AUTO-MOTO
Test Drive Cupra Born eBoost: Ένας αστικός, ηλεκτρικός πύραυλος τσέπης 231 ίππων, που τραβάει τα βλέμματα

Του Γιώργου Παλληκάρη
Υπάρχουν μερικά ηλεκτρικά μοντέλα που το μόνο που έχουν να προσφέρουν είναι η αθόρυβη μετακίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β. Υπάρχουν όμως και μερικά EV που έχουν ψυχή και μπορούν να σου προσφέρουν το κάτι παραπάνω. Ένα τέτοιο μοντέλο αποδείχθηκε πως είναι το Cupra Born το οποίο είχαμε στα χέρια μας για μερικές μέρες και ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Born… to be cool
Το Cupra Born είναι ένα όμορφο ηλεκτρικό με «μαζεμένες» διαστάσεις που κλείνει το μάτι στο πιο νεανικό κοινό. Τι κι αν είναι το δίδυμο αδερφάκι του ID.3, η εμφάνιση του είναι πολύ πιο σπορ και εντυπωσιακή ενώ και η οδηγική του φιλοσοφία είναι φανερά πιο fun to drive.
Ακόμα και σε άσπρο χρώμα (το οποίο παραδοσιακά αδικεί τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός μοντέλου), το Born θα ξεχωρίσει και θα κάνει τα βλέμματα να γυρίσουν. Είναι το ανάγλυφο καπό, τα λεπτά LED φώτα που σε κοιτάζουν αγριεμένα, οι 19άρες ζάντες, η αεροτομή και κυρίως η χάλκινη απόχρωση σε ορισμένα σημεία, που συνθέτουν ένα σύνολο κομψό και παράλληλα έτοιμο για δράση. Όλοι όσοι μας συνάντησαν κατά την διάρκεια της δοκιμής, δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από την εμφάνιση του Born. Δεν είναι και εύκολο να απολαμβάνεις την αποδοχή όλων σε ένα τόσο δύσκολο τομέα όπως η ομορφιά.
Η έκδοση της δοκιμής μας, είναι η eBoost των 231 ίππων και 310 Nm ροπής, με την μικρή μπαταρία των 58 kWh. Λέμε μικρή, μιας και η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται και με την μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh. Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά για το στυλ του Bornμε το 0-100 να έρχεται στα μόλις 6.7 δευτ. το 80-120χλμ.ώρα στα εντυπωσιακά 4.7 δευτ. ενώ η τελική περιορίζεται (για λόγους αυτονομίας) στα 160χλμ./ώρα. Με την 58άρα μπαταρία η εταιρία δηλώνει μέγιστη αυτονομία, που επιτυγχάνεται σε αστικό κύκλο, στα 422χλμ. και ελάχιστη στα 373χλμ.
Αφού παραλάβαμε το αυτοκίνητο από την αντιπροσωπεία της Cupra στο Γέρακα, κατευθυνθήκαμε στα Νότια Προάστια για μία βόλτα δίπλα στην θάλασσα, ώστε να δούμε το αυτοκίνητο αρχικά σε συνθήκες κίνησης, πριν βγούμε στον αυτοκινητόδρομο.
Αμέσως μόλις ανοίξεις την πόρτα του οδηγού, αντικρίζεις έναν όμορφο και οικείο (εάν έχεις οδηγήσει και άλλα μοντέλα της μάρκας) διάκοσμο. Η φιλοσοφία είναι μίνιμαλ με τον οδηγό να αντικρίζει έναν μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων 5.2 ιντσών και την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment 12 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Από τη δεύτερη ελέγχονται όλες (και εννοούμε όλες) οι λειτουργίες του οχήματος μιας και δεν υπάρχουν φυσικά πλήκτρα στο αυτοκίνητο.
Η απουσία διακοπτών θα λέγαμε πως είναι ίσως και το μοναδικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου γιατί μπορεί από τη μία να βοηθάει στην δημιουργία μιας ευχάριστης εικόνας και την εξασφάλιση περισσότερου χώρου, όμως η αλήθεια είναι πως λειτουργίες όπως π.χ. η ένταση του ραδιοφώνου με κουμπιά αφής, είναι δύσκολη υπόθεση ενώ οδηγείς.
Στα της υπόλοιπης καμπίνας, το πάνω μέρος του ταμπλό έχει αφρώδες μαλακό υλικό που δείχνει εξαιρετική αντοχή στο χρόνο, ενώ το κάτω μέρος, ντύνεται με σκληρό. Μάλιστα με το μοχλό για το κιβώτιο να είναι δίπλα από τον πίνακα οργάνων, μένει αρκετός χώρος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Έτσι, υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ο οποίος κλείνει με συρόμενο πορτάκι και διαθέτει και ασύρματο φορτιστή, ενώ υπάρχει και επιπλέον χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο για επιπλέον αντικείμενα.
Κινούμενοι αρχικά εντός της Αθήνας, είναι φανερό πως το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για την πόλη, κάνοντας τις μανούβρες παιχνιδάκι. Σε αυτό βοηθάνε και οι διαστάσεις του που είναι: μήκος 4.322χλστ. πλάτος 1.809χλστ. και ύψος 1.540χλστ. αλλά και το γεγονός πως το τιμόνι κόβει πάρα πολύ και κάνει ακόμα και την αναστροφή παιχνιδάκι.
