 10 νεκρούς σε τροχαία επέβαιναν σε δίτροχα.
Νέες ποινές:
1η παράβαση: 350 ευρώ και 30 ημέρες στέρηση άδειας.
1η υποτροπή: 1.000 ευρώ και 6 μήνες.
2η υποτροπή: Διπλασιασμός ποινών.
Αν ο συνεπιβάτης δεν φορά κράνος, επιβάλλεται 350 ευρώ πρόστιμο και στους δύο.
Τι αλλάζει για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ;
Υπολογίζεται ότι σχετίζεται με το 25% των θανάτων το 2024.
Ποια είναι τα τρία επίπεδα επήρειας:
0,50–0,80 g/l: 350 ευρώ και 30 ημέρες.
0,80–1,10 g/l: 700 ευρώ, 90 ημέρες και ακινητοποίηση οχήματος.
Πάνω από 1,10 g/l: 1.200 ευρώ, 6 μήνες και ακινητοποίηση.
Υποτροπές:
1η: 1.000–2.000 ευρώ και έως 180 ημέρες–1 έτος.
2η: 2.000–4.000 ευρώ και 7–10 έτη.
Ποινικό σκέλος: φυλάκιση 2 μήνες–5 έτη και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας.
Υπάρχουν ακόμη βαριές ποινές για όσους παραβιάζουν το STOP.
Όρια ταχύτητας
Εδώ θα συμφωνήσουμε εν μέρει με τα όρια ταχύτητας. Θα πρέπει όμως και οι αρμόδιοι φορείς να κάνουν ένα repérage στους δρόμους. Δεν μπορεί να υπάρχουν όρια ταχύτητας «50» σε διπλούς δρόμους με διαχωριστικές νησίδες και μπαριέρες στα δεξιά και όρια «70» η «90» χιλιόμετρα σε δρόμους χωρίς διαχωριστικές νησίδες. Έχουμε επισημάνει αρκετά σημεία και μπορούμε να τους τα υποδείξουμε.
Εδώ θα πρέπει και οι τροχονόμοι πριν στήσουν το μπλόκο να γνωρίζουν ότι ο στόχος τους δεν θα πρέπει να είναι εισπρακτικός. Στόχος τους είναι να μάθουν οι οδηγοί να σέβονται τα όρια αλλά και το κράτος θα πρέπει να βάλει άλλα όρια όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Τέλος κάτι πολύ σημαντικό που έχει να κάνει με τα αλκοτέστ. Πρέπει να γίνονται αρχικά πολλά μπλόκα αλκοτέστ με σκοπό την υπόδειξη κυρίως σε αυτούς που είναι ανάμεσα στο όριο. Κανένας δεν ξέρει αν με ένα ποτήρι μπύρα η ένα ποτήρι κρασί είσαι μέσα στο όριο η όχι.
Θα επανέλθουμε. Ωστόσο να επισημάνουμε ότι οι νόμοι θα πρέπει να είναι για όλους. Ακόμη και για αυτούς που πληρώντας 1000 ευρώ πρόστιμο δεν θα…πονέσουν.
Στο εξωτερικό ακόμη και υπουργός να είσαι, αν κάνει παράβαση τιμωρείται. Οι νόμοι πρέπει να ισχύουν για όλους. Για παράδειγμα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλλυ Sebastien Ogier μπορεί να νίκησε στη Σαρδηνία, όμως τιμωρήθηκε με πρόστιμο 1.500 ευρώ, γιατί στο τέλος της 13η ειδικής διαδρομής μεταξύ flying και stop έβγαλε τα γάντια του και έλυσε τις ζώνες ασφαλείας. Αυτό σύμφωνα με το άρθρο 53.1 του αθλητικού κανονισμού του WRC απαγορεύεται. Ο κανονισμός λέει ότι το πλήρωμα θα πρέπει να παραμείνει δεμένο μέχρι το STOP. Για το λόγο αυτό ο Γάλλος τιμωρήθηκε. Αυτό θα πει τιμωρία για όλους.
Να πούμε τώρα και μερικές ειδήσεις που αφορούν την αγορά αυτοκινήτου.
