Connect with us
ΕΣΠΑΕΣΠΑ

LIFESTYLE

Τελικά πόσο cool είναι οι κάλτσες που φοράτε;

Published

on

pexels cottonbro 5730457 620x350.jpg

Εάν υπάρχει κάτι που τις χαρακτηρίζει, είναι πως δεν είναι ποτέ αρκετές κι αυτό γιατί —για κάποιον ανεξήγητο λόγο— τις χάνουμε.

Ο λόγος φυσικά για τις κάλτσες, που είτε θα υπάρχουν σε κάθε γωνιά του σπιτιού είτε δεν θα υπάρχει ίχνος αυτών.

Το ερώτημα είναι: πώς τις προτιμάτε; Μονόχρωμες έως τον αστράγαλο ή ψηλές με όλο το σύμπαν αποτυπωμένο επάνω τους;

Προτού απαντήσετε πρέπει να σας πούμε ότι οι κάλτσες που φοράτε μαρτυρούν όλα όσα χρειάζεται να μάθει κανείς για εσάς. Συγκεκριμένα φαίνεται πως εάν τις προτιμάτε κοντές δεν είστε καθόλου… cool σε αντίθεση με τη γενιά Z που επιδεικνύει όλο και περισσότερο με καμάρι το ουράνιο τόξο που έχει τυλιχτεί γύρω από τις γάμπες της.

Όπως όλα δείχνουν οι κάλτσες ζουν τη δική τους στιγμή στην ιστορία της μόδας. Η Alison Lowe, σύμβουλος μόδας που διευθύνει το πρόγραμμα ΜΒΑ Fashion Entrepreneurship στο Πανεπιστήμιο του Ανατολικού Λονδίνου, μιλώντας στον Independent εξηγεί ότι βρισκόμαστε στην εποχή της statement κάλτσας, με το αντικείμενο να απελευθερώνεται από τον ρόλο ενός ενδυματολογικού στοιχείου που φοριέται από βασική ανάγκη. Σήμερα, λέει η Lowe, είναι «μια βασική τάση της μόδας».

Advertisement

Επιθυμία για προσωπική έκφραση

Ακόμα και στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, οι κάλτσες έχουν περίοπτη θέση.

Ο νέος δημιουργικός διευθυντής της Gucci, Sabato de Sarno, συνδύασε έξυπνα μαύρα loafers με λευκές μακριές κάλτσες για την πρώτη του ανδρική συλλογή στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου τον Ιανουάριο.

Κάθε μοντέλο που περπατούσε στην πρόσφατη πασαρέλα γυναικείων ρούχων της Miu Miu έμοιαζε με παίκτη του ράγκμπι φορώντας χοντρές, πλεκτές κάλτσες. Οι πολυτελείς μάρκες Loewe και Jacquemus έχουν λανσάρει επώνυμες λευκές μακριές κάλτσες τύπου crew για 50 λίρες το κομμάτι.

«Οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι κάλτσες μπορούν να αποτελέσουν ζωτικό μέρος ενός outfit και όχι απλώς ένα στοιχείο ευκολίας», προσθέτει ο Lowe. «Και αυτό οφείλεται κυρίως στις τάσεις της μόδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και στην επιθυμία για προσωπική έκφραση», προσθέτει η Lowe.

Γιατί οι κάλτσες όμως;

Η συγγραφέας μόδας του Guardian, Chloe Mac Donnell, κατέληξε σε πρόσφατο άρθρο της στο συμπέρασμα ότι οι κάλτσες έχουν πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο στη γυναικεία ένδυση, καθώς η απρόβλεπτη φύση του βρετανικού καλοκαιριού έχει πετάξει από το παράθυρο τις ευκαιρίες για πεντικιούρ και σανδάλια. Οι γυναίκες αναζητούν διαφορετικούς τρόπους για να αναβαθμίσουν τα υποδήματά τους.

Εν τω μεταξύ, η Emma Lightbown, στιλίστρια και οικοδέσποινα του podcast μόδας Off the Hanger, λέει ότι η έμφαση στις κάλτσες είναι μέρος μιας γενικής στροφής προς το άνετο ντύσιμο μετά την καραντίνα λόγω της πανδημίας της Covid-19.