Οι χώροι του επίσης είναι εντυπωσιακοί και σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα, τέσσερις ενήλικες βολεύτηκαν με άνεση έχοντας περίσσιο χώρο, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Το αυτοκίνητο είναι άνετο για όλους, ενώ το πορτπαγκάζ μετριέται στα 385λτ. (υπολογίστε σε αυτά και τα καλώδια φόρτισης).
Στο φρενάρισμα η ανάκτηση ενέργειας είναι πολύ καλή και μάλιστα ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει την ένταση του φρεναρίσματος, επηρεάζοντας την άμεσα. Έτσι σε συνθήκες κίνησης (της Αθήνας), η κατανάλωση πέφτει αρκετά χαμηλά, κοντά στα 13 kWh/100χλμ. Νούμερο που ανεβαίνει κατά πολύ εάν… ξεχαστείτε με το δεξί πεντάλ.
Στη συνέχεια διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα και στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τα τέσσερα προγράμματα παραμετροποίησηςη της οδήγησης (Range – Comfort – Performance – Individual και Cupra). Οι διαφορές είναι μεγάλες και τις νιώθεις αμέσως, ενώ στο πρόγραμμα Cupra το αυτοκίνητο σου δίνει σε πρώτο πιάτο όλα τα άλογα. Τα 160χλμ./ώρα έρχονται πολύ γρήγορα και ομαλά, και επειδή μπορείς να παρασυρθείς, μία κλεφτή ματιά στην αυτονομία θα σε κάνει να επιστρέψεις γρήγορα σε μικρότερη ταχύτητα.
Η κίνηση πηγαίνει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και ακόμα και σε στριφτερές διαδρομές, τα 1.800 κιλά του μοντέλου δεν φαίνονται στιγμή. Η αμεσότητα του τιμονιού και το αστραπιαίο γκάζι, σου δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς με σπορ διάθεση, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη όντας Bucket.
Φυσικά το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Από active lane assist που δεν σε αφήνει να παρεκτραπείς της πορείας σου, μέχρι και ambient φωτισμό που δίνει άλλη αίσθηση στην καμπίνα τις βραδινές ώρες. Επιγραμματικά να πούμε πως η λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: adaptive cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, keyless start, traffic sigh recognition & high beam sssist, supersport δερμάτινο θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι, bucket καθίσματα, θερμαινόμενα & ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός και ηχοσύστημα Sennheiser με 11 ηχεία και subwoofer.
Όσον αφορά τη φόρτιση τώρα, το Cupra Born θα φορτίσει από ο 10 στο 80% σε μόλις 24 λεπτά (σε ταχυφορτιστή), ξεκλειδώνοντας έτσι και ταξίδια εκτός πόλης. Σε AC ο χρόνος μετατρέπεται σε 6 ώρες και 35 λεπτά, ενώ μετά τη δοκιμή μας μπορούμε να πούμε πως με ελαφρύ δεξί πόδι, τα 330χλμ. αυτονομίας είναι το πιο ρεαλιστικό σενάριο αυτονομίας.
Στο ταμείο
To Cupra Born eBoost είναι ένα EV με ψυχή και σπορ προσανατολισμό. Μπορεί η αυτονομία του να μην φτάνει για Αθήνα-Θεσσαλονίκη με μία φόρτιση, όμως δεν είναι αυτός ο στόχος του. Στόχος του είναι μία πιο ενδιαφέρουσα και συναρπαστική καθημερινότητα, σηκώνοντας παράλληλα τα βάρη μιας οικογένειας. Η τιμή της έκδοσης ξεκινά από τα 44.743 ευρώ η οποία με την κρατική επιδότηση πέφτει στα 35.743 ευρώ, ένα ποσό που πραγματικά τα αξίζει το μοντέλο.

-
VIDEO23 ώρες ago
ΒΓΗΚΑΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ – “ΚΑΘΑΡΟ” ΑΠΟ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ
-
ΜΑΓΝΗΣΙΑ7 ώρες ago
Ν. Πήλιο – Μηλίνα: Μαθητές, εθελοντές και Τοπική Αυτοδιοίκηση δούλεψαν από κοινού για καθαρές ακτές (βίντεο)
-
ΘΕΣΣΑΛΙΑ15 ώρες ago
Τραγωδία στη Λάρισα: Ομολόγησε ο 21χρονος την δολοφονία της 52χρονης μητέρας του
-
ΕΛΛΑΔΑ19 ώρες ago
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 13 Μαΐου
-
ΕΛΛΑΔΑ16 ώρες ago
Συνάντηση Μερτς – Μητσοτάκη σήμερα στο Βερολίνο: Διμερείς σχέσεις, ΕΕ και θέματα διεθνούς πολιτικής στην ατζέντα
-
ΒΟΛΟΣ14 ώρες ago
Αφού είχε πιει αλκοόλ, σωριάστηκε με το όχημά του καταμεσής στο οδόστρωμα, ενώ επέστρεφε στο σπίτι του
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ10 ώρες ago
Κ. Καραγκούνης στο Πρώτο για πόρισμα ΕΜΠ για Τέμπη: H de facto άποψη των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι είχαμε διακίνηση παράνομου φορτίου, ακυρώνεται – Εμείς ως ΝΔ δεν πήραμε ποτέ θέση (audio)
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ12 ώρες ago
69ος Διαγωνισμός Eurovision: Σήμερα ο Α΄ ημιτελικός με τη συμμετοχή της Κύπρου – Την Πέμπτη στον Β’ ημιτελικό η Ελλάδα με την Κλαυδία