Την εμπορική του δυναμική και τη θερμή αποδοχή από το κοινό επιβεβαίωσε με τις ταξινομήσεις του Μαΐου το νέο Citroën ë-C3. Κατέλαβε την 1η θέση στις ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών μοντέλων στην ελληνική αγορά. Με μερίδιο 66,7% στις ηλεκτρικές πωλήσεις το νέο Citroën ë-C3 ξεχώρισε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η επιτυχία αυτή αντικατοπτρίζει τη σωστή στρατηγική της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύει τα γαλλικά Citroën στη χώρα μας. Το νέο ё-C3 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Citroen το οποίο καθιστά την πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση προσιτή σε όλους, καθώς αποτελεί το πρώτο ευρωπαϊκής σχεδίασης και κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικό B-hatchback για πελάτες που επιζητούν τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών ρύπων, με καθαρή, λογική, και σε προσιτή τιμή.
Η κινέζικη εταιρία Geely επιβεβαίωσε ότι η νέα μπαταρία για τα ηλεκτρικά αυτοκινήτων τεχνολογίας Short Blade, εκτός από την υπερταχεία φόρτιση έχει νέα πρότυπα ασφάλειας. Επίσης οι τεχνικοί της διαβεβαίωσαν ότι με την τελευταία γενιά μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου με τεχνολογία Short Blade (κοντής λεπίδας) η διάρκεια ζωής των μπαταριών θα φθάνει τα 1.000.000 χιλιόμετρα.
Το Renault Group συμμετέχει στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του συστήματος αμφίδρομης φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), με το λειτουργικό οικοσύστημα V2G στο MyWheels και We Drive Solar στην Ουτρέχτη. Ήδη παραδόθηκαν τα πρώτα 50 από τα 500 ηλεκτρικά μοντέλα που εφοδιάζονται με τεχνολογία Mobilize V2G. Το Renault Group, η MyWheels και η We Drive Solar, ενεργοποιούν από κοινού με το Δήμο της Ουτρέχτης την πρώτη στην Ευρώπη μεγάλης κλίμακας υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων Vehicle‑to‑Grid (V2G), με την ονομασία «Utrecht energized». Η πρωτοβουλία αυτή προωθεί ένα πιο βιώσιμο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, σε μια πόλη όπου το 35% των κτιρίων είναι ήδη εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες. Χάρη στην τεχνολογία V2G, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια και να την επιστρέφουν στο τοπικό δίκτυο κατά τις περιόδους αιχμής, έτσι ώστε η ανανεώσιμη ενέργεια να παραμένει διαθέσιμη όλο το εικοσιτετράωρο. Συνδυάζοντας την υπηρεσία κοινόχρηστης μετακίνησης με την προηγμένη τεχνολογία, το project διατηρεί την ισορροπία του τοπικού δικτύου, επιταχύνοντας, παράλληλα, τη μετάβαση στις πιο βιώσιμες αστικές μεταφορές.
Τέλος εποχής για την Ευρώπη για το Honda Civic Type-R. Η αυστηρότερη νομοθεσία για τους ρύπους έσφιξε τη θηλιά στους γιαπωνέζους κατασκευαστές που αναγκάσθηκαν να σταματήσουν την παραγωγή του γρήγορου μοντέλου. Ωστόσο η Honda κυκλοφόρησε 40 συλλεκτικές μονάδες της έκδοσης ‘Ultimate Edition’ του Civic Type R. Όλα είναι σχεδιασμένα για να αποτυπώσουν τα 28 χρόνια της κορυφαίας πορείας του ως hot hatch. Έτσι η Honda τίμησε την κληρονομιά του θρυλικού της Civic Type και στους τυχερούς αγοραστές των συλλεκτικών αυτοκινήτων δίνει ένα επετειακό κουτί δώρου. Κάθε όχημα διατίθεται σε κλασικό λευκό Championship White με ειδικά κόκκινα γραφικά, ανθρακονήματα και φωτισμούς και. Η ειδική αυτή έκδοση παρουσιάστηκε λίγο πριν την ολοκλήρωση των πωλήσεων του Type R στην Ευρώπη.