«Πρόκειται για άλλη μια τάση της μόδας που αναπτύχθηκε μετά την πανδημία, όταν ολόκληρη η γκαρνταρόμπα μας πήρε μια θεμελιώδη στροφή προς την άνεση», λέει, προσθέτοντας ότι οι statement κάλτσες είναι ένας «εύκολος» και προσιτός τρόπος για να προσθέσετε μια πινελιά στα υπάρχοντα σύνολά σας.

Advertisement

Ανακύκλωση των 90’s

Ο David Brazeau, διευθυντής του εμπορικού τμήματος στην αμερικανική εταιρεία καλτσών Gold Toe, λέει ότι η εμμονή της γενιάς Z με αυτό το είδος κάλτσας είναι μέρος της τάσης τους να ανακυκλώνουν τις τάσεις της δεκαετίας του ’90.

«Τα μέλη της γενιάς Ζ φορούν πράγματα που πολλοί millenials φορούσαν όταν πήγαιναν σχολείο, και αυτό γεννήθηκε από μια εκτίμηση για τη νοσταλγική μόδα που ήταν πιο ατομικιστική», εξηγεί ο Brazeau.

Εντοπίζει την τάση της κάλτσας πάνω από τον αστράγαλο δεκαετίες πίσω, θυμίζοντάς μας τις ροζ κάλτσες και το μαύρο παντελόνι του John Travolta στο Grease, ή το χαρακτηριστικό μονόχρωμο lofer look του Michael Jackson. Ή τις εικόνες της πριγκίπισσας Νταϊάνα, που εθεάθη εκτός δουλειάς να φοράει πλεκτές αθλητικές κάλτσες με αθλητικά παπούτσια, ποδηλατικό σορτσάκι και ένα oversized κολεγιακό πουλόβερ.

O John Travolta στην ταινία Grease

O Michael Jackson

Advertisement

«Η κυκλική φύση της μόδας είναι αναμφισβήτητη, ακόμη και για τις κάλτσες», τονίζει ο Brazeau.

«Βρίσκω τις κάλτσες αστραγάλου πραγματικά αηδιαστικές»

Ο Christopher Gove, σχεδιαστής μόδας και ιδρυτής του αντρικού brand Percival, αν και ο ίδιος millenial, τάσσεται υπέρ της γενιάς Ζ. Μιλώντας και εκείνος στον Independent δηλώνει πως δεν θα σχεδίαζε και θα πουλούσε ποτέ κάλτσες έως τον αστράγαλο, καθώς τις βρίσκει «πραγματικά αηδιαστικές».

«Είναι περίεργες και περιττές, όπως όταν τυπώνεις ένα μοτίβο τζιν σε ελαστίνη», λέει χαρακτηριστικά.

Ο Gove λέει ότι έχει παρατηρήσει τους πελάτες του να ανταλλάσσουν τα επώνυμα αθλητικά τους παπούτσια με δερμάτινα loafers, που συνδυάζονται με μια κάλτσα. Λέει ότι η ανδρική ένδυση έχει προσανατολιστεί στην «επιμέλεια» μιας εμφάνισης, αντί να βασίζεται σε ένα δυνατό σακάκι ή ένα επώνυμο πουλόβερ που θα τραβήξει όλα τα βλέμματα.

«Βλέπουμε τους άνδρες να επιμελούνται τα σύνολά τους με ένα μείγμα vintage, επώνυμης μάρκας και να δείχνουν πολύ λιγότερα λογότυπα από ποτέ», καταλήγει.

Advertisement



Περισσότερα Εδω

Advertisement
BANNER ΠΑΝΘΕΣΑΛΛΙΚΗ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ver1 01
BANNER 300X250
Advertisement
Dei
Advertisement web banner kotsiras 300x250
Advertisement sogabros
Advertisement
Advertisement
Anassa

ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ASTRATV

Advertisement

Facebook

Advertisement

Δημοφιλή

Μετάβαση στο περιεχόμενο