Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Πότε επιστρέφουν τα τρένα στις ράγες

Published

on

Δύο εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε 57 επιβάτες, ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των τρένων με ασφάλεια.  Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS αναμένεται να εφαρμοστεί στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.

Whats App

Μπείτε στην ομάδα μας στο WhatsUP και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σύμφωνα λοιπόν με το νέο σχέδιο, τα τρένα πρόκειται να επιστρέψουν στις ράγες στις 22 Μαρτίου. Φυσικά, η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου μετά από ένα τόσο μεγάλο διάστημα χρειάζεται και ένα μία σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας.

Viber

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σε πέντε φάσεις η αποκατάσταση του δικτύου

Οι δράσεις για την αποκατάσταση ξεκινούν στις 22 Μαρτίου ως εξής

  1. Στις 27 Μαρτίου ξεκινά η β’ φάση και προστίθενται δρομολόγια για την γραμμή Αθήνας – Κορίνθου – Κιάτου  – Αιγίου
  2. Την 1η Απριλίου ξεκινά η γ΄φάση και προστίθενται στα δρομολόγια μία πρωινή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Τι πρέπει να γίνει κατά την επανκκίνηση των δρομολογίων

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.
Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023:

Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

  • Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
  • Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
  • Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
  • Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

  • Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
  • Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
  • Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

«Τα μέτρα αυτά συνιστούν μία μεταβατική απάντηση της πολιτείας για το τραγικό συμβάν»

«Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας.

Έως τότε, θα ισχύσουν τα αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες» επισήμανε ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Δείτε το βίντεο



Περισσότερα Εδω

Facebook

Μπείτε στην ομάδα μας στο Facebook και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Google News

Ακολουθήστε το astratv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
OIKONOMIA4 λεπτά ago

Βρετανία: Παρατείνεται το θρίλερ με την πώληση της Manchester United

ΚΟΣΜΟΣ7 λεπτά ago

Γερμανία: Πόσο επικίνδυνοι είναι τελικά οι «Πολίτες του Ράιχ»;

ΜΑΓΝΗΣΙΑ16 λεπτά ago

Υπόψη του Κων. Μαραβέγια οι διεκδικήσεις των Εθελοντών Μακράς Θητείας

LIFESTYLE19 λεπτά ago

CeeLo Green: Η viral τούμπα του ράπερ σε βίντεο

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ22 λεπτά ago

Τι πρέπει να κάνεις αν κλείσει ξαφνικά ο υπολογιστής σου;

ΠΟΛΙΤΙΚΗ38 λεπτά ago

Τσαπανίδου: «Διεθνής διασυρμός της χώρας από την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ με ευθύνη Μητσοτάκη»

ΕΛΛΑΔΑ40 λεπτά ago

«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»: Τι κατέθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών για τα Τέμπη

ΜΑΓΝΗΣΙΑ49 λεπτά ago

Μεϊκόπουλος: «Με τις ευλογίες της κυβέρνησης οι πολίτες έκθετοι μπροστά στη νέα αύξηση επιτοκίων»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ49 λεπτά ago

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Διαδικτυακή Εκδήλωση για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης των Λυκείων

ΜΠΑΣΚΕΤ55 λεπτά ago

Οι διαιτητές της 24ης αγωνιστικής

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Η ιστορία του 45χρονου με αναπηρία συγκλονίζει τον Βόλο- Έμεινε ορφανός, πέθανε και ο θετός του πατέρας και συγγενής που έχει αναλάβει ως «συμπαραστάτης» τον κακοποιεί

OIKONOMIA3 ημέρες ago

Τρόφιμα με αλεύρι από γρύλο, αλευροσκουλήκι και ακρίδα με την «βούλα» της ΕΕ

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Χιονίζει στα Χάνια Πηλίου

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες ago

Αμβρόσιος: Νέο παραλήρημα μετά τις εμετικές δηλώσεις για τα Τέμπη – Ποιον ηθοποιό αποκαλεί «διαβολόπαιδο»

ΜΑΓΝΗΣΙΑ6 ημέρες ago

Η Γεωργία Μπίκα δικαιώνεται από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

LIFESTYLE3 ημέρες ago

Ελισάβετ Μουτάφη: Το περιστατικό που έζησε σε εκκλησία στην Αχαρνών

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες ago

Βίντεο ντοκουμέντο μετά το επεισόδιο με τον γερανό: «Κι αν πάτησες κάποιον καλά έκανες»

LIFESTYLE5 ημέρες ago

Διαφημίζει τον λογαριασμό της στο OnlyFans με μαύρα διάφανα εσώρουχα

ΜΑΓΝΗΣΙΑ2 ημέρες ago

ΣΚΙΑΘΟΣ-ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΟΙΞΗΣ ΚΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΙΩΤΑ ΜΑΝΤΑΛΑΡΑ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΙΑ6 ημέρες ago

Καρδίτσα: ΙΧ «καρφώθηκε» σε κολώνα

Advertisement
Advertisement

Μπείτε στην ομάδα μας στο Discord και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Μπείτε στην ομάδα μας στο Telegram και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Advertisement
Advertisement

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο μας

Διατηρούμε τα δεδομένα σας ιδιωτικά και μοιράζεστε τα δεδομένα σας μόνο με τρίτα μέρη που καθιστούν δυνατή αυτή την υπηρεσία. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου μας.

Δημοφιλή