Οι ποδοσφαιριστές της FC Barcelona είχαν φέτος μια καλή χρονιά. Κατέκτησαν τόσο τη La Liga όσο και το Copa del Rey. Και φυσικά εκτός των άλλων πήραν ένα όμορφο δώρο για τις μετακινήσεις τους. Όλοι οι ποδοσφαιριστές επέλεξαν ένα από τα μοντέλα της Cupra για τις επαγγελματικές μετακινήσεις τους. Οι επικεφαλής της Cupra, στο πλαίσιο της καμπάνιας για την επέτειο των 125 χρόνων του club, παρέδωσαν τα νέα αυτοκίνητα στους παίκτες της ομάδας. Το ραντεβού δόθηκε στην ακαδημία Ciutat Esportiva Joan Gamper. Στη συνέχεια η CUPRA προσκάλεσε την ομάδα στην πίστα Terramar. Όπως γνωρίζετε, επίσημος αυτοκινητιστικός συνεργάτης καθώς και Επίσημο Αυτοκίνητο της FC Barcelona, είναι η CUPRA . Στην πίστα Terramar οι ποδοσφαιριστές αφού εξερεύνησαν ολόκληρη τη γκάμα της CUPRA, επέλεξαν το μοντέλο που τους ταίριαζε περισσότερο και στη συνέχεια η Cupra το προσάρμοσε στις ανάγκες τους.
Νέα μεταγραφή έκανε το Spanos Group που συνεχίζει να αναπτύσσεται και να συνεργάζεται με επιτυχημένους επαγγελματίες που υποστηρίζουν το όραμα και την φιλοσοφία του. Η κα Ζωή Παπαθανασίου, έχοντας πολυετή εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και στο χώρο του αυτοκινήτου, ανέλαβε αναλαμβάνει PR & Communications Manager για την Chery, αποχώρησε από την Lynk @ Co (κινέζικη εταιρία) και ανέλαβε την Chery, μια άλλη κινέζικη εταιρία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεξαρτήτου χώρα προελεύσεων είναι ένας δύσκολος τομέας στη χώρα μας.
Μπράβο στον Έλληνα οδηγό αγώνων Θωμά Κρασώνη που συμμετέχει στους αγώνες NASCAR. Στον τελευταίο αγώνα στο Brands Hatch, είχε ένα εκπληκτικό φινάλε ενώ έκανε με 48’’.771, ρεκόρ γύρου στον αγώνα του Euro Series. Ο επόμενος αγώνας του NASCAR Euro Series είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 29-31 Αυγούστου στο Autodrom Most στην Τσεχία. Καλή του επιτυχία.

-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ12 ώρες ago
Θ. Πλεύρης: Όποιος έρχεται παράνομα στην Ελλάδα, είτε θα επιστρέφει στη χώρα προέλευσής του, είτε θα μπαίνει φυλακή
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ12 ώρες ago
Θ. Πλεύρης: Όποιος έρχεται παράνομα στην Ελλάδα, είτε θα επιστρέφει στη χώρα προέλευσής του, είτε θα μπαίνει φυλακή
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Φονικό τροχαίο στη Λάρισα: Νεκρή νεαρή οδηγός
-
ΕΛΛΑΔΑ8 ώρες ago
Έπαθε ανακοπή στο αεροδρόμιο και τον επανέφεραν στη ζωή
-
LIFESTYLE18 ώρες ago
Οι γερμανικές κατσαρίδες στην κουζίνα – πώς να τις εξολοθρεύσεις από μόνος σου
-
VIDEO5 ώρες ago
Τραγωδία στην άσφαλτο: 23χρονη έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημαAsk ChatGPT
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ15 ώρες ago
Νέο εργασιακό νομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε χρόνο εργασίας, υπερωρίες και προσλήψεις
-
ΕΛΛΑΔΑ15 ώρες ago
Στο νοσοκομείο κατέληξε 40χρονη μετά την επίθεση από αδέσποτο σκύλο